notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Tippek a sikeres tömegnöveléshez

hirdetes

Tippek a sikeres tömegnöveléshez

helloladies.hu

Az edzésen és azon kívül is be kell tartani pár szabályt, ha tömeget szeretnél növelni, most meg is mutatom, mik azok a dolgok, amikre oda kell figyelned!

Tippek a sikeres tömegnöveléshez

Férfiaknál és nőknél is lényeges, hogy hogyan tudnak izomtömeget növelni és hogyan tudnak fejlődni. Nem csak azért, mert az erősítő edzések hatékony segítséget nyújtanak a fogyókúrában, hanem azért is, mert a tömegnöveléssel formásabb, masszívabb izmokat lehet építeni, ez pedig esztétikai kérdés is.

Következetesség

Minden edzés számít, minden edzésen ki kell hoznod magadból a maximumot. Nincs olyan, hogy az egyik izomcsoportra jobban fókuszálsz és azon a napon jobban odateszed magad, míg egy másik napon csak sunnyogsz. Mindig törekedni kell arra, hogy egy kicsit nagyobb súlyt mozgass meg.

Ez persze azzal is járhat, hogy nem sikerül végigcsinálni a sorozatot, amit elterveztél, de ez csak fejben dől áll. Minél jobban terheled az izmaidat, az agyad annál inkább érzi, hogy növelni kell őket. Az edzésnek akkor lesz vége, amikor mindent megcsináltál. Ha csak félig teszed oda magad, akkor fél eredmények fognak születni!

Időnként be kell iktatni egy kis lazulást

6-8 hetente érdemes beiktatni egy nagyobb pihenőt. Ez jelentheti azt is, hogy ténylegesen kihagysz pár napot, de ha mindenképp terembe szeretnél menni, akkor inkább a technikádon dolgozz. Hagyd a nagy súlyokat egy kicsit. Ha elég kemények az edzéseid, akkor előfordulhat, hogy 72 órát is igénybe vesz a regenerálódás.

hirdetes

Simán megeshet, hogy a sok edzés és a nagy terhelés miatt nem tud a tested eleget pihenni. Egy ilyen egy hetes “kihagyás” után sokkal nagyobb lendülettel és kipihentebben fogod tudni folytatni az edzést. A következő oldalon folytatom!

 

Nagyobb súlyok, összetett gyakorlatok, izoláció

hirdetes

Nem csak a súlyok növelésével, de az összetett gyakorlatokkal és a gépek nyújtotta izolált gyakorlatokkal is szép eredményeket lehet elérni. Változatos gyakorlatokkal próbáld összerakni az edzésterved, így többféle módszerrel tudod kifárasztani az izmaidat, megadni azt az ingert, ami a növekedést fogja eredményezni.

Variáld az ismétlésszámokat

Lehet egy edzésen belül vagy akár hetente is váltogatni az ismétlésszámokat. Minden izomcsoport másképp reagál az adott számokra. Ha növeled a súlyt, általában azzal is jár, hogy csökkentened kell az ismétlésszámokat. Ez ugye egy alap módszer ahhoz, hogy növelni tudd az izmok méretét. De simán használható az a módszer is, hogy egy nagyobb súllyal végzett 5-6 ismétléses sorozat után a következőt kicsit kevesebbel, 8-10 vagy akár 12 ismétlésben csinálod. Ha valamelyik módszert jobban magadénak érzed, akkor egy picit hosszabb ideig is kitarthatsz mellette, de ha túl sokáig húzod a dolgot, elveszik a varázs. Mindig az a legjobb edzésterv, amit rég csináltál.

Alvás

A szervezetednek szüksége van az alvásra, hogy növekedni tudjon. Ha éjszaka még a tv előtt ülsz és hajnalban már kelned kell, akkor ne lepődj meg, hogy a legjobb edzésterv mellett sem tudsz fejlődni. Ez nem olyan, amit majd hétvégén bepótolsz azzal, hogy pár órával tovább alszol. Ez csak egy dologra jó, hogy megborítja a bioritmusodat.

Táplálkozás

A fejlődéshez szüksége van a testednek a megfelelő tápanyagokra, ásványi anyagokra. Ha nem eszel megfelelően, ha nem a fizikai aktivitásodnak és célodnak megfelelően táplálkozol, akkor nem fogsz tudni fejlődni. Ezért is lényeges, hogy személyre szabottan, a céljaidnak megfelelően összeállított étrenddel dolgozz!

Szerző: Kiss Sándor, Sasa

facebook.com/sasafitness

Online edzések: www.vimeo.com/ondemand/beyondthemotion

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Így előzd meg a sérüléseket otthoni edzés során

2020-07-06

Így előzd meg a sérüléseket otthoni edzés során

Senki nem mondja, hogy a mozgás nem jó, mert az, de nem kockázatmentes, ugyanis sérülésekkel járhat. Úgyhogy hogyan kerülheted el a sérülést, főleg, ha otthon edzel? Tartsd be ezeket a tanácsokat!

Motivációs trükkök edzéshez, amik tényleg működnek

2020-07-07

Motivációs trükkök edzéshez, amik tényleg működnek

Kevés energia, sűrű időbeosztás, túl nagy elvárások. Ez csak néhány akadály (vagy kifogás) ami közéd és a fitnesz céljaid közé állhat. Itt van néhány tipp, hogy többé ne csak gondolj arra, hogy mozogni kellene, hanem tényleg csináld is!

Mit tehetsz, ha napallergiával küzdesz?

2020-06-23

Mit tehetsz, ha napallergiával küzdesz?

Egyes emberek bőre sokkal kevésbé bírja a napsütést. Ebben a cikkben tanácsokat olvashatsz, hogyan lehet megkönnyíteni a napallergiával való együttélést.

Fogyj belső combból - akár edzés nélkül is!

2020-06-11

Fogyj belső combból - akár edzés nélkül is!

Te sem találtad még meg a módját, hogy megszabadulj a belsőcombokra lerakódott extra zsírrétegtől? Nem vagy egyedül, a lábakon található zsír ugyanis makacs és egyre nagyobb problémává válik, ahogy idősödsz. Ha elértél egy bizonyos kort és hízol, a zsír általában a csípő, combok környékére rakódik. Az alábbi egyszerű tanácsokat érdemes megfogadni e

12 növény, amiből feltétlenül ültess a konyhakertedbe!

2020-06-17

12 növény, amiből feltétlenül ültess a konyhakertedbe!

Ha te is szereted a fűszernövények illatát, érdemes lehet egy konyhakertet gondoznod! Mutatom, mely fűszernövényeket célszerű választani egy kiskertbe!

Milyen előnyökkel jár, ha odafigyelsz a jó külsőre?

2020-06-17

Milyen előnyökkel jár, ha odafigyelsz a jó külsőre?

Egyes emberek kivételezettebb helyzetben vannak, mint mások. Ez a cikk rról szól, hogy a jó megjelenésnek, a kellemes külsőnek milyen pozitív hozadékai vannak.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
65 899
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
2 532 823
Alakformálás Edzésmódok Egészség Egészséges életmód Egészséges táplálkozás