notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mit tegyek ha a párom depressziós?

hirdetes

Depressziós a párom, mit tegyek?

Helloladies.hu

Ha az élet egy romantikus regény lenne, aminek az utolsó oldalát mindenki egy nagy mosollyal zárja, akkor a párkapcsolatok is másképpen működnének, mint a valóságban. Azonban az élet (és egy kapcsolat) nem ilyen egyszerű, és olyan dolgok állhatnak két, egymást őszintén szerető ember közé, amelyekről egyikőjük sem tehet.

Depresszió

Ilyen dolog a depresszió is, ami egy ritkán fontolóra vett tényező egy párkapcsolatban. A depresszió bármikor felütheti a fejét, még akkor is, ha két ember már rég óta van együtt. Talán veled is megesett, hogy azt vetted észre párodon, hogy folyamatosan letört, szorong, pesszimista megjegyzéseket tesz, nem élvezi annyira azokat a dolgokat, amiket mindezidáig imádott, és általánosságban kimerülten, kedvetlenül viselkedik.

A depresszió stresszessé teheti az egyébként is komplikált kapcsolatokat (ne feledjük, nem egy regényben vagyunk), és ha nálatok is megjelent, akkor fontos, hogy mindenben támogasd partneredet, és együtt vészeljétek át ezt az időszakot. A következő tippekkel ebben szeretnénk segíteni!

1. Ismerkedj meg a depresszióval


Ha utánanézel a depresszió jellemzőinek, akkor máris egy lépéssel közelebb kerültél ahhoz, hogy megértsd, min is megy keresztül párod. A depresszió az agy működésének elváltozása, ami azt eredményezi, hogy az emberek borzasztóan érzik magukat. Ha tudod, hogy mi okozhatta ezt barátodban/barátnődben, akkor sokkal empatikusabban közelítheted meg őt. Érdemes megjegyezni, hogy gyakran érezheted azt, hogy párod sértegetni próbál – ez ilyenkor normális, és próbáld ne magadra venni a dolgokat.

hirdetes

2. Néha elég, ha csak ott vagy neki


A depresszióval küszködők gyakran elzárkóznak, nem kérnek segítséget, és nehezükre esik megnyílni arról, hogy mi bántja őket, hogy mit éreznek. A legintenzívebb kirohanásokkor különösen nehéz lehet eldöntened, hogy mit is kellene tenned, hogy hogyan reagálj ezekre.

Azonban nem szabad azon rágódnod, hogy mindig megtaláld a tökéletes megoldást. Amikor a partnered nem érzi jól magát, már fizikai és érzelmi közelséged is egyfajta segítségnyújtás lehet. Nem kell megoldásokat kínálnod a problémára, vagy kibeszélni őt az érzéseiből („ne gondolkodj így”, „rosszul állsz hozzá”, stb.), még ha jóindulattal is tennéd ezt. Csak légy ott és hallgasd meg őt, mert gyakran az együttérzés a legnagyobb segítség.

hirdetes

3. Önállósítsd magad


Ösztönözd párodat egészséges tevékenységekre, amiktől jobban érezheti magát. Ez lehet akár egy egyszerű séta, vagy egy kis szükséges magány, hogy olvashasson, írhasson a naplójába, vagy meditálhasson egyet. Mindig támogass, és sose erőltess – nem akarj bűntudatot kelteni benne, ha nem ment el egy találkozójára, vagy elfelejtette bevenni valamelyik gyógyszerét.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
22 787
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
2 489 711