notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A víz jótékony hatása a testre és a lélekre

hirdetes

A víz jótékony hatása a testre és a lélekre

helloladies.hu

Táplálék nélkül hetekig is kibírjuk, de víz nélkül nem élhetünk: napok alatt szomjan halunk. Ásványvízből évente átlagosan 50 litert iszunk. Ez a mennyiség ugyan fokozatosan nő, ám még messze elmaradunk Belgiumtól, ahol az emberek 112 litert fogyasztanak egy évben.

A víz jótékony hatása a testre és a lélekre

Az emberi test 60 %-ban vízből áll, a kisbabák testének még ennél is nagyobb százaléka víz. Egy 70 kilós férfi szervezetében 45 liter víz található, a nőében kevesebb, mert a női test százalékos zsírtartalma nagyobb és a zsír kevesebb vizet képes megkötni. Az évek múlásával a szervezetben egyre jobban csökken a vízartalom, a bőr és az izomzat veszít rugalmasságából. A kor előrehaladtával általában egyre kevesebb folyadékot veszünk magunkhoz, aminek súlyos egészségügyi következményei lehetnek. Növekszik ugyanakkor a csupán 10 % vizet tartalmazó zsírsejtek mennyisége (Részben azért, mert az idősebbek fizikailag kevésbé aktívak.)

Mielőtt szót ejtenénk a vízfogyasztás előnyeiről, elmondom nektek azt, hogy én hogy szoktam rá a nagyobb mennyiségű víz fogyasztására! Egyáltalán nem szerettem a vizet, nagyon sokáig kellett győzködnie már a szüleimnek is, hogy többet igyak, de nem sikerült. A csapból fura ízű víz folyik mindenhonnan, a palackos vízről sok rosszat lehet hallani, szóval köszöntem szépen, de nem kértem a vízből. Egészen addig, amíg egy kollégám nem hívta fel a figyelmemet a hálózati vízautomatákra. Előtte ballonos víz volt az irodánkban, mert sokan azt szerették, viszont amióta kipróbáltuk a vízautomatát, senki sem néz rá a ballonos vízre.

Hogy mik az előnyei? Nem kell bajlódni a ballonok cseréjével, sokkal inkább időtakarékos megoldás, emellett költséghatékony (sokkal olcsóbb, mint a ballonos), környezettudatos, és még finom is tőle a víz! Én a legjobb céget választottam, ők azok, akik még jobbá teszik az életünket, ugyanis vízautomatákon kívül vízszűréstechnikával is foglalkoznak, ezért az általuk forgalmazott módszer még egészséges is! Én beleszerettem, a munkatársam nevét pedig aranyba foglaltam, azóta napi 4-5 liter vizet iszok meg, és sokkal jobban érzem magam!  

hirdetes

Kitakarítja a szervezetet


A víz szervezetünkben több különösen fontos funkciót lát el:

  • eltávolítja az anyagcsere során keletkezett felesleges termékeket.  (A táplálkozással foglalkozó szakemberek azt ajánlják, minden fogyókúra előtt tartsunk méregtelenítő és salakanyagokat eltávolító napokat, amikor még többet kell inni.)
  • táplálékelemeket és ásványi anyagokat szállít a belekből a vérbe, és a vérárammal eljut a szervekhez, illetve a sejtekhez.
  • szabályozza testünk hőmérsékletét. A víz az izzadsággal távozik a szervezetből, ezzel hűtve bőrünket. Ha túl keveset iszunk, ez a mechanizmus nem működik, és az anyagcsere is lelassul. Ha szervezetünk nem képes elégetni a zsírt, illetve kiválasztani a méreganyagokat, azok a vérben maradva savasodást, salakosodást okoznak. Ezért szükséges a fogyókúra idején sok vizet innunk, - legalább 2-3 litert naponta.

Kevés vízfogyasztás, sok káros hatás


A legtöbb ember ott követ el hibát, hogy csak akkor iszik, ha nagyon szomjas. Pedig az már a vízhiány első komoly tünete, amikor 1-2 pohár folyadék sem oltja a szomjúságot. Ilyenkor kb. 8 deciliter folyadékot kell lassan, kortyolva meginnunk. A súlyosabb vízhiány (kb. 1,5 liter) fáradtságérzettel és koncentrációzavarral jár. 2 literes hiány már hőemelkedéshez vagy akár 41 fokos lázhoz vezethet! Testtömegünk 5-8 %-át elveszítjük, izgatottá válunk, alvászavarok lépnek fel, bőrünk kipirosodik, végül pedig kiszárad. Ennél súlyosabb vízveszteség akár halálos kimenetelű is lehet.

hirdetes

A szervezet nem tud vizet raktározni


Szervezetünk nem képes az éltető víz tartalékolására, ezért azt folyamatosan pótolni kell. Egészséges embernél a fel nem használt vizet a szervezet vizelet formájában kiválasztja.

A víz gyógyszer is


Az Egyesült Államokban az orvosok 25 %-a gyógyszer helyett vizet javasol megfázás ellen. Ennek megvan a magyarázata: nem szabad elfelejteni, hogy az összes vírusos megbetegedést (így a meghűlést is) a szervezet a saját erejéből le tudja küzdeni. Orvosságokat azért szedünk, hogy azok csökkentsék a vírus leküzdése során fellépő kellemetlen hatásokat, mint a láz, a köhögés és a nátha. Ugyanezt a szerepet tölti be a víz – enyhíti a panaszokat. A vízfogyasztás nem szünteti meg a lázat, csupán lehűti testünket (ahhoz, hogy lázunk 1 fokkal csökkenjen, 2 liter hideg folyadékot kell meginnunk). A magas nedvességtartalmú levegő csökkenti a nátha tüneteit, például a köhögési ingert. A betegség ideje alatt naponta legalább 3,5 liter folyadékot fogyasszunk. Ennek köszönhetően könnyebben üríti ki a szervezet a méreganyagokat. Lázas állapotban a méregtelenítés lelassul. Más jellegű problémáknál is segíthet a víz: sokan azonnal fájdalomcsillapító után nyúlnak, ha fáj a fejük, pedig az esetek jelentős részében elegendő lenne csupán 1-2 pohár hideg vizet inni. Érdemes kipróbálni.

Mikor igyunk és hogyan?

A szakértők napi 1,5-2 liter víz elfogyasztását javasolják. Délelőtt igyunk 1 liter gyümölcslevet, hogy szervezetünk számára biztosítsuk a megfelelő mennyiségű vitamint és rostot. Délután és este már csak vizet igyunk. Ezzel tisztítjuk szervezetünket és pótoljuk a nap során elvesztett folyadékot. Nem szabad túl sokat innunk, mivel a felesleg eltávozik a szervezetből. Legjobb sokszor kis mennyiséget inni, általában fél órával étkezés után. Lassan, kortyolgatva igyunk, mert így biztosíthatjuk a folyadék optimális felhasználását.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Házi praktikák ízületi gyulladás és fájdalmak kezelésére

2020-09-22

Házi praktikák ízületi gyulladás és fájdalmak kezelésére

Az ízületi gyulladás, illetve fájdalmak nagyon sok embert érintenek és az orvostudomány egyelőre sajnos csak fájdalomcsillapítókkal tud ellene harcolni. Habár ezek működnek, nyilván nem megoldás és hosszútávon sok mellékhatásuk lehet. Az otthoni gyógymódok, valamint a mozgás is nagyon hatásosak. Bemutatjuk a legjobb módszereket, amik csökkentik a f

Módszerek, amikkel sokat tehetsz az egészségedért és 1 percbe telnek

2020-09-15

Módszerek, amikkel sokat tehetsz az egészségedért és 1 percbe telnek

Ha szeretnénk megőrizni az egészségünket, az sok időt vehet igénybe, hosszútávon azonban mindenképp megéri, sőt az apró lépések is sokat számítanak. Vannak dolgok, amikre 60 másodperc is bőven elég és csodákat művelnek a testtel. Itt van néhány módszer, ami sokat tesz az egészségért és kevesebb, mint 1 percbe telik!

Ezért fogyassz te is acai berryt!

2020-09-01

Ezért fogyassz te is acai berryt!

Az acai berry gyümölcs Dél-Amerikában, Brazíliában, Peruban honos, bogyói pedig tele vannak tápanyagokkal. Az acai pálmán nő, lilás színe van, az íze valahová a szeder és az étcsokoládé közé sorolható. Milyen hatással van a testre, ha rendszeresen fogyasztjuk?

A legjobb zsírégető gyakorlatok!

2020-09-01

A legjobb zsírégető gyakorlatok!

Készen állsz kicsit felgyorsítani a szívverésedet, hogy zsírt égethess – gyorsan? Próbáld ki azokat az edzéseket, amik kifejezetten a fogyást célozzák meg, segítenek az izomépítésben és még szórakoztatóak is!

Legalább ennyit kell mozognod egy héten!

2020-08-26

Legalább ennyit kell mozognod egy héten!

Tudjuk, hogy a mozgás elengedhetetlen része az egészségnek, azonban mégis számtalan kifogással állunk elő, hogy miért nem csinálunk semmit. Ha te is ebbe a kategóriába tartozol és további motivációra van szükséged, jó ha tudod, hogy napi csupán néhány perc edzés is tehet azért, hogy tovább élj!

Ezért kellene sárgadinnyés vizet innod!

2020-08-24

Ezért kellene sárgadinnyés vizet innod!

A sárgadinnye nagyon finom magában, más gyümölcsökkel együtt és smoothie-ként fogyasztva is, de tudtad, hogy frissítő és egészséges vizet is készíthetsz belőle? Finom és tápanyagban gazdag módja, hogy kicsit feldobd a napi folyadékbeviteledet!