notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ajánlott alvás

hirdetes

Ajánlott napi alvásmennyiség korosztályonként

helloladies.hu

A gyerekek hatalmas fejlődési folyamaton mennek keresztül, ezért korosztályonként más és más mennyiségű alvásra van szükségük. Egyáltalán nem mindegy, hogy mennyi időt töltenek pihenéssel, mert a túl kevés és a túl sok alvás is egészségkárosító hatással bír.

Ajánlott alvás

Túl kevés alvás


Ha valaki kevesebbet alszik, mint amit a kora megkívánna, az már rövid távon is több negatív következménnyel jár. Akár 1-2 átforgolódott éjszaka után jelentős koncentráció hiány és teljesítményromlás figyelhető meg. Jellemző még a fáradtság és a stressz szint megnövekedése is. Hosszú távon az immunrendszer gyengüléséhez, betegségek megjelenéséhez vezet. Ezért fontos figyelni arra, hogy a gyerekek megfelelő mennyiségű időt töltsenek tényleges alvással.

Túl sok alvás


Sokan nem gondolnák, de a túl sok alvás is ártalmas lehet. Ez elsősorban fáradtságot és álmosságot idéz elő, aki szintén dekoncentrációt, teljesítménycsökkentést, és motiválatlanságot idéz elő. Ugyan nincsenek olyan veszélyes hatásai, mint a túl kevés alvásnak, azért mégis érdemes törekedni az elkerülésére.

Újszülöttek


Az újszülöttek alvásigénye természetesen a legnagyobb az összes korosztály közül. Nekik naponta 14-17 óra alvásra van szükségük. Ennél többet nem nagyon szoktak aludni, mert úgyis folyton felkelnek enni. Az viszont több esetben előfordul, hogy túl keveset alszanak. Mivel a fáradtságot és az álmosságot nem tudják máshogy jelezni, hát elkezdenek sírni. Így ha azt tapasztaljuk, hogy a 24 órának a felét ébren tölti, akkor a baba problémáját az okozza, hogy nem alszik eleget. A kókuszmatrac babáknak segíthet abban, hogy babánk nyugodtan aludjon és kipihenten ébredjen. 

hirdetes

Kisbabák


Ez egy igen nagy kategória, ami gyakorlatilag 3 hónapos kortól 3 évesig tart. Itt a legnehezebb meghatározni az ajánlott alvási mennyiséget, mert benne van a bölcsőben fekvő baba, és az is, aki már járni is tud. Nagyjából 12-15 óra alvás szükséges ennek a korcsoportnak. De természetesen itt a legfontosabb a fokozatos alváscsökkentés. Amíg nem kúszik-mászik addig majdnem az újszülettékez hasonló alvásmennyiség ajánlott, majd ez fokozatosan csökkenthető.

Ovisok


Az óvodás kor 3-5 éves kort jelent. Ebben az időszakban a gyerekek alvási szükségletei már két jól elkülöníthető alvási szakaszra oszlott. Van az éjszakai alvás, és van a délutáni. Összesen a két alvási szakaszból 10-13 óra alvásra van szükség naponta. Ha a gyerek nem jár óvodába, akkor is hasonló az alvási ciklus, ami kialakul. Vannak azonban olyan gyerekek, akik annyira tele vannak energiával még délután is, hogy nem tudnak elaludni. Ilyenkor alvás időben csak fekszenek, és nem alszanak el. Illetve vannak olyan óvodák, ahol az alvásidő egy részében lehetőség van más programot is csinálni. Ilyen esetben fontos, hogy a gyerek az éjszaka többet aludjon, hogy meglegyen a megfelelő pihenés.

hirdetes

Iskolások


Itt a legnagyobb váltást a délutáni alvás elhagyása jelenti. A szükséges alvás mennyisége ugyan lecsökken 9-11 órára, de eleinte gondot okozhat, hogy nincs lehetőség délutáni pihenésre. Szülőként ezt nem érdemes kompenzálni azzal, hogy hagyjuk aludni, amikor hazaér az iskolából. Ennek a kornak pont az a kihívása, hogy hozzá kell szokni a gyerekeknek a felnőttekéhez hasonló alvási rendszerhez. 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Szabadulj meg a terhesség alatt felszedett pluszoktól!

2020-07-29

Szabadulj meg a terhesség alatt felszedett pluszoktól!

Kisbabád született, de a szülést követően rajtad maradt egy csomó felesleg? Íme egy megoldás, amivel a baba mellett is megszabadulhatsz a plusz kilóktól!

6 dolog a gyerekvállaláshoz, amit jobb, ha észben tartasz!

2020-02-18

6 dolog a gyerekvállaláshoz, amit jobb, ha észben tartasz!

Szeretnéd megtapasztalni a családalapítás örömeit? Akkor jobb, ha ezeket a dolgokat figyelembe veszed, ugyanis ezek a dolgok nélkül, nem érdemes belevágni. Derítsd ki, mik ezek a dolgok.

Így küzdd le a szülés utáni depressziót, természetesen!

2020-06-10

Így küzdd le a szülés utáni depressziót, természetesen!

A szülés utáni depresszió az újdonsült anyákat sokkal nagyobb számban érinti, mint gondolnánk. Teljesen normális, ha szülés után te is rossz kedvű vagy, azonban ha ez hetekig elhúzódik, muszáj tenned valamit ellene. Ha gyógyszerek nélkül szeretnéd átvészelni ezt az időszakot, fordulhatsz természetes megoldásokhoz is!

Szülés 40 felett? - Milyen előnyei és hátrányai vannak?

2020-03-03

Szülés 40 felett? - Milyen előnyei és hátrányai vannak?

Gyakori kérdés a leendő szülők körében, hogy vajon mikor is érdemes családot alapítani? Ha elmúltál 40, akkor sem kell lemondanod az anyaságról, hiszen a mai világban a gyermekvállalás egyre jobban kitolódik.

Tippek terhesség alatti mozgáshoz, a könnyebb szülésért!

2020-09-02

Tippek terhesség alatti mozgáshoz, a könnyebb szülésért!

Ha egy baba növekszik a testedben, az nagy felelősséggel jár. Szerencsére sok dolog van, amit megtehetsz úgy, hogy biztosítod a biztonságotokat, miközben megadod azt az edzést a testednek, amire szüksége van.

Házi praktikák ízületi gyulladás és fájdalmak kezelésére

2020-09-22

Házi praktikák ízületi gyulladás és fájdalmak kezelésére

Az ízületi gyulladás, illetve fájdalmak nagyon sok embert érintenek és az orvostudomány egyelőre sajnos csak fájdalomcsillapítókkal tud ellene harcolni. Habár ezek működnek, nyilván nem megoldás és hosszútávon sok mellékhatásuk lehet. Az otthoni gyógymódok, valamint a mozgás is nagyon hatásosak. Bemutatjuk a legjobb módszereket, amik csökkentik a f


Alvás Anyaság Baba Kisbaba Tanács