notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mi dolgozik, és mi nem? Mi szükséges a fejlődéshez?

hirdetes

Mi dolgozik, és mi nem? Mi szükséges a fejlődéshez?

helloladies.hu

Létezik helyi fogyás, át tudom alakítani csak a hasamat? Mit kell tennem azért, hogy csak a combom legyen egy kicsit keskenyebb? Most mindenre választ kapsz!

Mi dolgozik, és mi nem? Mi szükséges a fejlődéshez?

Mi dolgozik?


Többféle válasz is lehetséges, attól függ, hogy mire kérdezek rá. Egy adott gyakorlat esetében a válasz, az izomcsoport lenne, ami a munkát végzi. Viszont van az a téves elképzelés, amivel már mindenki találkozott legalább egyszer az élete folyamán, mégpedig a helyi fogyás. Tudjuk, hogy nincs, szóval nem is ez a lényeg, inkább az, hogy logikusan hol bukik el ez a dolog. Van ugye az elképzelés, hogy ha sok hasizomgyakorlatot végzel, akkor majd laposabb lesz a hasad, ha pedig mellizom gyakorlatokat végzel, akkor kisebb lesz a melled. A dolog ott bukik, hogy nem a zsírt dolgoztatod egyik esetben sem, hanem az izmokat. Az izmok képesek összehúzódásra és elernyedésre. A zsír csak egy “massza”, ami szépen elfedi az izmaidat.

Amikor az edzésen dolgoztatod az izmaidat, akkor semmi extra nem fog történni. Nem történik zsírégetés, nem történik növekedés. Oké, egy picit felmegy a pulzus, fokozódik a keringés, a szervezet egy picivel több kalóriát használ fel, de ennyi. Meg persze sérül az izmok szerkezete. A kalóriafelhasználás viszont nem zsírból történik, hanem szénhidrátból, amit a szervezeted glikogén formájában raktároz a májban és az izmokban. Ezekből nyeri a szervezeted az energiát a munkához. 

hirdetes

Mikor történik a növekedés? Az edzés után, amikor a szervezeted megkapja a megfelelő tápanyagokat, ásványi anyagokat. Mikor történik a “zsírégetés”? Edzés után, amikor a szervezeted próbálja beépíteni a megfelelő tápanyagokat, ásványi anyagokat, amikor a test próbálja visszatölteni a szénhidrát raktárakat. Lényeges, hogy nem csak feltölti, hanem túl is tölti, ugyanis így készül fel arra, hogy a következő alkalommal több energiája legyen az edzéshez. Ez a folyamat, így egyben jár együtt azzal, hogy az izmaid fejlődnek. 

A legsúlyosabb tévhitek

Hasazástól lapos has 


hirdetes
A hasizomgyakorlatoktól az izom erősödni fog, ami feltolja a felette lévő zsírt, ezért, ha nincs megfelelő étrended, akkor azzal fog járni a folyamat, hogy még vastagabbnak fogsz tűnni azon a tájékon. A hasi zsírtól szabadul meg egyébként is a legnehezebben a test, mert a létfontosságú szervek körül tárolja a felesleges energiát, hogy szükség esetén gyorsan hozzá tudjon férni, ne kelljen még a szállítással is vesződni. 

Ugyanezen az elven működik a mellizom edzése is 


Ha dolgoztatod a mellizmokat, akkor a felette lévő zsírszövetet, ami a melled formáját adja, egy picit feltolja. Kisebb mell esetén ez egy picit teltebb hatást fog kölcsönözni, nagyobb mellek esetén a feszességet lehet fokozni vele. Miért “tűnik el” mégis a mell? Banálisan egyszerű oka van, fogyás. Ha egy darab mellizomgyakorlatot nem végeznél, akkor is “laposabb” lenne a melled, mert zsírt veszít a szervezet és miután egy zsírszövetről beszélünk, ezt is érinti.

Szerző: 

Kiss Sándor, Sasa

facebook.com/sasafitness

Online edzések: www.vimeo.com/ondemand/beyondthemotion

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Erősítő gyakorlatok, amiket otthon is elvégezhetsz!

2020-08-25

Erősítő gyakorlatok, amiket otthon is elvégezhetsz!

Szeretnél erősödni, de nem engedheted meg magadnak, hogy edzőterembe járj? Ne keseredj el, otthon is hatékony edzéseket végezhetsz, amihez nem kell drága felszerelés sem. Bemutatjuk a legjobb gyakorlatokat!

A legjobb zsírégető gyakorlatok!

2020-09-01

A legjobb zsírégető gyakorlatok!

Készen állsz kicsit felgyorsítani a szívverésedet, hogy zsírt égethess – gyorsan? Próbáld ki azokat az edzéseket, amik kifejezetten a fogyást célozzák meg, segítenek az izomépítésben és még szórakoztatóak is!

Módszerek, amikkel sokat tehetsz az egészségedért és 1 percbe telnek

2020-09-15

Módszerek, amikkel sokat tehetsz az egészségedért és 1 percbe telnek

Ha szeretnénk megőrizni az egészségünket, az sok időt vehet igénybe, hosszútávon azonban mindenképp megéri, sőt az apró lépések is sokat számítanak. Vannak dolgok, amikre 60 másodperc is bőven elég és csodákat művelnek a testtel. Itt van néhány módszer, ami sokat tesz az egészségért és kevesebb, mint 1 percbe telik!

Házi praktikák ízületi gyulladás és fájdalmak kezelésére

2020-09-22

Házi praktikák ízületi gyulladás és fájdalmak kezelésére

Az ízületi gyulladás, illetve fájdalmak nagyon sok embert érintenek és az orvostudomány egyelőre sajnos csak fájdalomcsillapítókkal tud ellene harcolni. Habár ezek működnek, nyilván nem megoldás és hosszútávon sok mellékhatásuk lehet. Az otthoni gyógymódok, valamint a mozgás is nagyon hatásosak. Bemutatjuk a legjobb módszereket, amik csökkentik a f

5 egészséges ok, amiért érdemes biciklizni!

2020-08-10

5 egészséges ok, amiért érdemes biciklizni!

A biciklizés remekül fejleszti a kitartást, jót tesz a lábizmoknak és feszes feneket eredményez, a friss levegő pedig jót tesz a hangulatnak is. Lássuk, milyen előnyei vannak!

Így fogyhatsz 2 hét alatt!

2020-08-18

Így fogyhatsz 2 hét alatt!

Gyorsan akarsz eredményt elérni és ehhez néhány hatékony stratégiára van szükséged? Fitnesz szakértők osztották meg legjobb tippjeiket, hogyan fogyhatsz mindössze két hét alatt!


Alakformálás Edzésmódok Egészség Egészséges életmód Fitness