notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hogy aludjunk el?

hirdetes

Hogy aludjunk el könnyen?

helloladies.hu

Az alvás létfontosságú a fizikális és mentális egészséghez. Habár még mindig nincs teljesen egyértelmű tudományos magyarázata, miért is van szükségünk alvásra, egy rossz éjszaka eredményét  rögtön érezzük magunkon reggel. Ennek ellenére továbbra sem fordítunk figyelmet arra, hogy változtassunk az alvási szokásainkon. Vannak olyan dolgok, amikről nem is gondolnánk, hogy rossz hatással vannak az alvásra, de ezentúl elkerülhetjük ezeket.

Hogy aludjunk el?

8 dolog, ami megnehezíti az elalvást


Elektromos eszközök használata


Az elektromos dolgok képernyője kék fényt bocsát ki, ami a déli napsütés fényeihez hasonló. Emiatt a testünk nem termel melatonint, ami az elalvást szabályozza, ezért nem is leszünk álmosak. A legegyszerűbb ha lefekvés előtt egy órával már nem tévézünk, és nem nyomkodjuk a mobilunkat. Sokkal jobb módokat is lehet találni a kikapcsolódásra, mint olvasás, vagy relaxáló nyújtás.


Nincs rendszer


Ha sokáig maradunk fent és tovább is alszunk hétvégén, mint szoktunk, az felborítja a test belső óráját, emiatt több erőfeszítést igényel visszatérni a korábbi ébrenlét-alvás körforgáshoz. A legegyszerűbb megoldás, hogy állíts fel egy rendszert, amit be is tartasz attól függetlenül éppen milyen nap van, és hétvégén se maradj fent sokáig.

hirdetes


Nincs lenyugvási szakasz


Talán már hosszú évek óta nem hallgatunk/nézünk esti mesét, azaz kimarad a lazítási szakasz, a szakértők szerint valójában soha nem növünk ki ennek az igényéből. Ezért, ha alvás előtt nem szánunk időt arra, hogy kicsit lelassítson az agyunk és a testünk is, az azt eredményezi, hogy bármilyen fáradtak is vagyunk, órákon át csak forgolódunk. Alvás előtt 1 órával már kezdd el a felkészülést, legyen egy rituáléd. Az első 20 percben csinálj meg minden szükséges dolgot (moss fogat, ágyazz meg) és a maradék 40 percben vegyél egy forró fürdőt, vagy olvass könyvet. Így mikor eljön a lefekvés ideje, sokkal könnyebben alszol majd el.

hirdetes


Túl későn iszol kávét


Mivel a koffeinnek stimuláló hatása van, sokan késő délután is isznak egy kávét, amikor már kezdenek fáradni és elálmosodni. A bevitt koffein fele azonban még 5-6 órával később is a szervezetben van és akadályozza az elalvást. Egyszerűen ne igyál koffein tartalmú italokat délután kettő után.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Szülés utáni intim problémák: erre készülj fel, hogy ne érjen meglepetés!

2024-02-20

Szülés utáni intim problémák: erre készülj fel, hogy ne érjen meglepetés!

A szülés egy csodálatos és felemelő élmény lehet, de a testünknek és az intim területeinknek is meg kell küzdeniük az új kihívásokkal és változásokkal.

Ezek a jelek utalnak gyerekbántalmazásra, és hogyan segíthetünk mi felnőttek?

2024-02-20

Ezek a jelek utalnak gyerekbántalmazásra, és hogyan segíthetünk mi felnőttek?

A gyerekbántalmazás egy súlyos és elhanyagolt probléma, amely sok gyermeket érint világszerte. Azonban sokszor nehéz felismerni a jeleket. Ezek lehetnek azok:

Mi az a cisztás akné, mik a tünetei és hogyan kezelhető?

2024-02-12

Mi az a cisztás akné, mik a tünetei és hogyan kezelhető?

A cisztás akné egy súlyos és gyakran fájdalmas bőrprobléma, melyet a mélyen fekvő, gyulladt pattanások jelentenek, és amelynek kezelése kihívást jelenthet az érintettek számára.

 Pajzsmirigyzavar várandósság alatt? Így tudod elkerülni!

2024-02-05

Pajzsmirigyzavar várandósság alatt? Így tudod elkerülni!

A várandósság alatti pajzsmirigyproblémák kezelése és a megfelelő vitaminválasztás kiemelten fontos, mivel a nem megfelelő döntések súlyos következményekkel járhatnak.

A Balenciaga Divatház története és az örök elégedetlen Cristóbal

2024-02-01

A Balenciaga Divatház története és az örök elégedetlen Cristóbal

A Balenciaga Divatház története olyan pályát járt be, amely tele van mély érzelmekkel, forradalmi tervezéssel és az örök elégedetlenség által ihletett kreativitással. Ismerjük meg a divatház felemelkedését és azon tervezőjét, aki sosem nyugodott bele a tökéletességbe: Cristóbal Balenciagát.