notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mozdulatsorok, amiket lefekvés előtt kell végezned, a hatás nem marad el!

hirdetes

Mozdulatsorok, amiket lefekvés előtt kell végezned, a hatás nem marad el!

helloladies.hu

Ha gyakran küzdesz az elalvással, nem vagy egyedül. Sok ember órákon át forgolódik és nézeget, mire sikerül végre elaludnia és valamennyit pihennie. Ha ez sokszor egymás után megtörténik, napközben fáradtak leszünk, kávéval próbáljuk meg ébren tartani magunkat, akár depresszióba is zuhanhatunk vagy túlsúlyossá válhatunk.

Mozdulatsorok, amiket lefekvés előtt kell végezned, a hatás nem marad el!

A probléma tehát komoly! A következő jóga pózok segítik az elalvást. Nagyon egyszerűek, ezért még azok is elvégezhetik, akik soha nem jógáztak vagy nem gondolják magunkat különösebben rugalmasnak. Mind több tudományos vizsgálat támasztja alá a jóga egészségre gyakorolt pozitív hatásait, hát miért ne próbálnád ki te is? Mikor először végzed ezeket a mozdulatokat, ne tartsd őket meg túl sokáig. 1 perc bőven elég. Később akár 5-6 percig is maradhatsz ezekben a testhelyzetekben.

Balasana – Baba póz


Ha térdproblémáid vannak, ne végezd ezt a gyakorlatot. De mindenki másnak segíteni fog az idegrendszer, a hát, a vállak, a has és az elme ellazításában. Ha a fenekeddel nem tudod elérni a sarkadat, hajtogass össze megfelelő vastagságúra egy takarót és tedd a feneked alá, hogy azon tudj megtámaszkodni. A gyakorlat végzése közben lélegezz mélyeket.

hirdetes

Supta Baddha Konasana – Fekvő pillangó tartás


Feküdj a hátadra, nyisd szét a térdeidet, a sarkaidat érintsd össze. A legtöbben nem tudják teljesen a talajra fektetni a térdeiket ebben a testhelyzetben, ne is erőltesd. Hogy kellőképpen ellazulj, tegyél összehajtott törölközőt a térdeid alá. A karjaidat nyújtsd ki oldalra. A belélegzést az alhassal végezd.

Háton gördülés


Feküdj a hátadra, a térdeidet fogd át. Gördülj lassan egyik oldaladról a másikra. Egy hosszú nap után ezzel a mozgással nagyszerűen ellazíthatod, masszírozhatod és nyújthatod a derekadat. A lábadat és a lábfejedet hagyd teljesen ellazulni, a vállakat ereszd le. Lélegezz mélyeket.

Supta Matsyendrasana – Fekvő csavart póz


Feküdj a hátadra, a térdeidet hajtsd jobbra. A lábaidat úgy tudod megtámasztani, hogy a bal combodat megfogod a jobb kezeddel. Közben a bal karodat nyújtsd ki balra és lassan fordítsd el a fejed is balra. Mindkét vállad ellazul, lélegezz! Ismételd a másik oldalra is!

hirdetes

Matsyasana – Hal póz


Feküdj a hátadra, karjaid melletted a talajon. Tenyereid a talaj felé néznek, lassan csúsztasd őket a feneked alá, közben hajlítsd be a könyöked és az alkarod nyomd a föld felé. Ennek hatására a felsőtested elkezd felemelkedni, a mellkas kinyílik. Ha a nyakadnak és a torkodnak kényelmetlen a lefelé lógó fej, fel is emelheted a fejed. 5-10 mély lélegzet erejéig tartsd meg ezt a testhelyzetet, majd lassan vedd ki magad alól a tenyeredet. Utána még néhány másodpercig maradj fekve.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A legjobb zsírégető gyakorlatok!

2020-09-01

A legjobb zsírégető gyakorlatok!

Készen állsz kicsit felgyorsítani a szívverésedet, hogy zsírt égethess – gyorsan? Próbáld ki azokat az edzéseket, amik kifejezetten a fogyást célozzák meg, segítenek az izomépítésben és még szórakoztatóak is!

Tippek terhesség alatti mozgáshoz, a könnyebb szülésért!

2020-09-02

Tippek terhesség alatti mozgáshoz, a könnyebb szülésért!

Ha egy baba növekszik a testedben, az nagy felelősséggel jár. Szerencsére sok dolog van, amit megtehetsz úgy, hogy biztosítod a biztonságotokat, miközben megadod azt az edzést a testednek, amire szüksége van.

Legalább ennyit kell mozognod egy héten!

2020-08-26

Legalább ennyit kell mozognod egy héten!

Tudjuk, hogy a mozgás elengedhetetlen része az egészségnek, azonban mégis számtalan kifogással állunk elő, hogy miért nem csinálunk semmit. Ha te is ebbe a kategóriába tartozol és további motivációra van szükséged, jó ha tudod, hogy napi csupán néhány perc edzés is tehet azért, hogy tovább élj!

Házi praktikák ízületi gyulladás és fájdalmak kezelésére

2020-09-22

Házi praktikák ízületi gyulladás és fájdalmak kezelésére

Az ízületi gyulladás, illetve fájdalmak nagyon sok embert érintenek és az orvostudomány egyelőre sajnos csak fájdalomcsillapítókkal tud ellene harcolni. Habár ezek működnek, nyilván nem megoldás és hosszútávon sok mellékhatásuk lehet. Az otthoni gyógymódok, valamint a mozgás is nagyon hatásosak. Bemutatjuk a legjobb módszereket, amik csökkentik a f

Módszerek, amikkel sokat tehetsz az egészségedért és 1 percbe telnek

2020-09-15

Módszerek, amikkel sokat tehetsz az egészségedért és 1 percbe telnek

Ha szeretnénk megőrizni az egészségünket, az sok időt vehet igénybe, hosszútávon azonban mindenképp megéri, sőt az apró lépések is sokat számítanak. Vannak dolgok, amikre 60 másodperc is bőven elég és csodákat művelnek a testtel. Itt van néhány módszer, ami sokat tesz az egészségért és kevesebb, mint 1 percbe telik!

Ezért kellene sárgadinnyés vizet innod!

2020-08-24

Ezért kellene sárgadinnyés vizet innod!

A sárgadinnye nagyon finom magában, más gyümölcsökkel együtt és smoothie-ként fogyasztva is, de tudtad, hogy frissítő és egészséges vizet is készíthetsz belőle? Finom és tápanyagban gazdag módja, hogy kicsit feldobd a napi folyadékbeviteledet!


Alakformálás Egészség Egészséges életmód Mozgás