notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A guggolás nagyon jó dolog

hirdetes

Ezért érdemes elkezdeni guggolni

helloladies.hu

A guggolás azon gyakorlatok egyike, amelyeket szinte minden edzéstervbe be lehet iktatni kortól, nemtől és fitneszcéloktól függetlenül. A közhiedelemmel ellentétben a guggolások nem csak a lábakat és a feneket mozgatják meg, hanem az egész testre hatással vannak.

Guggolás, és amiért kéne guggolnod neked is!

Röviden tehát: akár szeretnél formában maradni, akár leadni szeretnél a feleslegből, csak ajánlani tudjuk ezt a sokoldalú gyakorlatot! Hogy igazán meggyőzzünk a guggolás pozitív hatásairól, máris felsorolunk néhány okot arra, hogy miért érdemes mindenkinek kipróbálnia őket!

Az egész test izomzatát erősíti

Az bizonyára senkit nem lep meg, hogy a guggolások nagyon hatékonyak a lábizmok megerősítésére. Azonban kevesen tudják, hogy ezek a gyakorlatok valójában az egész testet megmozgatják, mindenütt hozzájárulva ezzel az izmosodáshoz. A megfelelően végzett guggolások hatáséra a szervezet tesztoszteront és növekedési hormont szabadít fel, amelyek elengedhetetlenek az izomnöveléshez és az izomtömeg fokozásához. Ezek az izmok pedig segítenek a glükóz és lipid-anyagcsere, illetve az inzulinérzékenység szabályozásában is, növelve ezzel a szervezet védelmét az elhízás, a cukorbetegség, illetve a szív- és érrendszeri megbetegedések ellen.

hirdetes

Pusztítja a zsírt

hirdetes

Tény, hogy a guggolások nem képesek annyi zsírt elégetni, mint egy néhány kilométeres futás. Azonban hogy mennyivel hatékonyabbak annál, az már teljesen más kérdés. A guggolások hatására ugyanis a szervezet még az edzések után is folytatja a zsírégetést, ami nem feltétlenül mondható el a kardiovaszkuláris (szíverősítő) gyakorlatokról.

Javítja a keringést

A rossz keringés számos problémát (például zsibbadást) okozhat a végtagokban. A keringési rendszer erősen támaszkodik a test mozgására, és anélkül képtelen megfelelően működni. A rendszeres testmozgás éppen ezért az egyik leghatékonyabb természetes védekezés a rossz keringés ellen. Néhány sorozat guggolás minden nap biztosítja, hogy szíved minden végtagodba gőzerővel pumpálja a vért, enyhítve, vagy akár teljesen megszüntetve ezzel a rossz keringéssel járó, kellemetlen mellékhatásokat.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Nem csak egy edzésterv kell hozzá – így legyenek tökéletesek edzéseid

2021-12-31

Nem csak egy edzésterv kell hozzá – így legyenek tökéletesek edzéseid

Minden ember manapság már az egészséged életmódra törekszik, melyhez hozzá tartozik a megfelelő mennyiségű és minőségű, rendszeres testmozgás - így csináld!

Ismerkedj meg a step aerobikkal – Így tudod elsajátítani az alapokat!

2022-07-15

Ismerkedj meg a step aerobikkal – Így tudod elsajátítani az alapokat!

A step aerobik egy felpörgetett módszer arra, hogy felpörgesd magad és fitten tarts mind a tested, mind a lelkedet. Ismerd meg a step aerobikot és előnyeit

Idén végre kipróbálnád a SUP-ozást? – 10 tanács kezdőknek

2022-04-16

Idén végre kipróbálnád a SUP-ozást? – 10 tanács kezdőknek

Eddig minden évben csak nézted, de idén elhatároztad, hogy Te is kipróbáld a SUP-ozást? Összegyűjtöttünk 10 tippet, amiket érdemes megfogadnod kezdő SUPosként!

A súlyzós edzés 6 előnye nők számára

2022-08-04

A súlyzós edzés 6 előnye nők számára

Biztosan hallottál már arról, hogy a súlyzós edzéstől a nők masszívnak tűnnek az izomépítéstől, sőt, ha abbahagyod, az izom zsírrá alakul. Ez nem igaz!

Sportol a család! – 5 tipp hogyan sportolhattok együtt a gyerekekkel

2022-05-17

Sportol a család! – 5 tipp hogyan sportolhattok együtt a gyerekekkel

Megérkezett a jó idő és hamarosan itt a nyári szünet is, így a gyerekek sokkal több időt igényelnek majd az együttlétre. Így sportoljunk együtt a gyerekekkel!

Ezért érdemes Neked is otthoni edzést végezned

2022-02-01

Ezért érdemes Neked is otthoni edzést végezned

Mindenkinek fontos lenne, hogy egy egészséges életmódra törekedjen – ez pedig nem csak a kiegyensúlyozott táplálkozást és a megfelelő mennyiségű alvást foglalja magába, de a rendszeres testmozgást is.