notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A víz jótékony hatása a testre és a lélekre

hirdetes

A víz jótékony hatása a testre és a lélekre

helloladies.hu

Táplálék nélkül hetekig is kibírjuk, de víz nélkül nem élhetünk: napok alatt szomjan halunk. Ásványvízből évente átlagosan 50 litert iszunk. Ez a mennyiség ugyan fokozatosan nő, ám még messze elmaradunk Belgiumtól, ahol az emberek 112 litert fogyasztanak egy évben.

A víz jótékony hatása a testre és a lélekre

Az emberi test 60 %-ban vízből áll, a kisbabák testének még ennél is nagyobb százaléka víz. Egy 70 kilós férfi szervezetében 45 liter víz található, a nőében kevesebb, mert a női test százalékos zsírtartalma nagyobb és a zsír kevesebb vizet képes megkötni. Az évek múlásával a szervezetben egyre jobban csökken a vízartalom, a bőr és az izomzat veszít rugalmasságából. A kor előrehaladtával általában egyre kevesebb folyadékot veszünk magunkhoz, aminek súlyos egészségügyi következményei lehetnek. Növekszik ugyanakkor a csupán 10 % vizet tartalmazó zsírsejtek mennyisége (Részben azért, mert az idősebbek fizikailag kevésbé aktívak.)

Mielőtt szót ejtenénk a vízfogyasztás előnyeiről, elmondom nektek azt, hogy én hogy szoktam rá a nagyobb mennyiségű víz fogyasztására! Egyáltalán nem szerettem a vizet, nagyon sokáig kellett győzködnie már a szüleimnek is, hogy többet igyak, de nem sikerült. A csapból fura ízű víz folyik mindenhonnan, a palackos vízről sok rosszat lehet hallani, szóval köszöntem szépen, de nem kértem a vízből. Egészen addig, amíg egy kollégám nem hívta fel a figyelmemet a hálózati vízautomatákra. Előtte ballonos víz volt az irodánkban, mert sokan azt szerették, viszont amióta kipróbáltuk a vízautomatát, senki sem néz rá a ballonos vízre.

Hogy mik az előnyei? Nem kell bajlódni a ballonok cseréjével, sokkal inkább időtakarékos megoldás, emellett költséghatékony (sokkal olcsóbb, mint a ballonos), környezettudatos, és még finom is tőle a víz! Én a legjobb céget választottam, ők azok, akik még jobbá teszik az életünket, ugyanis vízautomatákon kívül vízszűréstechnikával is foglalkoznak, ezért az általuk forgalmazott módszer még egészséges is! Én beleszerettem, a munkatársam nevét pedig aranyba foglaltam, azóta napi 4-5 liter vizet iszok meg, és sokkal jobban érzem magam!  

hirdetes

Kitakarítja a szervezetet


A víz szervezetünkben több különösen fontos funkciót lát el:

  • eltávolítja az anyagcsere során keletkezett felesleges termékeket.  (A táplálkozással foglalkozó szakemberek azt ajánlják, minden fogyókúra előtt tartsunk méregtelenítő és salakanyagokat eltávolító napokat, amikor még többet kell inni.)
  • táplálékelemeket és ásványi anyagokat szállít a belekből a vérbe, és a vérárammal eljut a szervekhez, illetve a sejtekhez.
  • szabályozza testünk hőmérsékletét. A víz az izzadsággal távozik a szervezetből, ezzel hűtve bőrünket. Ha túl keveset iszunk, ez a mechanizmus nem működik, és az anyagcsere is lelassul. Ha szervezetünk nem képes elégetni a zsírt, illetve kiválasztani a méreganyagokat, azok a vérben maradva savasodást, salakosodást okoznak. Ezért szükséges a fogyókúra idején sok vizet innunk, - legalább 2-3 litert naponta.

Kevés vízfogyasztás, sok káros hatás


A legtöbb ember ott követ el hibát, hogy csak akkor iszik, ha nagyon szomjas. Pedig az már a vízhiány első komoly tünete, amikor 1-2 pohár folyadék sem oltja a szomjúságot. Ilyenkor kb. 8 deciliter folyadékot kell lassan, kortyolva meginnunk. A súlyosabb vízhiány (kb. 1,5 liter) fáradtságérzettel és koncentrációzavarral jár. 2 literes hiány már hőemelkedéshez vagy akár 41 fokos lázhoz vezethet! Testtömegünk 5-8 %-át elveszítjük, izgatottá válunk, alvászavarok lépnek fel, bőrünk kipirosodik, végül pedig kiszárad. Ennél súlyosabb vízveszteség akár halálos kimenetelű is lehet.

hirdetes

A szervezet nem tud vizet raktározni


Szervezetünk nem képes az éltető víz tartalékolására, ezért azt folyamatosan pótolni kell. Egészséges embernél a fel nem használt vizet a szervezet vizelet formájában kiválasztja.

A víz gyógyszer is


Az Egyesült Államokban az orvosok 25 %-a gyógyszer helyett vizet javasol megfázás ellen. Ennek megvan a magyarázata: nem szabad elfelejteni, hogy az összes vírusos megbetegedést (így a meghűlést is) a szervezet a saját erejéből le tudja küzdeni. Orvosságokat azért szedünk, hogy azok csökkentsék a vírus leküzdése során fellépő kellemetlen hatásokat, mint a láz, a köhögés és a nátha. Ugyanezt a szerepet tölti be a víz – enyhíti a panaszokat. A vízfogyasztás nem szünteti meg a lázat, csupán lehűti testünket (ahhoz, hogy lázunk 1 fokkal csökkenjen, 2 liter hideg folyadékot kell meginnunk). A magas nedvességtartalmú levegő csökkenti a nátha tüneteit, például a köhögési ingert. A betegség ideje alatt naponta legalább 3,5 liter folyadékot fogyasszunk. Ennek köszönhetően könnyebben üríti ki a szervezet a méreganyagokat. Lázas állapotban a méregtelenítés lelassul. Más jellegű problémáknál is segíthet a víz: sokan azonnal fájdalomcsillapító után nyúlnak, ha fáj a fejük, pedig az esetek jelentős részében elegendő lenne csupán 1-2 pohár hideg vizet inni. Érdemes kipróbálni.

Mikor igyunk és hogyan?

A szakértők napi 1,5-2 liter víz elfogyasztását javasolják. Délelőtt igyunk 1 liter gyümölcslevet, hogy szervezetünk számára biztosítsuk a megfelelő mennyiségű vitamint és rostot. Délután és este már csak vizet igyunk. Ezzel tisztítjuk szervezetünket és pótoljuk a nap során elvesztett folyadékot. Nem szabad túl sokat innunk, mivel a felesleg eltávozik a szervezetből. Legjobb sokszor kis mennyiséget inni, általában fél órával étkezés után. Lassan, kortyolgatva igyunk, mert így biztosíthatjuk a folyadék optimális felhasználását.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Íme a megoldás, ha úgy érzed, hogy nagyon száraz a bőröd a téli hónapokban

2022-01-13

Íme a megoldás, ha úgy érzed, hogy nagyon száraz a bőröd a téli hónapokban

A hidegebb éghajlaton élők számára a hideg, száraz téli levegő is okozhat bőr szárazságot. Sajnos ebben telente mi is részesülünk. Vajon mit lehetne tenni ellene?

Idén végre kipróbálnád a SUP-ozást? – 10 tanács kezdőknek

2022-04-16

Idén végre kipróbálnád a SUP-ozást? – 10 tanács kezdőknek

Eddig minden évben csak nézted, de idén elhatároztad, hogy Te is kipróbáld a SUP-ozást? Összegyűjtöttünk 10 tippet, amiket érdemes megfogadnod kezdő SUPosként!

Nem csak egy edzésterv kell hozzá – így legyenek tökéletesek edzéseid

2021-12-31

Nem csak egy edzésterv kell hozzá – így legyenek tökéletesek edzéseid

Minden ember manapság már az egészséged életmódra törekszik, melyhez hozzá tartozik a megfelelő mennyiségű és minőségű, rendszeres testmozgás - így csináld!

Ezért fontos, hogy megfelelően pótold hiányzó fogaidat

2021-12-27

Ezért fontos, hogy megfelelően pótold hiányzó fogaidat

Amennyiben Te is foghiánnyal küzdesz, biztosan tudod, hogy az számos kellemetlenséggel járhat együtt. Tudd meg Te is, miért rendkívül fontos fogaid pótlása.

5 gyors segítség a bölcsességfog fájdalmának megszüntetésére

2021-01-22

5 gyors segítség a bölcsességfog fájdalmának megszüntetésére

Neked is fáj a bölcsességfogad? Mutatunk 5 megoldást, amivel enyhítheted, vagy akár meg is szüntetheted a bölcsességfog fájdalmát. Praktitkák bölcsességfogra.

Csődöt mondott a párod az ágyban? Komoly betegség is állhat a háttérben!

2020-11-20

Csődöt mondott a párod az ágyban? Komoly betegség is állhat a háttérben!

Csődöt mondott a párod az ágyban? Komoly oka is lehet ennek, ezért igen is kell beszélni róla! Mutatjuk mi állhat a potenciazavar hátterében, és mi rá a megoldás.