notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Egy gyakorlat hatékonyabb, mint 1000 felülés!

hirdetes

Egy gyakorlat hatékonyabb, mint 1000 felülés!

helloladies.hu

A has valószínűleg a legproblémásabb terület a fogyás tekintetében. Mindannyian lapos és izmos hasról álmodozunk, de a felüléseket mindenki gyűlöli. Jó hírünk van! A fitness szakértők végre megtalálták a megoldást, amivel – állítják – 1000 felülést kiválthatunk.

Egy gyakorlat hatékonyabb, mint 1000 felülés!

Ennek a hihetetlen gyakorlatnak a neve plank. Statikus mozgás, melynek során a teljes testsúly a lábujjakra és a kezekre nehezedik, miközben a test olyan egyenes, mint egy deszka. A test egyetlen centit sem mozdulhat, éppen ez segít hozzá a lapos és erős hashoz, de ez eredményezi a hátfájás megszűnését is, mivel az erős hasizmok a gerincet is támogatják. A 28 napos plank kihívásról itt olvashatsz! Amit nagyon fontos tudni erről a gyakorlatról, hogy ha hetente több alkalommal napi 10 percet gyakoroljuk, jobb eredményt fogunk elérni, mintha 1000 felülést végeznénk.

Mindazonáltal meg kell győződnünk arról, hogy testünk a megfelelő pozícióban van és figyeljünk a következőkre is!

  • Nyomjuk a tenyereket szorosan a talajra és nyújtsuk ki vállainkat, hogy akkora távolságra legyenek egymástól, amekkora csak lehetséges. Nyújtsuk ki a nyakat, a kezünket pedig helyezzük el kényelmesen, de ne lazítsuk el őket.
  • hirdetes
  • Bár a fő hangsúly a hasizmokon van, éreznünk kell a fájdalmat a lábban is. Ha nem érezzük, a sarkakkal támaszkodjunk jobban a lábujjakra, így a combfeszítő izom jobban megfeszül. Gyakoroljunk nyomást a fenékre, hogy az alsótest izmait is működésbe hozzuk.
  • A feneket ne emeljük fel, tartsuk alacsonyan. A testnek egy egyenes vonalat kell képeznie, nem egy háromszöget.
  • Ritmusosan lélegezzünk ki és be, így könnyebben megtarthatjuk ezt a testhelyzetet.
  • Megtartani a testet ebben a pozícióban alapvetően fontos és könnyebben megvalósítható, ha azt képzeljük, egy pohár vizet egyensúlyozunk a hátunkon, amiből egy csepp víznek sem szabad kiborulnia. 

 

Így fogjunk hozzá a gyakorlathoz

  • Nyomjuk a kezünket és a térdünket a talajra úgy, hogy a csuklók egy vonalban legyenek a vállakkal, a hát legyen egyenes.
  • hirdetes
  • Nézzünk kb. 70 cm-re magunk elé. Az orrunk nézzen a talaj felé, a fej hátsó része legyen párhuzamos helyzetben a plafonnal.
  • Nyújtsuk hátrafelé a jobb lábunkat, így a lábujjak meghajolnak, majd nyújtsuk ki a bal lábat is. Ezen a ponton az egész testet a lábujjak és a tenyerek tartják.
  • Feszítsük meg a hasizmokat és tartsuk így őket 20-60 másodpercig.
  • Hajlítsuk be a térdeket és üljünk a sarkunkra, így a nagyujjak összeérnek, miközben a térdek távolabb vannak egymástól.
  • Lassan hajoljunk előre és érintsük meg a homlokunkkal a talajt. Nyújtsuk előre a karjainkat és relaxáljunk.
  • Egymás után 3-szor végezzük el ezt a gyakorlatot. Ha egyszer sikerül, próbáljuk meg 60 másodpercig megtartani!

Forrás: Ketkes.com

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Erősítő gyakorlatok, amiket otthon is elvégezhetsz!

2020-08-25

Erősítő gyakorlatok, amiket otthon is elvégezhetsz!

Szeretnél erősödni, de nem engedheted meg magadnak, hogy edzőterembe járj? Ne keseredj el, otthon is hatékony edzéseket végezhetsz, amihez nem kell drága felszerelés sem. Bemutatjuk a legjobb gyakorlatokat!

Hasznos nyújtó gyakorlatok, amik enyhítik a hátfájást

2020-08-03

Hasznos nyújtó gyakorlatok, amik enyhítik a hátfájást

Ha hosszabb ideig ülsz (órákig vezetsz, irodai munkát végzel vagy a konyhaasztalnál tanulsz), az rövidítheti a hajlító izmokat a csípőben, ezzel akadályozva a mozgást. Bemutatunk néhány nyújtógyakorlatot, ami segít ezen a problémán és a hátfájáson is!

Erősödj meg – kívül-belül!

2020-07-29

Erősödj meg – kívül-belül!

A kívül-belül erős nőket mindenki csodálja. Te is közéjük tartozhatsz, ehhez nem kell mást tenned, mint a cikkben leírt tanácsokat követned, és boldognak lenni!

Szabadulj meg a terhesség alatt felszedett pluszoktól!

2020-07-29

Szabadulj meg a terhesség alatt felszedett pluszoktól!

Kisbabád született, de a szülést követően rajtad maradt egy csomó felesleg? Íme egy megoldás, amivel a baba mellett is megszabadulhatsz a plusz kilóktól!

5 egészséges ok, amiért érdemes biciklizni!

2020-08-10

5 egészséges ok, amiért érdemes biciklizni!

A biciklizés remekül fejleszti a kitartást, jót tesz a lábizmoknak és feszes feneket eredményez, a friss levegő pedig jót tesz a hangulatnak is. Lássuk, milyen előnyei vannak!

Elmondom, hogy miért nem fogysz le!

2020-09-21

Elmondom, hogy miért nem fogysz le!

Sok esetben hiába dolgozunk keményen, hogy megszabaduljunk néhány kilótól, egyszerűen nem megy, ami frusztráló és nem kell sok idő, hogy elvegye a motivációnkat. Lehet, hogy vannak dolgok, amiket csinálsz (vagy nem csinálsz), ami megnehezíti a fogyást és még csak nem is tudsz róla. Lássuk mik ezek, hogy végre elérhesd a célodat!