notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ez a módszer a gyors fogyás és izmosodás titka

hirdetes

Itt a gyors fogyás és izmosodás titka

helloladies.hu

A bodyrock nem más, mint egy HIIT, azaz High Intens Interval Training, magyarul magas intenzitású intervallumedzés. Ennek lényege, hogy a nagy intenzitású és pihenő szakaszokat váltogatni kell edzés közben gyorsan egymás után.

Bodyrock, a gyors fogyás és izomépítés titka

Miben más ez, mint a többi edzésforma?

Jó ideig az egyenletes tempójú edzést istenítették az emberek, vagyis egyenletes tempóban mozogtak zsírégetés céljából, ha fogyni akartak. Aztán a kutatások bebizonyították, és a tapasztalat is azt mutatta, hogy ez nem így van. Az intenzív edzések, mint a bodyrock is, nagyon felgyorsítják az anyagcserét, így segítik a fogyást. A felfokozott anyagcserének köszönhetően a zsírégetés is intenzív, mert az edzés során felpörgetett anyagcserét a szervezet próbálja visszaállítani az edzés előtti szintre. Ehhez viszont oxigénre van szüksége a szervezetnek, ami pedig az oxigénfogyasztás általi energianyeréshez rendesen égeti a kalóriát. Konkrét példaként említeném a kocogást. Az egyenletes tempóban való futás nem égeti ugyanolyan intenzitással a kalóriát, mint a sprint-kocogás-tempós futás váltakozása, váltogatása.

hirdetes

 

Tehát a bodyrock nagyon nagy előnye, hogy a ráfordított idő arányában a legtöbb kalóriát elégető edzésforma. Húsz perc jól összeállított intervallumedzés simán felveszi a versenyt egy órányi egyenletes tempójú kocogással!

hirdetes

 

Tulajdonképpen minden egyes órán minden izomcsoportot átmozgat és erősít úgy, hogy fél-egy percenként más-más gyakorlatot végzünk pl. a hasizomra. Bemelegítésként (és zárásként, levezetőként) ugrókötelezés. Ezután a láb, a kar, majd a törzs izmait erősíti ugyanazzal a módszerrel. Tehát 6-10 percen keresztül ugyanazt az izomcsoportot erősítjük, de percenként más-más gyakorlattal, és közbeiktatunk 10-30 másodperces szüneteket-pihenőket, miközben nem állunk le teljesen, hanem sétálunk, vagy ellazítjuk izmainkat. Az elsődleges és legfontosabb az óra eleji és végi izomnyújtás, nehogy megrövidüljenek, mert intenzíven igénybe vesszük azokat.

 

Mire jó még a bodyrock?

Felkészít a stresszhelyzetekre, a mindennapi életben lezajló nyugalmi időszakok és (pozitív vagy negatív) stresszhelyzetek pillanatok alatti váltakozására. Vagyis ezzel az edzéssel a szervezet megtanul nagyon gyorsan reagálni ilyen helyzetekre.Talán az egyik legnagyobb előnye, hogy a gyakori intenzitásváltások miatt nem lehet megunni. Kitartás kell hozzá! Ehhez pedig egy dolgot kell tudni: minden a fejben dől el!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Így kezdj neki egy olyan edzésrutinnak, amihez ragaszkodsz is!

2020-01-31

Így kezdj neki egy olyan edzésrutinnak, amihez ragaszkodsz is!

Egy rendszeres edzésrutinnal könnyebben rávesszük magunkat a mozgásra. Ezek az ötletek segíthetnek, hogy visszanyerd a kedved az edzéshez és ismét állandó része legyen az életednek.

Tavaszi nagytakarítás: Íme hány kalóriát égethetsz el 13 házimunka során

2020-03-24

Tavaszi nagytakarítás: Íme hány kalóriát égethetsz el 13 házimunka során

A házi karantén egyik pozitív vonzata az, hogy végre jut időnk egy nagytakarításra. Ugyanakkor ezen házimunkák nem csak a lakásodra, hanem RÁD is pozitív hatással lehet!

Otthon edzenél? Szinte minden van hozzá, ami kell!

2020-04-07

Otthon edzenél? Szinte minden van hozzá, ami kell!

Az otthoni edzésnek számtalan előnye van: nem kell utaznod, sok online edzés közül választhatsz. Vannak persze hátrányai is, főleg az, hogy nem áll annyi eszköz a rendelkezésünkre, amihez az edzőteremben hozzászoktunk. A jó hír viszont az, hogy átlagos dolgokból könnyedén hasznos segédeszközöket készíthetünk!

3 egyszerű nyújtógyakorlat az egészségedért!

2020-04-02

3 egyszerű nyújtógyakorlat az egészségedért!

Sok közhelyes szöveget hallani a nyújtással kapcsolatban, de a legfontosabb előnyeiről csak kevés helyen olvashatunk. Nemcsak sportolóknak van szüksége nyújtásra, tudtad?

A nyári alak télen készül! Mutatjuk a legjobb mozgásformákat, amikkel elérheted az álomalakot!

2019-12-20

A nyári alak télen készül! Mutatjuk a legjobb mozgásformákat, amikkel...

A nyári alak télen készül! Ideje elkezdeni készülni a következő bikini szezonra, mutatjuk az 5 leghatékonyabb edzést, amivel te is elérheted az álom alakot!

Mikor akarsz végre kijönni a pánikból?

2020-04-01

Mikor akarsz végre kijönni a pánikból?

Azt ugye tudjátok, hogy a vírust elkerülni nem lehet! Az intézkedésekkel nem az a cél, hogy az emberek elkerüljék, mert azt nem lehet, csak a terjedési sebességet próbálják csökkenteni!

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
267 332
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
1 690 605
Alakformálás Edzésmódok