notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Izomgörcs megelőzése

hirdetes

Így előzd meg az izomgörcsök kialakulását

helloladies.hu
Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Nem csak a rendszeresen kemény edzéseket végző felnőtteket érik izomgörcsök, hanem az aktív, sokat mozgó gyerekeket is. A görcs legtöbbször a vádliban jelentkezik, és nagyon fájdalmas tud lenni. Megmutatjuk, hogyan lehet megelőzni a kialakulását, és azt is, hogy mivel lehet a leggyorsabban elmulasztani.

Izomgörcs

Az izomgörcs kialakulása


Itt minden esetben meg kell különböztetni kétféle izomgörcsöt. Az egyik futás, testmozgás közben lép fel, illetve közvetlenül utána, míg a másik éjszaka jön elő. Az utóbit nem feltétlenül a sok mozgás okozza, hanem lehet gyógyszer mellékhatása is, vagy valamilyen más probléma. A közvetlenül mozgáshoz köthető izomgörcs azért alakul ki, mert az izmok teljesen elfáradtak. Éppen ezért, már nem tudják rendesen ellátni a funkciójukat.

Izomgörcs és folyadékhiány


Tévhit lenne azt állítani, hogy a folyadékvesztés önmagában képes lenne izomgörcsöt okozni. De, ha a folyadékhiány erőteljes mozgással találkozik, akkor már felelős a görcsök kialakulásáért. A folyamat egyszerű: a folyadékok hiányában az izmok sokkal hamarabb elfáradnak.

A nyújtás segít az izmok ellazításában, a görcs feloldásában

hirdetes

 

Az izomgörcs megelőzése


A megelőzés több lépésből áll. Először fontos, hogy megfelelő mennyiségű folyadék jusson a szervezetbe. A gyerekek minél többet mozognak, futkároznak annál több természetes folyadékra van szükségük. Teljesen más az igény akkor, ha naponta nincs rendszeres mozgás. Iskolás korú gyerekeknél, a mindennapi testnevelés óra miatt eleve nagyobb a folyadék szükséglet. A következő lépés, hogy káliumban és nátriumban se legyen hiány, hiszen ezek a tápanyagok is az izmokat látják el. Sokan használnak banánt, illetve sótablettát a görcsök enyhítésére, de ez csak megelőzésre szolgál, azonnali segítségnyújtásra nem alkalmas, mert túl lassan szívódik fel az ásványi anyag. Akár egy óra is lehet, mire javulást hoz, de ugye egy izomgörcs esetében ennyi ideig nem lehet várni. A harmadik közvetlenül kapcsolódó tényező a megfelelő pihenés, amikor is az izmok nyugalmi állapotban vannak, és hagyjuk őket regenerálódni. És végül, de egyáltalán nem utolsósorban érdemes nyújtó gyakorlatokat végezni. Ez főleg azoknak a gyerekeknek fontos, akik komolyan sportolnak.

hirdetes

Azonnali segítség


És akkor most jön a lényeg, hogy mit is lehet csinálni az izomgörccsel, akár futás közben, akár az éjszaka közepén keletkezik be. Itt egyetlen jó megoldás létezik: a nyújtás. Rá kell helyezni a testsúlyt a görcsölő lábra, a sarkat lent hagyni a földön, míg a lábfej elejét megemelni, és nyújtani a vádlit. Ettől körülbelül fél perc alatt el kell múlnia az izomgörcsnek.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ha többen vagytok karanténban, akkor is fontos, hogy egyedül is legyél!

2020-04-09

Ha többen vagytok karanténban, akkor is fontos, hogy egyedül is legyél!

Senki sem örül, hogy nem igazán mozdulhat ki otthonról, és bár akkor is nagyon nehéz átvészelni ezt az időszakot, ha egyedül él valaki, ha többen éltek együtt, annak is határozottan vannak nehézségei. Élj akár egy barátoddal, a családoddal vagy a pároddal, néhány új szabályt érdemes lehet bevezetnetek mindannyiótok érekében.

Hogyan segítheted a gyerekedet az otthoni tanulásban?

2020-04-07

Hogyan segítheted a gyerekedet az otthoni tanulásban?

A szülők a koronavírus járvány miatt olyan nehézségekkel is szembesültek, amire nem számítottak – nekik kell segíteniük az otthoni tanulásban a gyerekeiket. De mi fog most történni? Hogyan tudják a szülők, akikre egyébként is nagy nyomás nehezedik most – az egészségügyi és anyagi vészhelyzet miatt – a gyerekeiket rávenni, hogy érdekelje őket a tanu

Nálatok a gyerek mossa a saját szennyesét?

2020-04-06

Nálatok a gyerek mossa a saját szennyesét?

Személyes kérdés minden szülőhöz: a gyermekeitek besegítenek otthon a házimunkába? Tudjuk, ez egy nagyon megosztó kérdés, főleg mivel a fiatalok nem igazán rajonganak az otthoni feladatokért, pedig nagyon is jó ok van arra, hogy miért kellene őket befogni!

Otthon edzenél? Szinte minden van hozzá, ami kell!

2020-04-07

Otthon edzenél? Szinte minden van hozzá, ami kell!

Az otthoni edzésnek számtalan előnye van: nem kell utaznod, sok online edzés közül választhatsz. Vannak persze hátrányai is, főleg az, hogy nem áll annyi eszköz a rendelkezésünkre, amihez az edzőteremben hozzászoktunk. A jó hír viszont az, hogy átlagos dolgokból könnyedén hasznos segédeszközöket készíthetünk!

Higiéniai szokások, amiket most mindenképp be kell tartanod!

2020-04-09

Higiéniai szokások, amiket most mindenképp be kell tartanod!

Mindenki aggódik a kórokozók miatt, az elszigetelődés pedig azt a célt szolgálja, hogy lassítsuk a vírus terjedését. Azonban van olyan, hogy el kell mennünk a bankba, az élelmiszerboltba, az orvoshoz, amikor pedig kimegyünk, vannak higiéniai szokások, amiket követnünk kell.

Ismerd meg a koronavírus enyhébb tüneteit!

2020-04-06

Ismerd meg a koronavírus enyhébb tüneteit!

Milyen enyhe tünetek esetén kell koronavírus fertőzésre gyanakodni? Melyek a kevésbé ismert, de jellemző tünetek, amik ara utalnak, hogy valaki megfertőződött?

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
267 332
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
1 690 605
Betegség Család Egészség Egészséges életmód gyerek Gyereknevelés