notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hányszor érdemes sportolni egy héten

Hetente hányszor kell eljárnom edzésre, hogy érezzek, valami változást?

helloladies.hu
hirdetes

Ez egy kedvenc mondat, általában mindenki szájából elhangzik, aki életmódváltással kapcsolatban felkeres. Többféle választ szoktam ilyenkor adni, mert sok tényezőtől függ.

Heti mozgásigény

Ha éveken át nem mozogtál (vagy ami ennél is durvább: soha életedben nem végeztél semmilyen fizikai aktivitást), némi túlsúllyal is küzdesz, amiből adódóan valamilyen egészségügyi probléma is fennáll, akkor a heti 2 alkalom is csodákra képes (és mielőtt megörülnél, hogy a 168 órából csupán 2 óra meghozza a várva várt csodát, azonnal kedvedet kell szegjem) KEZDETBEN.


Ez a heti 2 alkalom pont arra jó, hogy a fokozatosság elvét betartva felkészítsd szervezetedet arra a terhelésre, ami majd igazán beindítja azokat a folyamatokat, melyek hatására egyre több ilyen kérdést fogsz kapni: Te fogytál? Mennyit fogytál? Hogy csináltad?

 


Remélem, senki nem áltatja magát azzal az illúzióval, hogy ha hetente kétszer lejár edzeni, akkor mindent megtett azért, hogy a vágyott alakot elérje. Hangsúlyozom, hogy most elsősorban a túlsúlyos, önmagával elégedetlen emberekről beszélek. Nekik tilos megelégedni a heti 2 edzéssel! Egy idő után ennél többre van szükség ahhoz, hogy a kedvező élettani folyamatok beinduljanak. Számos példa van előttünk, akiknek sikerült a heti (sőt, napi) rutinjukba beépíteni a testmozgást, amivel igen komoly eredményeket értek el, és a mai napig fent tudják tartani. Miért? Azért, mert nem fellángolás szerűen vágtak bele a sportolásba, életmódváltásba, nem a 120. divatos fogyókúrát követték, nem valami csodaszertől remélték az eredményt, hanem komolyan elhatározták magukat, és sokszor keservesen, olykor az eredmények átmenteni stagnálása közepette is kitartott a lelkesedésük, és az elhatározásuk nem alábbhagyott, hanem egyre erősebb lett. Ha nekik sikerült (egyszerű, hétköznapi emberekről, családanyukákról beszélünk), akkor szerintem Neked is sikerülhet! Kizárólag rajtad múlik, hogy a saját testeddel mit kezdesz! Telepakolod mindenféle szeméttel, és hagyod szétfolyni, vagy igazán tápláló, tiszta energiaforrással látod el, és a rendszeres mozgással esztétikussá varázsolod.

hirdetes

 

 

A legáltalánosabb edzés beosztás egyébként a heti 3 alkalom. Ez már elegendő lehet a szinten tartáshoz, valamint a fogyás, alakformálás beindításához is. Persze az sem mindegy, hogy ezt a heti 180 percet milyen minőségben edzed végig. Ha mondjuk zumbázni jársz, akkor megint csak nem beszélhetünk komoly célokról, bár annál sokkal, de sokkal többet tettél önmagadért, mintha ebben a 180 percben a TV előtt ültél volna egy nagy bödön fagyival. Bomba alakot azonban ne várj tőle.


Azt szoktam mondani, hogy egy kicsit meg kell szakadni az edzésen, mert ekkor ér valamit. Amikor már azt érzed, hogy nem bírod tovább, és mégis kipréselsz magadból egy-egy guggolást, fekvőtámaszt, na akkor tetted magad igazán oda. Abban a pillanatban azt érzed, hogy teljesen kifacsarod a testedet, kinyírod, megölöd, de hidd el, épp az ellenkezője történik. Amint elhagyod az edzőtermet, szépen fokozatosan elkezd regenerálódni, és a következő edzésen egy magasabb szintről tudod kezdeni a terhelést. Így tudsz fejlődni hétről hétre, hónapról hónapra, és ezt a fejlődést nem csak teherbírásodon, állóképességeden fogod érezni, hanem a ruháidon is.

hirdetes


Ha igazán fanatikus vagy, akkor hetente 4-5 mozgást is beiktatsz, ami a legideálisabb, azonban tisztában vagyok vele, hogy egy hétköznapi ember számára ez sokszor kivitelezhetetlen. Pedig az emberi szervezet eredetileg erre lett kitalálva, nem pedig az irodában ücsörgésre, TV előtt döglésre.
Én azt javaslom, hogy amennyire csak tudod, alakítsd úgy az életedet, hogy minél több lehetőséged legyen a mozgásra, és minél többfélét mozogj. Épp úgy, ahogy az étrendet, a sportrended is legyen változatos! A kifogások ideje lejárt! Kifogást gyártani bárki tud, ahhoz nem kell sem akaraterő, sem elszántság! Mutasd meg, hogy Te képes vagy túllépni önmagadon, és bebizonyítani, hogy nem a kifogásgyártók táborát gyarapítod! Hidd el vannak ott elegen!

 

Szerző:

Bozsik Ildikó
www.ildeefitness.hu

Ha kérdésed van, tedd fel bátran itt: Bozsik Ildikó Online Tanácsadás

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Fitness és szórakozás egyben: így segít a trambulin a fogyásban!

2020-01-28

Fitness és szórakozás egyben: így segít a trambulin a fogyásban!

Unod az edzőtermet és a futás sem a Te sportod? Mutatunk egy sportot, amit nem csak imádni fogsz, de csak úgy olvadnak majd rólad a plusz kilók segítséével! Ismerd meg a trambulin előnyeit!

Hogyan kerülj formába gyorsan az újévben? Mutatunk 5 tippet!

2020-01-13

Hogyan kerülj formába gyorsan az újévben? Mutatunk 5 tippet!

Ha idén te is ezt fogadtad meg, akkor a legjobb helyen jársz, hiszen a következőkben mutatunk 5 szuper tippet, amivel ezt könnyedén végre hajtatod.

Így fogyhatsz szenvedés nélkül!

2020-01-06

Így fogyhatsz szenvedés nélkül!

Tartani egy szigorú diétát, valljuk be… nehéz. Csakúgy, mint minden nap elmenni az edzőterembe. De ha fogyni akarsz, valószínűleg próbáltad már mindkettőt – talán évekig. Tény, hogy sok ember egyszerűen képtelen betartani egy olyan étrendet, amiben nem eheti a kedvenc ételeit. Ha ez a forgatókönyv ismerősen hangzik, az még nem jelenti azt, hogy nem

Így fogyhatsz edzés nélkül

2019-11-28

Így fogyhatsz edzés nélkül

Fogyhatsz anélkül, hogy edzőterembe mennél? Persze. Ez azt jelenti, hogy nem is kéne mozognod? Egyáltalán nem. A legjobb eredményt és egészséget ugyanis úgy érheted el, ha helyesen táplálkozol és mozogsz is mellette. Nem azt javasoljuk, hogy távol tartsd magad az edzéstől, egyszerűen csak eláruljuk, hogy nem szükséges ahhoz edzőterembe menni, hogy

A nyári alak télen készül! Mutatjuk a legjobb mozgásformákat, amikkel elérheted az álomalakot!

2019-12-20

A nyári alak télen készül! Mutatjuk a legjobb mozgásformákat, amikkel...

A nyári alak télen készül! Ideje elkezdeni készülni a következő bikini szezonra, mutatjuk az 5 leghatékonyabb edzést, amivel te is elérheted az álom alakot!

A leglátványosabb testedzések nőknek

2019-11-21

A leglátványosabb testedzések nőknek

Nincs időd, pénzed vagy csak nem találsz egy megfelelő konditermet. Ezek nem mindig lehetnek kifogások! Cikkünkben elolvashatod a legkézenfekvőbb, de egyben leghatékonyabb módszereket a tested átalakításához, amelyekhez nem kell sok pénz, se idő, csak egy kis elszántság!

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
276 362
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
745 335
Közösség

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 147

Átlagos értékelés: 4.9