notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Te ismered a tested? - Testtípusod elárulja, milyen vagy!

hirdetes

Testtípusod megmutatja, milyen vagy!

helloladies.hu

Testépítés  szempontjából  az  embereket  3  fő  típusba,  úgynevezett  szomatotípusba  lehet  besorolni.

Testtípusok, Te melyikbe tartozol?

A testtípusokról:


Igazság szerint szinte egyetlen embert sem lehet 100%-osan csoportba sorolni. Sokkal inkább arról van  szó,  hogy  minden  emberben  ezen  típusok  különböző  jegyei  keverednek.  

Többnyire  a  testtípusokból kettő keveredik egymással. Így az emberek osztályozásánál az egyik domináns  típus jegyei keverednek a második típus kevésbé jellegzetes jegyeivel. Minden típusba tartoznak  nők és férfiak egyaránt, a nőkön kevésbé szélsőségesen jelennek meg a jellemzők. 

Hosszú évek során rendszeres, tudatos edzéssel elérhető, hogy az egyik szomatotípusból valaki  átkerüljön a másik típusba, de az eredeti típusának megfelelő jegyek mindig felfedezhetőek  lesznek rajta. Például egy endomorf típusú személy több évi edzésmunkával teljesen naturális  módon kifejleszthet egy mezomorfokra jellemző testalkatot, de helytelen táplálkozási szokásokat  felvéve sokkal könnyebben fogja a zsírraktárait újból feltölteni. Ők azok a testépítők, akik nem  versenyidőszakban akár 10‐15kg‐mal is meghaladják a versenysúlyukat. 

hirdetes

1. Az ektomorf típus 


Az ektomorf típusú ember szikár, vékony testalkatú, kevés testzsírral és kevés izomtömeggel.  Nehéz számára izmot fejleszteni és gyors anyagcseréje miatt sokat ehet anélkül, hogy hízna.  Többnyire hosszú keze és lába van, keskeny mellkasa és hosszú, vékony izomzata. Közismert  szélsőségesen ektomorf személy: Woody Allen. 

hirdetes

2. A mezomorf típus 


A mezomorf típusú ember rendelkezik a legjobb genetikai feltételekkel az izomfejlesztéshez.  Izomzata gyorsan és könnyedén fejlődik, látványosan gömbölyűek és definiáltak az izmai akkor  is, ha sportol ugyan, de nem súlyzós edzést. Nagy és széles a mellkasa, jellegzetesen V‐ alakú,  azaz vállszélessége és derékbősége nagyon jól aránylik egymáshoz. Közismert szélsőségesen  mezomorf személy: Arnold Schwarzenegger. 

3.  Az endomorf típus 


Az endomorf típusú ember hízásra hajlamos, általában a testtömeg növekedésének arányával  nem áll egyensúlyban az izomtömegének növekedése. Lassú anyagcseréje miatt figyelnie kell,  hogy ne hízzon el. Izomzata inkább puha, alacsony az izomzatának alaptónusa, csípője széles és  többnyire kerek arcú. Hajlamos a zsírraktározásra, amely beborítja az izomzatát. Az endomorf  típus számára nehéz kialakítani a szálkás, alacsony zsírtartalommal rendelkező izomzatot, az  edzés és táplálkozás tekintetében különös fegyelemre van szüksége. Szélsőségesen endomorf  személy: Danny DeVito.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A jó edzés titka

2020-09-29

A jó edzés titka

Mi a jó edzés titka? Mitől lesz hatásos, felszabadító, és egyben élvezhető is? Erre a kérdésre ad választ az alábbi cikk, hogy a mozgás boldoggá tegyen!

Minden, amit a nyújtásról kell tudni

2020-09-29

Minden, amit a nyújtásról kell tudni

Miért is olyan fontos a nyújtás, különösen sportolás esetén? Mi történik, ha kimarad? Ebből a cikkből mindent megtudhatsz, amit csak a nyújtásról kell!

Házi praktikák ízületi gyulladás és fájdalmak kezelésére

2020-09-22

Házi praktikák ízületi gyulladás és fájdalmak kezelésére

Az ízületi gyulladás, illetve fájdalmak nagyon sok embert érintenek és az orvostudomány egyelőre sajnos csak fájdalomcsillapítókkal tud ellene harcolni. Habár ezek működnek, nyilván nem megoldás és hosszútávon sok mellékhatásuk lehet. Az otthoni gyógymódok, valamint a mozgás is nagyon hatásosak. Bemutatjuk a legjobb módszereket, amik csökkentik a f

Módszerek, amikkel sokat tehetsz az egészségedért és 1 percbe telnek

2020-09-15

Módszerek, amikkel sokat tehetsz az egészségedért és 1 percbe telnek

Ha szeretnénk megőrizni az egészségünket, az sok időt vehet igénybe, hosszútávon azonban mindenképp megéri, sőt az apró lépések is sokat számítanak. Vannak dolgok, amikre 60 másodperc is bőven elég és csodákat művelnek a testtel. Itt van néhány módszer, ami sokat tesz az egészségért és kevesebb, mint 1 percbe telik!

A legjobb zsírégető gyakorlatok!

2020-09-01

A legjobb zsírégető gyakorlatok!

Készen állsz kicsit felgyorsítani a szívverésedet, hogy zsírt égethess – gyorsan? Próbáld ki azokat az edzéseket, amik kifejezetten a fogyást célozzák meg, segítenek az izomépítésben és még szórakoztatóak is!

Legalább ennyit kell mozognod egy héten!

2020-08-26

Legalább ennyit kell mozognod egy héten!

Tudjuk, hogy a mozgás elengedhetetlen része az egészségnek, azonban mégis számtalan kifogással állunk elő, hogy miért nem csinálunk semmit. Ha te is ebbe a kategóriába tartozol és további motivációra van szükséged, jó ha tudod, hogy napi csupán néhány perc edzés is tehet azért, hogy tovább élj!


Alakformálás Edzésmódok Egészséges életmód