notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Tippek a sikeres tömegnöveléshez

hirdetes

Tippek a sikeres tömegnöveléshez

helloladies.hu

Az edzésen és azon kívül is be kell tartani pár szabályt, ha tömeget szeretnél növelni, most meg is mutatom, mik azok a dolgok, amikre oda kell figyelned!

Tippek a sikeres tömegnöveléshez

Férfiaknál és nőknél is lényeges, hogy hogyan tudnak izomtömeget növelni és hogyan tudnak fejlődni. Nem csak azért, mert az erősítő edzések hatékony segítséget nyújtanak a fogyókúrában, hanem azért is, mert a tömegnöveléssel formásabb, masszívabb izmokat lehet építeni, ez pedig esztétikai kérdés is.

Következetesség

Minden edzés számít, minden edzésen ki kell hoznod magadból a maximumot. Nincs olyan, hogy az egyik izomcsoportra jobban fókuszálsz és azon a napon jobban odateszed magad, míg egy másik napon csak sunnyogsz. Mindig törekedni kell arra, hogy egy kicsit nagyobb súlyt mozgass meg.

Ez persze azzal is járhat, hogy nem sikerül végigcsinálni a sorozatot, amit elterveztél, de ez csak fejben dől áll. Minél jobban terheled az izmaidat, az agyad annál inkább érzi, hogy növelni kell őket. Az edzésnek akkor lesz vége, amikor mindent megcsináltál. Ha csak félig teszed oda magad, akkor fél eredmények fognak születni!

Időnként be kell iktatni egy kis lazulást

6-8 hetente érdemes beiktatni egy nagyobb pihenőt. Ez jelentheti azt is, hogy ténylegesen kihagysz pár napot, de ha mindenképp terembe szeretnél menni, akkor inkább a technikádon dolgozz. Hagyd a nagy súlyokat egy kicsit. Ha elég kemények az edzéseid, akkor előfordulhat, hogy 72 órát is igénybe vesz a regenerálódás.

hirdetes

Simán megeshet, hogy a sok edzés és a nagy terhelés miatt nem tud a tested eleget pihenni. Egy ilyen egy hetes “kihagyás” után sokkal nagyobb lendülettel és kipihentebben fogod tudni folytatni az edzést. A következő oldalon folytatom!

 

Nagyobb súlyok, összetett gyakorlatok, izoláció

hirdetes

Nem csak a súlyok növelésével, de az összetett gyakorlatokkal és a gépek nyújtotta izolált gyakorlatokkal is szép eredményeket lehet elérni. Változatos gyakorlatokkal próbáld összerakni az edzésterved, így többféle módszerrel tudod kifárasztani az izmaidat, megadni azt az ingert, ami a növekedést fogja eredményezni.

Variáld az ismétlésszámokat

Lehet egy edzésen belül vagy akár hetente is váltogatni az ismétlésszámokat. Minden izomcsoport másképp reagál az adott számokra. Ha növeled a súlyt, általában azzal is jár, hogy csökkentened kell az ismétlésszámokat. Ez ugye egy alap módszer ahhoz, hogy növelni tudd az izmok méretét. De simán használható az a módszer is, hogy egy nagyobb súllyal végzett 5-6 ismétléses sorozat után a következőt kicsit kevesebbel, 8-10 vagy akár 12 ismétlésben csinálod. Ha valamelyik módszert jobban magadénak érzed, akkor egy picit hosszabb ideig is kitarthatsz mellette, de ha túl sokáig húzod a dolgot, elveszik a varázs. Mindig az a legjobb edzésterv, amit rég csináltál.

Alvás

A szervezetednek szüksége van az alvásra, hogy növekedni tudjon. Ha éjszaka még a tv előtt ülsz és hajnalban már kelned kell, akkor ne lepődj meg, hogy a legjobb edzésterv mellett sem tudsz fejlődni. Ez nem olyan, amit majd hétvégén bepótolsz azzal, hogy pár órával tovább alszol. Ez csak egy dologra jó, hogy megborítja a bioritmusodat.

Táplálkozás

A fejlődéshez szüksége van a testednek a megfelelő tápanyagokra, ásványi anyagokra. Ha nem eszel megfelelően, ha nem a fizikai aktivitásodnak és célodnak megfelelően táplálkozol, akkor nem fogsz tudni fejlődni. Ezért is lényeges, hogy személyre szabottan, a céljaidnak megfelelően összeállított étrenddel dolgozz!

Szerző: Kiss Sándor, Sasa

facebook.com/sasafitness

Online edzések: www.vimeo.com/ondemand/beyondthemotion

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Házi praktikák ízületi gyulladás és fájdalmak kezelésére

2020-09-22

Házi praktikák ízületi gyulladás és fájdalmak kezelésére

Az ízületi gyulladás, illetve fájdalmak nagyon sok embert érintenek és az orvostudomány egyelőre sajnos csak fájdalomcsillapítókkal tud ellene harcolni. Habár ezek működnek, nyilván nem megoldás és hosszútávon sok mellékhatásuk lehet. Az otthoni gyógymódok, valamint a mozgás is nagyon hatásosak. Bemutatjuk a legjobb módszereket, amik csökkentik a f

Módszerek, amikkel sokat tehetsz az egészségedért és 1 percbe telnek

2020-09-15

Módszerek, amikkel sokat tehetsz az egészségedért és 1 percbe telnek

Ha szeretnénk megőrizni az egészségünket, az sok időt vehet igénybe, hosszútávon azonban mindenképp megéri, sőt az apró lépések is sokat számítanak. Vannak dolgok, amikre 60 másodperc is bőven elég és csodákat művelnek a testtel. Itt van néhány módszer, ami sokat tesz az egészségért és kevesebb, mint 1 percbe telik!

A jó edzés titka

2020-09-29

A jó edzés titka

Mi a jó edzés titka? Mitől lesz hatásos, felszabadító, és egyben élvezhető is? Erre a kérdésre ad választ az alábbi cikk, hogy a mozgás boldoggá tegyen!

Minden, amit a nyújtásról kell tudni

2020-09-29

Minden, amit a nyújtásról kell tudni

Miért is olyan fontos a nyújtás, különösen sportolás esetén? Mi történik, ha kimarad? Ebből a cikkből mindent megtudhatsz, amit csak a nyújtásról kell!

30 perces receptek, amik segítenek a fogyásban!

2020-09-07

30 perces receptek, amik segítenek a fogyásban!

Egy gyorsan elkészíthető, ugyanakkor tápláló ételre vágysz, ami még abban is segít, hogy gyorsabban fogyj? Egy fárasztó munkanap után amire legkevésbé vágyunk, hogy órákig kelljen a konyhában állnunk, éppen ezért ma olyan receptet mutatunk, ami 30 perc alatt elkészül és mindössze egy-két edényre van hozzá szükség.

Készíts finom és egészséges Levendulás limonádét!

2020-09-14

Készíts finom és egészséges Levendulás limonádét!

Nem titok, hogy az életünkben vannak nagyon stresszes időszakok, a munka nagy hajtással jár, közben családi problémákkal is meg kell küzdenünk és még saját magunkra is kellene szakítani egy kis időt, és akkor az alvást még nem is említettük.


Alakformálás Edzésmódok Egészség Egészséges életmód Egészséges táplálkozás