notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Tudtad? Ez történik a testeddel, ha lenyeled a dinnye magját!

Tudtad? Ez történik a testeddel, ha lenyeled a dinnye magját!

helloladies.hu
hirdetes

Ki szokta megenni a görögdinnye magját? Ki az, aki szereti? Szinte senki, pedig ha tisztában lennénk bizonyos egészségügyi előnyeivel, valószínűleg nem így cselekednénk és onnantól kezdve mindig megennénk.

Tudtad? Ez történik a testeddel, ha lenyeled a dinnye magját!

Néhány szó a görögdinnyéről


Főgyökere a sárgadinnyéénél erőteljesebb és mélyebbre hatol, de nagy része még így is a talaj felső 20–25 cm-ében marad. Hajtásrendszere a növekedési típustól függően változó. Megkülönböztetünk hosszú, közepes és rövid hajtású csoportokat. A hajtást 1 m-ig rövidnek, 1,1–1,5 m között közepesnek, 1,5-től 2,0 m-ig nagynak, 2 m felett igen nagynak mondjuk. Egy-egy növény 3–7 hajtást növeszthet. Szára ritkásan vagy sűrűn szőrös. Az étkezési fajták hajtáscsúcsa kevésbé szőrös mint a takarmánydinnyéké; ez megkülönböztető ismérv.

 

A kacsok lehetnek el nem ágazók vagy szétseprűzhetnek 2–3 felé. A levelek 5–10 cm-es levélnyélen ülnek. A levéllemez gyengén vagy erősebben szeldelt, többszörösen tagolt. A levél (a legnagyobb átmérőnél mérve) 12 cm-ig kicsi, 12–18 cm között közepes, 18 cm-től nagy. Színe zöld, sötétzöld, ezüstös zöld. A lemez felületét viaszréteg borítja. A virágok kicsik, zöldessárgák. Mindhárom virágtípus: hím, hímnős és nő is előfordul.

 

A termesztett fajták zöme monoikus, illetve andromonoikus. A termős virágok zöme idegenmegtermékenyülő; méhek és más rovarok termékenyítik. A termés alakja igen változatos: a gömbtől a tojásdadon át a megnyúlt hengeresig. Egy-egy dinnye tömege 2–15 kg. 1–2 cm vastag héja lehet fehéres, világoszöld, középzöld, kékeszöld vagy feketészöld. Felülete sima vagy enyhén barázdált, rajzolata lehet csíkos vagy márványos. A gyümölcshús fehér, sárga, citromsárga, sötétebb sárga, világos rózsaszínű, rózsaszínű, piros vagy vérvörös. (A fehérek és a sárgák többnyire takarmánydinnyék).

hirdetes

 

A belső, ehető rész a placentából fejlődik — eltérően a sárgadinnyétől, amelyé a perikarpiumból. A 0,5–2,0 cm-es magok elszórtan helyezkednek el a perikarpiumban; leggyakrabban fehérek, krémszínűek, barnásak, szürkék vagy feketék. Egy-egy dinnyében 300–600 magot találhatunk; ezek 6–8 évig csírázóképesek. Ezermagtömege: 20–150 g. A gyümölcshúsban sok a cukor. Ásványi anyagtartalma csekély; leginkább kálium, nátrium, kalcium, vas és foszfor van benne. Táplálkozási értéke könnyű emészthetőségében, a gyomor- és bélműködést serkentő és vízhajtó hatásában rejlik. Nyersrosttartalma segíti a vastagbél működését, javítja a közérzetet. Most pedig nézzük, miért kellene mindenkinek megennie a dinnye magját.

 

 

A görögdinnye magját nem kifejezetten abban a formában kell fogyasztanunk, ahogy a mézédes gyümölcsben találjuk. Szedjük ki a magokat, forraljuk fel, szárítsuk ki, majd daráljuk le vagy alaposan törjük össze. Rostokban gazdag a magja, ami egy kiváló megoldás az emésztési problémák helyreállítására és segít lekezdeni a bélben élősködő baktériumokat. Emellett a görögdinnye magja kiváló gyulladáscsökkentő is, citrullin és antioxidáns tartalma pedig hatékonyan kezelik a magas várnyomást és megelőzik az érelmeszesedést.

hirdetes

 

Amerikai tudósok már a huszadik században felismerték, milyen jó hatással van a görögdinnye magja a húgyúti és veseproblémákra is. A friss magok vízhatásúak, kimossák a veseköveket és a homokot. Nehéz a proteint nagy mennyiségben megtalálni egy-egy ételben, de a görögdinnye mag, több mint 30 gramm fehérjét tartalmaz – egy csészényi szárított mag -Mivel a mag tele van zsírral, és omega 6 zsírsavakkal, így jót tesz a vérnyomásnak is, de nem igazán ajánlott a fogyókúrázóknak.

 

A vastartalmának köszönhetően segít a fáradtság legyőzésében, és az oxigén szállításban az agyhoz. És ha ez még mind nem enne elég, a görögdinnye mag erősíti szívizmot is, javítja a memóriát, a koncentrációt és a bőr rugalmasságát. Teát is lehet készíteni belőle, de a magot is el lehet rágcsálni, mint egy snacket. Akik cukorbetegségben szenvednek, különösen ajánlott a fogyasztásuk, segít fokozni a libidót is.

 

Hogyan készítsük el a görögdinnye mag teát?


Törjünk össze 4 evőkanák szárított görögdinnye magot és 2 liter vízben 15 percen át forraljuk. 2 napon át fogyasszuk a teát, majd tartsunk egy nap szünetet. 2-3 hétig ajánlott ezt kúra szerűen alkalmazni.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Himalája só, a csodaszer - hatásai és használata

2020-02-25

Himalája só, a csodaszer - hatásai és használata

A só mindenhol jelen van, a Biblián át, a természeten keresztül, egészen a mi könnycseppjeinkig.A só valaha fizető eszköz volt és létszükséglet, bár már jelenlétét teljesen természetesnek vesszük.

Jelek, hogy a test tele van méreganyagokkal

2020-02-11

Jelek, hogy a test tele van méreganyagokkal

Méreganyagok számtalan módon bekerülhetnek a szervezetbe, de hogyan mutatkozik meg, milyen tünetei vannak és hogyan szabadulhatunk meg tőle, hogy megtisztítsuk a testet?

Így szabadulhatsz meg az úszógumitól edzés nélkül

2020-01-21

Így szabadulhatsz meg az úszógumitól edzés nélkül

Az úszógumi nem csak akkor kellemetlen, ha arra kerül sor, hogy bele kellene férnünk a kedvenc ruhánkba, de komoly egészségügyi problémákkal is összekapcsolható. Nézzük, mi az a 8 szuper technika, ami segít eltüntetni az úszógumit otthon, természetesen.

5 tipp, hogy tavasszal ne csak a természet, hanem te is megújulj

2020-02-12

5 tipp, hogy tavasszal ne csak a természet, hanem te is megújulj

A tavasz egyértelműen a megújulás ideje. Adunk 5 tippet, hogy hogyan újulj meg testben és lélekben! Így alakítsd át a tavaszi rutinodat: tavaszi megújulás 5 lépésben.

A leggyakoribb vitaminhiányok, ami szinte mindenkinek van

2020-01-21

A leggyakoribb vitaminhiányok, ami szinte mindenkinek van

Melyek a leggyakoribb vitaminhiányok, amelyek sok embert érintenek úgy, hogy a legtöbben még csak nem is tudnak róla? Erről lesz szó a következőkben, megtudhatjátok, hogy az egyes vitaminok hiánya milyen tünetekkel párosul, és melyek a legjobb források, amiből könnyebben hozzájuthatunk ezekhez a fontos anyagokhoz.

Így kezdj neki egy olyan edzésrutinnak, amihez ragaszkodsz is!

2020-01-31

Így kezdj neki egy olyan edzésrutinnak, amihez ragaszkodsz is!

Egy rendszeres edzésrutinnal könnyebben rávesszük magunkat a mozgásra. Ezek az ötletek segíthetnek, hogy visszanyerd a kedved az edzéshez és ismét állandó része legyen az életednek.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
384 099
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
853 072
Közösség

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 206

Átlagos értékelés: 4.9