Mit szabad a kismamának?

Mama táplálkozás- minta étrenddel

helloladies.hu

Bár 99% tudják a várandós kismamák, hogy a terhesség alatti tálplákozás befolyásolja a magzat életét. De hogyan?A tévhitek miatt sokan téves információt adnak át egymásnak és  ezekre az információkra alapoznak.  A kismamák többsége egyetértett azzal, hogy nem kell „kettő helyett” enni ezt sokan a filmekből vették át…

Kismama étkezés

Egy heti útravaló smiley


Hétfő

 

  • Reggeli: Citromos tea, zöldfűszeres túrókrém, pirítós (teljes kiőrlésű kenyérből), paradicsom
  • Tízórai: Narancs, 3-4 korpovit keksz
  • Ebéd: Zöldségleves, fogas roston, csőbensült bébirépa
  • Uzsonna: Natúr joghurt, zabpehely
  • Vacsora: túrógombóc


Kedd

 

  • Reggeli: 100%-os gyümölcslé, sajtos tojásrántotta, lilahagyma, teljes kiőrlésű kenyér
  • Tízórai: 2 dl tej, gyümölcsös müzli
  • Ebéd: Sütőtök krémleves, csemegesült burgonyakrokett
  • Uzsonna: sültalma
  • Vacsora: Cézársaláta


Szerda

 

  • Reggeli: Gyümölcstea, óvári sajt, teljes kiőrlésű kenyér, margarin, zöldpaprika
  • Tízórai: túrórudi
  • Ebéd: Köményleves, lecsós csirkemell, tarhonya, uborka saláta
  • Uzsonna: Dió, mogyoró, mandula vegyesen (egy kis maréknyi)
  • hirdetes
  • Vacsora: Tökfőzelék, sertés pörkölt

 

Ebben az étrendben mindenből megfelelő mennyiség található


Csütörtök

 

  • Reggeli: Citromos tea, virsli, mustár, teljes kiőrlésű kenyér
  • Tízórai: Banánturmix
  • Ebéd: Daragaluska leves, cukkinis tészta
  • Uzsonna: Gyümölcsrizs
  • Vacsora: Puliszka túróval


Péntek

 

  • Reggeli: Tejes kávé, lekvár, kalács/teljes kiőrlésű pékáru
  • Tízórai: Sajtos pogácsa
  • Ebéd: Fahéjas szilvaleves, szezámmagos pulykamell, burgonyapüré
  • Uzsonna: Sütőtök
  • Vacsora: Spenótos palacsinta sajtmártással


Szombat

 

  • Reggeli: Gyümölcstea, tojáskrém, teljes kiőrlésű kenyér, retek
  • Tízórai: Müzliszelet
  • Ebéd: Zöldséges bableves, rizseshús, cékla
  • Uzsonna: Körte
  • Vacsora: Grillezett csirkemell, sajtos brokkoli
  • Vacsora: Tökfőzelék, sertés pörkölt


Mivel a magzat is elszívja az energiája egy részét, egy átlagos kismamának egészséges táplálkozásnál 300 kcal-val kell megnövelnie az energia bevitelét a baba várás ideje alatt.

 

Vasárnap

 

  • Reggeli: 100% gyümölcslé, pulykasonka, teljes kiőrlésű kenyér, margarin, paradicsom
  • Tízórai: Gyümölcssaláta
  • Ebéd: Húsleves, brassói aprópecsenye, csemege uborka
  • Uzsonna: Sárgarépás- zabpelyhes süti
  • Vacsora: Olajos hal, teljes kiőrlésű kenyér

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Még több cikk

A 14 legerősebb természetes antibiotikum

2019-03-18

A 14 legerősebb természetes antibiotikum

A természetnek rengeteg csodálatos titka van, közte kevésbé ismert, természetes gyógymódokkal. Sok ezek közül régen is használatos volt, de a modern gyógyszerekkel együtt eltűnt. A természetes antibiotikumok egyik előnye, hogy kevésbé károsak, mint a gyógyszerek, amikből ha túl sokat szedünk, gyengíthetik az immunrendszert. A természetes módszerek

Mit együnk és mit ne együnk reggelire?

2019-03-06

Mit együnk és mit ne együnk reggelire?

A reggeli a legfontosabb étkezés, de nem mindegy, mivel kezded a napot. Vannak ugyanis olyan dolgok, amiket a nap folyamán nyugodtan fogyaszthatsz, de reggel nem velük kellene elsőként indítani, és vannak olyanok is, amik tökéletes választás, mert feltölt energiával és beindítja az agyműködést.

Miért nem működnek a diéták?

2019-02-25

Miért nem működnek a diéták?

Ez az a témakör, amiről órákat tudnék regélni! Vannak bizonyos diéták, amik nagyobb kárt tesznek, mint gondolnánk, na ezek nem diéták! A diéta mindig személyre szabott kell, hogy legyen – figyelembe véve az alany egészségügyi állapotát, fizikai aktivitását, táplálkozási szokásait. Tegyük fel elkezdtél figyelni az étkezésedre, rendszeresebben mozogs

3 finom és egészséges ital a lapos hasért - receptek!

2019-01-31

3 finom és egészséges ital a lapos hasért - receptek!

Finom és egészséges italok, melyeket minden nap kellene innod neked is, hiszen amellett, hogy egészséges, még a fogyásban is nagyon sokat segít. Legyen laposabb hasad neked is. Részletek a cikkben.

A sütőtök fogyasztás meglepő egészségügyi előnyei - RECEPTTEL

2019-01-28

A sütőtök fogyasztás meglepő egészségügyi előnyei - RECEPTTEL

A sütőtök az egyik legismertebb tökféle. Bár technikailag gyümölcs – csakúgy, mint a paradicsomra-, az emberek általában zöldségként gondolnak rá. A magja is nagyon értékes, és a húsa is rendkívül gazdag tápanyagokban. Rostokkal, vitaminokkal és ásványi anyagokkal van tele, ezért ajánlott rendszeresen fogyasztani az őszi és téli időszakban.

Az ananászfogyasztás jótékony hatásai

2019-01-25

Az ananászfogyasztás jótékony hatásai

Kívülről kemény és szúrós, belülről illatos, finom és rendkívül egészséges. Az ananászt a világ egyik legegészségesebb gyümölcsének tartják. Ha végig nézzük mennyi mindenre jó, rájövünk, hogy nem jogtalan ez az elnevezés. Nem tartalmaz zsírt és koleszterint, viszont rengeteg A-, B-, C- vitamin, kálium-, mangán-, és tucatnyi egyéb ásványi anyag és

hirdetes
Címlapon Mutatunk néhány igazán különleges, tél inspirálta körmöt!
2018.11.26. Trend és stílus
A legszebb tél inspirálta körmök, amiket imádni fogsz Legújabb cikkek Te tudod, milyen a hormontípusod? Te tudod, milyen a hormontípusod? Csodálatos pasztell körmök
2019.03.21. Trend és stílus
Csodálatos pasztell körmök 11 jel, hogy a kapcsolat a végét járja
2019.03.21. Párkapcsolat
11 jel, hogy a kapcsolat a végét járja
Közösség

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 143

Átlagos értékelés: 4.8