notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hogy aludjunk el?

hirdetes

Hogy aludjunk el könnyen?

helloladies.hu

Az alvás létfontosságú a fizikális és mentális egészséghez. Habár még mindig nincs teljesen egyértelmű tudományos magyarázata, miért is van szükségünk alvásra, egy rossz éjszaka eredményét  rögtön érezzük magunkon reggel. Ennek ellenére továbbra sem fordítunk figyelmet arra, hogy változtassunk az alvási szokásainkon. Vannak olyan dolgok, amikről nem is gondolnánk, hogy rossz hatással vannak az alvásra, de ezentúl elkerülhetjük ezeket.

Hogy aludjunk el?

8 dolog, ami megnehezíti az elalvást


Elektromos eszközök használata


Az elektromos dolgok képernyője kék fényt bocsát ki, ami a déli napsütés fényeihez hasonló. Emiatt a testünk nem termel melatonint, ami az elalvást szabályozza, ezért nem is leszünk álmosak. A legegyszerűbb ha lefekvés előtt egy órával már nem tévézünk, és nem nyomkodjuk a mobilunkat. Sokkal jobb módokat is lehet találni a kikapcsolódásra, mint olvasás, vagy relaxáló nyújtás.


Nincs rendszer


Ha sokáig maradunk fent és tovább is alszunk hétvégén, mint szoktunk, az felborítja a test belső óráját, emiatt több erőfeszítést igényel visszatérni a korábbi ébrenlét-alvás körforgáshoz. A legegyszerűbb megoldás, hogy állíts fel egy rendszert, amit be is tartasz attól függetlenül éppen milyen nap van, és hétvégén se maradj fent sokáig.

hirdetes


Nincs lenyugvási szakasz


Talán már hosszú évek óta nem hallgatunk/nézünk esti mesét, azaz kimarad a lazítási szakasz, a szakértők szerint valójában soha nem növünk ki ennek az igényéből. Ezért, ha alvás előtt nem szánunk időt arra, hogy kicsit lelassítson az agyunk és a testünk is, az azt eredményezi, hogy bármilyen fáradtak is vagyunk, órákon át csak forgolódunk. Alvás előtt 1 órával már kezdd el a felkészülést, legyen egy rituáléd. Az első 20 percben csinálj meg minden szükséges dolgot (moss fogat, ágyazz meg) és a maradék 40 percben vegyél egy forró fürdőt, vagy olvass könyvet. Így mikor eljön a lefekvés ideje, sokkal könnyebben alszol majd el.

hirdetes


Túl későn iszol kávét


Mivel a koffeinnek stimuláló hatása van, sokan késő délután is isznak egy kávét, amikor már kezdenek fáradni és elálmosodni. A bevitt koffein fele azonban még 5-6 órával később is a szervezetben van és akadályozza az elalvást. Egyszerűen ne igyál koffein tartalmú italokat délután kettő után.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Jelek, hogy ideje elengedni a múltat!

2020-09-14

Jelek, hogy ideje elengedni a múltat!

Ha van bármi állandó, az a változás. De miből tudhatod, hogy végre ideje szakítani a múlttal és elindulni egy boldogabb élet felé? Ahhoz, hogy boldogok lehessünk, képesnek kell lennünk elengedni a múltban szerzett sebeket, a kapcsolatokat, amik nem működtek és ami a legfontosabb, azt, hogy szinte minden rossz dologért saját magunkat hibáztatjuk.

Módszerek, amikkel sokat tehetsz az egészségedért és 1 percbe telnek

2020-09-15

Módszerek, amikkel sokat tehetsz az egészségedért és 1 percbe telnek

Ha szeretnénk megőrizni az egészségünket, az sok időt vehet igénybe, hosszútávon azonban mindenképp megéri, sőt az apró lépések is sokat számítanak. Vannak dolgok, amikre 60 másodperc is bőven elég és csodákat művelnek a testtel. Itt van néhány módszer, ami sokat tesz az egészségért és kevesebb, mint 1 percbe telik!

Ezeket a színeket ne válaszd az otthonodba!

2020-09-15

Ezeket a színeket ne válaszd az otthonodba!

Egyáltalán nem könnyű az otthonunk különböző részeire megtalálni a tökéletes színt, ráadásul bizonyos színek növelhetik, de csökkenthetik is az értékét. A szakértők szerint ezeknek a színeknek semmi helye a lakásban!

Fogadalmak, amiket magadnak kellene tenned

2020-09-08

Fogadalmak, amiket magadnak kellene tenned

Miért nem tartjuk be a saját magunknak tett ígéreteket? Az újévi fogadalmakat, hogy egészségesebben étkezünk, lefogyunk, megtanulunk egy új nyelvet – olyan hamar megfeledkezünk róluk, hogy már magunkat kinevetjük, mielőtt belekezdenénk...

Elmondom, hogy megéri-e almaborecetes fürdőt venni!

2020-09-02

Elmondom, hogy megéri-e almaborecetes fürdőt venni!

A kókuszolaj után egy új alapanyag veszi át a főszerepet a szépségápolás világában, ez pedig nem más, mint az almaborecet. Ha rendszeresen fogyasztjuk, annak is számtalan előnye van, a vérnyomásra is jó hatással van, valamint a fogyásban is segít, de a szépségápolásban is nagy hasznát vehetjük, hiszen a bőrre és a hajra is nagyon pozitív hatással v

Szokj le az impulzus vásárlásról!

2020-08-31

Szokj le az impulzus vásárlásról!

Arra gondolsz, mennyi megtakarításod lehetne, ha fiatalabb korodban megfontoltabb lettél volna? Még ha a bankszámlád egyenlege elkeserítő is, még mindig van lehetőséged, hogy változtass!


Átalakítás Egészség Érdekességek Fejlesztő Otthon Praktikák Szépségápolás Tanács