Tipikus hibák, amiket elkövettek az edzések során...

Tipikus hibák, amiket elkövettek az edzések során...

helloladies.hu

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Vannak hibák, amikre érdemes odafigyelned neked is, ha a testmozgást, a diétát, vagy éppen a fogyókúrát választod. Most azokat a tipikus hibákat vesszük sorra, amelyeket rendszerint elkövet mindenki!

Tipikus hibák, amiket elkövettek az edzések során...

Alacsony kalóriatartalmú étrend


Az alacsony kalóriatartalom egyfajta szentírássá vált a fogyni vágyók körében. Az ilyen étrend jellemzően kevés zsírt és magasabb szénhidrátot tartalmaz. Ezzel csupán az a baj, hogy a szénhidrát nem telít, könnyebben emeli a vércukrot, az anyagcsere folyamatok evés után azonnal a raktározás irányába tolódnak el és gyakrabban leszünk éhesek. Nem kell kizárni a szénhidrátokat, csupán okosan megválogatni. Például egy tál cukros-tejes-gyümölcsös zabkása helyett inkább válassz egy lazacszeletet avokádóval és valamilyen bogyós gyümölccsel.

 

Szauna vagy fürdés az edzés után


Intenzív edzés után ne menj azonnal a szaunába, vagy a forró fürdőbe. A gyakorlat során sok vizet vesztettél és a vérnyomásod lecsökkent, aminek eredményeképpen a szaunában való tartózkodás kellemetlen lehet és akár ájulást is okozhat. Igyál vizet és zuhanyozz le langyos vízzel.

 

Hosszú kardió edzések


Sokan úgy vélik, hogy a kardio hasznos a szív számára. Ez igaz, viszont ismerni kell a korlátokat. A túl hosszú kardio edzés negatív hatást gyakorolhat a szív- és érrendszerre. Soha ne vidd túlzásba.

 

Vízivás nélkül edzeni


Sokan nem isznak vizet edzés közben, ami nagy hiba. A szervezet ilyenkor a verejtékezéssel és a szapora légzéssel sok vizet veszít. Ne kínozd a testedet a vízmegvonással.

 

 

Edzés naponta


Természetesen a rendszeres testedzés a kulcs a kívánt testalkat eléréséhez, de ez nem azt jelenti, hogy minden áldott nap edzeni kell. Ha túl sokat edzel, a végén annyira kimerült leszel, hogy a visszájára is fordulhat a dolog. Ezenkívül a szervezet kortizol szintje növekszik, amely túlsúlyhoz vezethet. Ennek elkerülése érdekében tarts szünnapokat és fordíts időt elegendő alvásra is. A következő oldalon folytatom! 

 

Több evés


A rendszeres edzés nem indok arra, hogy többet vagy egészségtelen dolgokat egyél, azon az alapon, hogy megérdemled az erőfeszítéseid miatt. Ne feledd, addig nem fogsz fogyni, amíg folyamatosan ugyanolyan típusú ételeket eszel, mint az edzésprogram megkezdése előtt, ugyanolyan vagy még nagyobb mennyiségben.

 

Sportitalok


Azok a sportitalok, amelyek cukrot tartalmaznak, nem segítik a fogyási folyamatot. Az, hogy megfelelő arányban tartalmazzák az ásványi anyagokat még nem elég indok a fogyasztásukra. A bennük lévő cukor gátolja a zsír égetését.

 

Nem nyújtasz


Soha ne felejts el egy intenzív edzés után lenyúlni. Ez segít abban, hogy csökkentsd az izmokban az esetleges fájdalom megjelenését. A nyújtás után sokkal jobban fogod magad érezni.

 

Üres gyomor / teli has


Teljesen éhesen és abszolút jóllakottan sem ajánlott edzésbe kezdeni. Ilyen esetekben fennáll a lehetősége, hogy nem bírod végigcsinálni az edzést, mert teljesen kifáradsz vagy kellemetlenül fogod érezni magad. A legjobb megoldás, ha edzés előtt 2 órával fogyasztasz valamit. Ez garantálja a sikeres és produktív edzést.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
Alakformálás Edzésmódok Tanács
hirdetes
IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb lakberendezési hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.