notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Kardió edzés vagy erősítő edzés

hirdetes

Kardió-, vagy erősítő edzés, melyiket válasszam?

helloladies.hu

Mikor kell kardió edzés, és mikor kell erősítő edzést végezned? Sasa most minden részletre kitérő választ ad nektek!

 Melyik a jobb, kardió, vagy erősítés?

Kardió edzéseket főleg akkor kell végezni, ha az állóképességedet, a keringési rendszeredet szeretnéd fejleszteni. Erre jó ugyanis. Erősítő edzéseket akkor kell végezni, ha jobb erőnlétet, formásabb testet szeretnél, valamint hatékonyan szeretnél zsírt égetni. Erre jó ugyanis. 

A legtöbben mégis kardió edzéseket végeznek azért, hogy zsírt égessenek és nem értik, hogy miért nem lesznek szép formáik. Tudom, hogy a fitneszmodellek posztjainál előszeretettel írják ki, hogy hetente hányszor kardióznak, de valójában nem kardió edzést, hanem aerob edzést végeznek. Oké, a fogalommal nincsenek tisztában, de azzal igen, hogy ha intenzív állóképességi edzést végeznének, akkor elrontanák a testüket. Mi az, amit ők kardiónak neveznek? Egy óra séta a futópadon? Egy óra taposás? Ez még mindig az aerob kategória. Idő és energiabefektetés tekintetében nem hatékony mozgásforma.


Miért végzik akkor mégis? Mert esetükben minden gramm nagyon sokat számít és bőven belefér az idejükbe, hogy egy rendes edzés után még este is lecsattogjanak sétálni egy picit a terembe. 

hirdetes

 

Az aerob edzés elég lassú és időben is elég hosszú ahhoz, hogy képes legyen a tested idővel zsírból is energiát nyerni. Mondjuk, épp ezért kell sokáig végezni, mert jó esetben 40-50 perc elmegy, mire eljutsz oda, hogy ténylegesen elkezdi a zsírraktáraidat használni a test.

Egy intenzív állóképességi edzés esetén nincs idő erre, ezért a test nem is nyúl a zsírhoz. Ellenben izomból jól bezabál. Teszi mindezt azért, mert izomból könnyebben nyer energiát a test, mint zsírból, valamint ha a test azt érzékeli, hogy állóképességi edzéseket végzel, akkor szabadulni fog a felesleges izmoktól, mert ezek rontják a teljesítményt. Az izom ugyanis nehéz és ezt cipelni kellene, ami sok felesleges kalóriát igényel, ami ebbe a mozgásformába nem fér bele. Az utóégető hatás egyébként minkét esetben elenyésző. 

hirdetes

Erősítő edzések esetében a cél az izomtömeg növelése. Ez már csak azért is fontos, mert a formás testhez izmok kellenek. A kerek fenék is izomból van! Az izommunka során sérül az izmok fehérjeszerkezete, csökken a glikogén formájában raktározott szénhidrát mennyisége a májban és az izmokban.

 

A sérüléseket az edzés végeztével ki kell javítani a testednek, a szénhidrát raktárakat vissza kell tölteni és nem csak vissza, hanem túl is kell tölteni, hogy a következő edzést jobban bírd. Ez az egész folyamat pedig kalóriát igényel, amit részben a megfelelő étrendből, részben pedig zsírból fog fedezni a tested!
Formás, jó testet szeretnél, és közben zsírt szeretnél veszíteni. Erősíts! Jelzem, hogy ez nem jelenti azt, hogy az állóképességedet nem kell, és nem tudod fejleszteni. A HIIT programok esetében brutálisan jól fejlődik az erőnlét és az állóképesség is. De például intervall kardióval is jóval hatékonyabban tudod fejleszteni rövidebb idő alatt az állóképességed, mint pl. egy monoton, hosszú ideig végzett kardió mozgással.

Szerző: 

Kiss Sándor, Sasa

facebook.com/sasafitness

Online edzések: www.vimeo.com/ondemand/beyondthemotion

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Egészséges zöldséges lapcsánka recept ebédre

2020-05-30

Egészséges zöldséges lapcsánka recept ebédre

Egészségesen táplálkozni nem feltétlen jár nagy kiadással, főleg ha kreatívan állsz az alapanyagokhoz. Most a világ legegyszerűbb egyben legolcsóbb receptjét osztom meg!

Mennyei főétel receptek a savanyú káposzta felhasználásával!

2020-05-30

Mennyei főétel receptek a savanyú káposzta felhasználásával!

Vannak olyan zöldségek, melyek kifejezetten segítik a fogyást. A savanyú káposzta is pont ebbe a kategóriába tartozik. Most 2 szuper receptet hoztam a felhasználásával!

20 motivációs idézet a mindennapokra!

2020-05-05

20 motivációs idézet a mindennapokra!

Célokra mindenkinek szüksége van, főleg a nehezebb napokon. A koronavírus okozta helyzetben nehéz pozitívnak maradni, de most segítünk 20 elképesztően motiváló idézettel!

Határozott jelek, hogy többet kellene mozognod!

2020-06-03

Határozott jelek, hogy többet kellene mozognod!

Néhány egyszerű nyújtógyakorlat napközben is nagyon sokat jelent, nem számít milyen formában, de ha felállsz, az segíthet ezeken a problémákon! Meg lennél lepve, hogy egy kis mozgástól mennyivel jobban érzed majd magad és milyen jó hatással van az egészségedre!

5+1 TIPP a tökéletes smink elkészítéséhez, kezdőknek!

2020-05-29

5+1 TIPP a tökéletes smink elkészítéséhez, kezdőknek!

A tökéletes sminkhez ismerned kell azokat az alapokat, melyek segítségével nem lesz vakolat hatása az alapozónak és a felvitt festéknek. Segítek most 6 egyszerű lépésben!

Tedd izgalmasabbá az otthoni edzéseket!

2020-05-05

Tedd izgalmasabbá az otthoni edzéseket!

Az unalmas edzéseknek nincs helye otthon! Az edzésrutinodnak izgalmasnak és szórakoztatónak kell lennie, minden edző elmondja, mennyire fontos, hogy ne legyen unalmas, máskülönben bele fogsz fáradni és abba hagyod. Mutatunk 10 módszert, hogy egy kicsit feldobd az otthoni edzéseidet!

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
39 245
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
2 276 721
Alakformálás Edzésmódok Egészséges életmód