notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Alap gyakorlatok, hogy elsajátíts otthon a step aerobikot

hirdetes

Ismerkedj meg a step aerobikkal – Így tudod elsajátítani az alapokat!

ZH

A step aerobik egy felpörgetett módszer arra, hogy felpörgesd magad és fitten tarts mind a tested, mind a lelkedet. Ennek a koreografált kardió edzésnek a csoportos edzés részeként történő elvégzése segíthet a motiváció növelésében és a közösségi érzés megteremtésében. De akár önállóan is végezhetjük, ha van egy állítható lépcsőfok vagy szerezzünk be egy step padot.

step aerobic

A step aerobic előnyei


A step aerobik a nagy intenzitású kardioedzés, aminek minden előnyével rendelkezik anélkül, hogy megterhelné az ízületeket. Javítja az általános edzettséget azáltal, hogy erősíti az erőt, csökkenti a zsírt, és javítja a szív- és érrendszeri egészségét.


Kalóriát is éget, így ideális módja a megcélzott testsúly megtartásának.


A kutatások még azt is kimutatták, hogy a step aerobic növelheti a hangulatot és az energiaszintet.


A mozdulatok a lábakat, a felsőtestet és a törzset egyaránt dolgoztatják, növelve az erőt és a rugalmasságot. Ezenkívül javítják az egyensúlyt, a koordinációt és a mozgékonyságot. A csoportos edzés pedig szociális komponense hasznos lehet új kapcsolatok kialakításában, és segíthet a motiváció szintjének emelésében. De ha inkább otthon edzenél, akkor érdemes elgondolkodnod a step pad vásárlás lehetőségén, hiszen remek kelléke az otthoni edzéseknek, akkor is ha nem csak aerobicra használnád. 


A step aerobic hasznos a vérnyomás és a cukorbetegség kezelésében. Az oszteoporózisban vagy osteopeniában szenvedők ezt az alacsony hatású gyakorlatot végezhetik a csontok erősségének javítása érdekében. Az ízületi gyulladásban szenvedők széket vagy stabil tárgyat használhatnak az extra egyensúly érdekében a step padon.

hirdetes

Alapvető step aerobic gyakorlatok


A step aerobikhoz csak stabil lépésre és platformra van szükség. E mozdulatok némelyikét önállóan is elvégezheted, hogy rutint szerezz, mielőtt csatlakoznál egy csoportos edzéshez, vagy a szokásos otthoni gyakorlat részévé is teheted őket.


Íme egy rutin, amelyet alapként használhat saját edzésprogramodban. Váltakoztasd az oldalakat, és ne használd ugyanazt a vezetőlábat egy percnél tovább.

Alap lépés jobb


•    Lépj fel a lépcsőre a jobb lábaddal.
•    Lépj fel bal lábbal.
•    Lépj le hátra a jobb lábaddal.
•    Lépj le hátra bal lábbal.

Alap lépés bal

•    Lépj fel a lépcsőre a bal lábbal.
•    Lépj fel a jobb lábaddal is.

hirdetes
•    Lépj le hátra a bal lábaddal.
•    Lépj le hátra a jobb lábaddal is.

Fordulólépés


•    Állj oldalra a lépcsőhöz.
•    Lépj fel jobb lábbal.
•    Fordulj meg, miközben felviszed a bal lábad a lépcsőre.
•    Lépj le jobb lábbal.
•    Rakd le a bal lábad, hogy találkozzon a jobbal.

Egy lépéses lépés

  • Állj a pad mellé, arccal oldalra.
  • Lépj fel a pad közepére a jobb lábaddal.
  • Emeld fel a bal lábad, hogy találkozzon a jobbal.
  • Lépj le, majd a jobb lábbal az ellenkező oldalra.
  • Hozd a bal lábad a jobbhoz.

Charleston

  • Lépj előre a jobb lábbal a lépcső bal oldalához.
  • Lépj előre a bal lábaddal, és emeld fel a térded, rúgj vagy koppints a padlón.
  • Tedd hátra a bal lábad.
  • Lépj hátra, és ugorj hátra a jobb lábbal.
     
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Idén végre kipróbálnád a SUP-ozást? – 10 tanács kezdőknek

2022-04-16

Idén végre kipróbálnád a SUP-ozást? – 10 tanács kezdőknek

Eddig minden évben csak nézted, de idén elhatároztad, hogy Te is kipróbáld a SUP-ozást? Összegyűjtöttünk 10 tippet, amiket érdemes megfogadnod kezdő SUPosként!

Nem csak egy edzésterv kell hozzá – így legyenek tökéletesek edzéseid

2021-12-31

Nem csak egy edzésterv kell hozzá – így legyenek tökéletesek edzéseid

Minden ember manapság már az egészséged életmódra törekszik, melyhez hozzá tartozik a megfelelő mennyiségű és minőségű, rendszeres testmozgás - így csináld!

Sportol a család! – 5 tipp hogyan sportolhattok együtt a gyerekekkel

2022-05-17

Sportol a család! – 5 tipp hogyan sportolhattok együtt a gyerekekkel

Megérkezett a jó idő és hamarosan itt a nyári szünet is, így a gyerekek sokkal több időt igényelnek majd az együttlétre. Így sportoljunk együtt a gyerekekkel!

A súlyzós edzés 6 előnye nők számára

2022-08-04

A súlyzós edzés 6 előnye nők számára

Biztosan hallottál már arról, hogy a súlyzós edzéstől a nők masszívnak tűnnek az izomépítéstől, sőt, ha abbahagyod, az izom zsírrá alakul. Ez nem igaz!

Íme egy kíméletes, mégis roppant hatékony edzésforma!

2020-12-18

Íme egy kíméletes, mégis roppant hatékony edzésforma!

Fokozott hatékonyságú mozgásforma, ami mégis kíméletes. Az aquafitnesst tartják a legegészségesebb vízi sportnak, nem véletlenül olyan népszerű! Tudj meg többet!

Ezért érdemes Neked is otthoni edzést végezned

2022-02-01

Ezért érdemes Neked is otthoni edzést végezned

Mindenkinek fontos lenne, hogy egy egészséges életmódra törekedjen – ez pedig nem csak a kiegyensúlyozott táplálkozást és a megfelelő mennyiségű alvást foglalja magába, de a rendszeres testmozgást is.


Alakformálás Csajos Edzésmódok Egészséges életmód Életmód Fitness Fogyókúra Mozgás