notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Minden, amit tudnod kell a SUP-ozásról kezdőként - 10 TIPP kezdőknek

hirdetes

Idén végre kipróbálnád a SUP-ozást? – 10 tanács kezdőknek

ZH

A Balatonon lassan teljesen lecserélődnek a vízi biciklik SUP-okra, ugyanis akárhol járunk egyre több SUP-os szeli át a Balaton kék vizét evezőjével. Eddig minden évben csak nézted őket, de idén elhatároztad, hogy Te is kipróbáld a SUP-ozást? Akkor most jó helyen jársz, mert összegyűjtöttünk 10 tippet, amiket érdemes megfogadnod kezdő SUP-osként!

SUP deszka

Néhány jó tanács kezdő SUP-osoknak


A SUP-ozás egyre népszerűbb sport, nem csoda, hiszen kiválóan fejleszti a testünk teljes izomzatát és állóképességünket, de nem csak komoly sportolási szándékkal ajánlott használni! A SUP-ozás remek aktív kikapcsolódási lehetőség lehet, ha már unod a parton való ücsörgést! Az a jó benne, hogy magad irányítod az egészet, így rajtad múlik milyen intenzitással műveled ezt a sportot! Úgyhogy deszkára fel, próbáld ki Te is a SUP-ot!

10 TIPP ha most próbálnád ki először a SUP deszkát


1.    A tökéletes felszerelés


A legelső és talán legfontosabb tanácsunk, hogy mielőtt kimennél a vízre, a számodra megfelelő felszerelést válaszd a SUP-ozáshoz. Fontos, hogy az eszközök passzoljanak méreteidhez és tudásodhoz. Ugyanúgy, mint mondjuk a snowboardnál, a SUP-ban is vannak kezdő deszkák és versenydeszkák is, ráadásul méretükben és összetételükben sem mindegyik egyforma. Van nagyobb és könnyebb, de rövidebb és nehezebb is. Ha nem vagy benne biztos, hogy melyiket is válaszd, a Capetansport segít neked eligazodni a SUP deszkák világában, hogy a megfelelő felszereléssel kezdhess bele a SUP-ozásba.


2.    Nyugodt körülmények


Az első SUP-ozásodat érdemes olyan helyre beiktatni, ahol nyugodt körülmények között ismerkedhetsz meg a deszkád használatával. Tehát érdemes inkább fürdőzőktől távolabb eső partszakaszon kezdened, így ők sem zavarnak téged és Te sem zavarod őket. Bár a magyar tavakra nem jellemzőek az óriási hullámok, de azért meg kell említenünk, hogy jobb az ismerkedést nyugodt vizeken kezdeni.

hirdetes


3.    Rögzítés


Az egyik legfontosabb szabály SUP-ozás közben, hogy mindig rögzítve legyél a deszkádhoz! Az erre a célra a deszkára szerelt kis pántot rakd a bokádra, így nem zavaró és be is biztosítottad magad! Ez a szabály ugyanúgy vonatkozik a kezdőkre, mint a profikra, tehát a későbbiekben se felejtsd el alkalmazni!


4.    Ess el a deszkával!


A SUP-ozásban egy valami egészen biztos, hogy valamikor tuti beborulsz a vízbe! Ezért fontos, hogy megtanuld hogyan kell, hogy a későbbiekben tudd mire számíts! A legjobb, hogy amikor érzed, hogy borulni fogsz, a legtávolabb próbálj esni a deszkától, hiszen ha csak simán a vízbe borulsz és nem a deszkára, azzal megspórolsz pár sérülést. Az evezőt is igyekezz magad mellett tartani, hogy az se okozzon sérülést. 


5.    Mindig nézz a deszkád elé!


A kezdők sokszor abba a hibába esnek, hogy amíg nem túl magabiztosak a deszkán, addig vagy a lábukat, vagy vizet bámulják meredten evezés közben, viszont pont ez az, amivel könnyebben elveszítheted az egyensúlyodat. Az egyensúlyod megtartásához hidd el sokkal célravezetőbb, ha előre nézel.


6.    Kapcsold be az izomműködést!


Amint már említettük, a SUP azért jó mert egyszerre minden izmodat megmozgatja. Mivel evezned kell ezért azt gondolnád, hogy csak a karizmokat fogod igénybe venni, de mivel közben egyensúlyoznod kell a deszkán a törzsizmok sokkal többet fognak dolgozni SUP-ozás közben. A törzsizmok, a test legerősebb izmai révén kellő stabilitást annak, így nem fogsz olyan hamar kifáradni, míg ha csak a karjaiddal evezel, azok könnyen elfáradnak.

hirdetes


7.    Ne állj fel!


Amikor először próbálod a SUP-ozást a legegyszerűbb, ha ezt térdelve teszed, ugyanis sokkal nagyobb stabilitást fog adni, mintha felállnál. Próbálj meg először térdelve stabil evező helyzetbe kerülni és ha úgy érzed ez már jól megy akkor jöhet a felállás.


8.    Tájékozódj az időjárásról!


SUP-ozás közben gyorsan elrepül az idő, nem beszélve arról, hogy a távolságot is másképp mérjük fel a vízen, mint a szárazföldön. Csak akkor indulj messzire deszkáddal, ha tudod, hogy nem mond vihart a nap további szakaszára! Mindig figyeld a változó időjárási viszonyokat is SUP-ozás közben, és ha nagyon feltámad a szél, akkor kezdj inkább a part felé evezni.


9.    Ne felejtsd a mellényt!


Mindenképp viselj mentőmellényt, ha nem tartod magad kivételesen jó úszónak, de ez leinkább akkor fontos, ha egyedül, vagy a tengeren SUP-ozol.


10.    Érezd jól magad!


A legfontosabb, hogy jól érezd magad közben, hiszen mi másért SUP-oznánk, ha nem ezért! ????
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ismerkedj meg a step aerobikkal – Így tudod elsajátítani az alapokat!

2022-07-15

Ismerkedj meg a step aerobikkal – Így tudod elsajátítani az alapokat!

A step aerobik egy felpörgetett módszer arra, hogy felpörgesd magad és fitten tarts mind a tested, mind a lelkedet. Ismerd meg a step aerobikot és előnyeit

Ez a 3 alapvető összetevője a bőrápolási rutinnak

2022-09-20

Ez a 3 alapvető összetevője a bőrápolási rutinnak

Ha valóban fiatalos és ragyogó arcbőrt szeretnél, csak erre a pár lépésre van szükséged. Tisztítás, hidratálás és védelem az optimális bőrápolás alapja.

Ezért járjunk évente nőgyógyászati vizsgálatra – nem szabad elhanyagolni!

2022-09-19

Ezért járjunk évente nőgyógyászati vizsgálatra – nem szabad elhanyagolni!

Sajnos a magyar nők nagy része nem tartja fontosnak az évenkénti nőgyógyászhoz járást, pedig nagyon fontos, és sok bajt meg lehet vele előzni. A cikkben kiderül, miért érdemes évente eljárni vizsgálatra!

Ezért érdemes Neked is otthoni edzést végezned

2022-02-01

Ezért érdemes Neked is otthoni edzést végezned

Mindenkinek fontos lenne, hogy egy egészséges életmódra törekedjen – ez pedig nem csak a kiegyensúlyozott táplálkozást és a megfelelő mennyiségű alvást foglalja magába, de a rendszeres testmozgást is.

Íme egy kíméletes, mégis roppant hatékony edzésforma!

2020-12-18

Íme egy kíméletes, mégis roppant hatékony edzésforma!

Fokozott hatékonyságú mozgásforma, ami mégis kíméletes. Az aquafitnesst tartják a legegészségesebb vízi sportnak, nem véletlenül olyan népszerű! Tudj meg többet!

A korai fogszabályzás 5 legnagyobb előnye- ezt minden szülőnek tudnia kellene

2021-11-22

A korai fogszabályzás 5 legnagyobb előnye- ezt minden szülőnek tudnia kellene

Sok gyerekkori probléma megoldására fiatal korban sokkal egyszerűbb és hatásosabb, így van ez a fogakkal is. Nézzük milyen előnyökkel jár a korai fogszabályzás!


Akaraterő Csajos Edzésmódok Egészség Egészséges életmód Életmód Érdekességek Fejlesztő Fitness Mozgás