notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Te ismered a tested? - Testtípusod elárulja, milyen vagy!

Testtípusod megmutatja, milyen vagy!

helloladies.hu
hirdetes

Testépítés  szempontjából  az  embereket  3  fő  típusba,  úgynevezett  szomatotípusba  lehet  besorolni.

Testtípusok, Te melyikbe tartozol?

A testtípusokról:


Igazság szerint szinte egyetlen embert sem lehet 100%-osan csoportba sorolni. Sokkal inkább arról van  szó,  hogy  minden  emberben  ezen  típusok  különböző  jegyei  keverednek.  

Többnyire  a  testtípusokból kettő keveredik egymással. Így az emberek osztályozásánál az egyik domináns  típus jegyei keverednek a második típus kevésbé jellegzetes jegyeivel. Minden típusba tartoznak  nők és férfiak egyaránt, a nőkön kevésbé szélsőségesen jelennek meg a jellemzők. 

 

Hosszú évek során rendszeres, tudatos edzéssel elérhető, hogy az egyik szomatotípusból valaki  átkerüljön a másik típusba, de az eredeti típusának megfelelő jegyek mindig felfedezhetőek  lesznek rajta. Például egy endomorf típusú személy több évi edzésmunkával teljesen naturális  módon kifejleszthet egy mezomorfokra jellemző testalkatot, de helytelen táplálkozási szokásokat  felvéve sokkal könnyebben fogja a zsírraktárait újból feltölteni. Ők azok a testépítők, akik nem  versenyidőszakban akár 10‐15kg‐mal is meghaladják a versenysúlyukat. 

hirdetes

 

1. Az ektomorf típus 


Az ektomorf típusú ember szikár, vékony testalkatú, kevés testzsírral és kevés izomtömeggel.  Nehéz számára izmot fejleszteni és gyors anyagcseréje miatt sokat ehet anélkül, hogy hízna.  Többnyire hosszú keze és lába van, keskeny mellkasa és hosszú, vékony izomzata. Közismert  szélsőségesen ektomorf személy: Woody Allen. 

 

2. A mezomorf típus 


A mezomorf típusú ember rendelkezik a legjobb genetikai feltételekkel az izomfejlesztéshez.  Izomzata gyorsan és könnyedén fejlődik, látványosan gömbölyűek és definiáltak az izmai akkor  is, ha sportol ugyan, de nem súlyzós edzést. Nagy és széles a mellkasa, jellegzetesen V‐ alakú,  azaz vállszélessége és derékbősége nagyon jól aránylik egymáshoz. Közismert szélsőségesen  mezomorf személy: Arnold Schwarzenegger. 

 

 

3.  Az endomorf típus 


Az endomorf típusú ember hízásra hajlamos, általában a testtömeg növekedésének arányával  nem áll egyensúlyban az izomtömegének növekedése. Lassú anyagcseréje miatt figyelnie kell,  hogy ne hízzon el. Izomzata inkább puha, alacsony az izomzatának alaptónusa, csípője széles és  többnyire kerek arcú. Hajlamos a zsírraktározásra, amely beborítja az izomzatát. Az endomorf  típus számára nehéz kialakítani a szálkás, alacsony zsírtartalommal rendelkező izomzatot, az  edzés és táplálkozás tekintetében különös fegyelemre van szüksége. Szélsőségesen endomorf  személy: Danny DeVito.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Hogyan kerülj formába gyorsan az újévben? Mutatunk 5 tippet!

2020-01-13

Hogyan kerülj formába gyorsan az újévben? Mutatunk 5 tippet!

Ha idén te is ezt fogadtad meg, akkor a legjobb helyen jársz, hiszen a következőkben mutatunk 5 szuper tippet, amivel ezt könnyedén végre hajtatod.

Így fogyhatsz szenvedés nélkül!

2020-01-06

Így fogyhatsz szenvedés nélkül!

Tartani egy szigorú diétát, valljuk be… nehéz. Csakúgy, mint minden nap elmenni az edzőterembe. De ha fogyni akarsz, valószínűleg próbáltad már mindkettőt – talán évekig. Tény, hogy sok ember egyszerűen képtelen betartani egy olyan étrendet, amiben nem eheti a kedvenc ételeit. Ha ez a forgatókönyv ismerősen hangzik, az még nem jelenti azt, hogy nem

Így fogyhatsz edzés nélkül

2019-11-28

Így fogyhatsz edzés nélkül

Fogyhatsz anélkül, hogy edzőterembe mennél? Persze. Ez azt jelenti, hogy nem is kéne mozognod? Egyáltalán nem. A legjobb eredményt és egészséget ugyanis úgy érheted el, ha helyesen táplálkozol és mozogsz is mellette. Nem azt javasoljuk, hogy távol tartsd magad az edzéstől, egyszerűen csak eláruljuk, hogy nem szükséges ahhoz edzőterembe menni, hogy

A nyári alak télen készül! Mutatjuk a legjobb mozgásformákat, amikkel elérheted az álomalakot!

2019-12-20

A nyári alak télen készül! Mutatjuk a legjobb mozgásformákat, amikkel...

A nyári alak télen készül! Ideje elkezdeni készülni a következő bikini szezonra, mutatjuk az 5 leghatékonyabb edzést, amivel te is elérheted az álom alakot!

A leglátványosabb testedzések nőknek

2019-11-21

A leglátványosabb testedzések nőknek

Nincs időd, pénzed vagy csak nem találsz egy megfelelő konditermet. Ezek nem mindig lehetnek kifogások! Cikkünkben elolvashatod a legkézenfekvőbb, de egyben leghatékonyabb módszereket a tested átalakításához, amelyekhez nem kell sok pénz, se idő, csak egy kis elszántság!

Gyors gyakorlatok a fogyásért és izmosodásért

2019-09-12

Gyors gyakorlatok a fogyásért és izmosodásért

Manapság az embereknek hatékony, és időtakarékos mozgásra van szükségük. Miért? Mert a szoros időbeosztásunk mellett egyszerűen nem fér bele más. A jó hír, hogy úgy is mozoghatunk hatékonyan, hogy nem kell egy órát a zsúfolt edzőteremben töltenünk. Persze ehhez meg kell tudnunk különböztetni a gyorsan legyünk fittek szemetet és a tényleges tudomány

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
344 535
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
344 535
Közösség

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 248

Átlagos értékelés: 4.7