notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Sós víz jótékony hatásai

hirdetes

Ezért iszok sós vizet!

helloladies.hu

Többször írtam már a sóról, de valahogy azt érzem, hogy még mindig nem tulajdonítanak neki az emberek túl nagy jelentőséget. Ha drága lenne, biztos másképp lenne. Most elmondom nektek, hogy miért kellene neked is sós vizet innod!

Igyál te is sós vizet, elmondom, miért!

A másik nagy kérdés pedig, hogy MILYEN só?


A himalája sónak fantasztikus marketingje van ezért sokan azt gondolják, hogy az nekünk nagyon jó, DE NEM! Bróm van benne ami egy nagyon erős méreg és évtizedekig el tud raktározódni a zsírszöveteinkben!! Valaki a gyógyszertári sóra esküszik, de az megint nem jó választás, mert olyan finomításon megy keresztül, hogy már semmi ásványi anyag nincs benne, csupán sós az íze, de a SÓ, sokkal több ennél. Nincs olyan nagybetű a billentyűzeten, ami megfelelne annak, hogy akkorára nyomatékosítsam bennetek a SÓ jelentőségét amilyen valójában! A sónak a szervezetünkben a vízháztartás szabályozásán kívül még más szerepe is van, el is mondom, melyek ezek.

  • A só egy természetes antihisztamin. Asztma esetén ugyanolyan hatásos, mint egy inhalációs-spray, csak mellékhatások nélkül. Asztmás rohamnál igyunk két-három pohár vizet és tegyünk a nyelvünkre egy csipetnyi természetes sót.
  • A só védi a sejteket, és különösen az agysejteket az elsavasodástól. A vesének szüksége van sóra, a túltengésben lévő savak leépítésére és azoknak vizelettel történő kiválasztására. Ha a szervezet sóban szegény, egyre jobban elsavasodik.
  • A só fontos a lélektani és érzelmi zavarok kezelésében. A depresszió kezelésénél használt lítium a sót próbálja meg helyettesíteni.
  • A só fontos szerepet tölt be az agyban a szerotonin és a melatonin-szint állandóságának a fenntartásában. Ezek szabályozzák közérzetünket, mint pl.: önbizalom, pozitív gondolatok. Így a só közvetetten befolyásolja személyiségünket. Ha elegendő víz és só van a szervezetben, akkor, mint természetes antioxidánsok eltávolítják a mérgező salakanyagokat, így nem kell az esszenciális aminosavakat, mint pl. a triptofánt és a tirozint a szervezetnek feláldozni. Ugyanis a triptofán szükséges a szerotonin, melatonin és triptamin képzéséhez.
  • hirdetes
  • A só szükséges a rák megelőzésében és kezelésben. A rákos sejtek oxigén jelenlétében elpusztulnak. Ezek un. anaerob organizmusok, amelyek oxigén hiányos közeget igényelnek. Ha elegendő víz van a szervezetben, és a só megnöveli a vér mennyiséget, akkor a keringő vérrel az oxigén mindenhova eljut, és az így aktivált és motivált immunsejtek bejutnak a rákszövetbe és elpusztítják azt. A dehidratáció gyengíti az immunrendszert.
  • A só fontos az izomzat és az erőnlét fenntartásához.
  • A só csökkenti a szívritmus zavarokat és fontos szerepet játszik a vérnyomás szabályzásában. A víz és a só aránya nagyon fontos. Egy só szegény táplálkozás magas vízfogyasztás mellett egyes embereknél magas vérnyomáshoz vezethet. A logika egyszerű. Ha Ön vizet iszik, de sót nem eszik, akkor nem marad elég víz a vérkeringésbe, hogy a véredényeket teljesen feltöltse.
  • A só fontos alvás zavaroknál, egy természetes altató.
  • Cukorbetegségnél a só segít a vércukorszintet egyensúlyban tartani és csökkenti az inzulin szükségletet. A víz és só csökkenti a szem és érrendszeri károsodásokat.
  • A só fontos szerepet játszik az idegsejtek közötti összeköttetésben és az információ feldolgozásában.
  • A só szükséges az emésztéshez, a tápanyagok felszívódásához.
  • A só tisztítja a tüdőt, a hörgőket és segít a slejm felszakításában. A só felbontja, meglágyítja a nyálkát a tüdőben. (pl. asztma, tüdőtágulás, és cisztás fibrózis esetén)
  • A só nyelvre téve megállítja a száraz köhögést.
  • A só szükséges a hurut és az arcüreg lerakódásainak felszakításához.
  • hirdetes
  • A só a köszvény és az ízületi gyulladás megelőzésében fontos szerepet tölt be.
  • A só megakadályozza az izomgörcsöket.
  • A só megakadályozza a túlzott nyáltermelést. Túlzott nyáltermelés só hiányt jelez.
  • A csontritkulás – egyes esetekben - a víz és a só hiányára vezethető vissza.
  • Sóra van szükség a csontozat erősítéséhez.
  • A só segít a toka csökkentésében. Ugyanis, a só hiány miatt a nyálmirigyek több nyálat termelnek, hogy segítsék a rágást és a nyelést, valamint, hogy elegendő vizet szolgáltassanak a gyomornak a táplálék felbontásához. A vérkeringés a nyálmirigyekben megnövekszik és a véredények vízáteresztővé válnak, hogy a mirigyeket több vízzel lássák el a megemelkedett nyáltermelés érdekében. A véredények már nemcsak a mirigyek körül, hanem a nyakban, az állban és az arcban is vízáteresztővé válnak és itt is víz gyűlik össze.
  • A só megvéd a visszerek és a hajszálérrepedéstől.

Asztmásoknál fontos megemlíteni, hogy amilyen fontos a só, olyan káros a sok kálium. A magas kálium tartalmú gyümölcsök (pl. narancs, banán), sportitalok asztma rohamokat okozhatnak. Ezért célszerű ezeket egy kicsit megsózni, hogy a nátrium és a kálium egyensúlyát fenntartsuk. Sportolás előtt egy kevés só megnöveli a tüdő kapacitását és a túlzott izzadást meggátolja."

Szerző: Galambos Ágnes

Facebook: PALEO Motivátor
Blog: www.csillagporszem.blogspot.hu
E-mail: paleoagi@gmail.com

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Házi praktikák ízületi gyulladás és fájdalmak kezelésére

2020-09-22

Házi praktikák ízületi gyulladás és fájdalmak kezelésére

Az ízületi gyulladás, illetve fájdalmak nagyon sok embert érintenek és az orvostudomány egyelőre sajnos csak fájdalomcsillapítókkal tud ellene harcolni. Habár ezek működnek, nyilván nem megoldás és hosszútávon sok mellékhatásuk lehet. Az otthoni gyógymódok, valamint a mozgás is nagyon hatásosak. Bemutatjuk a legjobb módszereket, amik csökkentik a f

Módszerek, amikkel sokat tehetsz az egészségedért és 1 percbe telnek

2020-09-15

Módszerek, amikkel sokat tehetsz az egészségedért és 1 percbe telnek

Ha szeretnénk megőrizni az egészségünket, az sok időt vehet igénybe, hosszútávon azonban mindenképp megéri, sőt az apró lépések is sokat számítanak. Vannak dolgok, amikre 60 másodperc is bőven elég és csodákat művelnek a testtel. Itt van néhány módszer, ami sokat tesz az egészségért és kevesebb, mint 1 percbe telik!

A jó edzés titka

2020-09-29

A jó edzés titka

Mi a jó edzés titka? Mitől lesz hatásos, felszabadító, és egyben élvezhető is? Erre a kérdésre ad választ az alábbi cikk, hogy a mozgás boldoggá tegyen!

Minden, amit a nyújtásról kell tudni

2020-09-29

Minden, amit a nyújtásról kell tudni

Miért is olyan fontos a nyújtás, különösen sportolás esetén? Mi történik, ha kimarad? Ebből a cikkből mindent megtudhatsz, amit csak a nyújtásról kell!

30 perces receptek, amik segítenek a fogyásban!

2020-09-07

30 perces receptek, amik segítenek a fogyásban!

Egy gyorsan elkészíthető, ugyanakkor tápláló ételre vágysz, ami még abban is segít, hogy gyorsabban fogyj? Egy fárasztó munkanap után amire legkevésbé vágyunk, hogy órákig kelljen a konyhában állnunk, éppen ezért ma olyan receptet mutatunk, ami 30 perc alatt elkészül és mindössze egy-két edényre van hozzá szükség.

Készíts finom és egészséges Levendulás limonádét!

2020-09-14

Készíts finom és egészséges Levendulás limonádét!

Nem titok, hogy az életünkben vannak nagyon stresszes időszakok, a munka nagy hajtással jár, közben családi problémákkal is meg kell küzdenünk és még saját magunkra is kellene szakítani egy kis időt, és akkor az alvást még nem is említettük.


Alakformálás Edzésmódok Egészség Egészséges életmód Egészséges táplálkozás