notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

10 edzésforma télre, amelyek segítenek fittnek maradni

10 edzésforma télre, melyekkel ledolgozhatod az ünnepek alatt felszedett kilókat

Helloladies.hu
hirdetes

Valljuk be, nem olyan vészes rávenni magad egy kis kocogásra, amikor odakint csiripelnek a madarak, süt a nap, és kellemes virágillat dobja fel a levegőt. Azonban amikor az idő hűvösebbre (vagy fogcsikorgató hidegre) fordul, érthető módon kevesebb motivációt érzel magadban, hogy kitedd a lábad a házból (vagy az ágyból).

Téli edzés

Mielőtt azonban hónapokra begubóznál és átadnád magad a benti edzéseknek (vagy a több hónapos pihenésnek), fontold meg a következő szabadtéri, kifejezetten téli sportokat, amikkel megőrizheted azt az alakot, amiért egész nyáron (és remélhetőleg ősszel is) küzdöttél.

Megjegyzés: Az elégedett kalóriamennyiségek egy kb. 55 és egy 85 kilós személyre lettek kiszámolva.

 

Sífutás


A sífutás megdolgoztatja a lábaidat, a kvadricepszeket, és a farizmokat is. Mivel minden lépésnél erős mozgásokat végzel a lábaiddal, ezért a külső combokban található távolító izmokat is igénybe veszed, amiket futás vagy kerékpározás közben nem igazán használsz.

Ezek mellett a botoknak köszönhetően a vállaid, a tricepszed, a bicepszed és a felső hátad is dolgoznak. Persze a core (központi) izmok sem pihennek – az ellentétes bot-láb mozgás miatt egy folyamatos csavaró mozgást igényel, megdolgoztatva ezzel a ferde hasizmokat.

hirdetes

Ha kitartóan és intenzíven csinálod, akkor 750-1050 kalóriától is megszabadulhatsz egy óra alatt.

 

Síelés hegymenetben


Akármennyire őrülten is hangzik, a hegymenetben síelés egy létező dolog. Az effajta síelés során garantáltan érezni fogod, hogy vannak térdinaid, farizmaid és kvadricepszeid. A tricepszek, felkarok, vállak és a felső hát is mozogni fog rendesen, szintén a botoknak köszönhetően. 

Fontos, hogy odafigyelj a megfelelő testtartásra, hogy core izmaid és alsó hátad is megmozgathasd. Hasonlóképpen a sífutáshoz, a hegymenetes síeléssel durván 750-1080 kalóriát égethetsz el óránként.

 

Jégkorcsolyázás


Habár sokan csak szórakoztató kikapcsolódásként tekintenek rá (és valljuk be, valóban az), a jégkorcsolyázás valójában sportszerűen is űzhető, méghozzá igen látványos eredményekkel. E sport közben az erőkifejtést a farizmok végzik – valahányszor löksz egyet magadon az egyik lábaddal, megnyújtod a csípődet, ezért pedig a farizmok felelősek.

Dolgoznak még ilyenkor a láb távolító és közelítő izmai is, amelyek nagyon fontosak az előrelökő mozgásban. Fontos a megfelelő testtartás is – az ideális egyenes pozíció megtartásához a core izmaidat kell használnod, a farizmok, illetve a hát alsó részében található izmok pedig a forgásért felelősek.

Ez a látszólag könnyed, kikapcsoló tevékenység óránként 800-1200 kalóriába is kerülhet.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Hogyan kerülj formába gyorsan az újévben? Mutatunk 5 tippet!

2020-01-13

Hogyan kerülj formába gyorsan az újévben? Mutatunk 5 tippet!

Ha idén te is ezt fogadtad meg, akkor a legjobb helyen jársz, hiszen a következőkben mutatunk 5 szuper tippet, amivel ezt könnyedén végre hajtatod.

Így fogyhatsz szenvedés nélkül!

2020-01-06

Így fogyhatsz szenvedés nélkül!

Tartani egy szigorú diétát, valljuk be… nehéz. Csakúgy, mint minden nap elmenni az edzőterembe. De ha fogyni akarsz, valószínűleg próbáltad már mindkettőt – talán évekig. Tény, hogy sok ember egyszerűen képtelen betartani egy olyan étrendet, amiben nem eheti a kedvenc ételeit. Ha ez a forgatókönyv ismerősen hangzik, az még nem jelenti azt, hogy nem

Így fogyhatsz edzés nélkül

2019-11-28

Így fogyhatsz edzés nélkül

Fogyhatsz anélkül, hogy edzőterembe mennél? Persze. Ez azt jelenti, hogy nem is kéne mozognod? Egyáltalán nem. A legjobb eredményt és egészséget ugyanis úgy érheted el, ha helyesen táplálkozol és mozogsz is mellette. Nem azt javasoljuk, hogy távol tartsd magad az edzéstől, egyszerűen csak eláruljuk, hogy nem szükséges ahhoz edzőterembe menni, hogy

A nyári alak télen készül! Mutatjuk a legjobb mozgásformákat, amikkel elérheted az álomalakot!

2019-12-20

A nyári alak télen készül! Mutatjuk a legjobb mozgásformákat, amikkel...

A nyári alak télen készül! Ideje elkezdeni készülni a következő bikini szezonra, mutatjuk az 5 leghatékonyabb edzést, amivel te is elérheted az álom alakot!

A leglátványosabb testedzések nőknek

2019-11-21

A leglátványosabb testedzések nőknek

Nincs időd, pénzed vagy csak nem találsz egy megfelelő konditermet. Ezek nem mindig lehetnek kifogások! Cikkünkben elolvashatod a legkézenfekvőbb, de egyben leghatékonyabb módszereket a tested átalakításához, amelyekhez nem kell sok pénz, se idő, csak egy kis elszántság!

Gyors gyakorlatok a fogyásért és izmosodásért

2019-09-12

Gyors gyakorlatok a fogyásért és izmosodásért

Manapság az embereknek hatékony, és időtakarékos mozgásra van szükségük. Miért? Mert a szoros időbeosztásunk mellett egyszerűen nem fér bele más. A jó hír, hogy úgy is mozoghatunk hatékonyan, hogy nem kell egy órát a zsúfolt edzőteremben töltenünk. Persze ehhez meg kell tudnunk különböztetni a gyorsan legyünk fittek szemetet és a tényleges tudomány

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
344 535
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
344 535
Közösség

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 124

Átlagos értékelés: 4.8