notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Íme 2018 legjobbra értékelt diétái

hirdetes

Íme 2018 legjobbra értékelt diétái

helloladies.hu

Az év elején sokan döntenek úgy, hogy most végre elkezdenek egészségesebben étkezni. A nemes célt kitűzők azonban már akkor akadállyal találhatják szembe magukat, amikor megpróbálnak ideális diétát választani maguknak az elkövetkezendő esztendőre.

Íme 2018 legjobbra értékelt diétái

A U.S. News & World Report összevetette a legnépszerűbb diétákat egymással, hogy kiderítse, melyik a legjobb közülük. Nem sikerült azonban egyértelmű első helyezettet választani, így a 2018-as bajnoki címen két étrend – a DASH és a mediterrán diéta – is kénytelen osztozni. 

A lista aljára a ketogén és a dukan diéta kerültek, amelyekről szintén nem sikerült egyértelműen eldönteni, hogy melyik a legkevésbé ajánlottabb. A ketogén diéta során szándékosan megvonjuk a szervezetet a szénhidrátoktól, arra kényszerítve ezzel, hogy a felhalmozott zsírtartalékokat használja fel energiaforrásként. A dukan diéta követőit szigorú szabályok kötik, és több szakaszból áll (az egyik ezek közül rengeteg fehérje elfogyasztását írja elő). Mindkét utolsó helyre került diéta nehezen követhető, állítják a szakemberek.

De térjünk vissza a legjobbakhoz!


DASH diéta


A DASH diéta azok számára jött létre, akik szeretnék csökkenteni magas vérnyomásukat. Gyümölcsökből, zöldségekből, teljes kiőrlésű gabonákból, zsírszegény fehérjékből és alacsony zsírtartalmú tejtermékekből áll. A DASH diéta követőinek azt javasolják, hogy tartózkodjanak a telített zsíroktól, a cukros italoktól, az édességektől, a zsíros tejtermékektől és bizonyos olajoktól. 

hirdetes

Mediterrán diéta


A másik első helyezett a mediterrán országok étrendjét veszi alapul, természetesen nevét is innen kapta. A mediterrán étrend zöldségekben és gyümölcsökben gazdag, de az egészséges zsíros ételek, mint például a halak, diók és olívaolaj is fontos részét képezik.

Flexitarian diéta


Nevét a flexible (rugalmas) és vegetarian (vegetáriánus) szavak összemosásából kapta, ez a diéta többnyire vegetáriánus étrendre ösztönzi követőit, de nem zárja ki teljes mértékben a húsok fogyasztását.

Weight Watchers diéta

hirdetes


A Weight Watchers egy különösen népszerű diéta, és már sok híresség is a nevét adta hozzá. Egy pontrendszerre alapul, ahol minden ételhez saját pontszám tartozik. Minden nap az a cél, hogy a kitűzött pontszámhatárok között maradj az elfogyasztott ételekkel. Minél egészségesebb egy étel, annál kevesebb pontszámot ér (tehát annál több fogyasztható belőle, mielőtt eléred a limitet).

TLC diéta


A TLC diéta a magas koleszterinszintet igyekszik csökkenteni. Lényege a zsírbevitel csökkentése, és a rostok bevitelének fokozása.

MIND diéta


A MIND diéta a DASH és a mediterrán keveréke. Célja az agy állapotának megőrzése és az Alzheimer-kór megelőzése (habár még további kutatásokra van szükség, hogy ezek az állítások bizonyíthatók legyenek). A MIND diétát követők 10, az agy számára egészséges ételcsoport közül válogathatják össze napi étrendjüket: ezek a leveles zöldségek és minden más zöldség, diók, bogyók, babok, teljes kiőrlésű gabonák, hal, baromfihús, olívaolaj és bor. Tartózkodni kell továbbá a vörös húsoktól, a vajtól, a margarintól, a sajtoktól, az édességektől és a sült és gyorsételektől.

Volumetrics diéta


A volumetrics diéta követői az ételek energiatartalmára kell, hogy odafigyeljenek, más szóval hogy mi mennyi kalóriát tartalmaz. A magas energiasűrűségű ételek kis mennyiségben is sok kalóriát jelentenek, míg az alacsony energiasűrűségűek esetén nagyobb mennyiségben is kevés kalória kerül a szervezetbe.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Elmondom, hogy miért nem fogysz le!

2020-09-21

Elmondom, hogy miért nem fogysz le!

Sok esetben hiába dolgozunk keményen, hogy megszabaduljunk néhány kilótól, egyszerűen nem megy, ami frusztráló és nem kell sok idő, hogy elvegye a motivációnkat. Lehet, hogy vannak dolgok, amiket csinálsz (vagy nem csinálsz), ami megnehezíti a fogyást és még csak nem is tudsz róla. Lássuk mik ezek, hogy végre elérhesd a célodat!

Zsírégető ételek nőknek!

2020-08-24

Zsírégető ételek nőknek!

Tudtad, hogy vannak ételek, amik nagyon megnehezítik a fogyást? Szerencsére azonban vannak olyanok is, amik segítenek, hogy leolvadjanak a kilók! Bemutatjuk, melyek ezek!

30 perces receptek, amik segítenek a fogyásban!

2020-09-07

30 perces receptek, amik segítenek a fogyásban!

Egy gyorsan elkészíthető, ugyanakkor tápláló ételre vágysz, ami még abban is segít, hogy gyorsabban fogyj? Egy fárasztó munkanap után amire legkevésbé vágyunk, hogy órákig kelljen a konyhában állnunk, éppen ezért ma olyan receptet mutatunk, ami 30 perc alatt elkészül és mindössze egy-két edényre van hozzá szükség.

Idd este ezeket az italokat és könnyebben fogysz

2020-09-08

Idd este ezeket az italokat és könnyebben fogysz

A fogyáshoz vezető út tele van buktatókkal, ami sokszor elveszi a kedvünket, főleg, ha a hasunkról szeretnénk eltüntetni az úszógumit. Mégsem lehetetlen vállalkozás, most megosztunk veletek néhány italt, ami lefekvés előtt fogyasztva segíthet, hogy gyorsabban leolvadjanak a kilók!

A 8 legjobb étel edzés után, ezeket az ételeket ajánlott fogyasztani edzés után!

2020-07-31

A 8 legjobb étel edzés után, ezeket az ételeket ajánlott fogyasztani edzés...

Éhes vagy edzés után? Nem tudod mit egyél edzés után? Megmutatjuk azt a 8 ételt, amiket a legjobban ajánlott edzés után fogyasztani, íme a legjbb edzés utáni ételek.

A legjobb zsírégető gyakorlatok!

2020-09-01

A legjobb zsírégető gyakorlatok!

Készen állsz kicsit felgyorsítani a szívverésedet, hogy zsírt égethess – gyorsan? Próbáld ki azokat az edzéseket, amik kifejezetten a fogyást célozzák meg, segítenek az izomépítésben és még szórakoztatóak is!


Alakformálás Diéta Fogyás Fogyókúra