notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Te ismered a tested? - Testtípusod elárulja, milyen vagy!

hirdetes

Testtípusod megmutatja, milyen vagy!

helloladies.hu

Testépítés  szempontjából  az  embereket  3  fő  típusba,  úgynevezett  szomatotípusba  lehet  besorolni.

Testtípusok, Te melyikbe tartozol?

A testtípusokról:


Igazság szerint szinte egyetlen embert sem lehet 100%-osan csoportba sorolni. Sokkal inkább arról van  szó,  hogy  minden  emberben  ezen  típusok  különböző  jegyei  keverednek.  

Többnyire  a  testtípusokból kettő keveredik egymással. Így az emberek osztályozásánál az egyik domináns  típus jegyei keverednek a második típus kevésbé jellegzetes jegyeivel. Minden típusba tartoznak  nők és férfiak egyaránt, a nőkön kevésbé szélsőségesen jelennek meg a jellemzők. 

Hosszú évek során rendszeres, tudatos edzéssel elérhető, hogy az egyik szomatotípusból valaki  átkerüljön a másik típusba, de az eredeti típusának megfelelő jegyek mindig felfedezhetőek  lesznek rajta. Például egy endomorf típusú személy több évi edzésmunkával teljesen naturális  módon kifejleszthet egy mezomorfokra jellemző testalkatot, de helytelen táplálkozási szokásokat  felvéve sokkal könnyebben fogja a zsírraktárait újból feltölteni. Ők azok a testépítők, akik nem  versenyidőszakban akár 10‐15kg‐mal is meghaladják a versenysúlyukat. 

hirdetes

1. Az ektomorf típus 


Az ektomorf típusú ember szikár, vékony testalkatú, kevés testzsírral és kevés izomtömeggel.  Nehéz számára izmot fejleszteni és gyors anyagcseréje miatt sokat ehet anélkül, hogy hízna.  Többnyire hosszú keze és lába van, keskeny mellkasa és hosszú, vékony izomzata. Közismert  szélsőségesen ektomorf személy: Woody Allen. 

hirdetes

2. A mezomorf típus 


A mezomorf típusú ember rendelkezik a legjobb genetikai feltételekkel az izomfejlesztéshez.  Izomzata gyorsan és könnyedén fejlődik, látványosan gömbölyűek és definiáltak az izmai akkor  is, ha sportol ugyan, de nem súlyzós edzést. Nagy és széles a mellkasa, jellegzetesen V‐ alakú,  azaz vállszélessége és derékbősége nagyon jól aránylik egymáshoz. Közismert szélsőségesen  mezomorf személy: Arnold Schwarzenegger. 

3.  Az endomorf típus 


Az endomorf típusú ember hízásra hajlamos, általában a testtömeg növekedésének arányával  nem áll egyensúlyban az izomtömegének növekedése. Lassú anyagcseréje miatt figyelnie kell,  hogy ne hízzon el. Izomzata inkább puha, alacsony az izomzatának alaptónusa, csípője széles és  többnyire kerek arcú. Hajlamos a zsírraktározásra, amely beborítja az izomzatát. Az endomorf  típus számára nehéz kialakítani a szálkás, alacsony zsírtartalommal rendelkező izomzatot, az  edzés és táplálkozás tekintetében különös fegyelemre van szüksége. Szélsőségesen endomorf  személy: Danny DeVito.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Otthon edzenél? Szinte minden van hozzá, ami kell!

2020-04-07

Otthon edzenél? Szinte minden van hozzá, ami kell!

Az otthoni edzésnek számtalan előnye van: nem kell utaznod, sok online edzés közül választhatsz. Vannak persze hátrányai is, főleg az, hogy nem áll annyi eszköz a rendelkezésünkre, amihez az edzőteremben hozzászoktunk. A jó hír viszont az, hogy átlagos dolgokból könnyedén hasznos segédeszközöket készíthetünk!

3 egyszerű nyújtógyakorlat az egészségedért!

2020-04-02

3 egyszerű nyújtógyakorlat az egészségedért!

Sok közhelyes szöveget hallani a nyújtással kapcsolatban, de a legfontosabb előnyeiről csak kevés helyen olvashatunk. Nemcsak sportolóknak van szüksége nyújtásra, tudtad?

Így kezdj neki egy olyan edzésrutinnak, amihez ragaszkodsz is!

2020-01-31

Így kezdj neki egy olyan edzésrutinnak, amihez ragaszkodsz is!

Egy rendszeres edzésrutinnal könnyebben rávesszük magunkat a mozgásra. Ezek az ötletek segíthetnek, hogy visszanyerd a kedved az edzéshez és ismét állandó része legyen az életednek.

Tavaszi nagytakarítás: Íme hány kalóriát égethetsz el 13 házimunka során

2020-03-24

Tavaszi nagytakarítás: Íme hány kalóriát égethetsz el 13 házimunka során

A házi karantén egyik pozitív vonzata az, hogy végre jut időnk egy nagytakarításra. Ugyanakkor ezen házimunkák nem csak a lakásodra, hanem RÁD is pozitív hatással lehet!

Mikor akarsz végre kijönni a pánikból?

2020-04-01

Mikor akarsz végre kijönni a pánikból?

Azt ugye tudjátok, hogy a vírust elkerülni nem lehet! Az intézkedésekkel nem az a cél, hogy az emberek elkerüljék, mert azt nem lehet, csak a terjedési sebességet próbálják csökkenteni!

5 szuper tipp tavaszi fáradtság ellen!

2020-03-10

5 szuper tipp tavaszi fáradtság ellen!

Megérkezett a tavasz, de sajnos vele együtt a tavaszi fáradtság is. Fáradékony, levert, erőtlen vagy? Mutatjuk a megoldást, íme 5 tipp tavaszi fáradtság ellen!

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
267 332
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
1 690 605
Alakformálás Edzésmódok Egészséges életmód