notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A hasi zsírpárnától nagyon nehéz megszabadulni, de megmutatjuk a megoldást

hirdetes

A hasról fogyás misztikuma

helloladies.hu

Hasról fogyni - a legtöbb diétázónak ez a legfőbb vágya. Gyakran olvashatunk különféle gyakorlatokról, melyekkel "feszesebbé" varázsolhatjuk hasunkat, no de mi ennek az alapja? Ezek a (többségében) hasizomgyakorlatok hogyan képesek eltüntetni a felhalmozódott hájat? Természetesen SEHOGY!

Hogyan lehetséges hasból fogyni

Zsírpárnáinkat akkor tudjuk csökkenteni, ha a napi tápanyagbevitelünk megfelelő, és emellett sikeresen meg tudjuk védeni izomzatunkat a katabolizmustól (leépüléstől). Szervezetünk számára ugyanis az izomtömeg felesleges a túléléshez, ezért ha nem használjuk, nem tápláljuk megfelelően, lebontja. Rá kell hát venni testünket arra, hogy minél több izmot tartson meg, és minél több zsírt égessen el.

Hasizomgyakorlatok és diéta

A hasizomgyakorlatoknak lehet természetesen helye egy diétás programban, de mindössze akkora súllyal, mint bármelyik más anaerob gyakorlatnak. A diéta egyik pillére tehát a súlyzós edzés. A heti edzésszám széles skálán mozoghat, egy profi testépítő heti 12 edzésétől a háromig. Legtöbbünknek elegendő heti 3-4 súlyzós edzés. A használt súlyokon és az ismétlésszámon lehetőleg ne változtassunk, csak ha esetleg csökkenne az izomerőnk (diéta alatt azért ez nem szokatlan). Az edzés időtartama ne legyen egy óránál több, igyekezzünk -az erőgyakorlatok kivételével- rövid pihenőidőt tartani a sorozatok között. Nem a sok ismétlés-kis súly kombináció szálkásít!

hirdetes

 

Diétás étrend

A tömegnövelő étrendtől abban különbözik, hogy testünk számára nem jelent kalóriatöbbletet, hanem ellenkezőleg, deficites lesz energia-háztartásunk. Legtöbbször a szénhidrátbevitelt csökkentjük, és emeljük a protein, illetve bizonyos mértékben a telítetlen zsír fogyasztását is. A magas fehérjebevitel segít kielégíteni izomzatunk megnövekedett tápanyag- és energiaigényét, és fékezhetjük az ilyenkor többnyire elkerülhetetlen izombontást.

A diétás étrend alapelvei

Fehérjék, zsírok és szénhidrátok megfelelő aránya. Ezt minden esetben személyre kell szabni, mert mindannyiunk teste más és más. Ami az egyiknek bevált az a másikra –jobb esetben- semmilyen hatással sem lesz.

 

Aerob edzés

Aerob edzés nélkül ritkán eredményes a diéta. Aerob edzésnek számít minden olyan mozgás, ami viszonylag hosszú ideig tart (45-60 perc), alacsony intenzitású, monoton, tehát nem történik alatta számottevő izommunka. Márpedig ha az izmaink nem végeznek jelentős munkát, akkor az energiafelhasználás nem a bennük tárolt szénhidrátból (glikogénből) történik, hanem a zsírszövetekből. Célszerű ezért az aerob edzést lemerült glikogénraktárakkal végezni, hogy biztosra menjünk. Aaerob mozgásnak tekinthető többek között a gyaloglás, kerékpározás, szobabiciklizés, ellipszistréneren való edzés. Heti 3-8 alkalom a nagy többségnek megfelelő.

hirdetes

Honnan fogyunk?

Helyi zsírégetés csak a mesében létezik. Testünk komplex egész, onnan éget zsírt, ahonnan kedve tartja. Genetikánktól függ, hogy először mely testrészünkről kezd csökkeni a felhalmozódott fölösleg. Nőknél makacs területnek számít a csípő, derék, fenék, comb tájéka, férfiaknál leggyakrabban a hasi zsírpárna tűnik el utoljára. Nem érdemes tehát csodagyakorlatoktól várni az eredményt, a zsír nem tudjuk csak egy helyről eltüntetni, ez egy tévhit. Az eredményes diéta kulcsa a megfelelő étrend, és az edzés, ami ideális esetben súlyzós és aerob tréninget is magába foglal.

Szerző: Jobbágy Orsolya

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Elmondom, hogy miért nem fogysz le!

2020-09-21

Elmondom, hogy miért nem fogysz le!

Sok esetben hiába dolgozunk keményen, hogy megszabaduljunk néhány kilótól, egyszerűen nem megy, ami frusztráló és nem kell sok idő, hogy elvegye a motivációnkat. Lehet, hogy vannak dolgok, amiket csinálsz (vagy nem csinálsz), ami megnehezíti a fogyást és még csak nem is tudsz róla. Lássuk mik ezek, hogy végre elérhesd a célodat!

Zsírégető ételek nőknek!

2020-08-24

Zsírégető ételek nőknek!

Tudtad, hogy vannak ételek, amik nagyon megnehezítik a fogyást? Szerencsére azonban vannak olyanok is, amik segítenek, hogy leolvadjanak a kilók! Bemutatjuk, melyek ezek!

Fogyj hüvelyes növényekkel!

2020-08-24

Fogyj hüvelyes növényekkel!

Néhány népszerű diétában a hüvelyesek nagy szerepet játszanak és igen jótékony hatással lehetnek az egészségre. Sokak szerint az egyik legsokoldalúbban felhasználható ételek, amik akár még a fogyásban is segíthetnek. Lássuk, melyek azok, amiket megéri rendszeresen fagyasztani!

A legfinomabb protein shakek, amik segítenek a fogyásban

2020-08-26

A legfinomabb protein shakek, amik segítenek a fogyásban

A protein shakeknek nem mindig volt jó híre és ma is találhatók olyanok a piacon, amik tele vannak mesterséges édesítőkkel és ízesítőkkel, de szerencsére olyan növényi alapúak is, amiknek jó az íze. Ha megtaláltad a számodra megfelelőt, mutatjuk, hogyan készíthetsz belőle finom turmixot!

A 8 legjobb étel edzés után, ezeket az ételeket ajánlott fogyasztani edzés után!

2020-07-31

A 8 legjobb étel edzés után, ezeket az ételeket ajánlott fogyasztani edzés...

Éhes vagy edzés után? Nem tudod mit egyél edzés után? Megmutatjuk azt a 8 ételt, amiket a legjobban ajánlott edzés után fogyasztani, íme a legjbb edzés utáni ételek.

Ezért fogyassz te is acai berryt!

2020-09-01

Ezért fogyassz te is acai berryt!

Az acai berry gyümölcs Dél-Amerikában, Brazíliában, Peruban honos, bogyói pedig tele vannak tápanyagokkal. Az acai pálmán nő, lilás színe van, az íze valahová a szeder és az étcsokoládé közé sorolható. Milyen hatással van a testre, ha rendszeresen fogyasztjuk?


Fogyás Fogyókúra