notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Íme egy kíméletes, mégis roppant hatékony edzésforma!

hirdetes

Íme egy kíméletes, mégis roppant hatékony edzésforma!

Puskás Rékka

Egyre nagyobb népszerűségnek örvend ez a sport, nem véletlenül; egyszerre intenzív, mégis kíméletes. Ez annak köszönhető, hogy ezt a mozgásformát a vízben kell csinálni, leginkább uszodákban szoktak ilyen fajta edzéseket tartani. Hogy melyik ez a sport? Nem más, mint az aquafitness!

A világ legegészségesebb vízi sportja

Mi az az aquafitness?


Az aquafitness tulajdonképpen egyfajta ügyes ötvözése az aerobiknak, egy futóedzésnek és egy úszásórának – bár úszni nem kell benne, a gyakorlatsorokat a vízben csinálják. Innen a neve: aquafitness, ami szabadfordításban annyit tesz, hogy „víz” és „fitness”, vagy „vízifitness”.


Miért olyan jó az aquafitness?


Az aquafitness hatékonysága abban rejlik, hogy a víz, a levegőnél sokkal sűrűbb, mintegy nyolcszázszor, emiatt pedig a mozdulatok sokkal intenzívebbek, hatékonyabbak, ugyanakkor a vizes közegnek köszönhetően sokkal kíméletesebb is, mint a szárazföldön végzett hasonló mozgások. Ennek az az oka, hogy a vízben a testünk majdhogynem súlytalan, a gerinc és vállöv izmaiban létrejött állandó izomfeszülés csökken, a támasztó izomrendszer pedig a víznek köszönhetően akár teljesen el tud ernyedni.


A vízben a testsúlyunknak csupán a 3,6 %-át érezzük, ami lehetővé teszi olyan gyakorlatok, mozdulatsorok végzését is, amelyek a szárazföldön túlzottan megterhelnék a testet.
Ez a testsúlycsökkenés – természetesen nem csökken a súlyunk, csupán úgy érezzük – a víz felhajtóerejének köszönhető, és ugyancsak a közeg sűrűsége és ez az erő az is, ami olyan módon kényszeríti komoly erőkifejtésre az izmokat, hogy az ízületek közben semennyire sem kapnak terhelést. A víznyomásnak köszönhetően kitágulnak a vénák, ezáltal könnyebb a légzés és a szív is több oxigént kap. De nem csak fizikai hatásai vannak ránk, ugyanis ez a mozgásforma nagyszerű stresszoldó is!

hirdetes


Kinek ajánlott ez a sportforma?


Az aquafitnesst tartják a legegészségesebb vízi sportnak, ennélfogva tulajdonképpen bárki számára ideális választás lehet. Erősíti az izmokat, regenerálja az ízületeket, és természetesen a mozgás következtében a zsírégetés is beindul.


hirdetes
Az aquafitness során végzett gyakorlatok jó hatással vannak a gerinc- és ízületi problémákra, és a rossz tartáson is segít ez a sport. Növeli a szervezet ellenállóképességét, az erőnlétet, de közben kíméli a gerincoszlopot, a szalagokat és ínakat. Különösen jóválasztás ez a fajta edzés a túlsúllyal küzdőknek, vagy a rossz fizikai állapotban lévőknek, mivel a vízben „lekerül” róluk a nagy súly. 


Bátran csinálhatják idősek, mert a gyakorlatok nem nehezek, ellenben a senior korban jelentkező kellemetlen tünetek, panaszok jelentős részét megszünteti ez az edzésforma. De a másik véglet számára is nagyon hasznos, a gyerekek koordinációját is fejleszti. Sőt, még kismamáknak is ideális ez a sport.


Mindezek mellett az aquafitnesst rehabilitációs célokra is lehet használni; sportsérülések, esetleg komolyabb balesetek, traumák után a gyógyulási időt megkönnyíti a víz felhajtóereje. 


Milyen egy aquafitness edzés?


A legtöbb gyakorlatot álló helyzetben kell megcsinálni, bár akadnak olyanok is, melyek valamilyen szintű haladással is együtt járnak. A gyakorlatok hatékonyságának maximalizálása érdekében ki lettek fejlesztve különböző aquafitness kiegészítők, ezek könnyűek és kényelmesek, hogy passzoljanak az edzés kíméletességéhez. Ezen eszközök közül az egyik legfontosabb ebben a sportban egy speciális öv, amely segít optimális helyzetben tartani a törzset. Ezek a kiegészítők többféle méretben is rendelkezésre szoktak állni, így mindenfajta testalkathoz találni épp megfelelőt.
aquafitness kiegészítők

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ismerkedj meg a step aerobikkal – Így tudod elsajátítani az alapokat!

2022-07-15

Ismerkedj meg a step aerobikkal – Így tudod elsajátítani az alapokat!

A step aerobik egy felpörgetett módszer arra, hogy felpörgesd magad és fitten tarts mind a tested, mind a lelkedet. Ismerd meg a step aerobikot és előnyeit

Idén végre kipróbálnád a SUP-ozást? – 10 tanács kezdőknek

2022-04-16

Idén végre kipróbálnád a SUP-ozást? – 10 tanács kezdőknek

Eddig minden évben csak nézted, de idén elhatároztad, hogy Te is kipróbáld a SUP-ozást? Összegyűjtöttünk 10 tippet, amiket érdemes megfogadnod kezdő SUPosként!

A súlyzós edzés 6 előnye nők számára

2022-08-04

A súlyzós edzés 6 előnye nők számára

Biztosan hallottál már arról, hogy a súlyzós edzéstől a nők masszívnak tűnnek az izomépítéstől, sőt, ha abbahagyod, az izom zsírrá alakul. Ez nem igaz!

Sportol a család! – 5 tipp hogyan sportolhattok együtt a gyerekekkel

2022-05-17

Sportol a család! – 5 tipp hogyan sportolhattok együtt a gyerekekkel

Megérkezett a jó idő és hamarosan itt a nyári szünet is, így a gyerekek sokkal több időt igényelnek majd az együttlétre. Így sportoljunk együtt a gyerekekkel!

Ezért érdemes Neked is otthoni edzést végezned

2022-02-01

Ezért érdemes Neked is otthoni edzést végezned

Mindenkinek fontos lenne, hogy egy egészséges életmódra törekedjen – ez pedig nem csak a kiegyensúlyozott táplálkozást és a megfelelő mennyiségű alvást foglalja magába, de a rendszeres testmozgást is.

Nem csak egy edzésterv kell hozzá – így legyenek tökéletesek edzéseid

2021-12-31

Nem csak egy edzésterv kell hozzá – így legyenek tökéletesek edzéseid

Minden ember manapság már az egészséged életmódra törekszik, melyhez hozzá tartozik a megfelelő mennyiségű és minőségű, rendszeres testmozgás - így csináld!