notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A nyújtás legfontosabb előnyei, amit TE sem tudtál!

hirdetes

3 egyszerű nyújtógyakorlat az egészségedért!

Bartók Vivien

Miért fontos a nyújtás? A rendszeres nyújtásnak számos előnye van. Nemcsak a rugalmasságot növeli, hanem javítja a testtartást, csökkenti a stresszt és az izom- illetve ízületfájdalmakat is. Alakítsd ki a napi rutinod az alábbi gyakorlatokkal!

Egészítsd ki a napi rutinod 3 nyújtógyakorlattal!

 

A NYÚJTÁS 4 FONTOS ELŐNYE:

1. Növeli a rugalmasságot

A rendszeres nyújtás segíthet növelni a rugalmasságot, ami elengedhetetlen az egészség szempontjából. A megnövekedett rugalmasság nemcsak a mindennapi tevékenységek elvégzését könnyíti meg, hanem lelassítja az öregedéssel járó csökkent mozgásképességet is.

2. Javítja teljesítményt a fizikai tevékenységek során

A dinamikus nyújtógyakorlatok elvégzése a fizikai tevékenységek előtt, bizonyítottan segítik előkészíteni az izmokat a nagyobb terhelésre. Ezért is fontos, hogy a bemelegítés során, nyújtó gyakorlatokat is végezzünk. Az élsportolók teljesítményéhez is jelentősen hozzájárul a rendszeres nyújtás.

3. Javítja a testtartását

Az izom-egyensúly hiánya, rossz testtartást eredményezhet. Egy tanulmány kimutatta, hogy a meghatározott izomcsoportok erősítésének és nyújtásának kombinációja, csökkentheti az izom- és csontrendszeri fájdalmakat, valamint segíti a megfelelő izomtapadást.

hirdetes

4. Segít csökkenteni a fejfájást

A feszültség és a stressz sajnos fejfájással jár, ami jelentősen megnehezíti a mindennapi életet. A megfelelő étrend, a hidratáció és a pihenés mellett, a nyújtás segít a leginkább csökkenteni a fejfájást.

Mi a különbség a passzív és az aktív nyújtás között?

A statikus nyújtások során egy adott nyújtógyakorlatot (pozíciót) kell kitartani bizonyos ideig. Jellemzően 10 és 30 másodperc között. A nyújtásnak ez a formája a leghatékonyabb edzés után.

A dinamikus nyújtások olyan aktív mozgások, amelyek szintén az izmokat nyújtják, de nem tartják ki az adott pozíciót. Ezeket a szakaszokat általában edzés előtt végzik el, hogy az izmokat felkészítsék a mozgásra.

Néhány nyújtógyakorlat, melyet mindennap érdemes alkalmazni:

#1 Egyenes hasizom nyújtása

Egyenes hasizom nyújtása

#2 Külső ferdehasizom nyújtása

hirdetes

Oldalsó hasizom nyújtása

#3 Far- és combizom nyújtása

Far- és combizom nyújtása

Mivel a törzs izmait az alapvető tevékenységek során (ülő- és álló munkát végezve is) folyamatosan használjuk, ezért mindennap szükséges lenne ezeket az izmokat lenyújtani. A hasizmokon kívül mellizmok és a hátizmok is a törzs izmok csoportjába tartoznak, melyet rendszeres „lógással” tökéletesen karbantarthatunk.

Ne feledkezz meg a járás során használt izmokról sem, azaz a comb-, a vádli- és a farizmok nyújtásáról.

A fenti gyakorlatokat rendszeresen alkalmazva elkerülhető a sérülésveszély és a nem megfelelő izomműködés is!

TIPP: Egy masszázshengerrel még mélyebbre ható és hatékonyabb nyújtást érhetsz el. Erről ITT olvashatsz bővebben!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Arnold Schwarzenegger elárulta a siker titkát!

2020-05-22

Arnold Schwarzenegger elárulta a siker titkát!

Arnold Schwarzenegger nemrég kifejtette egy facebook posztjában, hogy mi a sikerei titka, több mint 50 év tapasztalat alapján. Itt az ideje, hogy elgondolkodjunk rajta!

5+1 TIPP a tökéletes smink elkészítéséhez, kezdőknek!

2020-05-29

5+1 TIPP a tökéletes smink elkészítéséhez, kezdőknek!

A tökéletes sminkhez ismerned kell azokat az alapokat, melyek segítségével nem lesz vakolat hatása az alapozónak és a felvitt festéknek. Segítek most 6 egyszerű lépésben!

Mennyei főétel receptek a savanyú káposzta felhasználásával!

2020-05-30

Mennyei főétel receptek a savanyú káposzta felhasználásával!

Vannak olyan zöldségek, melyek kifejezetten segítik a fogyást. A savanyú káposzta is pont ebbe a kategóriába tartozik. Most 2 szuper receptet hoztam a felhasználásával!

Egészséges zöldséges lapcsánka recept ebédre

2020-05-30

Egészséges zöldséges lapcsánka recept ebédre

Egészségesen táplálkozni nem feltétlen jár nagy kiadással, főleg ha kreatívan állsz az alapanyagokhoz. Most a világ legegyszerűbb egyben legolcsóbb receptjét osztom meg!

5 vitaminbomba smoothie recept - Te melyikkel kezded a napod?

2020-05-21

5 vitaminbomba smoothie recept - Te melyikkel kezded a napod?

A smoothie receptek teljes egészében egészséges alapanyagokból készülnek és sokkal krémesebbek, mint egy turmix. Íme az 5 kedvenc receptem, kevésbé ismert gyümölcsökből!

Reggeli átmozgató gerinctorna 5 perc alatt!

2020-05-14

Reggeli átmozgató gerinctorna 5 perc alatt!

Az egyik legnagyobb népbetegség a derékfájdalom, ami jelentősen megnehezíti a mindennapokat. Én is ebben a cipőben jártam, amíg rá nem találtam erre a zseniális videóra!

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
270
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
2 237 746
Akaraterő Alakformálás Edzésmódok Egészség Egészséges életmód Fitness Mozgás Praktikák Tanács