notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Kardió edzés vagy erősítő edzés

Kardió-, vagy erősítő edzés, melyiket válasszam?

helloladies.hu
hirdetes

Mikor kell kardió edzés, és mikor kell erősítő edzést végezned? Sasa most minden részletre kitérő választ ad nektek!

 Melyik a jobb, kardió, vagy erősítés?

Kardió edzéseket főleg akkor kell végezni, ha az állóképességedet, a keringési rendszeredet szeretnéd fejleszteni. Erre jó ugyanis. Erősítő edzéseket akkor kell végezni, ha jobb erőnlétet, formásabb testet szeretnél, valamint hatékonyan szeretnél zsírt égetni. Erre jó ugyanis. 

 

A legtöbben mégis kardió edzéseket végeznek azért, hogy zsírt égessenek és nem értik, hogy miért nem lesznek szép formáik. Tudom, hogy a fitneszmodellek posztjainál előszeretettel írják ki, hogy hetente hányszor kardióznak, de valójában nem kardió edzést, hanem aerob edzést végeznek. Oké, a fogalommal nincsenek tisztában, de azzal igen, hogy ha intenzív állóképességi edzést végeznének, akkor elrontanák a testüket. 

 

Mi az, amit ők kardiónak neveznek? Egy óra séta a futópadon? Egy óra taposás? Ez még mindig az aerob kategória. Idő és energiabefektetés tekintetében nem hatékony mozgásforma.

 


Miért végzik akkor mégis? Mert esetükben minden gramm nagyon sokat számít és bőven belefér az idejükbe, hogy egy rendes edzés után még este is lecsattogjanak sétálni egy picit a terembe. 

 

 

Az aerob edzés elég lassú és időben is elég hosszú ahhoz, hogy képes legyen a tested idővel zsírból is energiát nyerni. Mondjuk, épp ezért kell sokáig végezni, mert jó esetben 40-50 perc elmegy, mire eljutsz oda, hogy ténylegesen elkezdi a zsírraktáraidat használni a test. A következő oldalon még több hasznos információ vár, ott elmondjuk azt is, miért jó az erősítő edzés, lapozz egyet, érdemes! 

hirdetes

 

Egy intenzív állóképességi edzés esetén nincs idő erre, ezért a test nem is nyúl a zsírhoz. Ellenben izomból jól bezabál. Teszi mindezt azért, mert izomból könnyebben nyer energiát a test, mint zsírból, valamint ha a test azt érzékeli, hogy állóképességi edzéseket végzel, akkor szabadulni fog a felesleges izmoktól, mert ezek rontják a teljesítményt. Az izom ugyanis nehéz és ezt cipelni kellene, ami sok felesleges kalóriát igényel, ami ebbe a mozgásformába nem fér bele. Az utóégető hatás egyébként minkét esetben elenyésző. 

 

hirdetes

Erősítő edzések esetében a cél az izomtömeg növelése. Ez már csak azért is fontos, mert a formás testhez izmok kellenek. A kerek fenék is izomból van! Az izommunka során sérül az izmok fehérjeszerkezete, csökken a glikogén formájában raktározott szénhidrát mennyisége a májban és az izmokban.

 

 

A sérüléseket az edzés végeztével ki kell javítani a testednek, a szénhidrát raktárakat vissza kell tölteni és nem csak vissza, hanem túl is kell tölteni, hogy a következő edzést jobban bírd. Ez az egész folyamat pedig kalóriát igényel, amit részben a megfelelő étrendből, részben pedig zsírból fog fedezni a tested!

 


Formás, jó testet szeretnél, és közben zsírt szeretnél veszíteni. Erősíts! Jelzem, hogy ez nem jelenti azt, hogy az állóképességedet nem kell, és nem tudod fejleszteni. A HIIT programok esetében brutálisan jól fejlődik az erőnlét és az állóképesség is. De például intervall kardióval is jóval hatékonyabban tudod fejleszteni rövidebb idő alatt az állóképességed, mint pl. egy monoton, hosszú ideig végzett kardió mozgással.

 

Szerző: 

Kiss Sándor, Sasa

facebook.com/sasafitness

Online edzések: www.vimeo.com/ondemand/beyondthemotion

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Gyors gyakorlatok a fogyásért és izmosodásért

2019-09-12

Gyors gyakorlatok a fogyásért és izmosodásért

Manapság az embereknek hatékony, és időtakarékos mozgásra van szükségük. Miért? Mert a szoros időbeosztásunk mellett egyszerűen nem fér bele más. A jó hír, hogy úgy is mozoghatunk hatékonyan, hogy nem kell egy órát a zsúfolt edzőteremben töltenünk. Persze ehhez meg kell tudnunk különböztetni a gyorsan legyünk fittek szemetet és a tényleges tudomány

A stílusos spotruházat garantáltan segít abban, hogy rászánd magad az edzésekre

2019-07-10

A stílusos spotruházat garantáltan segít abban, hogy rászánd magad az edzésekre

Ha nehezen szánod rá magad az edzésekre, akkor válassz kényelmes és megfelelő sportruhát, meghozza a kedved az edzésekhez. Néhány tipp, ami segít a választásban.

Mindent a striákról

2019-06-06

Mindent a striákról

A striák sok nő életét megkeserítik. A legtöbben úgy gondolják, hogy csak méregdrága kezelésekkel vethetnek véget ennek a problémának, pedig házi praktikákkal is orvosolható.

Egy forradalmian új technológia a plasztikai sebészetben

2019-05-06

Egy forradalmian új technológia a plasztikai sebészetben

Manapság a plasztikai beavatkozásokat sokan igénybe veszik, hiszen gyors megoldást kínálnak a különböző problémákra. Léteznek sebészeti és nem sebészeti beavatkozások is, amelyekkel tartós eredmények érhetők el. Mivel hamarosan itt a bikini szezon, mindenki tökéletes alakot szeretne, azonban lehetséges, hogy még nem érted el Te sem azt az eredményt

Narancsbőr-Mit tegyünk ellene?

2019-04-09

Narancsbőr-Mit tegyünk ellene?

A cellulit nem zsírfelhalmozódás. Sovány embereknél is megjelenhet a narancsbőr. A zsír és a narancsbőr közt csupán annyi az összefüggés, hogy a megnövekedett zsírsejtek ránehezednek a zsírüregek közti kötőszövetre, ez pedig kihat a bőr simaságára és feszességére.

30 napos edzésterv hasra!

2019-04-02

30 napos edzésterv hasra!

Formáld hasadat te is, hoztam nektek egy harminc napos nagyon szuper edzéstervet, amit mindenkinek ajánlok! A végeredmény: formás és lapos has! Próbáld ki minél hamarabb!

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
339 468
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
4 091 623
Közösség

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 105

Átlagos értékelés: 4.7