notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Innen tudhatod hogy kevés vitamint eszel, A vitaminhiány leggyakoribb tünetei, Ilyen jelei vannak a vitaminhiánynak a testben

hirdetes

Jelek, hogy a tested nem kap elég vitamint

helloladies.hu

A vitaminok rengeteg dolog miatt nagy szerepet játszanak a testben. Erősítik az immunrendszert, stimulálják a csontokat, támogatják a neurológiai funkciót, az ételt energiává alakítják és sejtek milliót védik. Ebben a cikkben kilenc gyakori jelet mutatunk, amiket a tested küld, ha nem jut elég vitaminhoz, valamint azt is megtudhatod, hogy milyen értékes ételeket kell fogyasztanod ahhoz, hogy hozzájuss az egyes vitaminokhoz, tápanyagokhoz.

A vitaminhiány tünetei

A vitaminhiány 9 figyelmeztető jele


1.    Zúzódás


Ha nagyon könnyen szerzel zúzódásokat, azt okozhatja a C-vitamin hiány is, mivel gyengülnek a vérerek, emiatt az asztal sarka is durva kék-zöld foltokat hagyhat maga után. Fontos tudni, hogy a stressz elszívja a testből a C-vitamint, ezért ha egy nagyon nyomasztó időszakon mész át, gyakrabban kell olyan ételeket fogyasztanod, amiben megtalálható. A napi ajánlott mennyiség 65-90 mg között van.


C-vitamin forrás: Bogyós gyümölcsök (áfonya, eper, málna), dinnye, citrusfélék (narancs, grapefruit), kivi, ananász, brokkoli, karfiol, kelkáposzta, spenót, paradicsom.

hirdetes


2.    Kiütések a karon


Ha száraz, apró kiütések jelennek meg a karodon, az A-vitamin-, vagy cinkhiányra utalhat. A vitamin különösen fontos a kollagéntermelés szempontjából, a cink pedig segíti a sebek gyógyulását, és a sejtek megújulását. Az A-vitaminból 5000 nemzetközi egység ajánlott.


A-vitamin forrása: Répa, sárgadinnye, tojás, brokkoli, spenót, tök, édesburgonya.


Cink ajánlott mennyiség:

  • 14 év feletti férfiak esetében: 11 mg
  • 19 év feletti nők esetében: 8 mg
  • hirdetes


Cink forrása: Babok, marhahús, magvak, gabonafélék, szárnyashús, tengeri ételek (osztriga, rák, kagyló).


3.    Izomgörcs


A kalcium és magnézium egyarán rendkívül fontos az izmok szempontjából. Bármelyik hiánya pedig a lábakban és vádliban megjelenő nagyon fájdalmas és kellemetlen görcsöket okozhat. Jellemzően éjszaka jelentkezik, és súlyos esetben akár minden nap észlelhetjük. Kalciumból az ajánlott mennyiség 1000 mg. Magnéziumból az ajánlott mennyiség férfiak esetében: 340-410 mg, míg nők esetében 260-315 mg.


Forrásai: Gyümölcsök (avokádó, banán), magvak (kesudió, mandula), borsó, szója (pl. szójaliszt és tofu).

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ha nem figyelsz egy férfire, miért akar jobban?

2020-07-01

Ha nem figyelsz egy férfire, miért akar jobban?

Nos, a szomorú igazság, hogy sok esetben, ha hanyagolsz egy pasit, csak jobban akar. Itt van néhány ok, hogy miért történik ez, de tartsd észben hogy míg időnként azért, mert a kevesebb kontaktus miatt rájön, hogy kellesz neki, máskor csupán azt bizonyítja, hogy csak játszik veled.

12 növény, amiből feltétlenül ültess a konyhakertedbe!

2020-06-17

12 növény, amiből feltétlenül ültess a konyhakertedbe!

Ha te is szereted a fűszernövények illatát, érdemes lehet egy konyhakertet gondoznod! Mutatom, mely fűszernövényeket célszerű választani egy kiskertbe!

Őszinte okok, amik miatt komolyan el kell gondolkodni azon, hogy nem vállalsz gyereket

2020-07-01

Őszinte okok, amik miatt komolyan el kell gondolkodni azon, hogy nem vállalsz...

Egyre több az olyan nő, aki nem vállal gyereket. Ez lehet, hogy meglep néhány újdonsült anyukát, aki épp egy izgő-mozgó babáról gondoskodik, de a valóság az, hogy tudományos szempontból ha valaki úgy dönt, hogy nem lesz gyereke, igazából jó ötlet. Ha ezt az oldalát megértetted és áttérünk a személyes szempontra, még több értelme lesz.

Könyvek gyerekeknek, több korosztályban

2020-06-25

Könyvek gyerekeknek, több korosztályban

Az olvasás remek időtöltés, akár magától olvas valaki, akár felolvasnak neki. Ebben a cikkben gyerekeknek való könyveket gyűjtöttem össze, több korosztályban!

Mit tehetsz, ha napallergiával küzdesz?

2020-06-23

Mit tehetsz, ha napallergiával küzdesz?

Egyes emberek bőre sokkal kevésbé bírja a napsütést. Ebben a cikkben tanácsokat olvashatsz, hogyan lehet megkönnyíteni a napallergiával való együttélést.

Bulizós ruhák – előnyök, hátrányok

2020-07-01

Bulizós ruhák – előnyök, hátrányok

Amikor az ember bulizni készül, szereti magát egy kicsit kicsípni. Azonban vannak olyan darabok, melyek nem csak előnyökkel, de hátrányokkal is járnak.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
16 143
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
2 483 067
Betegség Csajos Család Egészség Egészséges életmód Egészséges táplálkozás Érdekességek Étrend Fejlesztő Férfi gyerek Tanács Táplálkozás