Az otthoni munka rejtett költségei

helloladies.hu

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Tavasszal, a koronavírus megjelenése miatt rengeteg munkahelyen választották azt, hogy a járvány fékezése, illetve az alkalmazottak egészségének megőrzése céljából a munkavállalók otthonról dolgozzanak – amennyiben a munka jellege lehetővé tette ezt. Sok helyen azóta is tart ez az állapot, hiszen rájöttek, hogy ez mindkét félnek jó. A munkáltatók spórolnak a működési költségeken, kutatások szerint pedig az alkalmazottak produktívabbak lehetnek otthon és bár sokan élvezik ezt az új felállást, hiszen nem kell reggel a dugóban bosszankodniuk, nem kell annyira figyelniük az órát, később kellemetlen meglepetések érhetik az embert…

A legtöbb embernek nem volt otthon egy kijelölt dolgozószobája (vagy legalább sarka) a vírus előtt, így saját erejéből kellett megteremtenie, hogy a körülmények ideálisak legyenek a munkához. A munkahelyek többsége nem engedte, hogy a dolgozók hazavigyenek eszközöket, felszereléseket a távmunkához, így meg kellett vásárolni bizonyos dolgokat, ha pedig a sok apróságot (és kevésbé apróságot, mint egy megfelelő szék) összeadjuk, rájövünk, hogy nem is olyan kicsi ez az összeg.


Igen, valóban spórolunk az üzemanyagon és nem használjuk annyit az autónkat (van, ahol emiatt csökkent is valamennyivel a fizetés), de ez csak egy nagyon kis rész, ha az egészet nézzük. Sokan az étkezőasztalnál dolgoznak – mivel jobb lehetőség nincs – a saját Wi-Fijüket használják munkához, hogy a nyomtatóról például már ne is beszéljünk.

hirdetes
Egy irodában a munkáltató felelőssége, hogy biztosítsa a megfelelő hőmérsékletű környezetet, a technológiát és felszerelést, ami működik is. Otthoni munka esetén azonban ez a felelősség a munkavállalóra hárul. Be kell fizetnie a villanyszámlát, fizetnie kell a vízért, melegért, légkondiért – normális esetben ezeket a dolgokat nem otthon fogyasztaná, és a munkáltató kötelessége lenne állni. Ezek mind rejtett költségek, amiket hajlandóak vagyunk benyelni, hiszen egyébként is fizetjük.

hirdetes


Összességében azonban váratlan meglepetésként érhet, ha meglátjuk az elszámolást és azt, hogy mennyivel nőttek a számlák… Ez mind anyagi és pszichológiai terhet is jelenthet a dolgozók számára, főleg, ha a munkáltató hirtelen úgy dönt, hogy nem áll olyan költségeket, amiket addig igen.


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

2025-04-28

Turizmus kihívások 2025-ben – Így készülj a szezonra!

Tudd meg, milyen kihívásokkal néz szembe a turizmus 2025-ben, és hogyan készülhetsz fel sikeresen a szezonra szálloda és turizmus tanácsadással!

2025-04-25

Karrier tanácsok orvosnőknek – Lépj a létra tetejére!

Karrierépítési tippek orvosnőknek: hogyan érvényesülj nőként az orvosi pályán, és milyen lehetőségeket kínál például egy belgyógyász állás?

2025-02-21

Mi nem hiányozhat a hoteled marketing stratégiájából 2025-ben?

A 2025-ös hotel marketing stratégia digitális fejlesztéseket, fenntarthatóságot és személyre szabott vendégélményt igényel. Fedezd fel a Hotelmentők megoldásait!

2025-03-14

Miért válaszd az ápolói szakmát 2025-ben?

Az ápolói szakma 2025-ben stabil megélhetést, fejlődési lehetőségeket és nemzetközi karriert kínál. Ismerd meg, miért érdemes ezt a hivatást választani!

2024-12-10

A tökéletes céges évzáró – 5 helyszín, amit mindenki imádni fog

edezd fel a tökéletes céges évzáró helyszíneit! Wellness hotelek, borászatok és kalandparkok, hogy az évzáró esemény emlékezetes legyen mindenki számára.

2025-04-15

Padlóválasztás okosan: 5 dolog, amit lakberendezők figyelembe vesznek

A lakberendezők 5 praktikus szempontja a tökéletes padlóválasztáshoz. Hasznos tippek, amelyek segítenek az otthonodhoz legjobban illő padlóburkolatot megtalálni.

Legnépszerűbb cikkeink

Életmód Érdekességek Otthon