notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

8 étel, amikről nem is gondoltad volna, hogy segítenek lefogyni

hirdetes

8 étel, amikről nem is gondoltad volna, hogy segítenek lefogyni

helloladies.hu

Bizony, léteznek olyan ételek, amik nagyon sokat segíthetnek a fogyásban és abban, hogy a leadott kilók ne jöjjenek vissza, a most következő cikkben nyolc ilyen ételt mutatok nektek!

8 étel, amikről nem is gondoltad volna, hogy segítenek lefogyni

A fogyás nem feltétlenül kell, hogy kellemetlen, kínzó folyamat legyen. Ami azt illeti, egyáltalán nem kell, hogy szenvedj tőle. A hatékony és tartható súlyleadás sokkal egyszerűbb, ha inkább az elfogyasztott ételek minőségére figyelünk, nem pedig a mennyiségére. Az egészséges, tápláló (és akár több kalóriát is tartalmazó) ételek segítenek, hogy kevesebbel is jól lakhassunk. Ezen ételek között sok olyan is szerepel, amiket az emberek inkább kerülnének a diétájuk során, holott pont, hogy ezek segíthetnek megszabadulni a feleslegtől és elérni céljainkat. A bemutatott nyolc étel nem csak a fogyást gyorsítja fel, hanem a leadott kilókat sem engedi visszaosonni!

 

Teljes tej


A zsírszegény megoldás nem feltétlenül hatékonyabb, ha tejtermékekről van szó. Egy nemrégiben folytatott kutatás során több mint 18 ezer nő fogyasztott rendszeresen magasabb zsírtartalmú tejterméket, ami csökkentette náluk az elhízás veszélyét. De mégis hogyan lehet ez? Az alacsonyabb zsírtartalmú tej kevesebb olyan zsírsavat is tartalmaz, ami segít, hogy előbb érezzük jóllakottnak magunkat, és hogy ez az érzés tovább maradjon meg. Sok felmérés is kimutatta, hogy azok, akik csökkentik az elfogyasztott zsírmennyiséget, hajlamosak cukrokkal és finomított szénhidrátokkal helyettesíteni azt, ezek pedig sokkal károsabbak az egészségre.

hirdetes

Tehát: nyugodt szívvel fogyasszunk többfajta tejterméket is, és ne feltétlenül azt nézzük, hogy mekkora zsírtartalma van. Sokkal inkább a cukros édességeket (jégkrém, ízesített joghurt, stb.) kerüljük.

Dióvajak


Az egészséges zsírok mellett a dióvajak meglepően sok fehérjét és rostokat is tartalmaznak. Két evőkanál mogyoróvajban például 8 gramm fehérjét és 2 gramm rostot találunk. A Harvard School of Public Health egészségügyi intézmény egyik kutatásában megállapították, hogy a rendszeresen dióféléket fogyasztó nők körében lényegesen alacsonyabb az elhízás és a túlsúly kialakulásának veszélye. Egy hasonló felmérés során pedig kiderült, hogy a diófélékben gazdagabb étrendeket követők nem mutattak jelentős súlygyarapodást a hétköznapi étkezőkkel szemben. A diók és dióvajak tehát segíthetnek a veszélyes súlygyarapodás megfékezésében, ráadásul 200 kalóriányi mogyoró- vagy kesudióvaj például sokkal laktatóbb, mint ugyanennyi kalóriát tartalmazó keksz.

hirdetes

 

Tészták


A tészták meglepően alacsony glikémiás indexszel rendelkeznek – ez az érték (0 és 100 között) mutatja azt, hogy egy adott ételben található szénhidrátok milyen gyorsan emelik meg a vércukorszintet. Minél alacsonyabb ez az érték, annál tovább tart megemészteni az ételt, ami így tovább képes energiával ellátni a szervezetünket. A teljes kiőrlésű tészták 32-37 közötti tartományban vannak (nagyjából egy szelet fehér kenyér indexértékének a fele), míg a fehértészták félúton mozognak 40 és 50 között (ez még mindig jóval alacsonyabb annál a bizonyos szelet fehér kenyérnél). Mivel a legtöbb tésztaétel egészséges hozzávalókból (tenger gyümölcse, zöldség, olívaolaj, stb.) készül, egy nagy adag miatt egyáltalán nem kell aggódniuk azoknak, akik fogyni szeretnének.

Tipp: használjunk teljes kiőrlésű tésztákat, sok zöldséget és/vagy gyümölcsöt, és kerüljük a sajtos-krémes szószokat.

Tojások


A kiváló minőségű fehérjében, egészséges zsírokban, alapvető vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag tojások kalóriaszegény, tápláló ételeknek számítanak. Egy tojás 70 kalóriát tartalmaz, ezért nyugodt szívvel fogyaszthatjuk a sárgáját és a fehérjét is. Ugyan a tojás sárgája koleszterinforrásnak számít, néhány nemrégiben folytatott kutatás bebizonyította, hogy az ilyen koleszterin kevésbé befolyásolja a vér koleszterinszintjét, mint azt régebben gondoltuk. Az eredmények szerint a mérsékelt tojásfogyasztás biztonságos és a súlyfelesleg leadását is segítheti, ha finomított szénhidrátok helyett választjuk őket.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Fogyj belső combból - akár edzés nélkül is!

2020-06-11

Fogyj belső combból - akár edzés nélkül is!

Te sem találtad még meg a módját, hogy megszabadulj a belsőcombokra lerakódott extra zsírrétegtől? Nem vagy egyedül, a lábakon található zsír ugyanis makacs és egyre nagyobb problémává válik, ahogy idősödsz. Ha elértél egy bizonyos kort és hízol, a zsír általában a csípő, combok környékére rakódik. Az alábbi egyszerű tanácsokat érdemes megfogadni e

Motivációs trükkök edzéshez, amik tényleg működnek

2020-07-07

Motivációs trükkök edzéshez, amik tényleg működnek

Kevés energia, sűrű időbeosztás, túl nagy elvárások. Ez csak néhány akadály (vagy kifogás) ami közéd és a fitnesz céljaid közé állhat. Itt van néhány tipp, hogy többé ne csak gondolj arra, hogy mozogni kellene, hanem tényleg csináld is!

Így győzd le az 5 leggyakoribb kifogást és kezdj el végre mozogni

2020-07-07

Így győzd le az 5 leggyakoribb kifogást és kezdj el végre mozogni

Mi a legnagyobb akadály, amivel a legtöbb ember szembenéz? A fejük. Itt van az 5 leggyakoribb kifogás, ami visszatarthat a mozgástól és tippek, hogy juthatsz túl rajtuk!

Egészséges reggeli ötletek, amik segítenek a fogyásban is

2020-06-23

Egészséges reggeli ötletek, amik segítenek a fogyásban is

Sok tudományos kutatás bebizonyította már, hogy azok az emberek, akik tápanyagban gazdag reggelit fogyasztanak, sokkal sikeresebben fogynak, éppen ezért összegyűjtöttünk néhány tápanyagban dús, egészséges reggeli ötletet, ami nem számít milyen étrendet követsz, segíthet a célod elérésében!

Igyál több vizet - A legjobb módszerek, hogy hidratált maradj

2020-07-13

Igyál több vizet - A legjobb módszerek, hogy hidratált maradj

Néhány ember valójában túl sok vizet iszik és bár az sem jó, a legtöbbünknek igencsak hasznára válna, ha többet inna. Ha szeretnéd növelni a vízfogyasztásodat és az ezzel járó összes előnyt kihasználni, elmondjuk, mit tehetsz ennek érdekében!

Így előzd meg a sérüléseket otthoni edzés során

2020-07-06

Így előzd meg a sérüléseket otthoni edzés során

Senki nem mondja, hogy a mozgás nem jó, mert az, de nem kockázatmentes, ugyanis sérülésekkel járhat. Úgyhogy hogyan kerülheted el a sérülést, főleg, ha otthon edzel? Tartsd be ezeket a tanácsokat!

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
98 823
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
2 565 747
Alakformálás Egészség Egészséges táplálkozás Fogyás Fogyókúra