notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Diétás bejgli készítése - A legjobb diétás bejgli receptjei csak neked!

hirdetes

Készíts te is diétás bejglit, mutatom a legjobb receptet hozzá!

helloladies.hu

Karácsonykor sem kell a kilóktól félned, persze, ilyenkor mindenki csal egy kicsit, bevallom, hogy én is, de azért oda lehet figyelni arra, hogy mit eszünk. A most következő cikkben olyan bejgli receptet mutatok nektek, amit nyugodtan elkészíthetsz, mivel diétás, egészséges és még finom is!

Készíts te is diétás bejglit, mutatom a legjobb receptet hozzá!

Diétás bejgli, amit mindenkinek ajánlok!


Szerintem mindenki imádja a bejglit, én nem csak karácsonykor, hanem egész évben, az pedig szinte teljesen mindegy, hogy mákos, diós, kakaós vagy éppen gesztenyés, imádom mindet! A gondot mindenkinél az okozza, ami nálam is: annyira finom a bejgli, hogy nem lehet megállni egy-két szeletnél, sajnos!

Most viszont meg van a megoldás, nem kell lemondani erről a finomságról, elhoztam nektek a diétás bejgli receptjét! Nincsen nagy titokról szó, le kell cserélnünk a finomított szénhidrát forrásokat lassan felszívódókra. Ezzel elérjük azt is, hogy a magasabb rosttartalomnak köszönhetően sokkal gyorsabban eltelítenek ezek a finomságok, és sokkal kevesebb szénhidrátot, kalóriát tartalmaznak!

 

Ha pedig a cukorbetegek beleszámolják az aznapi szénhidrát felvételükbe, nyugodtan fogyaszthatják, ugyanis nem emeli meg a vércukorszintet, nem alakul ki a tipikus édesség utáni sóvárgás, miután megettél belőle pár darabot. Nézzük a receptet! 

Hozzávalók (4 rúd beiglihez)


-0,5 kiló liszt (fele-fele arányban használtam dia-wellness süteményliszt koncentrátumot, és BL55 fehér lisztet)

hirdetes

-25 deka margarin (light lehetőleg)

-2 tojás + 1 a kenéshez

-mokkás kanál só

-3 evőkanál cukornak megfelelő természetes édesítő

-1 élesztő + pici tej + cukor (az élesztő futtatásához használt pici cukor nem okozhat problémát)


Töltelék

hirdetes


-Amennyi diót vagy mákot használunk, ugyanannyi természetes édesítőt (stevia, nyírfacukor) keverünk hozzá

-Citromhéj

-Mazsola

-Forró tej
 

Elkészítése

 Az élesztőt felfuttatjuk, majd az összetevőket összegyúrjuk és dagasztjuk, majd a tésztát minimum 20 percig kelesztjük. A bejglitésztát ezután 4 részre vágjuk, így lesz 4 bejglink. A lisztünk vagy teljes kiőrlésű legyen, vagy  használjunk szénhidrát csökkentett lisztet, amit keverhetünk sima liszttel.

Miközben a tésztát kelesztjük, elkészíthetjük a töltelékeket. A mákot vagy a diót a természetes édesítővel összekeverjük, bele reszeljük a citrom héját. A mazsolát az előre beáztatott forró vízből kiszedjük, hozzá adjuk. Minél több a mazsola benne annál finomabb. Végül forró tejet öntünk hozzá, hogy kenhető, krémesebb állagot kapjunk, de vigyázzunk, ne adjunk hozzá túl sokat, nem folyós töltelék lesz ez.

Miután vékonyra (kb fél centi) nyújtottuk a bejgli tésztát, megkenjük olajjal és bele tesszük a tölteléket, majd 2 végét behajtjuk és így tekerjük fel. A tepsibe a 4 rudat szorosan egymás mellé tesszük, ezzel megakadályozzuk, hogy a bejglik oldalt kirepedjenek. Megkenjük először tojás sárgájával, majd hűvös helyre tesszük pihenni minimum 10-15 percre amíg meg nem szárad, majd tojásfehérjével is megkenjük és ismét hűvös helyen pihentetjük minél tovább, hogy a  tészta jól kihűljön. Ezután megszurkáljuk a tetejét villával és 200 fokos sütőben sütjük 10-15 percig, majd 190 fokon még 10-15 percig.

Képek és recept forrása:

Forrás: ÉrezdMagadJól.hu

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Sajtos-csirkés tészta Alfredo szósszal

2020-06-30

Sajtos-csirkés tészta Alfredo szósszal

Ha pedig még nem tetted volna, itt az ideje, hogy kipróbáld ezt a csirkés, szószos tésztát, ami nem csak nagyon jól néz ki, de istenien finom is. Azt is megmutatjuk, hogyan készítheted el ezt a rendkívül ízletes, krémes szószt, így máshoz is felhasználhatod majd – például sült csirkemellhez, vagy krumplis ételekhez.

Top 5 rostban gazdag étel, amit neked is enned kellene!

2020-08-03

Top 5 rostban gazdag étel, amit neked is enned kellene!

A rostok nagyon fontosak a test számára, számtalan tanulmány bizonyította már, hogy a megfelelő rostfogyasztás segíthet csökkenteni az elhízás, 2-es típusú cukorbetegség és szívbetegség kockázatát. Bemutatjuk, melyek azok a rostban gazdag ételek, amiket mindenkinek fogyasztania kellene!

A gyermekláncfű nem egy bosszantó gaz - Készíts belőle egészséges teát!

2020-08-03

A gyermekláncfű nem egy bosszantó gaz - Készíts belőle egészséges teát!

A népi gyógyászatban az emésztés segítésére, a máj tisztítására, a vitamin bevitel növelésére használták és a gyermekláncfű (pitypang) tea remek természetes kiegészítő, amit érdemes a mindennapjainkba beilleszteni!

Készítsd el ezeket a különleges dinnyés recepteket!

2020-06-30

Készítsd el ezeket a különleges dinnyés recepteket!

A legtöbben el sem tudnánk képzelni a nyarat dinnye nélkül, hiszen nagyon jól esik a nyári melegben, egyszerűen feltölti, felfrissíti az embert. Habár önmagában is igazán finom, szerencsére nagyon széleskörben felhasználható finom italoktól kezdve salátákat is készíthetünk belőle, így érdemes kihasználni, míg tart a szezon és sok ízletes fogást kés

Egyszerű és finom fogások sárgadinnyéből!

2020-07-14

Egyszerű és finom fogások sárgadinnyéből!

A sárgadinnye nagyon egészséges, finom és számtalan módon felhasználható, nem csak magában fogyasztva ízletes és a gyümölcssalátán kívül még sok finom ételt készíthetünk belőle. Lássuk, hogyan válasszuk ki a legfinomabbat, hogyan tároljuk és mit készítsünk vele!

Nutellás brownie mindössze két hozzávalóból

2020-08-04

Nutellás brownie mindössze két hozzávalóból

Vajon tényleg működik ez a hihetetlenül egyszerű Nutellás brownie recept, vagy ez is egy olyan „trükk”, ami túl szép ahhoz, hogy igaz legyen? Kiderítettük a választ!

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
49 547
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
2 718 693
Család Egészség Egészséges táplálkozás Karácsony Recept Tél