Ajánlott alvás

Ajánlott napi alvásmennyiség korosztályonként

helloladies.hu

A gyerekek hatalmas fejlődési folyamaton mennek keresztül, ezért korosztályonként más és más mennyiségű alvásra van szükségük. Egyáltalán nem mindegy, hogy mennyi időt töltenek pihenéssel, mert a túl kevés és a túl sok alvás is egészségkárosító hatással bír.

Ajánlott alvás

Túl kevés alvás


Ha valaki kevesebbet alszik, mint amit a kora megkívánna, az már rövid távon is több negatív következménnyel jár. Akár 1-2 átforgolódott éjszaka után jelentős koncentráció hiány és teljesítményromlás figyelhető meg. Jellemző még a fáradtság és a stressz szint megnövekedése is. Hosszú távon az immunrendszer gyengüléséhez, betegségek megjelenéséhez vezet. Ezért fontos figyelni arra, hogy a gyerekek megfelelő mennyiségű időt töltsenek tényleges alvással.

 

Túl sok alvás


Sokan nem gondolnák, de a túl sok alvás is ártalmas lehet. Ez elsősorban fáradtságot és álmosságot idéz elő, aki szintén dekoncentrációt, teljesítménycsökkentést, és motiválatlanságot idéz elő. Ugyan nincsenek olyan veszélyes hatásai, mint a túl kevés alvásnak, azért mégis érdemes törekedni az elkerülésére.

 

Újszülöttek


Az újszülöttek alvásigénye természetesen a legnagyobb az összes korosztály közül. Nekik naponta 14-17 óra alvásra van szükségük. Ennél többet nem nagyon szoktak aludni, mert úgyis folyton felkelnek enni. Az viszont több esetben előfordul, hogy túl keveset alszanak. Mivel a fáradtságot és az álmosságot nem tudják máshogy jelezni, hát elkezdenek sírni. Így ha azt tapasztaljuk, hogy a 24 órának a felét ébren tölti, akkor a baba problémáját az okozza, hogy nem alszik eleget. A kókuszmatrac babáknak segíthet abban, hogy babánk nyugodtan aludjon és kipihenten ébredjen. 

hirdetes

 

 

Kisbabák


Ez egy igen nagy kategória, ami gyakorlatilag 3 hónapos kortól 3 évesig tart. Itt a legnehezebb meghatározni az ajánlott alvási mennyiséget, mert benne van a bölcsőben fekvő baba, és az is, aki már járni is tud. Nagyjából 12-15 óra alvás szükséges ennek a korcsoportnak. De természetesen itt a legfontosabb a fokozatos alváscsökkentés. Amíg nem kúszik-mászik addig majdnem az újszülettékez hasonló alvásmennyiség ajánlott, majd ez fokozatosan csökkenthető.

 

Ovisok


Az óvodás kor 3-5 éves kort jelent. Ebben az időszakban a gyerekek alvási szükségletei már két jól elkülöníthető alvási szakaszra oszlott. Van az éjszakai alvás, és van a délutáni. Összesen a két alvási szakaszból 10-13 óra alvásra van szükség naponta. Ha a gyerek nem jár óvodába, akkor is hasonló az alvási ciklus, ami kialakul. Vannak azonban olyan gyerekek, akik annyira tele vannak energiával még délután is, hogy nem tudnak elaludni. Ilyenkor alvás időben csak fekszenek, és nem alszanak el. Illetve vannak olyan óvodák, ahol az alvásidő egy részében lehetőség van más programot is csinálni. Ilyen esetben fontos, hogy a gyerek az éjszaka többet aludjon, hogy meglegyen a megfelelő pihenés.

 

Iskolások


Itt a legnagyobb váltást a délutáni alvás elhagyása jelenti. A szükséges alvás mennyisége ugyan lecsökken 9-11 órára, de eleinte gondot okozhat, hogy nincs lehetőség délutáni pihenésre. Szülőként ezt nem érdemes kompenzálni azzal, hogy hagyjuk aludni, amikor hazaér az iskolából. Ennek a kornak pont az a kihívása, hogy hozzá kell szokni a gyerekeknek a felnőttekéhez hasonló alvási rendszerhez. 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
hirdetes
Címlapon Mutatunk néhány igazán különleges, tél inspirálta körmöt!
2018.11.26. Trend és stílus
A legszebb tél inspirálta körmök, amiket imádni fogsz Legújabb cikkek Te tudod, milyen a hormontípusod? Te tudod, milyen a hormontípusod? Csodálatos pasztell körmök
2019.03.21. Trend és stílus
Csodálatos pasztell körmök 11 jel, hogy a kapcsolat a végét járja
2019.03.21. Párkapcsolat
11 jel, hogy a kapcsolat a végét járja
Közösség

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 172

Átlagos értékelés: 5.0