notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

terhesség, terhesség alatti táplálkozás

Biztos, hogy mindent tudsz a terhesség alatti helyes táplálkozásról?

helloladies.hu
hirdetes

Védőnői pályafutásom alatt rengeteg tévhittel találkoztam a terhes táplálkozást illetően. A rossz beidegződéseket sokkal nehezebb helyre tenni, mint beállítani egy jól működő táplálkozást. Ami az alap, hogy egy baba táplálékforrását 100%-ban az édesanyja által elfogyasztott ételek jelentik a terhesség alatt. Ebből kell kiindulni. Minden körülmények között. Éppen ezért a várandós anyukák számára nagyon fontos, hogy gyermekük egészsége érdekében fokozottan odafigyeljenek mindenre, amit bármilyen módon elfogyasztanak.

Ilyen a helyes terhesség alatti táplálkozás

Elengedhetetlen nyersanyagok a terhesség alatt


Egy várandós nőnek sokkal több kalciumra, folsavra, vasra és fehérjére van szüksége. Nézzük most meg egyenként, hogy miért is olyan fontosak ezek az anya és a baba szervezete számára.

 

Folsav

 

A folsav, amely zöldségekben folát formájában található meg, egy olyan B-vitamin, amely különböző születési rendellenességeket segít megelőzni a baba agyában és gerincvelőjében. A nap során elfogyasztott ételekkel nem mindig egyszerű bevinni a napi ajánlott folsav-adagot. Ezért ajánlott kifejezetten várandós nők számára készített kiegészítő vitamint szedni, ami 400 mikrogramm folsavat tartalmaz (a tervezett terhesség előtti 30 napon napi egyet). A terhesség során ezt az adagot 600 mikrogrammra érdemes növelni minden egyes nap – ez a mennyiség a legtöbb szülés előtti vitaminban megtalálható. Ha természetes formában szeretnénk bevinni, akkor jó, ha tudjuk, hogy folsavat tartalmaznak például a leveles zöldségek, a gazdagított gabonapelyhek, a kenyerek, a tészták, a babok, és a citrusfélék is.

hirdetes

 

Kalcium


A kalcium a baba csontjainak felépítéséhez és megerősítéséhez szükséges ásványi anyag. Ha egy várandós nő nem visz be eleget belőle a szervezetébe, akkor az a babába vezeti át az anya elraktározott tartalékait. Hogy mind az anyuka, mind a baba is elegendő kalciumot kaphasson, a két szervezetnek összesen több mint 1000 milligrammra van szüksége belőle. Amennyiben az anyuka 19 évnél fiatalabb, úgy 1300 milligramm az ajánlott mennyiség. A legtöbb tejtermék D-vitamint is tartalmaz, ami a kalciummal közösen dolgozik a baba csontjainak megerősítésén. A szervezetbe például tejjel, joghurtokkal, sajtokkal, kalciummal dúsított termékekkel, csontos lazaccal és szardíniával, és bizonyos leveles zöldségekkel vihető be kalcium.

 

 

Vas

Egy várandós anyukának napi 27 gramm vasra van szüksége, ami a nem várandós nők napi szükségletének kétszerese. Erre az ásványi anyagra a vértermelés miatt van szükség ekkora mennyiségben, ami a baba oxigénellátását biztosítja. Ha a szervezet nem kap elegendő vasat a terhesség során, az vérszegénységhez vezethet, ami kimerültséget és a fertőzésekre való fogékonyság fokozódását eredményezi majd. A vasbevitelt egy jó C-vitaminforrás beiktatásával ajánlott kiegészíteni étkezés közben. Például egy pohár narancslé reggelire, mellé pedig egy vasban gazdag gabonapehely. További vasforrások még a húsok (szárnyasok és halak), illetve a szárított babok és borsók.

hirdetes

 

Fehérje

 

A terhesség során több fehérjére is van szükség, de ez általában az általános étkezéssel bekerül a nők szervezetébe. A fehérje a baba szerveinek felépítéséhez szükséges. Többek között húsokban (szárnyasok és halak), szárított babokban és borsókban, tojásokban, diókban található meg.

 

Tudd meg mit szabad és mit nem szabad fogyasztani a terhesség alatt!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A teafogyasztás egészségre gyakorolt hatásai

2019-09-02

A teafogyasztás egészségre gyakorolt hatásai

Ha elszürcsölgetsz egy csésze teát, miközben ezt a cikket olvasod, szinte minden szervnek jót teszel a testedben! A cukrozatlan, édesítés nélküli tea gazdag antioxidánsban, ami segít megelőzni a krónikus betegségeket, és segít megújulni a testben lévő sejteknek. Megsemmisíti a testben található szabadgyököket és csökkenti a gyulladást is. Úgyhogy k

A csodálatos méz sokoldalú felhasználása

2019-08-30

A csodálatos méz sokoldalú felhasználása

A méz már hosszú idők óta ismert csodaszer. Régóta tudjuk, hogy nagyon jó hatással van az emberi szervezetre. Ha kíváncsi vagy mi mindenre lehet felhasználni, olvasd el az alábbi cikket.

Gyümölcsök és zöldségek, amiket minden nap fogyasztanunk kellene

2019-08-29

Gyümölcsök és zöldségek, amiket minden nap fogyasztanunk kellene

„Egy alma az orvost távol tartja” – mindenki ismeri a mondást, és nagyon jó tanács, mivel az alma valóban nagyon jó hatással van az egészségre, arra viszont már nem tér ki, hogy ezenkívül mi mást is kellene még ennünk. Lássuk, miért kellene minden nap gyümölcsöket és zöldségeket fogyasztanunk, és miből mennyi az ajánlott mennyiség.

Ilyen tünetei vannak, ha kevés a testedben a C-vitamin

2019-08-15

Ilyen tünetei vannak, ha kevés a testedben a C-vitamin

Mint alapvető és nagyon fontos tápanyag, a C-vitamin védi a testet és az immunrendszert a különböző betegségektől. A testnek szüksége van a rendszeres, megfelelő adag C-vitaminra ahhoz, hogy megelőzze a betegségek kialakulását. Ha a test nem jut elegendő C-vitaminhoz, a tünetek rengeteg formában megmutatkozhatnak. Nézd meg, milyen jelei vannak anna

Cukor detox: Szokj le a cukorról 10 nap alatt

2019-08-08

Cukor detox: Szokj le a cukorról 10 nap alatt

A cukor határozottan az egyik legnagyobb függőséget okozó anyag – nyolcszor nagyobb függőséget képes kialakítani, mint a kokain, annyi különbséggel, hogy a cukor nem „érzelmi szenvedély, hanem biológiai. Azok, akik aránytalanul sokat fogyasztanak belőle, jelentősen megváltoztatják az agy mechanizmusait az öröm, élvezet és jutalmazás terén. Lényegéb

1 csésze kókuszvíz mindennap!

2019-07-30

1 csésze kókuszvíz mindennap!

A trópusi régiókban élő emberek, már évszázadok óta ismerik és alkalmazzák a csodálatos, az egészségre jótékony hatással bíró kókuszvizet.Ez egy finom és frissítő, alacsony kalóriatartalmú ital.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
222 770
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
3 344 178
Közösség

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 156

Átlagos értékelés: 5.0