notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Fogyj te is a hormonok rendbe tétele után

10 hétköznapi szokás, amik rendbe teszik hormonjaidat és segítenek lefogyni

helloladies.hu
hirdetes

A súlyleadás nem tartozik a legszórakoztatóbb tevékenységek közé. Az internet és a szakirodalom fullasztó mennyiségű fogyókúrát, étrendet, italt, gyógyszert, port és egyebet sorakoztat fel, amelyek mind a legjobb súlycsökkentő megoldásként reklámozzák magukat. Nem csoda tehát, hogy sokakat már ez a bőség is eltántorít attól, hogy belevágjanak a fogyásba.

Fogyás és a hormonok

De mi a véleménye a súlyproblémákról egy orvosnak? Dr. Sara Gottfried, a Harvardon tanult orvos és best-selling szerző megosztotta a súlycsökkentéssel és általános egészséggel kapcsolatos tippjeit a nagyvilággal. A hangsúlyt pedig a hormonokra helyezte. A plusz súlyok felszedésével gyulladásokhoz és oxidatív stresszhez vezet a szervezetben, ami elősegíti a további zsírtartalékok elraktározását. Ez egy ördögi körbe taszítja a szervezetet, amely olyan tünetekhez, betegségekhez és hormonális kiegyensúlyozatlansághoz vezet, amelyek súlyos hatással lehetnek a szervezetre.

 

Gottfried szerint az egészség fellendítésének és a súlycsökkentés beindításának kulcsa a hormonális problémák megoldása, amelyekkel egyébként a különböző ételek iránti vágyakozástól is megszabadulhatsz, nem is beszélve a szervezetben elraktározott zsírtartalékok leadásáról (különösen a has tájékán).

 

Fontos megjegyezni, hogy nem minden kalória ugyan olyan. Egyes kalóriák a has körül, zsírként raktározódnak el, míg mások segítenek az izmok megerősítésében és a felesleges zsírok elégetésében. A következő oldalon lévő tanácsok célja tehát az érintett hormonok (inzulin, leptin, kortizol, növekedési hormonok és adiponectin) kiegyensúlyozása.

hirdetes

 

 

1. Fogyassz kövér porcsint


A zöldségek közül a kövér porcsin rendelkezik a legmagasabb omega-3 és melatonin tartalommal. A benne található tápanyagok megerősítik a szinapszisokat (az agyban található kapcsolatokat), javítva ezzel a memóriát és elősegítve a tanulást. Az omega-3 zsírsavakról úgy tartják, hogy segítenek visszafordítani a fruktóz hasi zsírokra mért negatív hatásait. A kövér porcsint tehát igyekezz minél több salátádba beiktatni.

 

2. Végezz HIIT-et


A magas intenzitású intervallum tréning (HIIT) segít csökkenteni a test zsírtartalmát. Az edzés lényege 30-75 másodperces intenzív gyakorlatokat végezni, amelyeket 2-3 percnyi alacsonyabb intenzitású edzés választ el egymástól. Ez az edzésforma több zsírt képes elégetni, mint a kardiózás.

hirdetes

 

3. Fogyassz fehérjéket


A fehérjehiány és a túlzott szénhidrátfogyasztás mind súlynövekedéshez vezetnek. A lencsék, hüvelyes termések, az organikus és vadon fogott lazac vagy tőkehal vagy organikus fűvel táplált marhák húsa gyulladásgátló fehérjéket tartalmaznak, amikkel könnyű jól lakni, ráadásul a szervezet számára is táplálóak.

 

4. Mondj le az alkoholról


A szénsavas, cukros üdítőitalokban és alkoholban található folyékony kalóriák sajnos a hasi zsírok tárolását segítik. Ha komolyan szeretnéd csökkenteni tested zsírtartalmát és súlyát, akkor az alkoholnak nincs helye az étrendedben.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Fitness és szórakozás egyben: így segít a trambulin a fogyásban!

2020-01-28

Fitness és szórakozás egyben: így segít a trambulin a fogyásban!

Unod az edzőtermet és a futás sem a Te sportod? Mutatunk egy sportot, amit nem csak imádni fogsz, de csak úgy olvadnak majd rólad a plusz kilók segítséével! Ismerd meg a trambulin előnyeit!

Hogyan kerülj formába gyorsan az újévben? Mutatunk 5 tippet!

2020-01-13

Hogyan kerülj formába gyorsan az újévben? Mutatunk 5 tippet!

Ha idén te is ezt fogadtad meg, akkor a legjobb helyen jársz, hiszen a következőkben mutatunk 5 szuper tippet, amivel ezt könnyedén végre hajtatod.

Így fogyhatsz szenvedés nélkül!

2020-01-06

Így fogyhatsz szenvedés nélkül!

Tartani egy szigorú diétát, valljuk be… nehéz. Csakúgy, mint minden nap elmenni az edzőterembe. De ha fogyni akarsz, valószínűleg próbáltad már mindkettőt – talán évekig. Tény, hogy sok ember egyszerűen képtelen betartani egy olyan étrendet, amiben nem eheti a kedvenc ételeit. Ha ez a forgatókönyv ismerősen hangzik, az még nem jelenti azt, hogy nem

Így fogyhatsz edzés nélkül

2019-11-28

Így fogyhatsz edzés nélkül

Fogyhatsz anélkül, hogy edzőterembe mennél? Persze. Ez azt jelenti, hogy nem is kéne mozognod? Egyáltalán nem. A legjobb eredményt és egészséget ugyanis úgy érheted el, ha helyesen táplálkozol és mozogsz is mellette. Nem azt javasoljuk, hogy távol tartsd magad az edzéstől, egyszerűen csak eláruljuk, hogy nem szükséges ahhoz edzőterembe menni, hogy

A nyári alak télen készül! Mutatjuk a legjobb mozgásformákat, amikkel elérheted az álomalakot!

2019-12-20

A nyári alak télen készül! Mutatjuk a legjobb mozgásformákat, amikkel...

A nyári alak télen készül! Ideje elkezdeni készülni a következő bikini szezonra, mutatjuk az 5 leghatékonyabb edzést, amivel te is elérheted az álom alakot!

A leglátványosabb testedzések nőknek

2019-11-21

A leglátványosabb testedzések nőknek

Nincs időd, pénzed vagy csak nem találsz egy megfelelő konditermet. Ezek nem mindig lehetnek kifogások! Cikkünkben elolvashatod a legkézenfekvőbb, de egyben leghatékonyabb módszereket a tested átalakításához, amelyekhez nem kell sok pénz, se idő, csak egy kis elszántság!

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
276 362
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
745 335
Közösség

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 205

Átlagos értékelés: 4.7