notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Öt gyakorlat, amivel karbantarthatod magad 40 felett

Öt gyakorlat, amivel karbantarthatod magad 40 felett

helloladies.hu
hirdetes

Habár az öregedés folyamata jelen tudásunk szerint nem állítható le, igazat kell adnunk azoknak, akik azt állítják, hogy a rendszeres testmozgás segít növelni a várható élettartamot a krónikus betegségek megakadályozásával illetve azok fejlődésének lelassításával.

Öt gyakorlat, amivel karbantarthatod magad 40 felett

Előbb vagy utóbb minden ember életében eljön az a pillanat, amikor ráeszmél, hogy nem sérthetetlen. A szervezet már 30 éves kortól hanyatlásba kezd, ez a leépülés pedig minden évben egyre csak intenzívebbé válik. A testmozgás ezt a folyamatot segít lelassítani. Minden további nélkül vessünk is egy pillantást néhány olyan gyakorlatra, amelyek segítenek frissnek, egészségesnek és boldognak érezni magad 40 felett is!

 

Szívbetegség ellen

 

 

Ha azonban igazán szeretnéd, hogy szíved megérezze a kardiózás eredményeit, akkor úgy kell edzened, hogy szíved a maximális pulzusod 80%-án „ketyegjen” legalább 30 percig, heti 3-4 alkalommal. Ez azt jelenti, hogy egy 10-es skálán 8-as szinten kell megerőltetned magad (ahol 10 a teljesítőképességed csúcsa). Ha tehát alig izzadsz meg, vagy úgy érzed, hogy mehetne még keményebben is, akkor ideje odalépni egy kicsit jobban.

 

hirdetes

Csontritkulás ellen

 

50 év felett minden második nőt fenyeget a csonttörés a csontritkulás miatt. Habár 40 és 50 között van egy évtizednyi idő, bizonyára te sem szeretnél addig várni ezekkel a megelőző gyakorlatokkal. Habár a rendszeres kalciumbevitel továbbra is elengedhetetlen az erős csontozat megőrzéséhez, néhány nemrégiben folytatott kutatás során megállapították, hogy az intenzív, súlyemelő gyakorlatok szintén segíthetnek a csontok karbantartásában.

hirdetes

 

 

A közhiedelemmel ellentétben tehát az ilyen intenzív gyakorlatok nem ártanak, hanem nagyon jótékonyak is lehetnek – persze csak ha szabályosan végzi őket az ember. A tánc, a jumping jack, a teniszütővel végzett sportok, de még az időnkénti kocogással kiegészített séták is szóba jöhetnek, ha a csontozat megerősítéséről van szó. Iktasd be ezeket legalább heti 1-2 alkalommal! A következő oldalon folytatom!

 

Ízületi gyulladás ellen

 

Az ízületi gyulladások veszélye a korral egyenes arányban nő, azonban a krónikus ízületi fájdalmak és merevség minden felnőtt korosztályt érintenek, különösen a túlsúlyban szenvedőket és akiknek korábban már volt valamilyen ízületi sérülésük. Sosem túl korai tehát belekezdeni az ilyen kellemetlenségek megelőzésébe. Az erőedzés az egyik legjobb módszer az ilyen jellegű fájdalmak megelőzésére.

 

Bizonyítottan segít csökkenteni az ízületi gyulladással járó fájdalmakat, ráadásul még a gyulladás kialakulását is segíthet megakadályozni. A jó hír az, hogy nem kell órákig súlyzózni ahhoz, hogy kiélvezhesd az ilyen gyakorlatok előnyeit. Iktass be valamiféle guggolást, és némi fej feletti kinyomást hogy megerősítsd azokat az izmokat és ízületeket.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Jelek, hogy az egészségeddel nincs minden rendben

2019-11-11

Jelek, hogy az egészségeddel nincs minden rendben

Az egészség néha furcsa dolog. Lehet, hogy mindent megteszünk annak érdekében, hogy megfelelően étkezzünk, mozogjunk és eleget aludjunk, de a testünk, ez az összetett rendszer, mégis dob nekünk egy csavartlabdát. Most 9 tünetet fogunk megbeszélni, ami arra utalhat, hogy nem vagy egészséges – még ha úgyis tűnik, hogy minden rendben, valamint azt is,

Jelek, hogy a tested nem kap elég vitamint

2019-10-21

Jelek, hogy a tested nem kap elég vitamint

A vitaminok rengeteg dolog miatt nagy szerepet játszanak a testben. Erősítik az immunrendszert, stimulálják a csontokat, támogatják a neurológiai funkciót, az ételt energiává alakítják és sejtek milliót védik. Ebben a cikkben kilenc gyakori jelet mutatunk, amiket a tested küld, ha nem jut elég vitaminhoz, valamint azt is megtudhatod, hogy milyen ér

Edzel, mégsem fogysz? Ez az oka!

2019-10-07

Edzel, mégsem fogysz? Ez az oka!

Mindannyian tudjuk, hogy az étrend és a mozgás sokat segít, de nem minden, ha arra kerül sor, hogy mi segíthetne a fogyásban. Ennek ellenére a legtöbbünknek mégsem sikerül elérnünk a kívánt súlyt. Ebben a cikkben bemutatjuk azokat a tényezőket, amik hatással vannak a fogyásra és hízásra, és 7 okot ami megakadályozza, hogy az emberek fogyjanak. Elmo

Ilyen hatással van a testre a mindennapos séta

2019-09-30

Ilyen hatással van a testre a mindennapos séta

A mozgás nagyon fontos a fizikai és mentális egészséghez. De mi van, ha nincs rá időd? Az igazság az, hogy a jó edzéshez nem kellenek a hosszú, fárasztó edzőtermi órák. Mindössze annyit kell csinálnod, hogy teszel egy sétát minden nap, mert már fél órányitól is sokkal jobban fogod magad érezni és pozitív változásokat fogsz tapasztalni az egészséged

A nyár végével sem kell lemondani a Balatonról

2019-09-27

A nyár végével sem kell lemondani a Balatonról

Ha már véget ért a napozós-fürdős szezon, jöhet a kirándulás és a wellness időszaka. Az őszi-téli Balaton megannyi szépséget rejteget, amelyben érdemes elmerülni, élvezni, beszívni, átszellemülni, aztán pedig átmelegedni egy szaunában vagy egy élménymedencében, és csak hagyni, hogy kényeztessenek minket!

Jelek, hogy a tested gyorsabban öregszik, mint kellene

2019-09-16

Jelek, hogy a tested gyorsabban öregszik, mint kellene

Már nem eszel savanyúságot, mert nem tudod kinyitni az üveget? A nadrágjaid szűkek derékban, de bővek a lábadon? Akkor lehet, hogy téged is érint a korai öregedés…

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
144 315
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
3 896 470
Közösség

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 131

Átlagos értékelés: 4.9