6 dolog, amit felejts el, ha jól akarsz aludni!

6 dolog, amit felejts el, ha jól akarsz aludni!

helloladies.hu

A nyugodt, kiegyensúlyozott alvás minden ember számára rendkívül fontos, éppen ezért most hat olyan dolgot mutatok meg, amit mindenképp felejts el, ha normálisan szeretnél aludni! 

6 dolog, amit felejts el, ha jól akarsz aludni!

Miért olyan fontos az alvás?

 

A különböző kutatások során arra jutottak, hogy akik nyolc vagy annál több órát alszanak, vagy négynél kevesebbet, magasabb kockázattal halnak meg korábban, mint azok, akik 6-8 órát alszanak. Ezeket a kutatásokat eddig még nem bizonyították, ugyanakkor az adat nagyon érdekes. 

 

Az viszont száz százalékig biztos, hogy alvás nélkül nincs sem fogyás, sem izomfejlődés, ráadásul a rossz minőségű alvás a nőkre sokkal nagyobb egészségügyi kockázatot jelent, mint a férfiak esetében. Azoknál, akik nem minőségű alvásban részesülnek, nagyobb mértékben jelentkezik depresszió. Az alvásproblémákkal küszködő nőknél nagyobb a keringésrendszeri megbetegedések kockázata, azoknál pedig, akiknél az elalvás harminc percnél hosszabb ideig tart, rosszabb egészségi állapotot mutattak ki a kutatót. 

 

Az elégtelen alvásmennyiség hátrányosan hat bizonyos hormonokra is, az alváshiány által megemelkedik a szervezetben a kortizol szint, mely kártékonyan hat a Rem szakaszra, amely normál esetben pont a csökkenést váltja ki.

 

Az alváshiány ráadásul zsírraktározáshoz vezet, egyetlen éjszaka alvás nélkül megváltoztathatja azon hormonok összetételét, melyek a testkompozícióval vannak összefüggésben. Ezek a hormonváltozások számos szervezeti funkciót befolyásolnak, például emelkedik a vérnyomás, a szívritmus, illetve a gyulladást okozó kémiai anyagok mennyisége. Az alváshiány kihat a grelin és a leptin szintre is, melyek az elhízásért felelnek.

 

Ha 2-6 napon keresztül csak négy órát alszunk, akkor a leptin szintben olyan csökkenés következik be, mintha három napon át csak a szükséges kalória bevitel 70 százalékát fogyasztanánk el. Ez éhséghez és a grelin szint növekedéséhez vezet. Erős vágyat vált ki szénhidrátok és magas kalória tartalmú ételek fogyasztásához. Szóval, ha diétázol, de mellette keveset alszol, akkor az éhség elviselhetetlen lesz, tehát érdemes megfelelő mennyiségben és minőségben aludni. Ha egészséged fontos számodra, lapozz a következő oldalra, ahol mutatok hat dolgot, amit mindenképp el kell felejtened alvás előtt!

 

 

Ne használj semmilyen technológiai eszközt! 

 

Vidd ki a hálószobából az elektronikai eszközöket, köztük a laptopot, a telefont, és a televíziót is! Igazából semmi olyan tárgy nem maradhat bent, ami elektromos, és képernyő van hozzá. Az agy a képernyők erős fényére úgy reagál, mintha nappali fény lenne, ezért nem alvós, hanem nappali üzemmódra kapcsol, ezáltal nem termeli az elalváshoz szükséges melatonin hormont. 

 

Ne erőltesd az alvást!

 

Fekszünk az ágyban, forgolódunk, és azon kattog az agyunk, hogy nem tudunk elaludni. Ismerős ez a helyzet? Attól, hogy felidegesítjük magunkat, csak még nehezebben alszunk el. Inkább fogjunk egy jó könyvet, olvasgassunk addig, amíg belealszunk.

 

Mondj nemet az alkoholra! 

 

Ha alkoholt iszunk elalvás előtt, akkor az állandó vécére járás megszakítja az alvást. Felébredünk, és sokkal nehezebben fogunk tudni visszaaludni. Az alkohol károsítja a memóriát, és a koncentrációt is.

 

Ne lefekvés előtt végezz gyakorlatokat! 

 

Ne tornázzunk közvetlenül elalvás előtt. Felmegy a vérnyomásunk, és beindul a vérkeringésünk, ennek következtében pedig sokkal éberebbek leszünk.

 

A szoba hőmérsékletének fontossága

 

Főleg télen, figyeljünk arra, hogy ne legyen túl meleg a hálószobában. Maximum 21 fokra tekerjük a fűtést, mert különben nyugtalanul fogunk aludni. Nyáron ezt már kevésbé tudjuk szabályozni…

 

A háziállatoknak kint a helyük, nem a szobában! 

 

Annak ellenére, hogy sokan alszanak a háziállatukkal, tanulmányok alapján kimutatták, hogy a négylábú zavaró lehet a nyugodt alvás szempontjából.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
Alvás Egészség Egészséges életmód