notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Bemutatjuk, mik azok a jelek, amikből tudhatod, hogy túl sokat edzel, Jelek, hogy edzéssel több kárt teszel a testedben, mint hasznot, Túledzés

hirdetes

Jelek, hogy túl sokat edzel!

helloladies.hu

Mint tudjuk, a túl sok a jóból többet árthat, mint használhat és ebbe a kategóriába tartozik az edzés is. Habár a rendszeres mozgás a testet és az agyat is formában tartja, ha túlzásba viszed, problémákkal szembesülhetsz. Az edzés, mozgás lényege, hogy egészséges legyél, nem pedig az, hogy megsérülj. Figyeld a fontos jeleket, amik arra utalnak, hogy túlzásba esel!

Túledzés jelei

Csökken a teljesítményed


Nehéz megállapítani, hogy mennyi is a túl sok edzés, de az egyik legfőbb jel, ha csökken a teljesítmény, akár lassabban futsz, ha a szokásos súlyokat nehezebben emeled fel, vagy csak egyszerűen csökken az állóképességed a megszokotthoz képest. Ha nem hagysz elég időt a testednek a regenerálódásra, a hormonok szintje változik, ami az izmok leépülését is okozhatja, így a sérülések kockázata is megnő.


Mindig kimerült vagy


Az edzés okozhat átmeneti fáradtságot, de összességében több energiád lesz tőle. Ha inkább vagy fáradt és kimerült, mint energikus, kevesebbet kellene mozognod.

hirdetes


Nagyon fájnak az izmaid


Ha az izomláz napokig kitart, az egy jel, hogy vissza kell venned. Egy bizonyos szintig normális, de ha extrém fájdalmat érzel, a szokásos teendők elvégzése is gondot okoz, az a túledzés jele lehet.


Az immunrendszered gyenge

hirdetes


Gyakran szipogsz és rosszul érzed magad? Egy nehéz, fárasztó edzésrutin is lehet az oka. Ha sokszor magad alatt vagy, gyengeséget érzel, lehet, hogy túl keményen hajtod magadat. Habár az edzés pozitív változásokat okozhat az immunrendszerben, arra is bizonyíték van, hogy a túl kemény edzés rossz hatással van rá.


Megsérülsz


A fájó térdek, vállak és a hátban jelentkező fájdalom egyértelmű üzenetet hordoz. Ha ugyanazt az edzést végzed folyamatosan, az akár maradandó sérülést is okozhat, amennyiben túl keményen hajtod a tested, vagy nem hagysz neki elég időt a gyógyulásra. Az izmokban és ízületekben akár végleges károsodás is keletkezhet. Keverd az edzéseket, mindig más területre fókuszálj és ne ugyanarra a testrészre eddz minden nap, a pihenőnapokra pedig ne lustálkodásként gondolj, hanem egy esélyre, amikor a tested képes regenerálódni és elengedhetetlen ahhoz, hogy sokáig fitt maradj.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A jó edzés titka

2020-09-29

A jó edzés titka

Mi a jó edzés titka? Mitől lesz hatásos, felszabadító, és egyben élvezhető is? Erre a kérdésre ad választ az alábbi cikk, hogy a mozgás boldoggá tegyen!

Így hozd ki magadból a legtöbbet!

2020-10-14

Így hozd ki magadból a legtöbbet!

Tudod mi a teljes élet titka? Hogy kihozod magadból a maximumot! Ez a cikk arról szól, mi kell ahhoz, hogy abszolút bomba formába kerülj, kívül-belül egyaránt!

Minden, amit a nyújtásról kell tudni

2020-09-29

Minden, amit a nyújtásról kell tudni

Miért is olyan fontos a nyújtás, különösen sportolás esetén? Mi történik, ha kimarad? Ebből a cikkből mindent megtudhatsz, amit csak a nyújtásról kell!

Íme az alakformálás egyik leghatásosabb módja

2020-10-14

Íme az alakformálás egyik leghatásosabb módja

Látványos eredményeket szeretnél? Íme egy egy sport, amivel nem csak, hogy roppant hatékonyan lehet alakot formálni, de még élvezni is lehet az edzéseket!

A legjobb zsírégető gyakorlatok!

2020-09-01

A legjobb zsírégető gyakorlatok!

Készen állsz kicsit felgyorsítani a szívverésedet, hogy zsírt égethess – gyorsan? Próbáld ki azokat az edzéseket, amik kifejezetten a fogyást célozzák meg, segítenek az izomépítésben és még szórakoztatóak is!

Házi praktikák ízületi gyulladás és fájdalmak kezelésére

2020-09-22

Házi praktikák ízületi gyulladás és fájdalmak kezelésére

Az ízületi gyulladás, illetve fájdalmak nagyon sok embert érintenek és az orvostudomány egyelőre sajnos csak fájdalomcsillapítókkal tud ellene harcolni. Habár ezek működnek, nyilván nem megoldás és hosszútávon sok mellékhatásuk lehet. Az otthoni gyógymódok, valamint a mozgás is nagyon hatásosak. Bemutatjuk a legjobb módszereket, amik csökkentik a f


Akaraterő Alakformálás Edzésmódok Fitness Mozgás