X Értesülj kedvenc témáidról elsőkézből! Iratkozz fel hírlevelünkre!
https://www.helloladies.hu/ hírlevél feliratkozás

A gyerekek egészségének megőrzése a szülő egyik legfontosabb feladata. Az egész család elkerülheti a betegségeket ősszel és télen is néhány egyszerű tanácsot megfogadva.

Így legyen egészséges az egész család!

helloladies.hu
hirdetes

A téli időszakban gyakoriak a megbetegedések, a megfázás és a különböző vírusok. A szervezet legyengülése miatt nehéz azokból kilábalni. Néhány egyszerű tipp betartásával megerősítheted az egész család immunrendszerét, hogy a hidegebb évszakok se fogjanak ki rajtatok!

Egészségmegőrzés az egész családnak

Vitaminok

 

Ha megtanulod, hogy az egyes ételekben milyen vitaminok találhatóak, akkor könnyedén alakíthatod az étrendedet is. Az alábbi rövid listában találsz néhány példát erre:

 

  •     A vitamin: sárgarépa, tök, brokkoli, máj
  •     B1, B2, B3, B6, B12 vitaminok: paradicsom, spenót, tejtermékek, brokkoli, hal, rizs
  •     C-vitamin: narancs, citrom kaliforniai paprika, zöld borsó, paradicsom
  •     D vitamin: tejtermékek, tojás, hal, máj
  •     E vitamin: búza, napraforgómag, avokádó, hidegen sajtolt növényi olajok
  •     K vitamin: spenót, brokkoli, kelbimbó, szója, spenót, sóska


Fontos azonban, hogy tudjuk, a hidegebb időszakban a szervezetünk olykor bizony extra támogatásra szorul. A gyermekek számára kiemelten fontos a tudatos egészségmegőrzés, hiszen fejlődésben lévő szervezetük számára az odafigyelés elengedhetetlen. Az alábbi weboldalon számos kiváló tanácsot találtok ehhez, ráadásul hatékony ötletekkel segítik kicsiket és nagyokat, hogy egész évben kicsattanjanak az egészségtől! Ismerd meg őket te is, jól bevált tanácsaikban biztosan nem fogsz csalódni!

 

 

Aktív élet

 

Nem szabad elfelejteni, hogy a gyerekek a szülők mintájára alakítják ki szokásaikat. Vagyis az anya és az apa viselkedése egy példa, amit akarva akaratlanul leutánoznak. Éppen ezért fontos, hogy a gyerekek azt lássák a szülőtől, amit a szülő szeretne látni tőlük felnőttkorukban. Ha rendszeresen sportolsz, ha ügyelsz a friss levegőn töltött idő mennyiségére és a megfelelő táplálkozásra, akkor a gyermek számára is az válik majd természetessé, abban nő fel, vagyis azt fogja ő maga is követni.

hirdetes

 

  •     Igyekezzetek egy kicsit többet mozogni. Nem arról van szó, hogy órákon át kell hajtanod magad és a gyerekeket. Csupán sétáljatok a friss levegőn többet, ha az időtök és a távolság engedi kísérd a gyerekeket inkább gyalog az iskolába, óvodába. Váljon a mozgás napi rutinná.
  •     Ősszel és télen is szervezhettek szabadidős tevékenységeket egy-egy olyan napon, amikor magasabb a hőmérséklet és nem szakad az eső vagy a hó. A gyerekek élvezni fogják a falevelek közötti futkározást vagy labdázást, és a szánkózás is nagyszerű családi kikapcsolódás.

 

 

hirdetes

A táplálkozás

 

Az egészséges táplálkozás fontosságát nem lehet eléggé hangsúlyozni. A gyerekek esetében is kiemelkedően lényeges, hiszen nem csupán megalapozhatod számukra az egész életen át tartó egészséges életmódot, de megvédheted őket a túlsúlytól, a magas vérnyomástól, a szívbetegségektől és az asztma kialakulásától is.


Az egészséges szokások kialakítása erősíti az immunrendszerüket, így megvédi őket a különböző megbetegedésektől, ami a hidegebb évszakokban elengedhetetlen.

 

 

  •     Kezdjétek a napot valamilyen tápláló, egészséges reggelivel. Az első étkezésnek köszönhetően stabilizálhatjátok az egész napi energiaszintet, így ahelyett, hogy kutyafuttában bekaptok valamit, keljetek inkább egy kicsivel korábban, hogy a nap további része is energikusan telhessen.
  •     Engedd a kicsiknek, hogy besegítsenek az ételek kitalálásánál és elkészítésénél. Így közelebbről is megismerkedhetnek a különböző alapanyagokkal és megtanulhatják, hogy melyek azok az ételek, amikért a szervezetük is hálás.
  •     Akár hiszed, akár nem, az evés sebessége is nagy mértékben befolyásolja étkezési szokásaidat. Ha adsz időt magadnak az étel elfogyasztásához, ha alaposan megrágod a falatokat, akkor nem telíted el hirtelen a gyomrod. Az agyadnak 20 percre van szüksége ahhoz, hogy a telítettség érzését átadja a testednek.
  •     Egyetek több gyümölcsöt és zöldséget, rostban gazdag ételeket, és figyeljetek a változatosságra. Fogyasszatok többször kevesebbet, szintén az energiaszint fenntartása miatt.
  •     A megfelelő folyadékbevitel elengedhetetlen a szervezet számára. Mellőzzétek a cukros üdítőket, igyatok inkább vizet vagy teát.

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Még több cikk

Így gyógyul a tested, ha többé nem cigizel

2019-04-25

Így gyógyul a tested, ha többé nem cigizel

Lehet, hogy a dohányzás ideiglenesen enyhíti a stresszt, de negatív hatásai miatt nem éri meg. Ebben a cikkben végig vesszük, hogyan gyógyul a tested, ha leszoksz és hogyan helyettesítheted, ha úgy érzed, túl nagy a nyomás.

A meleg, citromos víz elképesztő hatásai

2019-04-24

A meleg, citromos víz elképesztő hatásai

A legtöbb embernek eszébe sem jutna forró vizet inni, pedig rengeteg jótékony hatása van. Lehet, hogy a hideg víz frissítőnek tűnik, de akadályozza a tápanyagok felszívódását emésztés közben, mivel a tested arra koncentrál, hogy felmelegítse a hőmérsékletét. Valójában a vizet 50-55 fok közötti hőmérsékleten kellene fogyasztani, hogy ne égesse meg a

Szabadulj meg a testedben felhalmozódott méreganyagoktól!

2019-04-10

Szabadulj meg a testedben felhalmozódott méreganyagoktól!

Mindenhol méreganyagok vesznek minket körbe, kezdve a levegőtől, amit belélegzünk, a vízen át, amit megiszunk, az ételekig, amiket megeszünk. Még a kedvenc okostelefonunk is tele van kosszal és baktériumokkal, amik komoly betegségeket okozhatnak. Ezek a mindennapi mérgek felhalmozódnak a testben és ha a szintjük elér egy pontot, komoly betegségeket

Hogy aludjunk el könnyen?

2019-04-05

Hogy aludjunk el könnyen?

Az alvás létfontosságú a fizikális és mentális egészséghez. Habár még mindig nincs teljesen egyértelmű tudományos magyarázata, miért is van szükségünk alvásra, egy rossz éjszaka eredményét rögtön érezzük magunkon reggel. Ennek ellenére továbbra sem fordítunk figyelmet arra, hogy változtassunk az alvási szokásainkon. Vannak olyan dolgok, amikre nem

6 ok, hogy elkezdj futni még ma

2019-03-25

6 ok, hogy elkezdj futni még ma

A futás nagyszerű mozgás, nem szükséges hozzá semmilyen speciális felszerelés, nem kell edzőterembe menni és akár 400 kalóriát is elégethetsz egy óra alatt! Ennek ellenére nem mindenki nagy rajongója, néhányan unalmasnak és fárasztónak találják, főleg, ha nincs lehetőségük nagyobb területen futni. Megmutatjuk azonban, hogy olyan előnyei vannak, ami

Te tudod, milyen a hormontípusod?

2019-03-21

Te tudod, milyen a hormontípusod?

Bár senki sem születik tökéletes alakúnak, be kell ismerni, hogy a természet nem teljesen igazságos, hiszen vannak szerencsésebb és kevésbé szerencsésebb testfelépítésű emberek. Ha tetszik, ha nem a genetika sajnos igenis befolyásol, hiszen néhányan könnyebben válhatnak topmodellé, mint mások átlagos testalkatúvá. A jó hír az, hogy BÁRKI felülírhat

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
482 676
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 921 559
Közösség

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 207

Átlagos értékelés: 4.7