notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

11 tanács, hogyan tartsd csúcsformában az agyadat

hirdetes

11 tanács, hogyan tartsd csúcsformában az agyadat

helloladies.hu

Az agyunk éppen olyan, mint egy izom, ha nem dolgozik eleget, akkor sorvad. Mit tehetünk érte? Azt gondolhatnánk, hogy ha mindennap használjuk az agyunkat, akkor az már elegendő gyakorlatot jelent számára, azonban ez közel sincs így. A napi rutin gyakorlatok nem jelentenek kihívást. Most megtudhatjátok, hogy mit kell tennetek, a penge agyért.

11 tanács, hogyan tartsd csúcsformában az agyadat

A legújabb kutatások szerint sokat tudunk tenni azért, hogy megőrizzük szellemi frissességünket, hogy mentálisan is fittek legyünk az életkorunk előrehaladtával is. Mindennapos gyakorlatozásra van szükség. Idejében célszerű odafigyelni és már fiatalon is karban kell tartani agyunkat. Ugye szeretnénk még jobb eredményt elérni ezen a téren is?

11 dolog mindenképpen segít abban, hogy agyunkat formában tartsuk, sőt még többet kihozzunk belőle, lássuk a következőket:

1. Rágcsálj magvakat, diót, mogyorót!

Ezek segítenek abban, hogy vérnyomásunk  ne legyen magas és a magvakban található  Omega 3-as zsírsavak javítják az agy, a szem és az idegek működését.

2. Mozogj rendszeresen!

A tanulmányok szerint azok a tanulók, akik rendszeresen mozognak sokkal jobb eredményt érnek el a teszteken, mint a nem sportoló, nem mozgó társaik. A kutatások azt is mutatják, hogy a fizikai gyakorlatok fokozzák a vér áramlását, ami segít abban, hogy az oxigén eljusson a szervekhez, ami ezáltal segíti az agy működését, a kognitív folyamatokat.

hirdetes
hirdetes

3. Tanulj meg megnyugodni!

Tudom, hogy könnyebb mondani, hogy kerüljük a stresszt, mint végrehajtani. Az agykutatók szerint nyilvánvaló, hogy a krónikus stressz  és a kortizol hormon (ami akkor keletkezik,amikor stresszes vagy) ténylegesen károsítja az agyunkat. A többlet stresszhormon az agy emlékezőközpontjában sejtállomány veszteséget, így emlékezetgyengülést, súlyos esetben emlékezetkiesést is okozhat. Érdemes elkerülni a stresszes élethelyzeteket (ez jó gyakorlat mindenki számára) és elegendő időt kell szánnunk arra, hogy kikapcsolódjunk, és olyan elfoglaltságokat válasszunk, amiben valóba ellazulhatunk. Vegyünk akár egy illatos forró fürdőt, ami még a bőrünknek is jót tesz, vagy fogyasszuk el jóízűen kedvenc ételünket és még sorolhatnám a kikapcsolódási lehetőségeket.

4. Nézz körbe bármerre is jársz!

Azzal egyáltalán nem teszünk jót az agyunknak, ha csupán a telefonunkat bámuljuk és nem vesszük figyelembe a minket körülvevő világot. Azáltal, hogy ide-oda pásztázunk a szemünkkel, megfigyeljük környezetünket jót teszünk az agyunknak, mert ez inspirálja azt, hogy új neuron kapcsolatok épüljenek ki benne. Érdemes akár új utakat kipróbálni munkába menet, vagy átrendezni az asztalt, ez mind arra kényszeríti az agyat, hogy felébredjen a rutin adta lustaságból és újból figyeljen.

5. Kevesebb sót fogyassz!

A túl sok só az orvosok szerint agyunknak és a szívünknek sem tesz jót.  A túlzott só fogyasztás tompítja az agyat és növeli az Alzheimer-kór kialakulásának a kockázatát. Kanadai tudósok szerint a magasabb sótartalmú ételeket fogyasztó és keveset mozgó idős emberek gyorsabb mentális romlást tapasztalnak, mint azok, akik kevesebb sót fogyasztanak.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Idén végre kipróbálnád a SUP-ozást? – 10 tanács kezdőknek

2022-04-16

Idén végre kipróbálnád a SUP-ozást? – 10 tanács kezdőknek

Eddig minden évben csak nézted, de idén elhatároztad, hogy Te is kipróbáld a SUP-ozást? Összegyűjtöttünk 10 tippet, amiket érdemes megfogadnod kezdő SUPosként!

Ezekre érdemes figyelned, ha Home Office-ban dolgozol!

2021-03-12

Ezekre érdemes figyelned, ha Home Office-ban dolgozol!

A hatékony Home Office nem könnyű feladat! Néhány tanács betartásával, segíthetsz magadon, hogy neked is jobban és hatékonyabban menjen a Home Office!

Így növeld az önbizalmad: 3 tipp, hogy magabiztos legyél

2021-05-21

Így növeld az önbizalmad: 3 tipp, hogy magabiztos legyél

“A magabiztosság a legjobb kiegészítő, melyet egy nő viselhet.”- szokták mondani, és ez valóban így is van. Most adunk rögtön 3 tippet is, hogy magabiztosabb legyél!

A tökéletes szilveszteri megjelenés- 5 tipp Szilveszterre, hogy te legyél a legdögösebb

2021-12-07

A tökéletes szilveszteri megjelenés- 5 tipp Szilveszterre, hogy te legyél a...

„Úristen itt a szilveszteri party, és nekem pedig nincsen mit felvennem” - mennyiszer hagyta ez a század egy ehhez kísértetiesen hasonlító mondat? Segítünk !

A korai fogszabályzás 5 legnagyobb előnye- ezt minden szülőnek tudnia kellene

2021-11-22

A korai fogszabályzás 5 legnagyobb előnye- ezt minden szülőnek tudnia kellene

Sok gyerekkori probléma megoldására fiatal korban sokkal egyszerűbb és hatásosabb, így van ez a fogakkal is. Nézzük milyen előnyökkel jár a korai fogszabályzás!

Tudd meg, miért fontos a sport, ha ülőmunkát végzel!

2021-05-03

Tudd meg, miért fontos a sport, ha ülőmunkát végzel!

Manapség már rengetegen vannak, akik ülőmunkát végeznek. Ez azonban nagyon káros lehet a testünkre, ha nem ellensúlyozzuk sporttal! Tudj meg még többet!