notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Így lehet sikeres a lábedzésed

hirdetes

Hasznos tudnivalók lábedzéshez

helloladies.hu

A lábedzésről szerintem külön tanulmányt lehetne írni. A történet ugyanis valahogy úgy néz ki, hogy a nők nap nap után, minden edzésen “kőkemény” lábedzést végeznek, hiszen ezzel akarják “vékonyítani és formásítani” a combjukat. A pasik viszont jó, ha kéthetente egyszer beállnak a rúd alá guggolni, mert ugye a nadrágban nem látszik a pálcika láb, de az izompólóba bicepszet kell rakni.

Így lesz eredményes a lábedzés!

A pasiknál a hiba a lustaságból ered. Meg persze ez is olyan, mint a szép, de buta nő. Kit érdekel, a lényeg, hogy jól néz ki. Nőknél már egy fokkal komplikáltabb a dolog. Sajnos kevés fórum foglalkozik azzal, hogy egy rendes edzésnek, hogyan is kellene kinézni a nők esetében. A legtöbbet hangoztatott módszer az, hogy egyél keveset, táplálkozz a fénnyel, 1-2 kilós súlyzókkal dolgozz, azzal viszont sokat és akkor majd szálkás leszel. Na ja, az álló óra is jó időt mutat kétszer egy nap, de az legalább kétszer bejön. A fenti ötlet egyszer se fog! Nézzük, mivel fogsz eredményt elérni.

 

Az elgondolás, miszerint a sok lábedzéstől majd vékonyabb lesz valakinek a combja téves! Edzés és terhelés hatására az izom vastagodni fog. Lehet ezen csodálkozni, de ez van. Minél többet edzel rá, annál izmosabb lesz. Így fordulhat elő az, hogy pl valaki jól terhelhető lábra, de egy 3 kilós súlyzóval nem képes megcsinálni egy oldalemelést szabályosan. Ezek a csajok általában felül ugyanolyan zsírosak és löttyedt, puhák, mint azok, akik semmit nem csinálnak. Viszont legalább hangoztathatják, hogy rendszeresen járnak edzeni.

hirdetes


A másik gond, hogy ha minden edzésen, de legalábbis egy héten 2-3 alkalommal tudsz lábedzést csinálni, akkor az biztosan nem volt hatékony. Egy rendes lábedzés alatt, guggolás, lábtoló gép, combfeszítő, combhajlítő, esetleg pár kör sétáló kitörés és vádli van. Ha ebből megfelelő terhelés mellett végignyomod a 4×8-10 ismétléseket, olyan súllyal, hogy az utolsó már csak remegő lábbal megy és egy 11. ismétlésre már képtelen lennél, akkor biztosan nem vágysz egy újabb lábedzésre jó pár napig. Amivel nincs is gond, hiszen ugyanígy meg kéne dolgoztatni a vállad, a hátad, a tricepszed, a bicepszed, a melled…

Gyakori hiba, hogy időhiányra hivatkozva mindent egy edzésen csináltok. Ez egy kezdőnél az első hónapban még jó is. Később azonban nem ad megfelelő terhelést. Az egész úgy fog kinézni, hogy lesz pár kedvenc gyakorlatod, pár súly, amiről tudod, hogy ezzel megy és onnantól mindig azt fogod csinálni. Mert az ember ilyen, az emberi agy szereti az ismert, megszokott, állandósult dolgokat.

hirdetes


A baj csak az, hogy az edzésnek pont ez a halála. A fejlődést leginkább a gyenge, állandósult dolgokkal lehet. Arról már nem is beszélve, hogy megfelelő kajálás mellett, ha nincs meg a megfelelő mennyiségű fehérje bevitel, akkor esélytelen izmot építeni. Egyetlen dolog fog csak történni, minél többet edzel, annál satnyább lesz. Ez pedig annak lesz köszönhető, hogy a test az építőanyag fehérje nélkül, az izmok bontásába fog kezdeni. Az pedig téves elgondolás, hogy majd az edzés ezt megtartja.

Szerző:
Kiss Sándor, Sasa

facebook.com/sasafitness

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Erősítő gyakorlatok, amiket otthon is elvégezhetsz!

2020-08-25

Erősítő gyakorlatok, amiket otthon is elvégezhetsz!

Szeretnél erősödni, de nem engedheted meg magadnak, hogy edzőterembe járj? Ne keseredj el, otthon is hatékony edzéseket végezhetsz, amihez nem kell drága felszerelés sem. Bemutatjuk a legjobb gyakorlatokat!

A legjobb zsírégető gyakorlatok!

2020-09-01

A legjobb zsírégető gyakorlatok!

Készen állsz kicsit felgyorsítani a szívverésedet, hogy zsírt égethess – gyorsan? Próbáld ki azokat az edzéseket, amik kifejezetten a fogyást célozzák meg, segítenek az izomépítésben és még szórakoztatóak is!

Házi praktikák ízületi gyulladás és fájdalmak kezelésére

2020-09-22

Házi praktikák ízületi gyulladás és fájdalmak kezelésére

Az ízületi gyulladás, illetve fájdalmak nagyon sok embert érintenek és az orvostudomány egyelőre sajnos csak fájdalomcsillapítókkal tud ellene harcolni. Habár ezek működnek, nyilván nem megoldás és hosszútávon sok mellékhatásuk lehet. Az otthoni gyógymódok, valamint a mozgás is nagyon hatásosak. Bemutatjuk a legjobb módszereket, amik csökkentik a f

Módszerek, amikkel sokat tehetsz az egészségedért és 1 percbe telnek

2020-09-15

Módszerek, amikkel sokat tehetsz az egészségedért és 1 percbe telnek

Ha szeretnénk megőrizni az egészségünket, az sok időt vehet igénybe, hosszútávon azonban mindenképp megéri, sőt az apró lépések is sokat számítanak. Vannak dolgok, amikre 60 másodperc is bőven elég és csodákat művelnek a testtel. Itt van néhány módszer, ami sokat tesz az egészségért és kevesebb, mint 1 percbe telik!

Ezért kellene sárgadinnyés vizet innod!

2020-08-24

Ezért kellene sárgadinnyés vizet innod!

A sárgadinnye nagyon finom magában, más gyümölcsökkel együtt és smoothie-ként fogyasztva is, de tudtad, hogy frissítő és egészséges vizet is készíthetsz belőle? Finom és tápanyagban gazdag módja, hogy kicsit feldobd a napi folyadékbeviteledet!

Szabadulj meg a terhesség alatt felszedett pluszoktól!

2020-07-29

Szabadulj meg a terhesség alatt felszedett pluszoktól!

Kisbabád született, de a szülést követően rajtad maradt egy csomó felesleg? Íme egy megoldás, amivel a baba mellett is megszabadulhatsz a plusz kilóktól!


Alakformálás Edzésmódok Egészséges életmód