notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

7 étel, amire mondj NEMET edzés után,egészséges,életmód,táplálkozás,alakformálás,edzés,sport,hatékony,fogyás,diéta

hirdetes

7 étel, amire mondj NEMET edzés után

helloladies.hu

Gondolom nektek is ismerős az az érzés, mikor edzés után rád tör a farkaséhség. Na ilyenkor egyáltalán nem mindegy, mit eszel, ezért nagyon vigyázz, hogy ne kerítsen hatalmába semmilyen állatias ösztön, hogy kipakold a hűtőt! Megmutatjuk a 7 legrosszabb ételt, melyeket ilyenkor kerülj el!

Gondolom nektek is ismerős az az érzés, mikor edzés után rád tör a farkaséhség. Na ilyenkor egyáltalán nem mindegy, mit eszel, ezért nagyon vigyázz, hogy ne kerítsen hatalmába semmilyen állatias ösztön, hogy kipakold a hűtőt! Megmutatjuk a 7 legrosszabb é

7 étel, amire mondj NEMet és még 7, amit érdemes edzés után fogyasztanod, íme:

 

Az összes cukros lötty és édesség

Szeretnéd, ha a testeden zsír helyett elsősorban izom feszülne, ugye? Nos, éppen ezért kell hanyagolni a mogyorókrémes palacsintát és a karamellás cukrokat.  A dolog kissé becsapós, hiszen a gyümölcsjoghurtok egészséges opciónak tűnnek, de valójában több cukor van bennük, mint hinnéd. Az édességeket edzés után azért érdemes kerülni, mert lassítják az anyagcserét. Márpedig te éppen ennek az ellenkezőjét akarod elérni a rendszeres mozgással.

Bármilyen sós ropogtatnivaló

 

Teljesen természetes, hogy edzés után úgy érzed, szeretnél bekapni valami sósat, hiszen az intenzív testmozgás által kiváltott izzadás során rengeteg kálium távozik a szervezetedből. A kálium fontos tápanyag, hiszen segíti az izmok megfelelő működését és támogatja az idegrendszer funkcióit,ugyanakkor a magas kalóriatartalmú sós finomságok inkább lehúznak. 


Tejcsokoládé

 

Nem állítjuk, hogy a csokoládé az ördögtől való, de már egyetlen szelet tejcsoki is 250 kalóriát tartalmaz és természetesen a koleszterinszintedre sincs jó hatással.

Zsíros ételek

 

Edzés után több glikogénre van szüksége a szervezetednek, amelynek funkciója a rövidtávú energiaraktározás a sejtekben. Érthető tehát, hogy kívánod a zsíros ételeket, pedig épp ezekről kellene legalább ilyenkor lemondanod: célod a zsírok elégetése és álomalak elérése. Jusson mindig ez az eszedbe! És akkor még nem is beszéltünk a magas koleszterinszintről, amit a túlzott zsírfogyasztás okoz...

 

Kizárólag nyers zöldségek

 

Azért a ló túlsó oldalára sem kell átesni. Természetesen fontos, hogy a friss zöldségek étrendet szerves részét képezzék, de egy komolyabb edzést követően ez önmagában véve akkor is kevés lesz a szervezetednek, ha egyébként fogyni szeretnél. Egészítsd ki a zöldségarzenált csirke- vagy pulykahússal, amely tartalmazza azokat az ásványi anyagokat, amelyekre ilyenkor szükséged van.

Péksütemények

Még a profi sportolók között is szép számmal akadnak, akik elcsábulnak egy-egy fánk, muffin vagy pudingos táska láttán („sokáig érzem magam jóllakottnak”, mondják), pedig edzés után a testnek minőségi szénhidrátokra van szüksége, elvégre a szénhidrát testünk energiaellátásának fő forrása, melyet edzés után pótolnunk kell.

hirdetes

Különféle energia szeletek

 

Ma már számos energia szelet közül választhatsz a táplálékkiegészítők piacán: ezeknek energia tartalma magas, regeneráló és frissítő hatású szinte mindegyikük.  Ezeket a szeleteket azonban nem az edzés utáni időszakra tervezték, hanem épp azért kerültek a piacra, hogy a kardiós bevetés előtt minél energikusabb legyél. Ne keverd hát a szezont a fazonnal: edzés után helyett edzés előtt egyél meg egyet.
 

Íme azok az ételek, melyeket edzés után kellene enned

Edzés után: regenerálódás

hirdetes

 

Edzés után nagyjából 15 percen át áll nyitva az úgynevezett anabolikus kapu. Ez azt jelenti, hogy ebben az időtartamban a szervezet sokkal jobban tudja hasznosítani a bejuttatott tápanyagokat, mert kiéhezett állapotban van (ez az egyik oka, hogy edzés közben nem kell enni), és sokkal hatékonyabban is épít be mindent, amit adunk neki. Ezáltal töltődnek vissza a glikogén raktárak, vagyis az izomzat szénhidrát raktárai, ami fontos kulcs a fejlődéshez és a regenerációhoz.

Folyadékfogyasztás

 

Ebben a szakaszban kiemelt fontosságú, hogy gyorsan felszívódó, kiváló minőségű, könnyen emészthető táplálékot vegyünk magunkhoz,elsősorban folyadékok formájában.

Fehérje turmix

 

A legismertebb a whey protein vagyis a tejsavó, ami könnyen és gyorsan emészthető – gyors felszívódású. Nincs kifejezetten olyan, hogy legjobb protein. Mert a célodtól függ, melyik számodra az ideális. A gyors felszívódású protein alapvető minden edzés után – kell a gyors tápanyag az izmok számára. Emellett még reggel első étkezéshez is alkalmazható, hiszen az éjszaka folyamán a szervezet „éhezett” és kell a gyors utánpótlás.

Étcsokoládé

 

A nagy kakaótartalmú keserű csokoládék azonban még jót is tesznek edzés után: a csoki nem csak feldob, de a kognitív funkcióidat is kiélezi, tehát az agyalás is jobban megy a segítségével. Edzés előtt is kitűnő választás egy harapásnyi étcsoki.

Fehérjék

A szükséges aminósavakat, amelyek a sérült szöveteket visszaépítik és tovább erősítik. A fehérje bevitele az izmok hidratálását is biztosítja. Az aminósavak az immunrendszert is erősítik, amely ellenállóbbá tesz a megfázás és más fertőzések ellen is! A klinikai tanulmányok bebizonyították, hogy a tejsavó fehérje antikarcinogén hatású, vagyis segít megelőzni a rákos megbetegedéseket. Megemeli a glutation szintjét, amely egy nagyon fontos antioxidáns.

Gyümölcsök

 

Ebben a szakaszban kiemelt fontosságú, hogy gyorsan felszívódó, kiváló minőségű, könnyen emészthető táplálékot vegyünk magunkhoz,elsősorban folyadékok formájában.

Banán és mogyorókrém (házi)

A banánban sok a kálium és a szénhidrát, ezért jó választás edzés után. Gyakran szokták mogyoróvajjal fogyasztani; egyrészt mert finom, másrészt mert értékes tápanyagforrás. A mogyoróvaj elsődlegesen mint zsír- és mikrotápanyagforrás egészítheti ki az étrendünket. Egy késő esti, szinte szénhidrátmentes étkezés része is lehet akár egy proteinturmixba keverve, diétában szintén kiváló zsírforrás a már említett élvezeti érték mellett, cukorbetegek pedig a korlátozott szénhidrátfogyasztást kompenzálhatják jó minőségű zsiradékokkal általa.

Szénhidrátok

 

A kutatások szerint nagyjából fél-1 g szénhidrát szükséges testsúlykilogrammonként, hogy edzés után visszatöltsd a lemerült raktárakat. Edzés után 2 órával a tanulmányok már 50%-kal kisebb glikogén raktározási képességet mutattak ki az izomzatban. Tehát minél előbb, annál jobb!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Házi praktikák ízületi gyulladás és fájdalmak kezelésére

2020-09-22

Házi praktikák ízületi gyulladás és fájdalmak kezelésére

Az ízületi gyulladás, illetve fájdalmak nagyon sok embert érintenek és az orvostudomány egyelőre sajnos csak fájdalomcsillapítókkal tud ellene harcolni. Habár ezek működnek, nyilván nem megoldás és hosszútávon sok mellékhatásuk lehet. Az otthoni gyógymódok, valamint a mozgás is nagyon hatásosak. Bemutatjuk a legjobb módszereket, amik csökkentik a f

Módszerek, amikkel sokat tehetsz az egészségedért és 1 percbe telnek

2020-09-15

Módszerek, amikkel sokat tehetsz az egészségedért és 1 percbe telnek

Ha szeretnénk megőrizni az egészségünket, az sok időt vehet igénybe, hosszútávon azonban mindenképp megéri, sőt az apró lépések is sokat számítanak. Vannak dolgok, amikre 60 másodperc is bőven elég és csodákat művelnek a testtel. Itt van néhány módszer, ami sokat tesz az egészségért és kevesebb, mint 1 percbe telik!

Készíts finom és egészséges Levendulás limonádét!

2020-09-14

Készíts finom és egészséges Levendulás limonádét!

Nem titok, hogy az életünkben vannak nagyon stresszes időszakok, a munka nagy hajtással jár, közben családi problémákkal is meg kell küzdenünk és még saját magunkra is kellene szakítani egy kis időt, és akkor az alvást még nem is említettük.

30 perces receptek, amik segítenek a fogyásban!

2020-09-07

30 perces receptek, amik segítenek a fogyásban!

Egy gyorsan elkészíthető, ugyanakkor tápláló ételre vágysz, ami még abban is segít, hogy gyorsabban fogyj? Egy fárasztó munkanap után amire legkevésbé vágyunk, hogy órákig kelljen a konyhában állnunk, éppen ezért ma olyan receptet mutatunk, ami 30 perc alatt elkészül és mindössze egy-két edényre van hozzá szükség.

Ezért fogyassz te is acai berryt!

2020-09-01

Ezért fogyassz te is acai berryt!

Az acai berry gyümölcs Dél-Amerikában, Brazíliában, Peruban honos, bogyói pedig tele vannak tápanyagokkal. Az acai pálmán nő, lilás színe van, az íze valahová a szeder és az étcsokoládé közé sorolható. Milyen hatással van a testre, ha rendszeresen fogyasztjuk?

Legalább ennyit kell mozognod egy héten!

2020-08-26

Legalább ennyit kell mozognod egy héten!

Tudjuk, hogy a mozgás elengedhetetlen része az egészségnek, azonban mégis számtalan kifogással állunk elő, hogy miért nem csinálunk semmit. Ha te is ebbe a kategóriába tartozol és további motivációra van szükséged, jó ha tudod, hogy napi csupán néhány perc edzés is tehet azért, hogy tovább élj!


Egészség Egészséges életmód Egészséges táplálkozás