notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hányszor érdemes sportolni egy héten

hirdetes

Hetente hányszor kell eljárnom edzésre, hogy érezzek, valami változást?

helloladies.hu

Ez egy kedvenc mondat, általában mindenki szájából elhangzik, aki életmódváltással kapcsolatban felkeres. Többféle választ szoktam ilyenkor adni, mert sok tényezőtől függ.

Heti mozgásigény

Ha éveken át nem mozogtál (vagy ami ennél is durvább: soha életedben nem végeztél semmilyen fizikai aktivitást), némi túlsúllyal is küzdesz, amiből adódóan valamilyen egészségügyi probléma is fennáll, akkor a heti 2 alkalom is csodákra képes (és mielőtt megörülnél, hogy a 168 órából csupán 2 óra meghozza a várva várt csodát, azonnal kedvedet kell szegjem) KEZDETBEN.


Ez a heti 2 alkalom pont arra jó, hogy a fokozatosság elvét betartva felkészítsd szervezetedet arra a terhelésre, ami majd igazán beindítja azokat a folyamatokat, melyek hatására egyre több ilyen kérdést fogsz kapni: Te fogytál? Mennyit fogytál? Hogy csináltad?


Remélem, senki nem áltatja magát azzal az illúzióval, hogy ha hetente kétszer lejár edzeni, akkor mindent megtett azért, hogy a vágyott alakot elérje. Hangsúlyozom, hogy most elsősorban a túlsúlyos, önmagával elégedetlen emberekről beszélek. Nekik tilos megelégedni a heti 2 edzéssel! Egy idő után ennél többre van szükség ahhoz, hogy a kedvező élettani folyamatok beinduljanak. Számos példa van előttünk, akiknek sikerült a heti (sőt, napi) rutinjukba beépíteni a testmozgást, amivel igen komoly eredményeket értek el, és a mai napig fent tudják tartani. Miért? Azért, mert nem fellángolás szerűen vágtak bele a sportolásba, életmódváltásba, nem a 120. divatos fogyókúrát követték, nem valami csodaszertől remélték az eredményt, hanem komolyan elhatározták magukat, és sokszor keservesen, olykor az eredmények átmenteni stagnálása közepette is kitartott a lelkesedésük, és az elhatározásuk nem alábbhagyott, hanem egyre erősebb lett. Ha nekik sikerült (egyszerű, hétköznapi emberekről, családanyukákról beszélünk), akkor szerintem Neked is sikerülhet! Kizárólag rajtad múlik, hogy a saját testeddel mit kezdesz! Telepakolod mindenféle szeméttel, és hagyod szétfolyni, vagy igazán tápláló, tiszta energiaforrással látod el, és a rendszeres mozgással esztétikussá varázsolod.

hirdetes

 

A legáltalánosabb edzés beosztás egyébként a heti 3 alkalom. Ez már elegendő lehet a szinten tartáshoz, valamint a fogyás, alakformálás beindításához is. Persze az sem mindegy, hogy ezt a heti 180 percet milyen minőségben edzed végig. Ha mondjuk zumbázni jársz, akkor megint csak nem beszélhetünk komoly célokról, bár annál sokkal, de sokkal többet tettél önmagadért, mintha ebben a 180 percben a TV előtt ültél volna egy nagy bödön fagyival. Bomba alakot azonban ne várj tőle.


Azt szoktam mondani, hogy egy kicsit meg kell szakadni az edzésen, mert ekkor ér valamit. Amikor már azt érzed, hogy nem bírod tovább, és mégis kipréselsz magadból egy-egy guggolást, fekvőtámaszt, na akkor tetted magad igazán oda. Abban a pillanatban azt érzed, hogy teljesen kifacsarod a testedet, kinyírod, megölöd, de hidd el, épp az ellenkezője történik. Amint elhagyod az edzőtermet, szépen fokozatosan elkezd regenerálódni, és a következő edzésen egy magasabb szintről tudod kezdeni a terhelést. Így tudsz fejlődni hétről hétre, hónapról hónapra, és ezt a fejlődést nem csak teherbírásodon, állóképességeden fogod érezni, hanem a ruháidon is.

hirdetes


Ha igazán fanatikus vagy, akkor hetente 4-5 mozgást is beiktatsz, ami a legideálisabb, azonban tisztában vagyok vele, hogy egy hétköznapi ember számára ez sokszor kivitelezhetetlen. Pedig az emberi szervezet eredetileg erre lett kitalálva, nem pedig az irodában ücsörgésre, TV előtt döglésre.
Én azt javaslom, hogy amennyire csak tudod, alakítsd úgy az életedet, hogy minél több lehetőséged legyen a mozgásra, és minél többfélét mozogj. Épp úgy, ahogy az étrendet, a sportrended is legyen változatos! A kifogások ideje lejárt! Kifogást gyártani bárki tud, ahhoz nem kell sem akaraterő, sem elszántság! Mutasd meg, hogy Te képes vagy túllépni önmagadon, és bebizonyítani, hogy nem a kifogásgyártók táborát gyarapítod! Hidd el vannak ott elegen!

Szerző:

Bozsik Ildikó
www.ildeefitness.hu

Ha kérdésed van, tedd fel bátran itt: Bozsik Ildikó Online Tanácsadás

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Egészséges zöldséges lapcsánka recept ebédre

2020-05-30

Egészséges zöldséges lapcsánka recept ebédre

Egészségesen táplálkozni nem feltétlen jár nagy kiadással, főleg ha kreatívan állsz az alapanyagokhoz. Most a világ legegyszerűbb egyben legolcsóbb receptjét osztom meg!

Mennyei főétel receptek a savanyú káposzta felhasználásával!

2020-05-30

Mennyei főétel receptek a savanyú káposzta felhasználásával!

Vannak olyan zöldségek, melyek kifejezetten segítik a fogyást. A savanyú káposzta is pont ebbe a kategóriába tartozik. Most 2 szuper receptet hoztam a felhasználásával!

20 motivációs idézet a mindennapokra!

2020-05-05

20 motivációs idézet a mindennapokra!

Célokra mindenkinek szüksége van, főleg a nehezebb napokon. A koronavírus okozta helyzetben nehéz pozitívnak maradni, de most segítünk 20 elképesztően motiváló idézettel!

Határozott jelek, hogy többet kellene mozognod!

2020-06-03

Határozott jelek, hogy többet kellene mozognod!

Néhány egyszerű nyújtógyakorlat napközben is nagyon sokat jelent, nem számít milyen formában, de ha felállsz, az segíthet ezeken a problémákon! Meg lennél lepve, hogy egy kis mozgástól mennyivel jobban érzed majd magad és milyen jó hatással van az egészségedre!

5+1 TIPP a tökéletes smink elkészítéséhez, kezdőknek!

2020-05-29

5+1 TIPP a tökéletes smink elkészítéséhez, kezdőknek!

A tökéletes sminkhez ismerned kell azokat az alapokat, melyek segítségével nem lesz vakolat hatása az alapozónak és a felvitt festéknek. Segítek most 6 egyszerű lépésben!

Tedd izgalmasabbá az otthoni edzéseket!

2020-05-05

Tedd izgalmasabbá az otthoni edzéseket!

Az unalmas edzéseknek nincs helye otthon! Az edzésrutinodnak izgalmasnak és szórakoztatónak kell lennie, minden edző elmondja, mennyire fontos, hogy ne legyen unalmas, máskülönben bele fogsz fáradni és abba hagyod. Mutatunk 10 módszert, hogy egy kicsit feldobd az otthoni edzéseidet!

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
33 220
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
2 270 696
Alakformálás Edzésmódok Egészséges életmód