notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Te tudod, milyen a hormontípusod?

hirdetes

Te tudod, milyen a hormontípusod?

helloladies.hu

Bár senki sem születik tökéletes alakúnak, be kell ismerni, hogy a természet nem teljesen igazságos, hiszen vannak szerencsésebb és kevésbé szerencsésebb testfelépítésű emberek. Ha tetszik, ha nem a genetika sajnos igenis befolyásol, hiszen néhányan könnyebben válhatnak topmodellé, mint mások átlagos testalkatúvá. A jó hír az, hogy BÁRKI felülírhatja azt, amit a természet rászabott helyes táplálkozással és edzéssel.

Te tudod, milyen a hormontípusod?

Sajnos maga a táplálkozás nagyon összetett témakör, és talán az egyik legvitatottabb terület, ahol még a szakemberek véleménye is merőben eltér egymástól annak tekintetében, hogyan táplálkozz egészségesen. Különböző alkati adottságokkal rendelkező egyének esetében egyes élelmiszerek befolyást gyakorolnak bizonyos hormontermelő mirigyek működésére, és ugyanezen élelmiszercsoportok képesek az egyén energiaszintjét átmenetileg megemelni is. Négy olyan hormontermelő mirigy létezik, melyek szoros kapcsolatban állnak az anyagcsere működésével:
 

  • agyalapi mirigy
  • pajzsmirigy
  • mellékvese
  • petefészek

 
Nézzük most meg, hogy a különböző hormontípusok milyen testalkattal rendelkeznek, elhízás esetén pedig kinél, mely testtájékokra rakódnak a zsírpárnák. Az egyes hormontípusokhoz ezek mellett, tipikus személyiségjegyek is megfigyelhetők:


 
1. Az agyalapi hormontípus


 

hirdetes
Az agyalapi mirigyed a domináns, jellemzők:


- Kerekded testfelépítés, puha izomzat, rövid végtagok rövidek.
- Egyenletes, babahájszer hízás, kerek pocak, arcra hízás
- Kornál fiatalabb kinézet, későn érés típus
- Hajlamosság székrekedésre, bélproblémákra, emésztési zavarokra.
- Cellulózban gazdag rostok nehezebb emésztése
- Kerülendő: Alkohol, koffein, cukor, édesség, fehér liszt, tejtermékek.

 
2. Mellékvese típus


 
- Széles váll, csípő, erős testfelépítés, csontozat és izomzat
- Főleg hasra, és mellre hízás
- Jellegzetes betegségek: magas vérnyomás, szív-és érrendszeri betegségek, emésztési panaszok, székrekedés, feszülő, merev izomzat.
- Kerülendő: vörös húsok, só
- Ennek a típusú szervezetnek átlag feletti mértékben van szüksége a fehérjékre

 
3. Pajzsmirigy típus


 
- Karcsú, atletikus, hosszú, vékony végtagokkal megáldott testalkat
- Egyenletesen lerakódó felesleg.

hirdetes
- Ez a típus folyton kívánja az édességet, a tésztaféléket, és sózott ételeket
 - Kerülendő: alkohol, édességek, fehér liszt, koffein, lekvárok, befőttek, méz
- Jellemző betegségek: allergia, alacsony vérnyomás, alacsony vércukorszint, depresszió, mentális betegségek, hideg végtagok, fáradtság, hangulati ingadozások.
 

4. Petefészek típus

 
- Értelemszerűen csak nőknél lehet aktív
- Gömbölyded, kerek formák, vékonyabb felsőtest csípőben erősebb alkat
- Derék, comb, fenék hízás, puha bőr
- Kerülendő: zsíros tejtermékek, erős fűszerek, vörös húsok.
- Főbb betegségek: emésztési problémák, ciszták, vese gondok, bőrbetegségek.

Hogy melyik esetben mit (nem) érdemes fogyasztani, a következő oldalon megtalálod!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ezért fogyassz te is acai berryt!

2020-09-01

Ezért fogyassz te is acai berryt!

Az acai berry gyümölcs Dél-Amerikában, Brazíliában, Peruban honos, bogyói pedig tele vannak tápanyagokkal. Az acai pálmán nő, lilás színe van, az íze valahová a szeder és az étcsokoládé közé sorolható. Milyen hatással van a testre, ha rendszeresen fogyasztjuk?

Házi praktikák ízületi gyulladás és fájdalmak kezelésére

2020-09-22

Házi praktikák ízületi gyulladás és fájdalmak kezelésére

Az ízületi gyulladás, illetve fájdalmak nagyon sok embert érintenek és az orvostudomány egyelőre sajnos csak fájdalomcsillapítókkal tud ellene harcolni. Habár ezek működnek, nyilván nem megoldás és hosszútávon sok mellékhatásuk lehet. Az otthoni gyógymódok, valamint a mozgás is nagyon hatásosak. Bemutatjuk a legjobb módszereket, amik csökkentik a f

Módszerek, amikkel sokat tehetsz az egészségedért és 1 percbe telnek

2020-09-15

Módszerek, amikkel sokat tehetsz az egészségedért és 1 percbe telnek

Ha szeretnénk megőrizni az egészségünket, az sok időt vehet igénybe, hosszútávon azonban mindenképp megéri, sőt az apró lépések is sokat számítanak. Vannak dolgok, amikre 60 másodperc is bőven elég és csodákat művelnek a testtel. Itt van néhány módszer, ami sokat tesz az egészségért és kevesebb, mint 1 percbe telik!

30 perces receptek, amik segítenek a fogyásban!

2020-09-07

30 perces receptek, amik segítenek a fogyásban!

Egy gyorsan elkészíthető, ugyanakkor tápláló ételre vágysz, ami még abban is segít, hogy gyorsabban fogyj? Egy fárasztó munkanap után amire legkevésbé vágyunk, hogy órákig kelljen a konyhában állnunk, éppen ezért ma olyan receptet mutatunk, ami 30 perc alatt elkészül és mindössze egy-két edényre van hozzá szükség.

Készíts finom és egészséges Levendulás limonádét!

2020-09-14

Készíts finom és egészséges Levendulás limonádét!

Nem titok, hogy az életünkben vannak nagyon stresszes időszakok, a munka nagy hajtással jár, közben családi problémákkal is meg kell küzdenünk és még saját magunkra is kellene szakítani egy kis időt, és akkor az alvást még nem is említettük.

A legjobb zsírégető gyakorlatok!

2020-09-01

A legjobb zsírégető gyakorlatok!

Készen állsz kicsit felgyorsítani a szívverésedet, hogy zsírt égethess – gyorsan? Próbáld ki azokat az edzéseket, amik kifejezetten a fogyást célozzák meg, segítenek az izomépítésben és még szórakoztatóak is!


Betegség Diéta Edzésmódok Egészség Egészséges életmód Egészséges táplálkozás Étrend Férfi Fitness Fogyás Táplálkozás