notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Bemutatjuk milyen módszerek és technikák segítik leginkább a könnyebb és gyorsabb elalvást, Így aludj el gyorsan és könnyen, Elalvást könnyítő módszerek

hirdetes

Így aludj el gyorsabban - a szuper 4-7-8 légzéstechnika

helloladies.hu

Mindannyiunk életében vannak olyan időszakok, amikor gondot okoz az elalvás, de meg lehet tanulni olyan hatékony technikákat, amik segítenek könnyebben, gyorsabban elaludni és ez egy olyan gyakorlat, amit a felnőttek bátran használhatnak. A stressz hatására sokaknak egyre nagyobb gondot okoz, hogy annyit tudjanak aludni, amennyi ajánlott lenne és bár a problémák nem oldódnak meg egyetlen éjszaka alatt, adunk néhány tanácsot, ami segít a gyorsabb elalvásban és akár már ma este kipróbálhatod őket!

A könnyű és gyors elalvás titka

Olvass addig, amíg már nem tudsz ébren maradni


Kapcsold ki a TV-t és csak egy kis olvasólámpa világítson, amivel kényelmesen tudsz olvasni az ágyban és noha bármelyik könyv megteszi, a fiktív olvasmányok a legjobbak, amikkel egy másik világban találjuk magunkat és eltereli a gondolatunkat a mindennapi problémákról. Ha az agy le van foglalva, a test természetes fáradtsága könnyebben átveszi az irányítást és segíti az elalvást.


Használd a 4-7-8 légzéstechnikát


Ez a módszer igen eredményes, viszont gyakorlást igényel, eleinte lehet, hogy kevésbé lesz érezhető a hatása, a folyamatos ismétlés hatására azonban egyre erősebbé válik majd. Próbáld ki ma este:

hirdetes
  1. Csukd be a szádat és lassan vedd a levegőt 4 másodpercig az orrodon keresztül.
  2. Tartsd bent a levegőt 7 másodpercig.
  3. Fújd ki a szádon 8 másodpercen át, miközben „sss” hangot adsz ki.
  4. Ezt ismételd meg 4 alkalommal.


Legyen olyan sötét a hálószoba, amennyire csak lehet

hirdetes


Nyilvánvalónak tűnhet, de könnyebb elaludni olyan helyen, ahol sötét van – igazán sötét. Ha lekapcsolod a lámpákat, az azt jelzi az agynak, hogy ideje aludni. Érdemes egy gyengébb fényű lámpát tartani az ágy mellett, hogy már alvás előtt is csak az égjen, valamint erős sötétítőket, redőnyt használni, hogy a napfelkelte se okozzon gondot. Ez egyben azt is jelenti, hogy a laptopot, telefont, TV-t is érdemes hanyagolni, hogy ne zavarjon meg a folyamatban.


Megfelelő hőmérséklet


Egy hűvösebb szobában könnyebb elaludni, a hőmérséklet (külső és belső) ugyanis nagy szerepet játszik az alvásnál is. 15-19 fok lenne a legideálisabb alváshoz, így télen érdemes időben letekerni a fűtést, és bár nyáron nehezebb dolgunk lehet, vannak módszerek, amikkel lehűthetjük magunkat.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

5 agyserkentő ital, ami felébreszti az agyad a fáradt reggeleken

2020-06-22

5 agyserkentő ital, ami felébreszti az agyad a fáradt reggeleken

Szerencsére vannak olyan italok a kávén kívül is, amik feltöltenek energiával hosszú órákra és az agyat is felkeltik. Bemutatjuk, melyek a legjobbak!

5 jel, hogy valaki bulimiában szenved

2020-07-06

5 jel, hogy valaki bulimiában szenved

A bulimia egy olyan betegség, amit nagyon nehéz észrevenni, hiszen azok az emberek, akik ettől szenvednek teljesen normálisnak tűnhetnek kívülről, jó az étvágyuk és leülnek enni a családdal. Hogyan lehet tehát felismerni, milyen jelei vannak?

Ezek a jelek elárulják, hogy a párod hazudik!

2020-07-08

Ezek a jelek elárulják, hogy a párod hazudik!

Ha neked is sok nehézséget okoz eldönteni, hogy hihetsz-e vagy nem a párodnak, akkor be kell vetned néhány trükköt, ami segíthet. Itt van 5 dolog, ami arról árulkodik, hogy a partnered füllent…

Nagyon jót tesz a bőrnek a zabos fürdő!

2020-06-29

Nagyon jót tesz a bőrnek a zabos fürdő!

A bőröd irritált, száraz és viszket, esetleg megégett a napon? Az arcod olajosabb, mint általában és több pattanás jön ki? Vagy egyszerűen csak úgy érzed, hogy a bőrödnek szüksége van egy kis feltöltődésre? Szeretnéd enyhíteni a napégés okozta fájdalmakat és ugyanakkor táplálni a bőröd? Megmutatjuk, hogyan készíts zabos fürdőt, ami természetesen gy

Mit tehetsz, ha napallergiával küzdesz?

2020-06-23

Mit tehetsz, ha napallergiával küzdesz?

Egyes emberek bőre sokkal kevésbé bírja a napsütést. Ebben a cikkben tanácsokat olvashatsz, hogyan lehet megkönnyíteni a napallergiával való együttélést.

6 programötlet a nyárra

2020-06-16

6 programötlet a nyárra

Itt a nyár, az ember szeret programokat szervezni az ismerőseivel. Ebben a cikkben ilyen programötleteket gyűjtöttem össze, ami mindenkinek jó mulatság lehet.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
47 405
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
2 514 329
Alvás Egészség Életmód Érdekességek Fejlesztő Tanács