notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Egészségesebb élet mindenkinek!

hirdetes

Mindig elfoglalt vagy? Így légy egészséges!

helloladies.hu

Telezsúfolt életünkben néha az is csodának tűnik, hogyha elég időnk jut az alvásra, és akkor a kiegyensúlyozott táplálkozásról és rendszeres testedzésről még nem is beszéltünk. Sokszor azt kívánjuk, bár több órából állna a nap, mert lehetetlennek tűnik minden olyan kritériumnak megfelelni ennyi idő alatt, ami az egészséges életmód fenntartásához elengedhetetlen. Azonban kis tervezéssel, és az alábbi tényezők ismeretében meg lehet találni a módját, hogy a legelfoglaltabb ember életébe is beleférjen minden, ami segít a hétköznapokban egészségesebben élni. Olvasd el a következő tanácsokat, és holnaptól próbáld meg ezek szerint beosztani az idődet.

 Egészséges élet időhiány ellenére is

Mikor a legideálisabb reggelizni, ebédelni és vacsorázni?


A szakértők szerint a reggelit mindig az ébredés után 1 órán belül kell elfogyasztani, nagyjából négy és fél órával később az ebédet, és ezután néhány óra múlva a vacsorát. A kiegyensúlyozott anyagcsere fenntartásának érdekében a főétkezések közé érdemes beiktatni egy kisebb tízórait és uzsonnát. Ha nem tartod be ezeket az időpontokat, akkor mire evésre kerül a sor, egyre éhesebb leszel, és minél éhesebb leszel, annál többet fogsz csalni és gyorséttermi ételeket enni. Dr. Oz szakértő szerint a legfontosabb szabály, hogy lefekvés előtt 3 órával vacsorázz, így nem fogsz tele gyomorral ágyba bújni, és a gyomrodnak lesz ideje megemészteni az utolsó fogást.

Mikor mérd meg magad?


A legjobb, ha rögtön ébredés után méred meg magad, ekkor kapod ugyanis a legpontosabb értéket a testsúlyodról. Ha reggel nincs lehetőséged rá, akkor próbáld meg, hogy mindig ugyanabban az időben állsz rá a mérlegre, így következetes lesz az eredmény. Fontos, hogy mindig ugyanazt a mérleged használd, ugyanazokkal a beállításokkal.

hirdetes

 

Mikor a legjobb vásárolni?


Élelmiszer vásárlására a legideálisabb, ha délelőtt 10 órakor indulsz el, hiszen még a reggeli eltelíti a gyomrodat. Ha éhesen mész vásárolni és a vércukorszinted alacsony, az befolyásolhatja az ítélőképességedet. Ha üres gyomorral vásárolsz, valószínűleg több egészségtelen, főleg cukros és zsíros ételt fogsz választani. 

Mikor állj neki az edzésnek?


A legtöbb szakember azt mondja, hogy a szervezet számára a reggeli edzés a legjobb. Egy tanulmány szerint azok, akik hat héten át magas zsírtartalmú diétát követtek, és reggeli előtt edzettek, nem híztak meg, míg azok, akik reggeli után edzettek átlagosan 3 kg-ot híztak. Továbbá ha reggel állsz neki az edzésnek, sokkal több kalóriát fogsz elégetni a nap folyamán.

hirdetes

Mikor a legaktívabb az anyagcsere?


Rögtön ébredés után. Az egyik legegyszerűbb módja annak, hogy beindítsd az anyagcseréd, ha rögtön ébredés után iszol egy pohár hideg vizet.

Mikor és mennyi csalás fér bele?


Általában az egészséges életmód követői egyetértenek abban, hogy egy-egy csalóétkezés belefér, bár ezt a legtöbben heti egy napon tartják elfogadottnak, és akkor sem egész napra vonatkozik a kihágás, csupán egy étkezésre. Ha egy kis extra szénhidrátról van szó, akkor a legjobb időpont a csalóétkezés beiktatására a reggeli, magasabb zsírtartalmú ételt pedig délelőtt 10 óra körül érdemes fogyasztani, hiszen így sokkal több időd van rá, hogy a nap folyamán elégesd a plusz kalóriákat.

Mikor a legjobb orvoshoz menni?


Ha feltétlenül orvoshoz kell menned, a legjobb ha ezzel kezded a napod. Nemcsak a várakozási idő lesz így rövidebb, mivel jó esetben az elsők között leszel a váróteremben, hanem arra is érdemes gondolni, hogy vérvétel esetén nem lesz gond, hogy sokáig kell kibírnod evés nélkül, tehát minél hamarabb túlesel rajta, annál hamarabb reggelizhetsz.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Házi praktikák ízületi gyulladás és fájdalmak kezelésére

2020-09-22

Házi praktikák ízületi gyulladás és fájdalmak kezelésére

Az ízületi gyulladás, illetve fájdalmak nagyon sok embert érintenek és az orvostudomány egyelőre sajnos csak fájdalomcsillapítókkal tud ellene harcolni. Habár ezek működnek, nyilván nem megoldás és hosszútávon sok mellékhatásuk lehet. Az otthoni gyógymódok, valamint a mozgás is nagyon hatásosak. Bemutatjuk a legjobb módszereket, amik csökkentik a f

Módszerek, amikkel sokat tehetsz az egészségedért és 1 percbe telnek

2020-09-15

Módszerek, amikkel sokat tehetsz az egészségedért és 1 percbe telnek

Ha szeretnénk megőrizni az egészségünket, az sok időt vehet igénybe, hosszútávon azonban mindenképp megéri, sőt az apró lépések is sokat számítanak. Vannak dolgok, amikre 60 másodperc is bőven elég és csodákat művelnek a testtel. Itt van néhány módszer, ami sokat tesz az egészségért és kevesebb, mint 1 percbe telik!

A legjobb zsírégető gyakorlatok!

2020-09-01

A legjobb zsírégető gyakorlatok!

Készen állsz kicsit felgyorsítani a szívverésedet, hogy zsírt égethess – gyorsan? Próbáld ki azokat az edzéseket, amik kifejezetten a fogyást célozzák meg, segítenek az izomépítésben és még szórakoztatóak is!

Erősítő gyakorlatok, amiket otthon is elvégezhetsz!

2020-08-25

Erősítő gyakorlatok, amiket otthon is elvégezhetsz!

Szeretnél erősödni, de nem engedheted meg magadnak, hogy edzőterembe járj? Ne keseredj el, otthon is hatékony edzéseket végezhetsz, amihez nem kell drága felszerelés sem. Bemutatjuk a legjobb gyakorlatokat!

Ezért kellene sárgadinnyés vizet innod!

2020-08-24

Ezért kellene sárgadinnyés vizet innod!

A sárgadinnye nagyon finom magában, más gyümölcsökkel együtt és smoothie-ként fogyasztva is, de tudtad, hogy frissítő és egészséges vizet is készíthetsz belőle? Finom és tápanyagban gazdag módja, hogy kicsit feldobd a napi folyadékbeviteledet!

Készíts finom és egészséges Levendulás limonádét!

2020-09-14

Készíts finom és egészséges Levendulás limonádét!

Nem titok, hogy az életünkben vannak nagyon stresszes időszakok, a munka nagy hajtással jár, közben családi problémákkal is meg kell küzdenünk és még saját magunkra is kellene szakítani egy kis időt, és akkor az alvást még nem is említettük.


Alakformálás Edzésmódok Egészség Egészséges életmód