notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

8 izomépítést segítő étel Táplálkozás étrend egészség összefüggései

8 izomépítést segítő étel

helloladies.hu
hirdetes

Ha az izmok építéséhez chips és sör kellene, elég sokan néznének ki sportosan. De sajnos nem így van. Nyolc étel van a listán, ami azonban igenis segíti az izomépítést. Ha ezek is szerepelnek az étrendedben egyéb egészséges táplálékokkal egyetemben a változatos és egészséges étrend jegyében, akkor már csak a súlyemelés marad, és semmi sem áll az utadba, hogy Daniel Craig nyomába eredj.

Izomépítés és étrend

Tojás: a tökéletes fehérje


Hogyan segít az izmok építésében: A tojásfehérjének van a legmagasabb biológiai értéke valamennyi élelmiszer között, még az annyira imádott marhahúst is maga mögé utasítja. A biológiai érték mutatja azt meg, hogy mennyire képes a test fehérjeigényét kiszolgálni egy adott típusú fehérje. És a kalóriákkal vívott harcban ez igen fontos szempont, mármint hogy jóval kevesebb tojásból származó protein bevitelével is elérhető az izomépítő hatás, mintha más forrásból biztosítanád a fehérjebevitelt.
De meg kell enned a sárgáját is. Ez ugyanis B12-t is tartalmaz, ami a zsír lebontásához szükséges, és az izmok összehúzódásához is (és azzal, hogy eszel pár tojást naponta, még nem fog a szív és érrendszeri rendszeri betegségek kockázata növekedni).
És mi is az ami egészséges a tojásban: A tojások telve vannak vitaminnal és ásványi anyagokkal; riboflavinokkal, folsavval, B6 vitaminokkal és vassal, és van bennük még foszfor és cink is.

 

 


Mandula: az izombogyó

 

Izomépítésben játszott szerep: érdemes nassolni belőle, mivel a mandula az alfatokoferol izomeres E vitamin legjobb forrása – ami az E vitamin a test által legjobban feldolgozható formája. És ez azért fontos az izmaidnak, mert az E vitamin egy olyan hatásos antioxidáns, amely segít a nehéz edzések utáni, szabadgyökök által végzett károsodások megelőzésében. És minél kisebb mértékben jutnak szóhoz szervezetünkben ezek a szabad gyökök, annál gyorsabban állnak helyre és fejlődnek edzés után az izmok.

hirdetes
És hogy mennyi az ajánlott mennyiség belőle? Két maréknyi naponta elég. Egy torontoi tanulmány szerint egy férfi naponta fogyaszthatja ezt a mennyiséget, anélkül, hogy súlya gyarapodna.
Egészségóvó hatásuk: A mandula az agy biztosítása is. Egy aktuális tanulmány szerint, (American Medical Association), azok a férfiak, akik a legtöbb E vitamint fogyasztották, - az étrenddel biztosítva, és nem táplálék kiegészítőkből – 67 százalékkal kisebb kockázattal néztek szembe az Alzheimer kórral, mint azok akik kevesebb E vitamint fogyasztottak.

 

 

Lazac: a növekedés szabályozó

 

Izomépítésben való szerep: Csak úgy hemzseg a magas minőségű fehérjéktől, és az omega-3 zsírsavaktól. Az Omega-3 csökkenteni képes az izomfehérje lebontását edzés után, javítva a felépülési folyamatot. Ez azért fontos, mert az izmok építéséhez, gyorsabban kell eltárolni az újonnan bevitt fehérjéket, mint ahogyan a régi fehérjéket a tested lebontaná.
Egészség és a lazac: A diabétesz és a szívbetegségek kockázatát csökkenti. A Louisiana State University azt találta, hogy amikor a túlsúlyos emberek napi étrendjét 1,8 grammnyi DHA-t val egészítették ki, - ami az egyik omega-3 zsírsav a halolajban – inzulinrezisztenciájuk 70 %-kal csökkent 12 hét alatt.

 

 

Joghurt: az arany okleveles

 

Izomépítés és a joghurt: Még ha az ösztrogén gyanú körbelengi is, a joghurt egy ideális kombinációja a fehérjének és a szénhidrátoknak, ami segíti a test edzések utáni felépülését és az izomépítést. Rendszeresen lehet ezt fogyasztani, gyümölcsökkel turbózva, az extra szénhidrátok a gyümölcsből a vér inzulinszintjét növelik, aminek az edzések utáni fehérje lebontás csökkentésében is kulcsfontosságú szerepe van.
Az egészség és a joghurt: konjugált linolsav (CLA). A joghurt az egyik olyan étel, amelyik konjugált linolsavat tartalmaz. Ez egy speciális zsír, amelyet néhány tanulmányban összefüggésbe hoztak a testzsír csökkentésével.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Fitness és szórakozás egyben: így segít a trambulin a fogyásban!

2020-01-28

Fitness és szórakozás egyben: így segít a trambulin a fogyásban!

Unod az edzőtermet és a futás sem a Te sportod? Mutatunk egy sportot, amit nem csak imádni fogsz, de csak úgy olvadnak majd rólad a plusz kilók segítséével! Ismerd meg a trambulin előnyeit!

Hogyan kerülj formába gyorsan az újévben? Mutatunk 5 tippet!

2020-01-13

Hogyan kerülj formába gyorsan az újévben? Mutatunk 5 tippet!

Ha idén te is ezt fogadtad meg, akkor a legjobb helyen jársz, hiszen a következőkben mutatunk 5 szuper tippet, amivel ezt könnyedén végre hajtatod.

Így fogyhatsz szenvedés nélkül!

2020-01-06

Így fogyhatsz szenvedés nélkül!

Tartani egy szigorú diétát, valljuk be… nehéz. Csakúgy, mint minden nap elmenni az edzőterembe. De ha fogyni akarsz, valószínűleg próbáltad már mindkettőt – talán évekig. Tény, hogy sok ember egyszerűen képtelen betartani egy olyan étrendet, amiben nem eheti a kedvenc ételeit. Ha ez a forgatókönyv ismerősen hangzik, az még nem jelenti azt, hogy nem

Így fogyhatsz edzés nélkül

2019-11-28

Így fogyhatsz edzés nélkül

Fogyhatsz anélkül, hogy edzőterembe mennél? Persze. Ez azt jelenti, hogy nem is kéne mozognod? Egyáltalán nem. A legjobb eredményt és egészséget ugyanis úgy érheted el, ha helyesen táplálkozol és mozogsz is mellette. Nem azt javasoljuk, hogy távol tartsd magad az edzéstől, egyszerűen csak eláruljuk, hogy nem szükséges ahhoz edzőterembe menni, hogy

A nyári alak télen készül! Mutatjuk a legjobb mozgásformákat, amikkel elérheted az álomalakot!

2019-12-20

A nyári alak télen készül! Mutatjuk a legjobb mozgásformákat, amikkel...

A nyári alak télen készül! Ideje elkezdeni készülni a következő bikini szezonra, mutatjuk az 5 leghatékonyabb edzést, amivel te is elérheted az álom alakot!

A leglátványosabb testedzések nőknek

2019-11-21

A leglátványosabb testedzések nőknek

Nincs időd, pénzed vagy csak nem találsz egy megfelelő konditermet. Ezek nem mindig lehetnek kifogások! Cikkünkben elolvashatod a legkézenfekvőbb, de egyben leghatékonyabb módszereket a tested átalakításához, amelyekhez nem kell sok pénz, se idő, csak egy kis elszántság!

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
218 913
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
687 885
Közösség

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 160

Átlagos értékelés: 4.8