notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A legjobb edzés előtti és edzés utáni ételek fitness edzés - étrend

hirdetes

A legjobb edzés előtti és edzés utáni ételek

helloladies.hu

Az, hogy eldöntsd mit eszel edzés előtt és utána sokszor nehéz. Ha túl sokat eszel edzés előtt, az mindenképpen megterhelő, és biztos a hányinger. Másrészről az sem megoldás, hogy az alacsony vércukorszint miatt gyengén és fáradtan kezdj neki az edzésnek. És legalább olyan fontos az is, hogy edzés után mit eszel, hiszen ez határozza meg, hogy a tested hogyan áll vissza az edzés utáni megterheléses állapotot követően a normális pályájára.

Mit egyek edzés előtt és után?

Edzés előtti étkezés


Edzés előtt 0,5-2 órával enned kell, attól is függően, hogy mennyit eszel. Fontos, hogy az elfogyasztott étel energiával lásson el, és ne csak tőkesúlyként húzza le a testedet. Egy magas szénhidráttartalmú és alacsony zsírtartalmú étel kevés fehérjével képes erre, mivel könnyen emészthető, és segít szinten tartani a vércukrodat. Kitűnő példa erre egy teljes kiőrlésű zabpehely, vagy toast, egy tojás egy gyümölccsel, vagy egy pulyka szendvics teljes kiőrlésű kenyérrel. Attól függően, mikor edzel, lehet, hogy egy snack is elég, mint pl. egy joghurt és egy gyümölcs.

A tökéletes edzés előtti étel megtalálása azonban sok esetben csak teszteléses alapon kerülhet kiválasztásra, mivel ez mindenkinél másképpen alakul. Néhány ember 30 perccel az edzés előtt is tud enni, és pompásan érzi magát, miközben mások túl fáradttá és émelygőssé válnak az étkezéstől. Érdemes étkezési naplót vezetned, hogy nyomon követhesd mit ettél, mikor és hogyan esett ez egy bizonyos fajta edzés előtt. Így találhatod meg a számodra tökéletes megoldást. 

hirdetes

Edzés utáni étkezés


Az edzést követő egy két órán belül egy szénhidrátban és fehérjében gazdag ételt tanácsos fogyasztani. A szénhidrátok segítenek az energia visszanyerésében, a fehérje pedig az izmok építésében, amely az edzés folyamán lebomlott, különösen, ha erőnléti edzésed volt. Például csirke rizzsel, és párolt zöldséggel, vagy egy tonhalas szendvics teljes kiőrlésű kenyérrel. 

hirdetes

Hidratálás


Rengeteg vizet kell innunk, hogy megelőzzük az edzés közbeni dehidratált állapot kialakulását. A test a glükóz sejtekhez történő oda illetve elszállításához vizet használ fel. Ha elég vizet iszol, az azt jelenti, hogy képes leszel fenntartani a fizikai aktivitásodat az edzések folyamán. Tanácsos legalább 2-3 pohár vizet meginni edzés előtt, és után, valamint 15-20 percenként az edzés folyamán. Ha az edzésed tovább tart mint egy óra, egy sportital is lehet jó megoldás, hogy az izzadás során elvesztett elektrolitjaidat pótold. 

Fitness célok


Attól függően, hogy milyen céljaid vannak a fitness-szel ehhez az étrendedet is igazítanod kell, az edzés önmagában nem elegendő - a biztos siker bizony inkább életmódváltást kíván meg. Például, ha izmosabb akarsz lenni, több fehérjére lesz szükséged. Ha az az életed célja, hogy lefuss egy maratont, akkor a szénhidrát bevitelt kell növelned az étrendedben. A sporttal elérni kívánt céljaidtól függetlenül pedig igaz az, hogy nagyon fontos figyelnünk testünk jelzéseire. Mivel mindenki más, nem mindenkinek fog ugyanaz működni. Te magad ismered legjobban a testedet, csak figyelned kell arra, hogy mit üzen. És nem árt esetleg egy orvossal is konzultálni, ha éppen egy teljesen új pályára állítod az életed, és belevágsz a rendszeres testmozgás világába, kérj tőle tanácsokat, hogy milyen típusú ételeket kell beépítened ezentúl az étrendedbe.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

12 növény, amiből feltétlenül ültess a konyhakertedbe!

2020-06-17

12 növény, amiből feltétlenül ültess a konyhakertedbe!

Ha te is szereted a fűszernövények illatát, érdemes lehet egy konyhakertet gondoznod! Mutatom, mely fűszernövényeket célszerű választani egy kiskertbe!

Mit tehetsz, ha napallergiával küzdesz?

2020-06-23

Mit tehetsz, ha napallergiával küzdesz?

Egyes emberek bőre sokkal kevésbé bírja a napsütést. Ebben a cikkben tanácsokat olvashatsz, hogyan lehet megkönnyíteni a napallergiával való együttélést.

Miből tudhatod, hogy nem az igazival vagy együtt?

2020-06-17

Miből tudhatod, hogy nem az igazival vagy együtt?

A kezdeti nagy láng után bizony megeshet, hogy mégsem ő az igazi. Ebben a cikkben olyan viselkedésformákat találsz, amik utalhatnak rá, hogy nem ő a nagy Ő.

Milyen előnyökkel jár, ha odafigyelsz a jó külsőre?

2020-06-17

Milyen előnyökkel jár, ha odafigyelsz a jó külsőre?

Egyes emberek kivételezettebb helyzetben vannak, mint mások. Ez a cikk rról szól, hogy a jó megjelenésnek, a kellemes külsőnek milyen pozitív hozadékai vannak.

Szőrtelen, vagy természetes férfi?

2020-06-17

Szőrtelen, vagy természetes férfi?

Napjainkba nem ritka, hogy nem csak a nők, a férfiak is szőrtelenítenek. Ez a cikk arról szól, hogy ez mely területeket érintheti, miért és hogy fogadják a nők.

Tippek, hogy leszokj a túlevésről!

2020-06-17

Tippek, hogy leszokj a túlevésről!

Te is túlevő vagy és próbálod megtörni ezt az egészségtelen körforgást? A legtöbben egyetértenek, hogy egy kiegyensúlyozott étrend elengedhetetlen a jó egészséghez. Sok ember számára viszont nem is olyan könnyű tartani egy ilyet és nem csak rossz minőségű ételeket esznek, de túl sokat is, vagyis nem tudják kontrollálni az elfogyasztott adagokat.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
22 787
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
2 489 711
Alakformálás Egészség Egészséges életmód Egészséges táplálkozás