notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Tippek a sikeres tömegnöveléshez

Tippek a sikeres tömegnöveléshez

helloladies.hu
hirdetes

Az edzésen és azon kívül is be kell tartani pár szabályt, ha tömeget szeretnél növelni, most meg is mutatom, mik azok a dolgok, amikre oda kell figyelned!

Tippek a sikeres tömegnöveléshez

Férfiaknál és nőknél is lényeges, hogy hogyan tudnak izomtömeget növelni és hogyan tudnak fejlődni. Nem csak azért, mert az erősítő edzések hatékony segítséget nyújtanak a fogyókúrában, hanem azért is, mert a tömegnöveléssel formásabb, masszívabb izmokat lehet építeni, ez pedig esztétikai kérdés is.

 

Következetesség

 

Minden edzés számít, minden edzésen ki kell hoznod magadból a maximumot. Nincs olyan, hogy az egyik izomcsoportra jobban fókuszálsz és azon a napon jobban odateszed magad, míg egy másik napon csak sunnyogsz. Mindig törekedni kell arra, hogy egy kicsit nagyobb súlyt mozgass meg.

 

Ez persze azzal is járhat, hogy nem sikerül végigcsinálni a sorozatot, amit elterveztél, de ez csak fejben dől áll. Minél jobban terheled az izmaidat, az agyad annál inkább érzi, hogy növelni kell őket. Az edzésnek akkor lesz vége, amikor mindent megcsináltál. Ha csak félig teszed oda magad, akkor fél eredmények fognak születni!

 

Időnként be kell iktatni egy kis lazulást

 

6-8 hetente érdemes beiktatni egy nagyobb pihenőt. Ez jelentheti azt is, hogy ténylegesen kihagysz pár napot, de ha mindenképp terembe szeretnél menni, akkor inkább a technikádon dolgozz. Hagyd a nagy súlyokat egy kicsit. Ha elég kemények az edzéseid, akkor előfordulhat, hogy 72 órát is igénybe vesz a regenerálódás.

hirdetes

 

Simán megeshet, hogy a sok edzés és a nagy terhelés miatt nem tud a tested eleget pihenni. Egy ilyen egy hetes “kihagyás” után sokkal nagyobb lendülettel és kipihentebben fogod tudni folytatni az edzést. A következő oldalon folytatom!

 

 

Nagyobb súlyok, összetett gyakorlatok, izoláció

 

Nem csak a súlyok növelésével, de az összetett gyakorlatokkal és a gépek nyújtotta izolált gyakorlatokkal is szép eredményeket lehet elérni. Változatos gyakorlatokkal próbáld összerakni az edzésterved, így többféle módszerrel tudod kifárasztani az izmaidat, megadni azt az ingert, ami a növekedést fogja eredményezni.

 

Variáld az ismétlésszámokat

 

Lehet egy edzésen belül vagy akár hetente is váltogatni az ismétlésszámokat. Minden izomcsoport másképp reagál az adott számokra. Ha növeled a súlyt, általában azzal is jár, hogy csökkentened kell az ismétlésszámokat. Ez ugye egy alap módszer ahhoz, hogy növelni tudd az izmok méretét. De simán használható az a módszer is, hogy egy nagyobb súllyal végzett 5-6 ismétléses sorozat után a következőt kicsit kevesebbel, 8-10 vagy akár 12 ismétlésben csinálod. Ha valamelyik módszert jobban magadénak érzed, akkor egy picit hosszabb ideig is kitarthatsz mellette, de ha túl sokáig húzod a dolgot, elveszik a varázs. Mindig az a legjobb edzésterv, amit rég csináltál.

 

Alvás

 

A szervezetednek szüksége van az alvásra, hogy növekedni tudjon. Ha éjszaka még a tv előtt ülsz és hajnalban már kelned kell, akkor ne lepődj meg, hogy a legjobb edzésterv mellett sem tudsz fejlődni. Ez nem olyan, amit majd hétvégén bepótolsz azzal, hogy pár órával tovább alszol. Ez csak egy dologra jó, hogy megborítja a bioritmusodat.

 

Táplálkozás

 

A fejlődéshez szüksége van a testednek a megfelelő tápanyagokra, ásványi anyagokra. Ha nem eszel megfelelően, ha nem a fizikai aktivitásodnak és célodnak megfelelően táplálkozol, akkor nem fogsz tudni fejlődni. Ezért is lényeges, hogy személyre szabottan, a céljaidnak megfelelően összeállított étrenddel dolgozz!

 

Szerző: Kiss Sándor, Sasa

facebook.com/sasafitness

Online edzések: www.vimeo.com/ondemand/beyondthemotion

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Fitness és szórakozás egyben: így segít a trambulin a fogyásban!

2020-01-28

Fitness és szórakozás egyben: így segít a trambulin a fogyásban!

Unod az edzőtermet és a futás sem a Te sportod? Mutatunk egy sportot, amit nem csak imádni fogsz, de csak úgy olvadnak majd rólad a plusz kilók segítséével! Ismerd meg a trambulin előnyeit!

Hogyan kerülj formába gyorsan az újévben? Mutatunk 5 tippet!

2020-01-13

Hogyan kerülj formába gyorsan az újévben? Mutatunk 5 tippet!

Ha idén te is ezt fogadtad meg, akkor a legjobb helyen jársz, hiszen a következőkben mutatunk 5 szuper tippet, amivel ezt könnyedén végre hajtatod.

Így fogyhatsz szenvedés nélkül!

2020-01-06

Így fogyhatsz szenvedés nélkül!

Tartani egy szigorú diétát, valljuk be… nehéz. Csakúgy, mint minden nap elmenni az edzőterembe. De ha fogyni akarsz, valószínűleg próbáltad már mindkettőt – talán évekig. Tény, hogy sok ember egyszerűen képtelen betartani egy olyan étrendet, amiben nem eheti a kedvenc ételeit. Ha ez a forgatókönyv ismerősen hangzik, az még nem jelenti azt, hogy nem

Így fogyhatsz edzés nélkül

2019-11-28

Így fogyhatsz edzés nélkül

Fogyhatsz anélkül, hogy edzőterembe mennél? Persze. Ez azt jelenti, hogy nem is kéne mozognod? Egyáltalán nem. A legjobb eredményt és egészséget ugyanis úgy érheted el, ha helyesen táplálkozol és mozogsz is mellette. Nem azt javasoljuk, hogy távol tartsd magad az edzéstől, egyszerűen csak eláruljuk, hogy nem szükséges ahhoz edzőterembe menni, hogy

A nyári alak télen készül! Mutatjuk a legjobb mozgásformákat, amikkel elérheted az álomalakot!

2019-12-20

A nyári alak télen készül! Mutatjuk a legjobb mozgásformákat, amikkel...

A nyári alak télen készül! Ideje elkezdeni készülni a következő bikini szezonra, mutatjuk az 5 leghatékonyabb edzést, amivel te is elérheted az álom alakot!

A leglátványosabb testedzések nőknek

2019-11-21

A leglátványosabb testedzések nőknek

Nincs időd, pénzed vagy csak nem találsz egy megfelelő konditermet. Ezek nem mindig lehetnek kifogások! Cikkünkben elolvashatod a legkézenfekvőbb, de egyben leghatékonyabb módszereket a tested átalakításához, amelyekhez nem kell sok pénz, se idő, csak egy kis elszántság!

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
414 764
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
414 764
Közösség

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 228

Átlagos értékelés: 5.0