notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Innen tudhatod hogy kevés vitamint eszel, A vitaminhiány leggyakoribb tünetei, Ilyen jelei vannak a vitaminhiánynak a testben

Jelek, hogy a tested nem kap elég vitamint

helloladies.hu
hirdetes

A vitaminok rengeteg dolog miatt nagy szerepet játszanak a testben. Erősítik az immunrendszert, stimulálják a csontokat, támogatják a neurológiai funkciót, az ételt energiává alakítják és sejtek milliót védik. Ebben a cikkben kilenc gyakori jelet mutatunk, amiket a tested küld, ha nem jut elég vitaminhoz, valamint azt is megtudhatod, hogy milyen értékes ételeket kell fogyasztanod ahhoz, hogy hozzájuss az egyes vitaminokhoz, tápanyagokhoz.

A vitaminhiány tünetei

A vitaminhiány 9 figyelmeztető jele


1.    Zúzódás


Ha nagyon könnyen szerzel zúzódásokat, azt okozhatja a C-vitamin hiány is, mivel gyengülnek a vérerek, emiatt az asztal sarka is durva kék-zöld foltokat hagyhat maga után. Fontos tudni, hogy a stressz elszívja a testből a C-vitamint, ezért ha egy nagyon nyomasztó időszakon mész át, gyakrabban kell olyan ételeket fogyasztanod, amiben megtalálható. A napi ajánlott mennyiség 65-90 mg között van.


C-vitamin forrás: Bogyós gyümölcsök (áfonya, eper, málna), dinnye, citrusfélék (narancs, grapefruit), kivi, ananász, brokkoli, karfiol, kelkáposzta, spenót, paradicsom.

hirdetes


2.    Kiütések a karon


Ha száraz, apró kiütések jelennek meg a karodon, az A-vitamin-, vagy cinkhiányra utalhat. A vitamin különösen fontos a kollagéntermelés szempontjából, a cink pedig segíti a sebek gyógyulását, és a sejtek megújulását. Az A-vitaminból 5000 nemzetközi egység ajánlott.


A-vitamin forrása: Répa, sárgadinnye, tojás, brokkoli, spenót, tök, édesburgonya.


Cink ajánlott mennyiség:

 

  • 14 év feletti férfiak esetében: 11 mg
  • 19 év feletti nők esetében: 8 mg


Cink forrása: Babok, marhahús, magvak, gabonafélék, szárnyashús, tengeri ételek (osztriga, rák, kagyló).


3.    Izomgörcs


A kalcium és magnézium egyarán rendkívül fontos az izmok szempontjából. Bármelyik hiánya pedig a lábakban és vádliban megjelenő nagyon fájdalmas és kellemetlen görcsöket okozhat. Jellemzően éjszaka jelentkezik, és súlyos esetben akár minden nap észlelhetjük. Kalciumból az ajánlott mennyiség 1000 mg. Magnéziumból az ajánlott mennyiség férfiak esetében: 340-410 mg, míg nők esetében 260-315 mg.


Forrásai: Gyümölcsök (avokádó, banán), magvak (kesudió, mandula), borsó, szója (pl. szójaliszt és tofu).

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Lefekvés előtt igyál te is aranytejet!

2019-12-05

Lefekvés előtt igyál te is aranytejet!

A kurkuma gyógyhatásai már régóta ismertek, mégis általában fűszerként használjuk. Viszont nem csak íze miatt érdemes fogyasztani, mert mint kiderült kiválóan oldja a stresszt, valamint tejjel kombinálva erőteljes változásokat okoz a testben. Ebben a cikkben arról lesz szó, hogy mi történik a testben, ha minden lefelvés előtt iszol kurkumás tejet,

9 figyelmeztető jel, hogy túl stresszes vagy

2019-12-02

9 figyelmeztető jel, hogy túl stresszes vagy

A stressz tünetei hatással lehetnek a testedre, a gondolataidra, az érzéseidre, és a viselkedésedre is. Ha képes vagy felismerni a jellemző tüneteket, akkor már egy nagy lépést tettél meg kezelése érdekében is. Ha kezeletlen marad, akkor viszont számtalan egészségügyi problémát okozhat, mint például a magas vérnyomás, szívbetegség, cukorbetegség és

Ezt edd és ne edd, hogy elmúljon a szorongás!

2019-11-26

Ezt edd és ne edd, hogy elmúljon a szorongás!

Sajnálatos, de egyre nő a szorongással élők száma, a kiváltó ok pedig kereshető a genetikában, környezetben, személyiségben, életmódban, azonban új kutatások szerint bizonyos ételek is hozzájárulhatnak kialakulásához. A feldolgozott élelmiszerekkel, amiket minden nap eszünk, valószínűleg senkit nem ér meglepetésként, hogy egyre több az ilyesfajta m

Ha úszol, nem öregszel olyan gyorsan

2019-11-25

Ha úszol, nem öregszel olyan gyorsan

Mikor voltál utoljára úszni? Megtanítottak helyesen úszni, vagy csak bedobtak a vízbe és azt mondták, hogy ússz? Egyáltalán nem mindegy, hogyan tanul meg valaki úszni. Fontos megtanulni a helyes mozdulatokat, hogy ki kell nyújtani a testet, és megfelelő légzőtechnikát, hogy minden előnyét élvezhessük ennek a csodás mozgásnak, ugyanis rengeteg van b

Tartsd be ezeket a tippeket, és a megfázás gyorsan elmúlik

2019-11-25

Tartsd be ezeket a tippeket, és a megfázás gyorsan elmúlik

A megfázások, és influenzás megbetegedések időszaka decembertől februárig tetőzik, vagyis az évnek ebben a szakában a legnagyobb az esélye, hogy elkapjuk. Amellett, hogy nagyon kellemetlen, súlyosabb szövődményekkel is járhatnak egyes típusai, de általában a torokra, orra és tüdőre van hatással. Nézzük, milyen otthoni módszerek segítenek a minél gy

A teniszlabda segít megszüntetni a fájdalmat!

2019-11-13

A teniszlabda segít megszüntetni a fájdalmat!

Nagyon sok ember tapasztal időnként hátfájást és ülőideg fájdalmat. Utóbbi esetében a fájdalom általában a gerinctől indul, és a felsőcombokat is érinti és súlyos esetben akár egészen a lábfejig sugárzik, az ülőideg ugyanis a legnagyobb ideg az emberi testben. Nagyon kellemetlen, és akár az életminőséget is befolyásolhatja. Lehet, hogy megnehezíti,

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
97 032
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
4 368 884
Közösség

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 1

Átlagos értékelés: 4.0