notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Bemutatjuk a leggyakoribb vitaminhiányokat, Ezek a legjellemzőbb vitaminhiányok tünetei, Így nyilvánul meg, ha a testben vitaminhiány lép fel

A leggyakoribb vitaminhiányok, ami szinte mindenkinek van

helloladies.hu
hirdetes

Napi szinten szükségünk van bizonyos mennyiségre a különböző tápanyagokból, vitaminokból és ásványi anyagokból, hiszen lényegében szinte minden, az emberi testben zajló biológiai folyamathoz elengedhetetlenek. Azt gondolhatnánk, hogy az elfogyasztott ételekkel mindent beviszünk, ami szükséges, pedig számos olyan tipikus vitaminhiány van, ami meglehetősen gyakori. A vitaminhiány viszont megváltoztatja, felborítja a test működését.

Az egyes vitaminhiányok jellemzői

Melyek a leggyakoribb vitaminhiányok, amelyek sok embert érintenek úgy, hogy a legtöbben még csak nem is tudnak róla? Erről lesz szó a következőkben, megtudhatjátok, hogy az egyes vitaminok hiánya milyen tünetekkel párosul, és melyek a legjobb források, amiből könnyebben hozzájuthatunk ezekhez a fontos anyagokhoz.


7 vitaminhiány, ami sok embert érint, és nem tud róla


Vashiány


A vas a vörösvérsejtek fő alkotó eleme, ami szerepet játszik az oxigén szállításában a testben. Kétféle vasat különböztetünk meg: hem vas és nem-hem vas. A hem vas főleg állati eredetű ételekben található és könnyen felszívódik, magas koncentrációban van jelen a vörös húsokban. A nem-hem vas állati és növényi eredetű ételekben egyaránt megtalálható, viszont nem szívódik fel olyan könnyen. A vashiány károsítja a kognitív funkciókat, az immunrendszert, tünetei főként fáradékonyságban és gyenge immunrendszerben mutatkoznak meg.

hirdetes

 

  • A hem vas forrásai: vöröshús, hal, tenger gyümölcsei.
  • Nem-hem vas forrásai: brokkoli, spenót, tökmag, szezámmag, sütőtök
  • hirdetes


D-vitamin hiány


A D-vitamin különösen fontos a bőr és a csontok egészsége szempontjából, mivel főként a napsugarak segítségével juthatunk hozzá (a test magától nem képes előállítani), főleg télen nagyon lényeges odafigyelni arra, hogy pótoljuk, hiszen csupán táplálkozással nagyon nehezen vihetőbe testünkbe a megfelelő mennyiség. Tünetei lehetnek a fáradékonyság, izomfájdalom, gyengeség, ennek a fontos vitaminnak egy külön cikket is szántunk, ahol bővebben beszélünk arról, milyen forrásokból juthatunk hozzá, illetve milyen betegségekhez kapcsolható, ezt itt olvashatjátok el. Forrásai: napsütés, tojássárgája, halak, tejtermékek.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Himalája só, a csodaszer - hatásai és használata

2020-02-25

Himalája só, a csodaszer - hatásai és használata

A só mindenhol jelen van, a Biblián át, a természeten keresztül, egészen a mi könnycseppjeinkig.A só valaha fizető eszköz volt és létszükséglet, bár már jelenlétét teljesen természetesnek vesszük.

Jelek, hogy a test tele van méreganyagokkal

2020-02-11

Jelek, hogy a test tele van méreganyagokkal

Méreganyagok számtalan módon bekerülhetnek a szervezetbe, de hogyan mutatkozik meg, milyen tünetei vannak és hogyan szabadulhatunk meg tőle, hogy megtisztítsuk a testet?

Így szabadulhatsz meg az úszógumitól edzés nélkül

2020-01-21

Így szabadulhatsz meg az úszógumitól edzés nélkül

Az úszógumi nem csak akkor kellemetlen, ha arra kerül sor, hogy bele kellene férnünk a kedvenc ruhánkba, de komoly egészségügyi problémákkal is összekapcsolható. Nézzük, mi az a 8 szuper technika, ami segít eltüntetni az úszógumit otthon, természetesen.

5 tipp, hogy tavasszal ne csak a természet, hanem te is megújulj

2020-02-12

5 tipp, hogy tavasszal ne csak a természet, hanem te is megújulj

A tavasz egyértelműen a megújulás ideje. Adunk 5 tippet, hogy hogyan újulj meg testben és lélekben! Így alakítsd át a tavaszi rutinodat: tavaszi megújulás 5 lépésben.

Így kezdj neki egy olyan edzésrutinnak, amihez ragaszkodsz is!

2020-01-31

Így kezdj neki egy olyan edzésrutinnak, amihez ragaszkodsz is!

Egy rendszeres edzésrutinnal könnyebben rávesszük magunkat a mozgásra. Ezek az ötletek segíthetnek, hogy visszanyerd a kedved az edzéshez és ismét állandó része legyen az életednek.

Mi történik a testtel, ha nem jut elég D-vitaminhoz?

2020-01-14

Mi történik a testtel, ha nem jut elég D-vitaminhoz?

Nagyon sok ember szervezetében alacsony a D vitaminszint és már egy kisebb hiány is tünetek megjelenéséhez vezethet, illetve növeli bizonyos betegségek kialakulásának kockázatát, mint például a szívbetegség. A D vitamin egy fontos, zsírban

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
384 099
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
853 072
Közösség

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 2

Átlagos értékelés: 4.0