notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Öt gyakorlat, amivel karbantarthatod magad 40 felett

Öt gyakorlat, amivel karbantarthatod magad 40 felett

helloladies.hu
hirdetes

Habár az öregedés folyamata jelen tudásunk szerint nem állítható le, igazat kell adnunk azoknak, akik azt állítják, hogy a rendszeres testmozgás segít növelni a várható élettartamot a krónikus betegségek megakadályozásával illetve azok fejlődésének lelassításával.

Öt gyakorlat, amivel karbantarthatod magad 40 felett

Előbb vagy utóbb minden ember életében eljön az a pillanat, amikor ráeszmél, hogy nem sérthetetlen. A szervezet már 30 éves kortól hanyatlásba kezd, ez a leépülés pedig minden évben egyre csak intenzívebbé válik. A testmozgás ezt a folyamatot segít lelassítani. Minden további nélkül vessünk is egy pillantást néhány olyan gyakorlatra, amelyek segítenek frissnek, egészségesnek és boldognak érezni magad 40 felett is!

 

Szívbetegség ellen

 

 

Ha azonban igazán szeretnéd, hogy szíved megérezze a kardiózás eredményeit, akkor úgy kell edzened, hogy szíved a maximális pulzusod 80%-án „ketyegjen” legalább 30 percig, heti 3-4 alkalommal. Ez azt jelenti, hogy egy 10-es skálán 8-as szinten kell megerőltetned magad (ahol 10 a teljesítőképességed csúcsa). Ha tehát alig izzadsz meg, vagy úgy érzed, hogy mehetne még keményebben is, akkor ideje odalépni egy kicsit jobban.

 

hirdetes

Csontritkulás ellen

 

50 év felett minden második nőt fenyeget a csonttörés a csontritkulás miatt. Habár 40 és 50 között van egy évtizednyi idő, bizonyára te sem szeretnél addig várni ezekkel a megelőző gyakorlatokkal. Habár a rendszeres kalciumbevitel továbbra is elengedhetetlen az erős csontozat megőrzéséhez, néhány nemrégiben folytatott kutatás során megállapították, hogy az intenzív, súlyemelő gyakorlatok szintén segíthetnek a csontok karbantartásában.

hirdetes

 

 

A közhiedelemmel ellentétben tehát az ilyen intenzív gyakorlatok nem ártanak, hanem nagyon jótékonyak is lehetnek – persze csak ha szabályosan végzi őket az ember. A tánc, a jumping jack, a teniszütővel végzett sportok, de még az időnkénti kocogással kiegészített séták is szóba jöhetnek, ha a csontozat megerősítéséről van szó. Iktasd be ezeket legalább heti 1-2 alkalommal! A következő oldalon folytatom!

 

Ízületi gyulladás ellen

 

Az ízületi gyulladások veszélye a korral egyenes arányban nő, azonban a krónikus ízületi fájdalmak és merevség minden felnőtt korosztályt érintenek, különösen a túlsúlyban szenvedőket és akiknek korábban már volt valamilyen ízületi sérülésük. Sosem túl korai tehát belekezdeni az ilyen kellemetlenségek megelőzésébe. Az erőedzés az egyik legjobb módszer az ilyen jellegű fájdalmak megelőzésére.

 

Bizonyítottan segít csökkenteni az ízületi gyulladással járó fájdalmakat, ráadásul még a gyulladás kialakulását is segíthet megakadályozni. A jó hír az, hogy nem kell órákig súlyzózni ahhoz, hogy kiélvezhesd az ilyen gyakorlatok előnyeit. Iktass be valamiféle guggolást, és némi fej feletti kinyomást hogy megerősítsd azokat az izmokat és ízületeket.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Jelek, hogy a tested gyorsabban öregszik, mint kellene

2019-09-16

Jelek, hogy a tested gyorsabban öregszik, mint kellene

Már nem eszel savanyúságot, mert nem tudod kinyitni az üveget? A nadrágjaid szűkek derékban, de bővek a lábadon? Akkor lehet, hogy téged is érint a korai öregedés…

Ez történik a testeddel, ha mezítláb mászkálsz

2019-08-12

Ez történik a testeddel, ha mezítláb mászkálsz

Te is olyan gyerek voltál, aki imádott mezítláb rohangálni? Imádtad azt a vicces, hideg, pépes érzést, amikor belenyomtad a lábad a sárba? Szeretted a harmatos reggeli fű érzését? Ha te is mosolyogsz ezeken az emlékeken, valószínűleg még a mai napig élvezed a cipő nélküliség felszabadító érzését. Évszázadokig keringtek történetek arról, hogy milyen

Hazudtold meg a korodat ezekkel a módszerekkel!

2019-07-16

Hazudtold meg a korodat ezekkel a módszerekkel!

Senki nem akar megöregedni, mégsem tehetünk ellene. De miért kellene beletörődnünk? Miért ne tehetnénk azért, hogy a kor csak egy szám legyen? Ezek az egyszerű stratégiák nem csak abban segítenek, hogy jobban érezd magad, de sokkal egészségesebb is maradhatsz, ameddig csak lehet.

Előzd meg az allergiát ezekkel a trükkökkel

2019-07-09

Előzd meg az allergiát ezekkel a trükkökkel

Az allergiaszezon közepén járunk, ami sok ember mindennapjait megnehezíti. A gyógyszerszedés azonban nem az egyetlen megoldás, megmutatjuk mi mást tehetsz még annak érdekében, hogy csökkentsd a tüneteket.

Fogyókúra tippek 1920-ból: Ma is megállja a helyét?

2019-06-25

Fogyókúra tippek 1920-ból: Ma is megállja a helyét?

Egy 1920-ban megjelent magazin egyik cikkét vettük most elő, aminek címe „Hogyan szabályozd a súlyod”. Tele van étrenddel kapcsolatos tippekkel, amik közül néhány meglepően előremutató, de valljuk be vannak köztük olyanok is, amik ma már egyáltalán nem állják meg a helyüket. Itt vannak a legfontosabb fogyással kapcsolatos tanácsok 1920-ból.

Ne engedd, hogy becsapjanak a zöld kozmetikumokkal!

2019-06-05

Ne engedd, hogy becsapjanak a zöld kozmetikumokkal!

Ne hagyd, hogy átverjen a kozmetikai ipar, nem minden zöld, ami annak lászik! Egyre fontosabb téma a környezetszennyezés, aminek egy fontos része a fürdőszobában zajlik, csináld te is jól!

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
222 770
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
3 344 178
Közösség

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 131

Átlagos értékelés: 4.9