notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Diétás bejgli készítése - A legjobb diétás bejgli receptjei csak neked!

Készíts te is diétás bejglit, mutatom a legjobb receptet hozzá!

helloladies.hu
hirdetes

Karácsonykor sem kell a kilóktól félned, persze, ilyenkor mindenki csal egy kicsit, bevallom, hogy én is, de azért oda lehet figyelni arra, hogy mit eszünk. A most következő cikkben olyan bejgli receptet mutatok nektek, amit nyugodtan elkészíthetsz, mivel diétás, egészséges és még finom is!

Készíts te is diétás bejglit, mutatom a legjobb receptet hozzá!

Diétás bejgli, amit mindenkinek ajánlok!


Szerintem mindenki imádja a bejglit, én nem csak karácsonykor, hanem egész évben, az pedig szinte teljesen mindegy, hogy mákos, diós, kakaós vagy éppen gesztenyés, imádom mindet! A gondot mindenkinél az okozza, ami nálam is: annyira finom a bejgli, hogy nem lehet megállni egy-két szeletnél, sajnos!

 

Most viszont meg van a megoldás, nem kell lemondani erről a finomságról, elhoztam nektek a diétás bejgli receptjét! Nincsen nagy titokról szó, le kell cserélnünk a finomított szénhidrát forrásokat lassan felszívódókra.

 

Ezzel elérjük azt is, hogy a magasabb rosttartalomnak köszönhetően sokkal gyorsabban eltelítenek ezek a finomságok, és sokkal kevesebb szénhidrátot, kalóriát tartalmaznak!

 

 

Ha pedig a cukorbetegek beleszámolják az aznapi szénhidrát felvételükbe, nyugodtan fogyaszthatják, ugyanis nem emeli meg a vércukorszintet, nem alakul ki a tipikus édesség utáni sóvárgás, miután megettél belőle pár darabot. Nézzük a receptet, a következő oldalon megmutatom nektek! 

 

Hozzávalók (4 rúd beiglihez)

hirdetes


-0,5 kiló liszt (fele-fele arányban használtam dia-wellness süteményliszt koncentrátumot, és BL55 fehér lisztet)

-25 deka margarin (light lehetőleg)

-2 tojás + 1 a kenéshez

-mokkás kanál só

-3 evőkanál cukornak megfelelő természetes édesítő

-1 élesztő + pici tej + cukor (az élesztő futtatásához használt pici cukor nem okozhat problémát)


hirdetes
Töltelék


-Amennyi diót vagy mákot használunk, ugyanannyi természetes édesítőt (stevia, nyírfacukor) keverünk hozzá

-Citromhéj

-Mazsola

-Forró tej
 

Készíts te is diétás bejglit, mutatom a legjobb receptet hozzá!

Elkészítése

 

 Az élesztőt felfuttatjuk, majd az összetevőket összegyúrjuk és dagasztjuk, majd a tésztát minimum 20 percig kelesztjük. A bejglitésztát ezután 4 részre vágjuk, így lesz 4 bejglink. A lisztünk vagy teljes kiőrlésű legyen, vagy  használjunk szénhidrát csökkentett lisztet, amit keverhetünk sima liszttel.

 

Miközben a tésztát kelesztjük, elkészíthetjük a töltelékeket. A mákot vagy a diót a természetes édesítővel összekeverjük, bele reszeljük a citrom héját. A mazsolát az előre beáztatott forró vízből kiszedjük, hozzá adjuk. Minél több a mazsola benne annál finomabb. Végül forró tejet öntünk hozzá, hogy kenhető, krémesebb állagot kapjunk, de vigyázzunk, ne adjunk hozzá túl sokat, nem folyós töltelék lesz ez.

 

Miután vékonyra (kb fél centi) nyújtottuk a bejgli tésztát, megkenjük olajjal és bele tesszük a tölteléket, majd 2 végét behajtjuk és így tekerjük fel. A tepsibe a 4 rudat szorosan egymás mellé tesszük, ezzel megakadályozzuk, hogy a bejglik oldalt kirepedjenek. Megkenjük először tojás sárgájával, majd hűvös helyre tesszük pihenni minimum 10-15 percre amíg meg nem szárad, majd tojásfehérjével is megkenjük és ismét hűvös helyen pihentetjük minél tovább, hogy a  tészta jól kihűljön. Ezután megszurkáljuk a tetejét villával és 200 fokos sütőben sütjük 10-15 percig, majd 190 fokon még 10-15 percig.

 

Képek és recept forrása:

ÉrezdMagadJól.hu

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Nagyon káros az egészségre a túl sok só!

2019-11-18

Nagyon káros az egészségre a túl sok só!

A sótól minden finomabb lesz, de ha túl sokat eszünk belőle, annak súlyos következményei lehetnek az egészségünkre nézve. Az élelmiszeripari vállalatok rengeteget költenek, hogy rájöjjenek, mi az, amitől visszatérő vásárlóik leszünk, és sajnos rájöttek, hogy a só növeli az eladásaikat, mert egyfajta függőséget okoz, de emellett egészségtelen is.

A teafogyasztás egészségre gyakorolt hatásai

2019-09-02

A teafogyasztás egészségre gyakorolt hatásai

Ha elszürcsölgetsz egy csésze teát, miközben ezt a cikket olvasod, szinte minden szervnek jót teszel a testedben! A cukrozatlan, édesítés nélküli tea gazdag antioxidánsban, ami segít megelőzni a krónikus betegségeket, és segít megújulni a testben lévő sejteknek. Megsemmisíti a testben található szabadgyököket és csökkenti a gyulladást is. Úgyhogy k

A csodálatos méz sokoldalú felhasználása

2019-08-30

A csodálatos méz sokoldalú felhasználása

A méz már hosszú idők óta ismert csodaszer. Régóta tudjuk, hogy nagyon jó hatással van az emberi szervezetre. Ha kíváncsi vagy mi mindenre lehet felhasználni, olvasd el az alábbi cikket.

Gyümölcsök és zöldségek, amiket minden nap fogyasztanunk kellene

2019-08-29

Gyümölcsök és zöldségek, amiket minden nap fogyasztanunk kellene

„Egy alma az orvost távol tartja” – mindenki ismeri a mondást, és nagyon jó tanács, mivel az alma valóban nagyon jó hatással van az egészségre, arra viszont már nem tér ki, hogy ezenkívül mi mást is kellene még ennünk. Lássuk, miért kellene minden nap gyümölcsöket és zöldségeket fogyasztanunk, és miből mennyi az ajánlott mennyiség.

Ilyen tünetei vannak, ha kevés a testedben a C-vitamin

2019-08-15

Ilyen tünetei vannak, ha kevés a testedben a C-vitamin

Mint alapvető és nagyon fontos tápanyag, a C-vitamin védi a testet és az immunrendszert a különböző betegségektől. A testnek szüksége van a rendszeres, megfelelő adag C-vitaminra ahhoz, hogy megelőzze a betegségek kialakulását. Ha a test nem jut elegendő C-vitaminhoz, a tünetek rengeteg formában megmutatkozhatnak. Nézd meg, milyen jelei vannak anna

Cukor detox: Szokj le a cukorról 10 nap alatt

2019-08-08

Cukor detox: Szokj le a cukorról 10 nap alatt

A cukor határozottan az egyik legnagyobb függőséget okozó anyag – nyolcszor nagyobb függőséget képes kialakítani, mint a kokain, annyi különbséggel, hogy a cukor nem „érzelmi szenvedély, hanem biológiai. Azok, akik aránytalanul sokat fogyasztanak belőle, jelentősen megváltoztatják az agy mechanizmusait az öröm, élvezet és jutalmazás terén. Lényegéb

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
339 468
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
4 091 623
Közösség

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 243

Átlagos értékelés: 4.9