notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Sós víz jótékony hatásai

Ezért iszok sós vizet!

helloladies.hu
hirdetes

Többször írtam már a sóról, de valahogy azt érzem, hogy még mindig nem tulajdonítanak neki az emberek túl nagy jelentőséget. Ha drága lenne, biztos másképp lenne. Most elmondom nektek, hogy miért kellene neked is sós vizet innod!

Igyál te is sós vizet, elmondom, miért!

A másik nagy kérdés pedig, hogy MILYEN só?


A himalája sónak fantasztikus marketingje van ezért sokan azt gondolják, hogy az nekünk nagyon jó, DE NEM! Bróm van benne ami egy nagyon erős méreg és évtizedekig el tud raktározódni a zsírszöveteinkben!! Valaki a gyógyszertári sóra esküszik, de az megint nem jó választás, mert olyan finomításon megy keresztül, hogy már semmi ásványi anyag nincs benne, csupán sós az íze, de a SÓ, sokkal több ennél. Nincs olyan nagybetű a billentyűzeten, ami megfelelne annak, hogy akkorára nyomatékosítsam bennetek a SÓ jelentőségét amilyen valójában! A sónak a szervezetünkben a vízháztartás szabályozásán kívül még más szerepe is van, el is mondom, melyek ezek.

 

  • A só egy természetes antihisztamin. Asztma esetén ugyanolyan hatásos, mint egy inhalációs-spray, csak mellékhatások nélkül. Asztmás rohamnál igyunk két-három pohár vizet és tegyünk a nyelvünkre egy csipetnyi természetes sót.

 

  • A só védi a sejteket, és különösen az agysejteket az elsavasodástól. A vesének szüksége van sóra, a túltengésben lévő savak leépítésére és azoknak vizelettel történő kiválasztására. Ha a szervezet sóban szegény, egyre jobban elsavasodik.

 

  • A só fontos a lélektani és érzelmi zavarok kezelésében. A depresszió kezelésénél használt lítium a sót próbálja meg helyettesíteni.

 

  • A só fontos szerepet tölt be az agyban a szerotonin és a melatonin-szint állandóságának a fenntartásában. Ezek szabályozzák közérzetünket, mint pl.: önbizalom, pozitív gondolatok. Így a só közvetetten befolyásolja személyiségünket. Ha elegendő víz és só van a szervezetben, akkor, mint természetes antioxidánsok eltávolítják a mérgező salakanyagokat, így nem kell az esszenciális aminosavakat, mint pl. a triptofánt és a tirozint a szervezetnek feláldozni. Ugyanis a triptofán szükséges a szerotonin, melatonin és triptamin képzéséhez.
  • hirdetes

 

  • A só szükséges a rák megelőzésében és kezelésben. A rákos sejtek oxigén jelenlétében elpusztulnak. Ezek un. anaerob organizmusok, amelyek oxigén hiányos közeget igényelnek. Ha elegendő víz van a szervezetben, és a só megnöveli a vér mennyiséget, akkor a keringő vérrel az oxigén mindenhova eljut, és az így aktivált és motivált immunsejtek bejutnak a rákszövetbe és elpusztítják azt. A dehidratáció gyengíti az immunrendszert.

 

  • A só fontos az izomzat és az erőnlét fenntartásához.

 

  • A só csökkenti a szívritmus zavarokat és fontos szerepet játszik a vérnyomás szabályzásában. A víz és a só aránya nagyon fontos. Egy só szegény táplálkozás magas vízfogyasztás mellett egyes embereknél magas vérnyomáshoz vezethet. A logika egyszerű. Ha Ön vizet iszik, de sót nem eszik, akkor nem marad elég víz a vérkeringésbe, hogy a véredényeket teljesen feltöltse.
  • A só fontos alvás zavaroknál, egy természetes altató.

 

  • Cukorbetegségnél a só segít a vércukorszintet egyensúlyban tartani és csökkenti az inzulin szükségletet. A víz és só csökkenti a szem és érrendszeri károsodásokat.

 

  • A só fontos szerepet játszik az idegsejtek közötti összeköttetésben és az információ feldolgozásában.

 

  • A só szükséges az emésztéshez, a tápanyagok felszívódásához.

 

  • A só tisztítja a tüdőt, a hörgőket és segít a slejm felszakításában. A só felbontja, meglágyítja a nyálkát a tüdőben. (pl. asztma, tüdőtágulás, és cisztás fibrózis esetén)

 

  • A só nyelvre téve megállítja a száraz köhögést.

 

  • A só szükséges a hurut és az arcüreg lerakódásainak felszakításához.

 

  • A só a köszvény és az ízületi gyulladás megelőzésében fontos szerepet tölt be.

 

  • A só megakadályozza az izomgörcsöket.

 

  • A só megakadályozza a túlzott nyáltermelést. Túlzott nyáltermelés só hiányt jelez.

 

  • A csontritkulás – egyes esetekben - a víz és a só hiányára vezethető vissza.

 

  • Sóra van szükség a csontozat erősítéséhez.

 

  • A só segít a toka csökkentésében. Ugyanis, a só hiány miatt a nyálmirigyek több nyálat termelnek, hogy segítsék a rágást és a nyelést, valamint, hogy elegendő vizet szolgáltassanak a gyomornak a táplálék felbontásához. A vérkeringés a nyálmirigyekben megnövekszik és a véredények vízáteresztővé válnak, hogy a mirigyeket több vízzel lássák el a megemelkedett nyáltermelés érdekében. A véredények már nemcsak a mirigyek körül, hanem a nyakban, az állban és az arcban is vízáteresztővé válnak és itt is víz gyűlik össze.

 

  • A só megvéd a visszerek és a hajszálérrepedéstől.

 

Asztmásoknál fontos megemlíteni, hogy amilyen fontos a só, olyan káros a sok kálium. A magas kálium tartalmú gyümölcsök (pl. narancs, banán), sportitalok asztma rohamokat okozhatnak. Ezért célszerű ezeket egy kicsit megsózni, hogy a nátrium és a kálium egyensúlyát fenntartsuk. Sportolás előtt egy kevés só megnöveli a tüdő kapacitását és a túlzott izzadást meggátolja."

 

 

Szerző: Galambos Ágnes

Facebook: PALEO Motivátor
Blog: www.csillagporszem.blogspot.hu
E-mail: paleoagi@gmail.com

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Így szabadulhatsz meg az úszógumitól edzés nélkül

2020-01-21

Így szabadulhatsz meg az úszógumitól edzés nélkül

Az úszógumi nem csak akkor kellemetlen, ha arra kerül sor, hogy bele kellene férnünk a kedvenc ruhánkba, de komoly egészségügyi problémákkal is összekapcsolható. Nézzük, mi az a 8 szuper technika, ami segít eltüntetni az úszógumit otthon, természetesen.

5 tipp, hogy tavasszal ne csak a természet, hanem te is megújulj

2020-02-12

5 tipp, hogy tavasszal ne csak a természet, hanem te is megújulj

A tavasz egyértelműen a megújulás ideje. Adunk 5 tippet, hogy hogyan újulj meg testben és lélekben! Így alakítsd át a tavaszi rutinodat: tavaszi megújulás 5 lépésben.

Jelek, hogy a test tele van méreganyagokkal

2020-02-11

Jelek, hogy a test tele van méreganyagokkal

Méreganyagok számtalan módon bekerülhetnek a szervezetbe, de hogyan mutatkozik meg, milyen tünetei vannak és hogyan szabadulhatunk meg tőle, hogy megtisztítsuk a testet?

A leggyakoribb vitaminhiányok, ami szinte mindenkinek van

2020-01-21

A leggyakoribb vitaminhiányok, ami szinte mindenkinek van

Melyek a leggyakoribb vitaminhiányok, amelyek sok embert érintenek úgy, hogy a legtöbben még csak nem is tudnak róla? Erről lesz szó a következőkben, megtudhatjátok, hogy az egyes vitaminok hiánya milyen tünetekkel párosul, és melyek a legjobb források, amiből könnyebben hozzájuthatunk ezekhez a fontos anyagokhoz.

Így kezdj neki egy olyan edzésrutinnak, amihez ragaszkodsz is!

2020-01-31

Így kezdj neki egy olyan edzésrutinnak, amihez ragaszkodsz is!

Egy rendszeres edzésrutinnal könnyebben rávesszük magunkat a mozgásra. Ezek az ötletek segíthetnek, hogy visszanyerd a kedved az edzéshez és ismét állandó része legyen az életednek.

Mi történik a testtel, ha nem jut elég D-vitaminhoz?

2020-01-14

Mi történik a testtel, ha nem jut elég D-vitaminhoz?

Nagyon sok ember szervezetében alacsony a D vitaminszint és már egy kisebb hiány is tünetek megjelenéséhez vezethet, illetve növeli bizonyos betegségek kialakulásának kockázatát, mint például a szívbetegség. A D vitamin egy fontos, zsírban

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
218 913
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
687 885
Közösség

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 129

Átlagos értékelés: 4.7