notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Öt gyakorlat, amivel karbantarthatod magad 40 felett

hirdetes

Öt gyakorlat, amivel karbantarthatod magad 40 felett

helloladies.hu

Habár az öregedés folyamata jelen tudásunk szerint nem állítható le, igazat kell adnunk azoknak, akik azt állítják, hogy a rendszeres testmozgás segít növelni a várható élettartamot a krónikus betegségek megakadályozásával illetve azok fejlődésének lelassításával.

Öt gyakorlat, amivel karbantarthatod magad 40 felett

Előbb vagy utóbb minden ember életében eljön az a pillanat, amikor ráeszmél, hogy nem sérthetetlen. A szervezet már 30 éves kortól hanyatlásba kezd, ez a leépülés pedig minden évben egyre csak intenzívebbé válik. A testmozgás ezt a folyamatot segít lelassítani. Minden további nélkül vessünk is egy pillantást néhány olyan gyakorlatra, amelyek segítenek frissnek, egészségesnek és boldognak érezni magad 40 felett is!

Szívbetegség ellen

 

Ha azonban igazán szeretnéd, hogy szíved megérezze a kardiózás eredményeit, akkor úgy kell edzened, hogy szíved a maximális pulzusod 80%-án „ketyegjen” legalább 30 percig, heti 3-4 alkalommal. Ez azt jelenti, hogy egy 10-es skálán 8-as szinten kell megerőltetned magad (ahol 10 a teljesítőképességed csúcsa). Ha tehát alig izzadsz meg, vagy úgy érzed, hogy mehetne még keményebben is, akkor ideje odalépni egy kicsit jobban.

hirdetes

Csontritkulás ellen

hirdetes

50 év felett minden második nőt fenyeget a csonttörés a csontritkulás miatt. Habár 40 és 50 között van egy évtizednyi idő, bizonyára te sem szeretnél addig várni ezekkel a megelőző gyakorlatokkal. Habár a rendszeres kalciumbevitel továbbra is elengedhetetlen az erős csontozat megőrzéséhez, néhány nemrégiben folytatott kutatás során megállapították, hogy az intenzív, súlyemelő gyakorlatok szintén segíthetnek a csontok karbantartásában.

 

A közhiedelemmel ellentétben tehát az ilyen intenzív gyakorlatok nem ártanak, hanem nagyon jótékonyak is lehetnek – persze csak ha szabályosan végzi őket az ember. A tánc, a jumping jack, a teniszütővel végzett sportok, de még az időnkénti kocogással kiegészített séták is szóba jöhetnek, ha a csontozat megerősítéséről van szó. Iktasd be ezeket legalább heti 1-2 alkalommal!

Ízületi gyulladás ellen

Az ízületi gyulladások veszélye a korral egyenes arányban nő, azonban a krónikus ízületi fájdalmak és merevség minden felnőtt korosztályt érintenek, különösen a túlsúlyban szenvedőket és akiknek korábban már volt valamilyen ízületi sérülésük. Sosem túl korai tehát belekezdeni az ilyen kellemetlenségek megelőzésébe. Az erőedzés az egyik legjobb módszer az ilyen jellegű fájdalmak megelőzésére. Bizonyítottan segít csökkenteni az ízületi gyulladással járó fájdalmakat, ráadásul még a gyulladás kialakulását is segíthet megakadályozni. A jó hír az, hogy nem kell órákig súlyzózni ahhoz, hogy kiélvezhesd az ilyen gyakorlatok előnyeit. Iktass be valamiféle guggolást, és némi fej feletti kinyomást hogy megerősítsd azokat az izmokat és ízületeket.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Módszerek, amikkel sokat tehetsz az egészségedért és 1 percbe telnek

2020-09-15

Módszerek, amikkel sokat tehetsz az egészségedért és 1 percbe telnek

Ha szeretnénk megőrizni az egészségünket, az sok időt vehet igénybe, hosszútávon azonban mindenképp megéri, sőt az apró lépések is sokat számítanak. Vannak dolgok, amikre 60 másodperc is bőven elég és csodákat művelnek a testtel. Itt van néhány módszer, ami sokat tesz az egészségért és kevesebb, mint 1 percbe telik!

A legjobb zsírégető gyakorlatok!

2020-09-01

A legjobb zsírégető gyakorlatok!

Készen állsz kicsit felgyorsítani a szívverésedet, hogy zsírt égethess – gyorsan? Próbáld ki azokat az edzéseket, amik kifejezetten a fogyást célozzák meg, segítenek az izomépítésben és még szórakoztatóak is!

Házi praktikák ízületi gyulladás és fájdalmak kezelésére

2020-09-22

Házi praktikák ízületi gyulladás és fájdalmak kezelésére

Az ízületi gyulladás, illetve fájdalmak nagyon sok embert érintenek és az orvostudomány egyelőre sajnos csak fájdalomcsillapítókkal tud ellene harcolni. Habár ezek működnek, nyilván nem megoldás és hosszútávon sok mellékhatásuk lehet. Az otthoni gyógymódok, valamint a mozgás is nagyon hatásosak. Bemutatjuk a legjobb módszereket, amik csökkentik a f

Ezért fogyassz te is acai berryt!

2020-09-01

Ezért fogyassz te is acai berryt!

Az acai berry gyümölcs Dél-Amerikában, Brazíliában, Peruban honos, bogyói pedig tele vannak tápanyagokkal. Az acai pálmán nő, lilás színe van, az íze valahová a szeder és az étcsokoládé közé sorolható. Milyen hatással van a testre, ha rendszeresen fogyasztjuk?

Legalább ennyit kell mozognod egy héten!

2020-08-26

Legalább ennyit kell mozognod egy héten!

Tudjuk, hogy a mozgás elengedhetetlen része az egészségnek, azonban mégis számtalan kifogással állunk elő, hogy miért nem csinálunk semmit. Ha te is ebbe a kategóriába tartozol és további motivációra van szükséged, jó ha tudod, hogy napi csupán néhány perc edzés is tehet azért, hogy tovább élj!

Ezért kellene sárgadinnyés vizet innod!

2020-08-24

Ezért kellene sárgadinnyés vizet innod!

A sárgadinnye nagyon finom magában, más gyümölcsökkel együtt és smoothie-ként fogyasztva is, de tudtad, hogy frissítő és egészséges vizet is készíthetsz belőle? Finom és tápanyagban gazdag módja, hogy kicsit feldobd a napi folyadékbeviteledet!


Alakformálás Egészség Egészséges életmód