notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Bemutatjuk, hogy milyen alvási szokások segíthetnek abban az egész családnak, hogy könnyebbek legyenek a hétköznapok

hirdetes

Nem bír felkelni a család? Itt a segítség!

helloladies.hu

Nyáron általában megváltoznak az alvási szokásaink, ez a nyár pedig még inkább más volt. Ha ti is hozzászoktatok, hogy sokáig fent maradtok, és nyugodtan aludtatok anélkül, hogy 6 órakor szólt volna az ébresztő, most pedig nehéz hozzászokni az új menetrendhez, adunk pár hasznos tanácsot, ami segíthet!

Alvási szokások - iskola alatt

Az ősz mindig sok változást hoz magával, elfoglaltabbak leszünk, korábban kell kelni, ehhez az új rutinhoz pedig nem könnyű hozzászoktatni az egész családot, ezért fontos kialakítani egy egészséges és következetes alvási rutint.


Következetes ébresztő


Az emberek azt hiszik, hogy elsőként azt kellene meghatározni, mikor kell lefeküdni, pedig a felkelésnek sokkal nagyobb szerepe van. Ha a hét minden napján ugyanakkor kelsz fel, a test megtalálja a számára tökéletes lefekvési időt is. Minél hamarabb elkezditek ezt az új rutint, annál könnyebb dolgotok lesz.


… Ezt a hévégéken is tartsátok


Hiába várjuk a hétvégét, hogy végre kialudhassuk magunkat, általában visszafelé sül el. Lehet, hogy jól esik többet aludni és jobban is érzed magad emiatt, a hangulatod, hatékonyságod a hét többi részében nem lesz olyan, mint kellene. Ez az egyik legfontosabb tipp, ami az egész iskolaéven átsegíthet – sokkal elviselhetőbbek lesznek a hétköznapok, ha nem hagyod, hogy bárki is délig aludjon hétvégén.

hirdetes


Mozduljatok ki


Fontos, hogy legyen elég fizikai aktivitás a gyerekek hétköznapjaiban, menjetek ki a friss levegőre és mozogjatok minden nap. Ez elengedhetetlen a normális napi ritmushoz és különösen igaz akkor, ha valaki otthonról dolgozik (vagy esetleg tanul).


hirdetes
Alakítsatok ki (és tartsátok is be) egy esti rutint


Igen, vannak olyan szerencsések, akik abban a pillanatban elalszanak, amint a párnára hajtják a fejüket, de a többség nehezen alszik el, még akkor is, ha fáradt. Épp ezért adni kell a testnek egy kis időt, hogy átkapcsoljon alvó üzemmódba. Lefekvés előtt 30-45 perccel el kell kezdeni segíteni ebben, akár olvasással a kanapén, akár nyugtató zene hallgatásával.


Az ágyat csak alvásra használjátok


Lehet, hogy szerettek az ágyban olvasgatni, vagy filmet nézni, de a legjobb az lenne, ha csak alvásra használnátok, máskülönben az agy az ébrenléttel fogja összekapcsolni. Minden munkával vagy tanulással kapcsolatos dolgot azon kívül végezzetek és a hálószoba legyen olyan hűvös, csendes, sötét és kényelmes, amennyire csak lehet, a minél jobb minőségű alvás érdekében.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes