notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Fehérje források a sikeres diétához

hirdetes

Fehérje források diétához

helloladies.hu

Az élő sejtek legfontosabb alkotórészei a fehérjék, ezért ezeknek a táplálékok között különleges szerepük van. A szerkezetüket tekintve 20 különféle aminosavból állnak.

Fehérjeforrások, a sikeres diétához

A fehérjék funkciója rendkívül fontos és változatos, többek között az izmok, a kötőszövetek, az inak, a csontok, a haj és a szőr szerkezeti elemei (például kreatin, kollagén, elasztin), a hormonok és az enzimek alkotórészei, szerepük van az immunrendszer felépítésében, valamint a különböző transzportfolyamatokban. Biztosítják a folyadék-, és sav-bázis egyensúlyt, fenntartják az érrendszer rugalmasságát.

 

A kutatások azt mutatják, hogy azok az emberek, akik reggelire magasabb fehérje tartalmú ételeket fogyasztanak, mint a tojás, vagy görög joghurt, kiegészítve valamilyen magas rost tartalmú gabonafélével, mint a teljes kiőrlésű pirítós vagy a zab, kevesebbet eszik a nap hátralévő részében, és később lesz éhes.

 

 

Jó fehérje források:

 


Tenger gyümölcsei


A seafood kiváló fehérjeforrás, mert általában alacsony zsírtartalmú. Jó választás lehet például a lazac, ami kicsit ugyan magasabb zsírtartalmú, de értékes omega 3 zsírsavakat tartalmaz.

hirdetes

 

Fehér hús


A baromfi, szárnyas ételek kiváló fehérje források, szinte alig tartalmaznak zsírt. Fogyasztás előtt a bőrt mindenképpen távolítsuk el a húsról. Részesítsük előnybe a csirke vagy pulykamellet.

 

Tej, sajt és joghurt


A tejtermékek, mint a tej, sajt, vagy a joghurt nem csak hogy kiváló fehérjeforrás, de értékes kalciumot és D-vitamint tartalmaznak. Válassz a sovány vagy alacsony zsírtartalmú tejtermékek közül.

 

 

Tojás


hirdetes
Tojás az egyik legkevésbé költséges formája a fehérje bevitelnek. Az American Heart Association szerint egy felnőtt ember akár minden nap fogyaszthat tojást.

 

Szója


Ötven gramm szójafehérje 3%-kal segíthet a koleszterinszint csökkentésében. A szója fogyasztása jót tesz a szív- és érrendszernek, valamint remek fehérje forrás.

 

Sovány marhahús


Sovány marhahús csak egy grammal tartalmaz több zsírt, mint a sovány csirkemell. Kiváló forrása a cink, a vas, és a B12 vitaminnak is.

 

Protein to Go


Ha rohansz, és nincs időd egy rendes étkezésre, helyettesítheti egy müzliszelet, vagy az energia szelet, illetve protein turmix Ellenőrizd a címkét, hogy a termék legalább hat gramm fehérjét tartalmazzon, illetve alacsony zsír és cukor tartalmú legyen.

 

Alkalmazd ezeket az ételeket, legyen szó fogyókúrás étrendről, vagy izomépítésről. Mindkettőnél fontos a megfelelő fehérje bevitel.

 

 

Szerző: Kövesdi Diana

Ha kérdésed van, keress bátran, kattints ide:
Kövesdi Diana online tanácsadás

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

5 szuper mozgásforma, amit otthon is végezhetsz!

2020-03-17

5 szuper mozgásforma, amit otthon is végezhetsz!

Van az úgy, hogy az embernek nincs kedve, vagy lehetősége kimozdulni, és meglátogatni az edzőtermet. Szerencsére azonban ez nem jelenti azt, hogy el kéne hanyagolnod az edzést! Mutatjuk a leghatékonyabb mozgásformákat, amiket a 4 fal között vagy a kertben is elvégezhetsz!

Mellplasztika tb támogatással? Mutatjuk, mikor lehet igényelni!

2020-03-10

Mellplasztika tb támogatással? Mutatjuk, mikor lehet igényelni!

Mellplasztika tb támogatással is lehetséges, mutatjuk milyen esetekben! Ezek a szabályok vonatkoznak a tb által támogatott mellplasztikai beavatkozásokra!

10 hetes otthoni edzésterv, amely garantáltan megszabadít a zsírpárnáktól!

2018-12-10

10 hetes otthoni edzésterv, amely garantáltan megszabadít a zsírpárnáktól!

Álmaid testalkatát nem lehet úgy elérni, hogy nem teszel érte semmit. A rendszeres testedzés kulcsfontosságú az egészség javítása érdekében is. Azonban nem érzi mindenki magában a vágyat arra, hogy naponta elmenjen az edzőterembe, ugyanakkor az ideje sem

Fitness és szórakozás egyben: így segít a trambulin a fogyásban!

2020-01-28

Fitness és szórakozás egyben: így segít a trambulin a fogyásban!

Unod az edzőtermet és a futás sem a Te sportod? Mutatunk egy sportot, amit nem csak imádni fogsz, de csak úgy olvadnak majd rólad a plusz kilók segítséével! Ismerd meg a trambulin előnyeit!

Hogyan kerülj formába gyorsan az újévben? Mutatunk 5 tippet!

2020-01-13

Hogyan kerülj formába gyorsan az újévben? Mutatunk 5 tippet!

Ha idén te is ezt fogadtad meg, akkor a legjobb helyen jársz, hiszen a következőkben mutatunk 5 szuper tippet, amivel ezt könnyedén végre hajtatod.

Így fogyhatsz szenvedés nélkül!

2020-01-06

Így fogyhatsz szenvedés nélkül!

Tartani egy szigorú diétát, valljuk be… nehéz. Csakúgy, mint minden nap elmenni az edzőterembe. De ha fogyni akarsz, valószínűleg próbáltad már mindkettőt – talán évekig. Tény, hogy sok ember egyszerűen képtelen betartani egy olyan étrendet, amiben nem eheti a kedvenc ételeit. Ha ez a forgatókönyv ismerősen hangzik, az még nem jelenti azt, hogy nem

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
83 194
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
1 506 467
Közösség

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 203

Átlagos értékelés: 4.9