notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

ételek ráncok ellen, helyes táplálkozás a szép bőrért, Ételek amikkel hetetünk a feszes bőrért

hirdetes

Ételek a fiatalos bőrért - ráncok nélkül

helloladies.hu

A ráncok megjelenése az egyik legegyértelműbb jele, hogy az idő bizony telik, ezért ha szeretnénk fiatalosnak tűnni, nagy figyelmet fordítunk arra, hogy eltüntessük őket. Habár léteznek hatékony megoldások, mégis jobb már az elején tenni ellene és a helyes táplálkozással is nagyban hozzájárulhatunk ahhoz, hogy bőrünk feszes maradjon.

Helyes táplálkozás ráncok ellen

Bőr nélküli csirke


A soványhúsok, mint a csirkemell és a hal, tele vannak proteinnel, és emésztés közben a test felbontja ezeket aminosavakra, amik segítenek a sejteknek újjáépülni. Ha sokat fogyasztasz belőle, könnyebb lesz megújítani a bőrsejteket és a kollagént, amitől sokkal feszesebb lesz a bőröd. Próbálj meg minden étkezésbe beépíteni egy kis proteint.


Fokhagyma


Ez a csípős növény tele van bőrvédő antioxidánssal, ami segít megóvni a bőrt a szabadgyököktől, amik lebontják a kollagént. Az aprított fokhagymát hagyd állni 10-15 percig, mielőtt bele tennéd a recept szerint az ételbe, hogy aktívan kifejthesse hatását.


Zöld tea


A kávé hozzájárulhat a ráncosodáshoz, mivel emeli a stresszhormonokat, mint az adrenalin. Ehelyett szerezd be a koffein adagodat zöld teából, igyál belőle nap 4 csészével, de lehetőleg délután 3 óra után már mellőzd, ha a tested érzékeny a koffeinre. A tea egyébként is nagyon egészséges, itt olvashatjátok, milyen hatással van a testre.


Víz


Ha épp nem teát iszol, válassz vizet, hogy elég hidratált maradj. Ha a bőrsejtek elég nedvességet kapnak, az segít, hogy az egészséges tápanyagok könnyebben beszívódjanak, vagyis a bőröd hidratáltabb és selymesebb, feszesebb is lesz. Naponta érdemes 2-3 liter folyadékot meginni, és tovább növelni ezt a mennyiséget, ha fizikailag aktívabb voltál, vagy meleg van.

hirdetes


Bogyós gyümölcsök


Az eper, áfonya, szeder, ribizli, málna több antioxidánst tartalmaz, mint bármelyik más gyümölcs vagy zöldség. Ezek pedig a bőrünk megmentői, mert védenek a ráncokozó bőrkárosodásoktól. Smoothie-ként vagy salátához is bátran fogyasztható, azt pedig, hogy mennyi a napi ajánlott mennyiség, itt megtalálod.


Olívaolaj


Ez az egészséges olaj egy olyan savat tartalmaz, amitől a bőr sokkal puhább lesz, és a benne található E-vitamin és polifenol is segít, hogy a bőr fiatalosnak tűnjön. Hogy a lehető legtöbb antioxidánshoz juthass, válassz 100%-os extra-szűz olívaolajat. A lehető legtöbb ételhez ezt használjuk zsiradékként, de arra ügyeljünk, hogy ne melegítsük fel túlságosan, mert elveszítheti az egészségre gyakorolt jótékony tulajdonságait.


Lazac


A benne található omega-3 nem csak a szívnek tesz jót, de a bőr simaságához is nagyban hozzá járul. Legalább hetente kétszer érdemes fogyasztani valamilyen halat, például lazacot vagy makrélát, ezenkívül pedig rendkívül értékes forrása a D-vitaminnak is, ami szintén nagyon fontos a testnek.

hirdetes


Bab


Azoknak az embereknek, akik a legtöbb babot, halat, zöldségeket és olívaolajat eszik, van a legkevesebb ránca egy tanulmány szerint. Legalább heti egyszer érdemes valamilyen bab-alapú ételt enni, és naponta valamilyen zöldséget.


Mérsékeld a kávéfogyasztást


Az egészségügyi szakemberek szerint a kávéfogyasztás hozzájárul a ráncokhoz, mivel megnöveli a testben az adrenalin szintjét, ami egy stresszhormon.


Hagyd ki a cukrot


Ideje változtatni a nassolási szokásainkon, mert számtalan kutatás kapcsolta össze a cukros ételeket és üdítőket a kollagénkárosodással, ami egy nagyon értékes protein a bőr számára.

Amennyiben már megjelentek a nemkívánt ráncok, akkor sem szabad elkeseredni, hiszen számos lehetőségünk van a bőrfiatalításra. Ha a krémek nem váltak be, érdemes szakemberhez fordulnunk, aki segít visszaadni bőrünk rugalmasságát ráncfeltöltéssel. 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Szülés utáni intim problémák: erre készülj fel, hogy ne érjen meglepetés!

2024-02-20

Szülés utáni intim problémák: erre készülj fel, hogy ne érjen meglepetés!

A szülés egy csodálatos és felemelő élmény lehet, de a testünknek és az intim területeinknek is meg kell küzdeniük az új kihívásokkal és változásokkal.

Ezek a jelek utalnak gyerekbántalmazásra, és hogyan segíthetünk mi felnőttek?

2024-02-20

Ezek a jelek utalnak gyerekbántalmazásra, és hogyan segíthetünk mi felnőttek?

A gyerekbántalmazás egy súlyos és elhanyagolt probléma, amely sok gyermeket érint világszerte. Azonban sokszor nehéz felismerni a jeleket. Ezek lehetnek azok:

Mi az a cisztás akné, mik a tünetei és hogyan kezelhető?

2024-02-12

Mi az a cisztás akné, mik a tünetei és hogyan kezelhető?

A cisztás akné egy súlyos és gyakran fájdalmas bőrprobléma, melyet a mélyen fekvő, gyulladt pattanások jelentenek, és amelynek kezelése kihívást jelenthet az érintettek számára.

 Pajzsmirigyzavar várandósság alatt? Így tudod elkerülni!

2024-02-05

Pajzsmirigyzavar várandósság alatt? Így tudod elkerülni!

A várandósság alatti pajzsmirigyproblémák kezelése és a megfelelő vitaminválasztás kiemelten fontos, mivel a nem megfelelő döntések súlyos következményekkel járhatnak.

A Balenciaga Divatház története és az örök elégedetlen Cristóbal

2024-02-01

A Balenciaga Divatház története és az örök elégedetlen Cristóbal

A Balenciaga Divatház története olyan pályát járt be, amely tele van mély érzelmekkel, forradalmi tervezéssel és az örök elégedetlenség által ihletett kreativitással. Ismerjük meg a divatház felemelkedését és azon tervezőjét, aki sosem nyugodott bele a tökéletességbe: Cristóbal Balenciagát.


Átalakítás Csajos Egészség Egészséges táplálkozás Életmód Érdekességek Gasztró Praktikák Szépségápolás Tanács Táplálkozás