notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A diófogyasztás előnyei

hirdetes

Ezért fogyassz te is minden nap diót!

helloladies.hu

Az összes többi dióféléhez és olajos maghoz képest a közönséges diónak (amit csak dióként szoktunk emlegetni) a legmagasabb az omega-3 zsírsav tartalma. A benne található omega-3 zsírsav az ALA vagyis alfa-linolénsav.

Sokkal több diót kellene fogyasztanod

Az egészséges zsírok mellett a dió említésre méltó mangán-, réz-, magnézium-, foszfor-, B6-vitamin-, folát- és tiamin tartalommal rendelkezik. Lássuk, hogy mi mindenre jó a dió fogyasztása. A dió vagy diófa (Juglans) a diófélék vagy diófafélék (Juglandaceae) családjába tartozó nemzetség. Közepes, vagy nagy termetű (10–40 m magas) lombhullatófák, 20–90 cm-es, 5-25 levélkéből összetett leveleik páratlanul szárnyaltak, termésük diótermés (csonthéjashoz hasonló, zárt kupacsú makk). A nemzetség 21 faja az Óvilágban Délkelet-Európától Japánig, az Újvilágban Délkelet-Kanadától nyugatra Kaliforniáig, délre Argentínáig előfordul. A génusz neve, Juglans a Jovis glans, azaz „Jupiter makkja” kifejezésből ered – átvitt értelemben, istennek való termés.

A Kárpát-medencében két fajukkal találkozhatunk gyakrabban, az egyik az ehető diót termő közönséges dió (J. regia), a másik az Észak-Amerikából származó, Európában parkokban díszfaként ültetett, illetve néhol erdőgazdasági jelentőségű fekete dió (J. nigra). A nemzetség legismertebb tagja a közönséges dió (J. regia, szó szerint „királyi dió”), ami délkeletre a Balkántól Délnyugat- és Közép-Ázsiáig, a Himalájában és Délnyugat-Kínában is honos. Az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) szerint az iráni Shahmirzad ültetvény a legnagyobb a világon 700-750 hektáros nagyságával. Kirgizisztán területén 230 700 hektár dióerdő található, ahol a J. regia a domináns fa a felső koronaszinten (Hemery and Popov, 1998). A diók közül a J. regiát termesztik legszélesebb körben ízletes terméséért. Most pedig nézzük, miért kellene mindenkinek minden egyes nap diót fogyasztania.

hirdetes

A diófogyasztás előnyei

1.) Segítség a depresszió elleni küzdelemben


Az omega-3 előnyei közé tartozik, hogy természetes módon kezeli a depressziót. Ez az esszenciális zsírsav segíti a neurotranszmitter funkciót. Kutatások kimutatták, hogy az omega-3 zsírsavak alacsony szintje hozzájárulhat a depresszió kialakulásához, viselkedésbeli és kognitív rendellenességekhez.

2.) Az agy egészségének javítása

 

Az omega-3 zsírsavak rendszeres fogyasztása csökkentheti a demencia kialakulásának valószínűségét, az Alzheimer-kór és egyéb kognitív károsodások kockázatát.

3.) Szív egészségének támogatása


A vizsgálatok kapcsolatot mutattak ki a magas omega-3 és diófogyasztás és a szív egészsége között. Az omega-3 segíti az erek tisztulását, javítja a keringést, csökkenti a gyulladást, szabályozza a koleszterin szintet. A dió fogyasztás alacsonyabb vérnyomást és jobb inzulinkontrollt eredményez.

hirdetes

4.) Segítség a rák megelőzésében


A dióban lévő polifenol antioxidánsok csökkentik a gyulladást és megerősítik az immunrendszert, hogy megelőzzék a rákos sejtek kialakulását. Egy 2013-as állatkísérlet szerint a dió rendszeres fogyasztása, mint étrend kiegészítő, képes csökkenteni a humán prosztata ráksejtek növekedését.

5.) Támogatja a testsúlycsökkenést


A dió egy tápanyagokban nagyon gazdag gyümölcs. A benne lévő fehérje, zsír és rost elősegíti a jóllakottság érzést, megelőzi a túlevést és támogatja az anyagcsere megfelelő működését.

6.) A reproduktív egészség javítása


A dió kalciumot, magnéziumot, foszfort, mangánt és káliumot tartalmaz. A mangán kifejezetten támogatja a reproduktív szervek egészségét, a sebgyógyulást és az agy fejlődését. Az omega-3 zsírsavak általános gyulladáscsökkentő hatással rendelkeznek és az egész szervezet számára jótékony hatásokkal rendelkeznek.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

10 jel, hogy megtaláltad a tökéletes fogorvost

2021-11-19

10 jel, hogy megtaláltad a tökéletes fogorvost

Rengeted szempontot kell figyelembe venni, amikor fogorvost választunk - de mikre figyeljünk oda elsősorban? Íme, 10 jel, hogy jó szakembert választottál.

A baba első foga: 5 dolog, amit minden szülőnek tudnia kell

2021-10-19

A baba első foga: 5 dolog, amit minden szülőnek tudnia kell

A fogzás egy nagyon fontos dolog a csecsemők életében. Sok szülőt kihívás elé állítja ez a folyamat, ezért összegyűjtöttünk néhány hasznos tudnivalót, fontos tippet.

A korai fogszabályzás 5 legnagyobb előnye- ezt minden szülőnek tudnia kellene

2021-11-22

A korai fogszabályzás 5 legnagyobb előnye- ezt minden szülőnek tudnia kellene

Sok gyerekkori probléma megoldására fiatal korban sokkal egyszerűbb és hatásosabb, így van ez a fogakkal is. Nézzük milyen előnyökkel jár a korai fogszabályzás!

A tökéletes alak titka – használj Te is francia súlyzórudat!

2021-10-29

A tökéletes alak titka – használj Te is francia súlyzórudat!

Manapság számtalan oka lehet annak, hogy elkezdünk edzeni. Mégis, ha sikeres edzéstervvel szeretnénk rendelkezni, érdemes egy súlyzórúd mellett dönteni.

Félsz a fogászati beavatkozásoktól? Válaszd az altatós fogászatot!

2021-10-29

Félsz a fogászati beavatkozásoktól? Válaszd az altatós fogászatot!

Amennyiben Te is félsz fogorvoshoz járni, s a legtöbb kezelés hallatán már a hideg is kiráz, akkor az altatásos fogászat segíteni fog - ismerd meg most!

Hozd ki magadból a legtöbbet!

2021-04-24

Hozd ki magadból a legtöbbet!

Nem is olyan sokára itt a nyár, ideje elkezdeni készülni, hogy igazán kirobbanó formában legyél! És hogy hol kezdj neki? Először is olvasd el ezt a cikket!