notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Izomgörcs megelőzése

Így előzd meg az izomgörcsök kialakulását

helloladies.hu
hirdetes

Nem csak a rendszeresen kemény edzéseket végző felnőtteket érik izomgörcsök, hanem az aktív, sokat mozgó gyerekeket is. A görcs legtöbbször a vádliban jelentkezik, és nagyon fájdalmas tud lenni. Megmutatjuk, hogyan lehet megelőzni a kialakulását, és azt is, hogy mivel lehet a leggyorsabban elmulasztani.

Izomgörcs

Az izomgörcs kialakulása


Itt minden esetben meg kell különböztetni kétféle izomgörcsöt. Az egyik futás, testmozgás közben lép fel, illetve közvetlenül utána, míg a másik éjszaka jön elő. Az utóbit nem feltétlenül a sok mozgás okozza, hanem lehet gyógyszer mellékhatása is, vagy valamilyen más probléma. A közvetlenül mozgáshoz köthető izomgörcs azért alakul ki, mert az izmok teljesen elfáradtak. Éppen ezért, már nem tudják rendesen ellátni a funkciójukat.

 

Izomgörcs és folyadékhiány


Tévhit lenne azt állítani, hogy a folyadékvesztés önmagában képes lenne izomgörcsöt okozni. De, ha a folyadékhiány erőteljes mozgással találkozik, akkor már felelős a görcsök kialakulásáért. A folyamat egyszerű: a folyadékok hiányában az izmok sokkal hamarabb elfáradnak.

 

A nyújtás segít az izmok ellazításában, a görcs feloldásában

hirdetes

 

Az izomgörcs megelőzése


A megelőzés több lépésből áll. Először fontos, hogy megfelelő mennyiségű folyadék jusson a szervezetbe. A gyerekek minél többet mozognak, futkároznak annál több természetes folyadékra van szükségük. Teljesen más az igény akkor, ha naponta nincs rendszeres mozgás. Iskolás korú gyerekeknél, a mindennapi testnevelés óra miatt eleve nagyobb a folyadék szükséglet. A következő lépés, hogy káliumban és nátriumban se legyen hiány, hiszen ezek a tápanyagok is az izmokat látják el. Sokan használnak banánt, illetve sótablettát a görcsök enyhítésére, de ez csak megelőzésre szolgál, azonnali segítségnyújtásra nem alkalmas, mert túl lassan szívódik fel az ásványi anyag. Akár egy óra is lehet, mire javulást hoz, de ugye egy izomgörcs esetében ennyi ideig nem lehet várni. A harmadik közvetlenül kapcsolódó tényező a megfelelő pihenés, amikor is az izmok nyugalmi állapotban vannak, és hagyjuk őket regenerálódni. És végül, de egyáltalán nem utolsósorban érdemes nyújtó gyakorlatokat végezni. Ez főleg azoknak a gyerekeknek fontos, akik komolyan sportolnak.

hirdetes

 

Azonnali segítség


És akkor most jön a lényeg, hogy mit is lehet csinálni az izomgörccsel, akár futás közben, akár az éjszaka közepén keletkezik be. Itt egyetlen jó megoldás létezik: a nyújtás. Rá kell helyezni a testsúlyt a görcsölő lábra, a sarkat lent hagyni a földön, míg a lábfej elejét megemelni, és nyújtani a vádlit. Ettől körülbelül fél perc alatt el kell múlnia az izomgörcsnek.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Jelek, hogy az egészségeddel nincs minden rendben

2019-11-11

Jelek, hogy az egészségeddel nincs minden rendben

Az egészség néha furcsa dolog. Lehet, hogy mindent megteszünk annak érdekében, hogy megfelelően étkezzünk, mozogjunk és eleget aludjunk, de a testünk, ez az összetett rendszer, mégis dob nekünk egy csavartlabdát. Most 9 tünetet fogunk megbeszélni, ami arra utalhat, hogy nem vagy egészséges – még ha úgyis tűnik, hogy minden rendben, valamint azt is,

Jelek, hogy a tested nem kap elég vitamint

2019-10-21

Jelek, hogy a tested nem kap elég vitamint

A vitaminok rengeteg dolog miatt nagy szerepet játszanak a testben. Erősítik az immunrendszert, stimulálják a csontokat, támogatják a neurológiai funkciót, az ételt energiává alakítják és sejtek milliót védik. Ebben a cikkben kilenc gyakori jelet mutatunk, amiket a tested küld, ha nem jut elég vitaminhoz, valamint azt is megtudhatod, hogy milyen ér

Edzel, mégsem fogysz? Ez az oka!

2019-10-07

Edzel, mégsem fogysz? Ez az oka!

Mindannyian tudjuk, hogy az étrend és a mozgás sokat segít, de nem minden, ha arra kerül sor, hogy mi segíthetne a fogyásban. Ennek ellenére a legtöbbünknek mégsem sikerül elérnünk a kívánt súlyt. Ebben a cikkben bemutatjuk azokat a tényezőket, amik hatással vannak a fogyásra és hízásra, és 7 okot ami megakadályozza, hogy az emberek fogyjanak. Elmo

Ilyen hatással van a testre a mindennapos séta

2019-09-30

Ilyen hatással van a testre a mindennapos séta

A mozgás nagyon fontos a fizikai és mentális egészséghez. De mi van, ha nincs rá időd? Az igazság az, hogy a jó edzéshez nem kellenek a hosszú, fárasztó edzőtermi órák. Mindössze annyit kell csinálnod, hogy teszel egy sétát minden nap, mert már fél órányitól is sokkal jobban fogod magad érezni és pozitív változásokat fogsz tapasztalni az egészséged

A nyár végével sem kell lemondani a Balatonról

2019-09-27

A nyár végével sem kell lemondani a Balatonról

Ha már véget ért a napozós-fürdős szezon, jöhet a kirándulás és a wellness időszaka. Az őszi-téli Balaton megannyi szépséget rejteget, amelyben érdemes elmerülni, élvezni, beszívni, átszellemülni, aztán pedig átmelegedni egy szaunában vagy egy élménymedencében, és csak hagyni, hogy kényeztessenek minket!

Jelek, hogy a tested gyorsabban öregszik, mint kellene

2019-09-16

Jelek, hogy a tested gyorsabban öregszik, mint kellene

Már nem eszel savanyúságot, mert nem tudod kinyitni az üveget? A nadrágjaid szűkek derékban, de bővek a lábadon? Akkor lehet, hogy téged is érint a korai öregedés…

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
174 026
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
3 926 181
Közösség

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 108

Átlagos értékelés: 5.0